Onko tää kiusantekoa mieheltä??
Eihän hän voi päättää tai edes kiukutella tästä asiasta? Kun meillä vuoroviikoin kaks tyttöä.
Juhannusviikon tyttöjen kuuluis olla mulla, mutta aiemmin mies ehotti että hän vois juhannuksen pitää tytöt.
Olen lähössä nyt tulevana viikonloppuna reissuun toisel puolen suomee, mut mies nyt haluaakin että pidän tytöt alkuviikon. No minä sanoin että jos tuun tähän parin päivän takia niin pidän tytöt koko viikon ja lähen heijä kaa reissuun. Mies ei suostu tähänkään, että mä omalla viikolla pidän lapsia.
Mies on lasten lähihuoltaja koska lähes pakotti mut suostumaan.
Koska nyt olen sanonit että tytöt joko koko viikon on hänellä tai sitten mulla, niin nyt hän rupeaa vaatimaan tpisenki tytön lapsilisiä itelleen. Vaikka tytöt olisi sotten mullakin kaksi viikkoa, niinkuin isälläänkin jos hän nyt heitä pitää. Koen että hän yrittää estää mua liikkumasta ja haluaa että päivystän tässä kotona. Mun suku asuu toisella puolen suomee ja nään heitä ehkä kerran vuoteen.
Kommentit (28)
Siis mitä?? Eihän miehellä vaikka hän ois lähihuoltaja lapsille, voi päättää siitä jos haluankin pitää omalla viikolla lapset vaikka olisin aiemmin sanonut hälle että saa pitää lapsia mun viikolla. Nyt hän kuitenki haluaa että alkuviikosta pidän lapset ja hän juhannuspäivät. Mutta olisin itse sen koko viikon reissussa
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Lähes pakotti"
Mies on roisto, minä olen marttyyri ja kärsijä, blaablaablaablaa antakaa sympatiaa antakaa huomiota
Samaa skeidaa päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen. Hohhoijaa.
Joo niin pakotti. Vaihtoehtona olisi ollut lähteä käräjille ja sitä en halunnut. Henkisesti hallitseva mies.
Miksi teurastat kaunista äidinkieltämme niin, että tekstiäsi on vaikea ymmärtää ja tuskallista lukea?
Jos kommunikoitte ex-miehesi kanssa kirjallisesti esim. sähköpostitse tai tekstiviesteillä, niin en ihmettele yhtään että ette kykene selkeästi sopimaan asioista koska ri mieskään tajua hevon helvettiä sepustuksistasi.
Miten aikuiset ihmiset ei saa tällaisia asioita sovittua. Voi lapsiparat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lähes pakotti"
Mies on roisto, minä olen marttyyri ja kärsijä, blaablaablaablaa antakaa sympatiaa antakaa huomiota
Joo niin pakotti. Vaihtoehtona olisi ollut lähteä käräjille ja sitä en halunnut. Henkisesti hallitseva mies.
Kylläkyllä. Narsisti ja sika myös, tämähän on oletusarvo tällä foorumilla.
Kenen viikolla sinä nyt oikein olet lähdössä reissuun?
Mies halusi pitää ju-han-nuk-sen, ei ju-han-nus-viik-ko-a?
En saanut aloituksesta mitään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä?? Eihän miehellä vaikka hän ois lähihuoltaja lapsille, voi päättää siitä jos haluankin pitää omalla viikolla lapset vaikka olisin aiemmin sanonut hälle että saa pitää lapsia mun viikolla. Nyt hän kuitenki haluaa että alkuviikosta pidän lapset ja hän juhannuspäivät. Mutta olisin itse sen koko viikon reissussa
Ap
Hän halusi lapset juhannuspäiviksi ei sinun viikoksi? Minusta nyt kuulostaa vähän siltä, että sinä säädät omiasi...
no kuten itsekin tiedät, ei se mies niistä lapsilisistä ja luonapidoista päätä. Teette sopimuksen mukaan. Jos miehelle ei kelpaa hoitaa lapsia alkuviikkoa, niin sitten noudatatte sopimustanne ja sinä otat tytöt reissulle mukaan. Simple as that. Olet jo ollut joustava, joten ei kaikkia toisen mielenliikkeitä tarvitse noudattaa "sovun" ylläpitämiseksi. Tahallaan tekee kiusaa.
Kirjaat tilanteen vaan tarkasti ylös, jos mies alkaa myöhemmin tuosta marmattamaan lastenvalvojalla. Sabotoimalla toisen tapaamisia ja uhkailemalla mies vaarantaa oman lähivanhemmuutensa.
Miten ne lapsilisät tulee edes sulle, jos mies on lähihuoltaja?
Jos teillä on määritelty tapaamissopimus noudatatte sitä.
Juhannusviikon tyttöjen kuuluis olla mulla, mutta aiemmin mies ehotti että hän vois juhannuksen pitää tytöt...ehdotti siis pitävänsä juhannuksen? Mitä teillä on tapaamissopimuksessa sovittu esim. juhannuksen osalta?
Minä ymmärsin tämän näin: juhannusviikko on Ap:n lapsiviikko. Mies halusi lapset itselleen juhannukseksi (sopimuksesta poiketen) ja ap suostui tähän, mutta käsitti miehen tarkoittavan koko viikkoa. Nyt ap:lla on reissu suunniteltuna juhannusviikolla ja mies ei haluakaan lapsia luokseen koko viikoksi, vaan vasta juhannukseksi. Ap ei suostu tähän ja nyt mies uhkailee höpön pöpöillä.
Ja vastaus, jos ei mies halua juhannusviikkona lapsia, niin noudatatte tavallista sopimusta, eli lapset ovat ap:lla. Miehen olisi pitänyt ajoissa selostaa mitä oikein haluaa ja kysyä sitten vasta ap:lta suostumusta juhannukseen lasten kanssa. Ap:han ei olisi alun alkaenkaan suostunut, jos mies olisi kertonut tarkoittavansa vain juhannusaattoa+päivää.
Joo no saatiin tää sovittua. Tää viikko on nyt miehellä. Lähen viikonloppuna. Mutta pitäisi tulla pariksi päiväksi kotio kun mies haluaa että otan tytöt silloin. Hänelle ei sopinut että tytöt on sitten koko viikon hänellä. Mutta otan tytöt kun tulen ja lähen heidän kaa reissuun. Se on mun viikkoni pitää tytöt.
Olen kaikessa antanut miehelle periksi mutta nyt olen lomalla juhannusviikon ja vietän sen toisella puolen suomee.
Mies ei tietenkään halua että liikkuisin missään. Exä siis.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne lapsilisät tulee edes sulle, jos mies on lähihuoltaja?
Veikkaan että ap on toisen lapsen lähi ja mies toisen ja lapsilisät menee kummallekin. Tavallista näissä viikko-viikko systeemeissä.
Vierailija kirjoitti:
Joo no saatiin tää sovittua. Tää viikko on nyt miehellä. Lähen viikonloppuna. Mutta pitäisi tulla pariksi päiväksi kotio kun mies haluaa että otan tytöt silloin. Hänelle ei sopinut että tytöt on sitten koko viikon hänellä. Mutta otan tytöt kun tulen ja lähen heidän kaa reissuun. Se on mun viikkoni pitää tytöt.
Olen kaikessa antanut miehelle periksi mutta nyt olen lomalla juhannusviikon ja vietän sen toisella puolen suomee.
Suosittelen lämpimästi, että yrität hankkia elämääsi vaikkapa jonkun kivan harrastuksen ja ihmisen kenen kanssa jutella. Saattaa se todellisen tosielämän aurinkokin sieltä jostain hernerokkasumun takaa alkaa jossain kohtaa pilkistämään.
Tarvittaessa kunnalliset mielenterveystoimistotkin varmasti auttavat.
Vierailija kirjoitti:
miehelle ei sopinut, että ovat koko viikon hänellä, joten ovat siis juhannuksen sinun kanssa?
Pakko sanoa, että kirjoitat tosi epäselvästi. Ehkä johtuu tuohtumuksesta?
Joo. En jaksa edes kertoa mitä kaikkea mies on tehnyt meidän yhdessäolon aikana ja on saanut alistettua mut kaikenlaisilla uhkauksilla, että sai lasten lähihuoltajuudet. Lapsilisät menee puoliksi koska lapset on yhtäpaljon minulla kuin miehelläkin.
Mies rupesi vaatimaan ruokarahaa jos pitää kaks viikkoa putkeen lapsia. Sanoin että sopii kyllä jos hänkin maksaa minulle samanverran kun pidän lapsia kaksi viikkoa.
Tälläisiä vaatimuksia hän sanelee ja sanoo mulle että en tule pitämään lapsia kahta viikkoa, vaikka mulla on siihen myös oikeus jos mieskin pitää kaksi viikkoa. Eikö.
Hänellä on sukulaisia häntä auttamassa lastenhoidossa. Mun suku asuu todella kaukana.
Jos kerran vuoteen haluan olla ja viettää aikaa oman suvun kanssa niin on yksi joka haluaa senkin pilata. Otan mielelläni lapset mukaan, en valita ollenkaan.
"Lähes pakotti"