Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita tekosyitä mammojen liikkumattomuuteen

Vierailija
12.06.2017 |

Luin juuri Ninja Sarasalon jonkin haastattelun jossa totesi että ei ehdi liikkua koska on pieni lapsi. Taas tuo sama tekosyy.

Mulla on myös u s e a m p i pieni lapsi ja yhden saa rattaisiin, loput voi laittaa pyöräilemään ja kas - voi kävellä tao juostakin ihan kunnon lenkin. Lisäksi kotona voi tehdä kropan omalla painolla jumppaa eikä jokunem punttikaan niin paljon tilaa vie.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaunulenkki eli kävely kohottaa kuntoa? Ei mitenkään.

Puntit ei todellakaan mahdu kotia. Tarvitsen hauiskääntöön vähintään 8kg painot.

Voi ihan hyvin olla puoli vuotta treenamatta ilman mitään eroa kuntoon.

8 kg kahvakuula ei mahdu kotiin? No jo on pieni kämppä!

Niin on kun penkki ja jalkaprässi pitäisi mahtua samaan asuntoon.

Vierailija
22/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ihan kaikki on järjestettävissä. Mä harrastan juoksua, ja olen juossut vaunujen kanssa kun lapset nukkuivat vaunuissa, mutta en halua tehdä sitä, jos lapsi on hereillä. Kumpikaan lapsistani ei ole nauttinut vaunuissa istuskelusta maisemia katsellen, vaan ovat selvästi tuskastuneet ja halunneet mahdollisimman pian pois. Tietysti olisin voinut silti vaan köyttää heidät vaunuihin ja juosta, mutta mielestäni se ei ole reilua lapsia kohtaan. Lisäksi mä en saa hirveästi irti jostain 7km hölkkäämisestä, jossa pitää pysähdellä katsomaan mikä lapsella on hätänä. Saati sitten jos toinen pyöräilee vierellä =todennäköisesti pysähtelee, väsyy, valittaa...haluan juosta pitkiä lenkkejä, tai sitten lyhyempiä mutta suht kovaa vauhtia.

Eli ymmärrän hyvin, että kaikki eivät pysty treenaamaan kodin ulkopuolella, jos ei ole toista vanhempaa apuna.

Mä teen myös lihaskuntoa kotona. Leikkipuistossa ja ulkoliikuntapaikoilla onnistuu myös hyvin. Mutta kunnon aerobisen treenin haluan tehdä ilman lapsia.

En myöskään ymmärrä, miksi ihmisten pitäisi selitellä, jos eivät ehdi/halua treenata. Ei se muille kuulu.

Lisään vielä, että ymmärrän myös, että ne jotka treenaavat lihaskuntoa tavoitteellisesti, eivät saa sitä kunnolla tehtyä kotona pienten lasten kanssa. Mä pystyn, koska mun tavoite on vain pitää jonkinlaista lihaskuntoa yllä, mutta jos haluaa oikeasti kehittää kaikkia lihasryhmiä niin ymmärrän hyvin että haluaa kunnon salille ilman lapsia. Mä taas haluan juosta ilman lapsia koska juoksu on mulle tärkein laji.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tunnin kävelylenkki kuluttaa 159 kcal. En kutsu sitä liikunnaksi.

Vierailija
24/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puntit ei todellakaan mahdu kotia. Tarvitsen hauiskääntöön vähintään 8kg painot.

Miksi? Kahvakuulalla saat tehtyä ihan hyvän treenin. Ai Muttakun "siit on hyötyy vaa jos oon salin mun uusis trikois.." joo o. Tekosyitä ;)

Vierailija
25/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhanen ja erityisherkkyys.eikä voi kuljettaa välipaloja mukana ,joita ilman ei selviydy varttia pidempään koska diabetes.

Vierailija
26/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tule edes lämmin jos 4-vuotiaani menee scootilla. Se on minulle kävelyvauhti koska lapsi pysähtelee tuon tuosta.

Liikunnassa minulle on erityisen tärkeää se, että se on mieluista. Mieluisaa olisi käydä ryhmäliikuntatunneilla tai tanssimassa. Lapsi vaan ei viihdy lapsiparkissa vaan aina minun pitää lähteä kesken pois. Niinpä en käy enää. Rahaa ei ole niin paljoa että maksaisin lapsenvahdin siihen lisäksi. Muuta hoitoapua ei ole.

Kotijumppa on ihan ok mutta musiikkia ei voi pitää kovalla enkä tykkää jumpata yksin. Lapsi jos jumppaa kanssani niin saan tehtyä lihaskuntoharjoitteita mutta en nauti siitä kun lapsi mölisee musiikin päälle ja pöllöilee omiaan (tämä on siis muuten hauskaa mutta kuntoilun näkökulmasta ei).

Vierailija
27/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Kahvakuulalla saat tehtyä ihan hyvän treenin. Ai Muttakun "siit on hyötyy vaa jos oon salin mun uusis trikois.." joo o. Tekosyitä ;)

Tekosyitä? Kahvakuulat ovat leluja. Nostan penkistä ennemmän kuin pelkästään tangon ja tanko itsessään painaa 20kg.

Vierailija
28/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte että lapsen kanssa ei voi tehdä tarpeeksi tehokkaasti tai että kotiin ei mahdu kuntolaitteita, harrastatteko yhtään minkäänlaista liikuntaa.

Onhan vähäinenkin liikunta parempi kuin se ettei tee mitään.

Vierailija
29/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa keskusteluissa minua aina ihmetyttää mikä on tekosyy? Täällä on jo tuotu esille, että sairaus on ihan ok syy, johtuen tuosta syöpä-kommentista. Mutta yleensä näissä keskusteluissa sairaus ei välttämättä ole riittävä syy muille, vaan nimenomaan tekosyy.

Minulla taitaa tällä hetkellä olla 3-4 kg ylipainon puolella, mutta en vain ole saanut motivoitua itseäni riittävästi. Onko se tekosyy? On niin paljon, mitä haluaisin tehdä tällä hetkellä ja se pitää kiireisenä. Jos haluaisin urheilla, jotain muuta pitäisi karsia. En vain halua. Se on ihan oikea syy, tekosyy se olisi jos valehtelisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi