Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetti että inhoan vaateshoppailua. En ikinä löydä mitään :(

Vierailija
13.06.2017 |

Olin tänään 4,5h kiertämässä vaatekauppoja. Saldo pyöreä 0. Vihaan mun vartaloa.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kojukirpputorit! Ei joku. Autocorrect :D T.20

Vierailija
22/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kärsivällistä verkko-ostosten tekemistä. Esim. Zalandolla on niin laaja valikoima, että sen läpi selaamiseen vierähtää helposti useita tunteja (jos etsii jotain tiettyä, esim. puseroa). Kannattaa varata runsaasti aikaa.

Kai sinulla on jokin perusmalli, jonka tiedät sopivan itsellesi parhaiten: muotoon leikattu / A-mallinen, pitkä / lyhyt yläosa, pyöristetty / suora helma, V- / pyöreä kaula-aukko...? Itse kiinnitän valikoimaa selatessani aina pelkästään näihin ominaisuuksiin huomiota ja kaiken muun ohitan tarkemmin katsomatta.

Inhoan itsekin vaateostoksilla olemista. Verkkoliikkeet on vähän siedettävämpi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkikset joudun tekemään itse, kuminauha vyötärölle tai vyönlenkit, valmisvaatteet putoavat yltä.

Paljon kärsitty varsinkin kun oli leveälahkeinen muoti, laahasi aina lattiaa.

Vierailija
24/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Suosittelen kärsivällistä verkko-ostosten tekemistä. Esim. Zalandolla on niin laaja valikoima, että sen läpi selaamiseen vierähtää helposti useita tunteja (jos etsii jotain tiettyä, esim. puseroa). Kannattaa varata runsaasti aikaa.

Kai sinulla on jokin perusmalli, jonka tiedät sopivan itsellesi parhaiten: muotoon leikattu / A-mallinen, pitkä / lyhyt yläosa, pyöristetty / suora helma, V- / pyöreä kaula-aukko...? Itse kiinnitän valikoimaa selatessani aina pelkästään näihin ominaisuuksiin huomiota ja kaiken muun ohitan tarkemmin katsomatta.

Inhoan itsekin vaateostoksilla olemista. Verkkoliikkeet on vähän siedettävämpi vaihtoehto.

Kyllä, olen tehnyt vaateostokseni pääasiassa netistä. Ei, se ei ole sen helpompaa kuin kaupoissa kiertely. Tiedän noin suunnilleen, millainen vaate sopii vartalon mallilleni, mutta siinä on sellainen pikku juttu, että sellaisia ei tunnu löytyvän mistään. Paidat ovat lyhyitä, liehuvia ja löysiä, hameet lyhyitä ja/tai voimakkaasti rypytettyjä vyötäröltä, housut ovat usein reisistä liian väljät. Isot rinnat vaikeuttavat kaikkien yläosien ostoa. Nyt halusin mennä kauppaan juuri sen takia, että voisin helpommin sovittaa myös sen mallisia vaatteita mitä en yleensä tilaa sovitettavaksi, sillä asenteella, että voisin yllättyä positiivisesti. Juu ei toiminut. Mut löysin mä sen ihanan huulipunan 😆

Ap

Vierailija
25/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on,et mieluisia vaatteita ei tahdo löytyä.

Jos on normaali painoinen tai vähän alle niin kaikki istuu hyvin. Ylipainoisena saa tosissaan miettiä mimmoset kuteet pukee.

Vierailija
26/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kaupat tarjoaa pukeutumisneuvontaa ja siitä ei välttämättä mitään edes veloiteta. Esim lindex, stokka, sokos. Ei kait siitä haittaakaan voi olla jos laskee koulutetun tai ainakin hyväsilmäisen käsiin ongelman eteenpäin.

Mun vartalonmalli on siro, keskipituinen, pienirintainen ja vahvasti treenattu ghettopyrstö (ei leveä vaan pallo). Ja aina on housuissa vyötärö liian iso, hanuri liian pieni ja yläosat ei istu tissien kohdalta. Noooh aina joskus plus suositusten kautta löytyy aina kivaa. Etenkin housurintamalla tilaan netistä suositusten perusteelka :)

Vierailija
27/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta on,et mieluisia vaatteita ei tahdo löytyä.

Jos on normaali painoinen tai vähän alle niin kaikki istuu hyvin. Ylipainoisena saa tosissaan miettiä mimmoset kuteet pukee.

Ei se aina mene noinkaan. Niin kuin tuolla aikaisemmin kirjoitin, pudotin painoa n.20kg (82->62) enkä edelleenkään löydä itselleni vaatteita. Ap

Vierailija
28/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoa 34. Voisi kuvitella, että vaatteita löytyisi vaikka kuinka paljon noilla mitoilla? Voin sanoa, ettei löydy. Farkut ovat mahdottomuus, olen elämässäni löytänyt vain yhdet istuvat farkut ja nekin maksavat pienen omaisuuden.

Olen myös lauta, niin rinnoista kuin takapuolestanikin. Mahdollisuudet vähenet vielä enemmän, että kiva. Kauppojen kiertelyn jälkeen iskee aina paha mieli ja sovituskopit aiheuttavat suurta ahdistusta.

Vierailija
29/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelijalle?

Vierailija
30/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompelijalle?

Niin, kai se on alettava harkitsemaan sitäkin vaihtoehtoa. Ei kyllä tuo varaamani tonni taida perusvaatevarastoon riittää jos pitää käydä teettämään. Ap

Vierailija
31/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita tulee ostaa silloin kun löytää, varta vasten ei pidä pakolla mennä ostamaan. Aina joskus kun löytää vaatteen, pärjää. Perusvaatteet pitää olla valmiina, kuten juhliin menoa varten. Juhlakengätkin voi löytää alennuksesta yllättäen, kun sitä ei odota.

Vihoviimeistä mennä varta vasten ostamaan.

Vierailija
32/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole sinussa vaan nykyajan vaatteissa!!! Suuremmissa ketjuliikkeissä ne tehdään vain tietyntyyliselle vartalokoolle ja muunalisia muotoja ei oteta huomioon. Itselläkin nykyään rsim farkkujen oston olen unohtanut kokonaan ja ostan vain stretch farkkuja koska ne vain eivät istu. Joko minulla on pohkeet kuoliossa tai sitten sopivat sieltä mutta lantiolta 5 kokoa liian suuret. Olen reitevä ja nämä nykymallit on heinäsirkoille!! Samoin paidat. Aivan järkyttävän mallisia ja kokoisia laatikoita. Ja olevinaan "high fashion" tyylisiä jotka ei oikeasti käy kellekkään normi ihmiselle. Itse ostelen kirppiksiltä paljon,sillä koen että löydän "oman tyylistiä" vaatteita sieltä enemmän.

Mikä ihme on rsim?

Vierailija
33/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika ei ole sinussa vaan nykyajan vaatteissa!!! Suuremmissa ketjuliikkeissä ne tehdään vain tietyntyyliselle vartalokoolle ja muunalisia muotoja ei oteta huomioon. Itselläkin nykyään rsim farkkujen oston olen unohtanut kokonaan ja ostan vain stretch farkkuja koska ne vain eivät istu. Joko minulla on pohkeet kuoliossa tai sitten sopivat sieltä mutta lantiolta 5 kokoa liian suuret. Olen reitevä ja nämä nykymallit on heinäsirkoille!! Samoin paidat. Aivan järkyttävän mallisia ja kokoisia laatikoita. Ja olevinaan "high fashion" tyylisiä jotka ei oikeasti käy kellekkään normi ihmiselle. Itse ostelen kirppiksiltä paljon,sillä koen että löydän "oman tyylistiä" vaatteita sieltä enemmän.

Mikä ihme on rsim?

Esim

Vierailija
34/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä puheenaihe! Symppaan aloittajaa.

Mulla on myös verran erikoinen vartalonmalli että vaatteiden löytäminen on aina ollut vaikeaa. Mulle tää on ollut teinistä asti arkea, että mikään ei istu. Muistan jo nuorena kuinka jokainen shopailureissu päättyi kyyneliin, eikä mikään ole muuttunut, samaa se nytkin. On kokeiltu myyjän avulla vaikka mitä ja pukeutumisneuvojaa kokeiltu, mutta kun sopivia vaatteita eivät hekään pysty taikomaan jos niitä ei ole kaupoissa.

Mutta pahemmaksi tämä vaatepula on tullut n. 10-15 vuotta sitten. Aloin silloin ostaa enimmäkseen netistä, mutta nyt nekin luottoverkkokaupat alkaneet myydä huonosti suunniteltua vaatetta.

Tällä hetkellä en ole ostanut yhtään vaatetta 9 kuukauteen, koska en halua ostaa huonosti sopivaa enkä huonolaatuista.

Mulla on vielä herkkä iho joten mitään polyesterirättejä en todellakaan osta. Jopa viskoosi on nykyisin usein huonolaatuista ja rypistyvää, en osta mielellään sitäkään. Haluaisin tietysti myös laadukkaan vaatteet, ettei taas kahden viikon kuluttua tarvitsisi lähteä shoppailemaan uutta.

Kyllä tässä aika epätoivonen alkaa olla, kun työn takia pitäisi olla vähän hienompia asuja yms. Nyt en kehtaa lähteä minnekään juhliin tai hienoihin paikkoihin kun ei ole oikein kunnollisia arkivaatteitakaan enää.

Vierailija
35/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa tuon kaiken muun lisäksi Suomen valikoiman köyhyys. Joka paikassa samat Lindexit, Hennesit, Vilat ja Vero Modat. Vaatteet ovat tylsiä ja pikkupojan vartalomallille suunniteltuja. XS ja S kokoja löytyy pilvin pimein, isompia ei. Kun kysyt myyjältä löytyisikö jotain paitaa koossa 42, saa usein vastauksen että voooi kun ei niitä siinä koossa tullut ollenkaan. Sitten todetaan että kyllä niitä kokoja usein kysytään. No tehkää asialle jotain vai eikö minun rahani kiinnosta?!! Olen isorintainen ja leveät selkä sekä hartiat, mitä luulette miten helppoa on löytää sopivia paitoja tai takkeja? Zizzin tai muun great faking girlsien vaatteet ovat sitten jo telttoja.

Vierailija
36/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette käytä stailistin apua? Esim. Your Facen myymälässä, Stockalla ja monissa paikoissa saa apua jos haluaa. Aleksi 13 myydään kokoja 46 asti, eri merkkejä löytyy joten kyllä niitä isompia kokojakin löytyy. Ehkä kiertelet ap väärissä kaupoissa?

Vierailija
37/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs koko 50. Minä tarvitsisin sellaisia. Mistä löytäisin.

Vierailija
38/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua... Tänäänkin kävin kymmenisen liikettä läpi löytääkseni aivan tavallisen, mustan, edestä napitettavan kauluspaidan. Ei ole mukavaa olla isorintainen persjalka, joka on kaikenlisäksi 177 cm pitkä. Voisin pukeutua näköjään joko hervottomaan telttaan, huonosti istuvaan napapaitaan, tai jättää vähintään kolme ylintä nappia auki aikuisviihdetyyliin. Jätin sitten kaiken suosiolla kauppaan. 

Toinen mikä ärsyttää on se, että kokojen suurentuessa vaatteet tuntuvat suurentuvan vain leveyssuuntaan, pituussuunnassa ero ei ole kovinkaan suuri. Kuka ajattelisi meitä lyhtypylväitä joskus?? :D Onneksi nyt on sentään muotia paljastaa nilkat..

Vierailija
39/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette käytä stailistin apua? Esim. Your Facen myymälässä, Stockalla ja monissa paikoissa saa apua jos haluaa. Aleksi 13 myydään kokoja 46 asti, eri merkkejä löytyy joten kyllä niitä isompia kokojakin löytyy. Ehkä kiertelet ap väärissä kaupoissa?

En tiedä enää minkälaisissa kaupoissa pitäisi käydä. Myös matkustelen paljon ja yritän reissuillani tehdä yhden shoppailupäivän. Useimmiten ostan sitten kengät tms kun vaatetta en vain millään löydä. Viimeksi USAssa käydessäni kiersin koko päivän valtavaa outlet-myymälää, löysin yhdet farkut ja conversen tennarit. Vaatteita sovittelin varmaan kymmenittäin. Erityisesti ne yläosat ovat ongelma. En ole enää isokokoinen muuta kuin rinnoistani, lisäksi hartiani ovat leveät, niin kuin aikaisemmalla kirjoittajalla. Alaosan koko on yleensä n.38, yläosa 40-44 riippuen mallista ja materiaalista. Ap

Vierailija
40/64 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä puheenaihe! Symppaan aloittajaa.

Mulla on myös verran erikoinen vartalonmalli että vaatteiden löytäminen on aina ollut vaikeaa. Mulle tää on ollut teinistä asti arkea, että mikään ei istu. Muistan jo nuorena kuinka jokainen shopailureissu päättyi kyyneliin, eikä mikään ole muuttunut, samaa se nytkin. On kokeiltu myyjän avulla vaikka mitä ja pukeutumisneuvojaa kokeiltu, mutta kun sopivia vaatteita eivät hekään pysty taikomaan jos niitä ei ole kaupoissa.

Mutta pahemmaksi tämä vaatepula on tullut n. 10-15 vuotta sitten. Aloin silloin ostaa enimmäkseen netistä, mutta nyt nekin luottoverkkokaupat alkaneet myydä huonosti suunniteltua vaatetta.

Tällä hetkellä en ole ostanut yhtään vaatetta 9 kuukauteen, koska en halua ostaa huonosti sopivaa enkä huonolaatuista.

Mulla on vielä herkkä iho joten mitään polyesterirättejä en todellakaan osta. Jopa viskoosi on nykyisin usein huonolaatuista ja rypistyvää, en osta mielellään sitäkään. Haluaisin tietysti myös laadukkaan vaatteet, ettei taas kahden viikon kuluttua tarvitsisi lähteä shoppailemaan uutta.

Kyllä tässä aika epätoivonen alkaa olla, kun työn takia pitäisi olla vähän hienompia asuja yms. Nyt en kehtaa lähteä minnekään juhliin tai hienoihin paikkoihin kun ei ole oikein kunnollisia arkivaatteitakaan enää.

Toi materiaalien surkeus on kyllä niin totta. Tänään huomasin että nähtävästi nykyään kesäpaita=läpinäkyvä. Lisäksi liian moni vaate on tehty suurimmaksi osaksi tai kokonaan polyesteristä tms, ne jätän kauppaan kaikki. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän