Helvetti että inhoan vaateshoppailua. En ikinä löydä mitään :(
Olin tänään 4,5h kiertämässä vaatekauppoja. Saldo pyöreä 0. Vihaan mun vartaloa.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Täällä sama etenkin kenkien suhteen. Leveälestisiä, hyvälaatuisia korkokenkiä ja ballerinoja olen etsinyt monta vuotta, tuloksetta.
Kotimaisilla merkeillä on ollut leveälestisempiä malleja, mutta montaa merkkiä ei enää ole jäljellä. Kokeile kuitenkin vaikkapa Sievin kenkiä (niitäkin saa kohtuuhintaan alennusmyynnistä jos hinta on avainkysymys). Ulkomaisista, mielestäni Clarksin kengät ovat olleet leveälestisempiä.
Haloselta saa yleensä kohtuuasiantuntevaa asiakaspalvelua ja voikin kysyä suoraan leveälestisiä malleja.
Mä en edes tiedä, millaisia vaatteita haluaisin! En vain koskaan löydä mitään, mikä näyttäisi mun mielestä hyvältä. Pitäisi ostaa uudet farkut ja joitain yläosia, mutta se on niin vaikeaa. Mulla on iso perse, paksut reidet ja jenkkakahvat, mutta hoikka vyötärö – suurin osa housuista tuntuu epämukavilta päällä. Housujen materiaalillekin on vaatimukset, koska mulla ottaa reidet yhteen kävellessä ja siksipä moni materiaali menee rikki todella nopeasti.
En tiedä, millaisia yläosia mun pitäis ostaa. Mulla on pari vaarinpaitaa ja huppari, ja sitten sellainen lyhythihainen neule, jota pidän trikoopaidan kanssa. En yksinkertaisesti näe missään paitoja, jotka olisivat kivoja. Telttamallit eivät mulle sovi, koska vyötärö jää kokonaan piiloon eikä mun tyyli ole oikein sellainen "neuletakkityyli". Jos joskus löydän kivan paidan, niin siinä on sitten liian lyhyet hihat, koska mulla on tosi pitkät käsivarret ja inhoan palelevia ranteita. Huoh.
Tää on kyllä vanha ketju, mutta kommentoin silti.
Olen samanmallinen kuin aloittaja. Isot rinnat, pieni pylly ja pienet jalat. Pökkelö vyötärö. Eli ei vyötäröä. Mitkään pussipaidat ei sovi, lihottavat 10kg. Aloin ostamaan vintage-vaatteita ja ongelma ratkesi! Vanhoissa vaateissa on rinnoille ommeltu muoto ja omat paikat! Nyt istuu. Mulle käy kaikki housut. Jalat on sen malliset, mutta mitkään yläosat ei meinaa istua. Vintage vaatteet olivat pelastus. Nyt useampi hyvin istuva juhlamekko yms. Rintojen kohdan leikkaus + ompelu on avain asiaan. Niille pitää ommella tilaa vaatteeseen ja leikata oikein.
Täällä sama etenkin kenkien suhteen. Leveälestisiä, hyvälaatuisia korkokenkiä ja ballerinoja olen etsinyt monta vuotta, tuloksetta.