Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita tekosyitä mammojen liikkumattomuuteen

Vierailija
12.06.2017 |

Luin juuri Ninja Sarasalon jonkin haastattelun jossa totesi että ei ehdi liikkua koska on pieni lapsi. Taas tuo sama tekosyy.

Mulla on myös u s e a m p i pieni lapsi ja yhden saa rattaisiin, loput voi laittaa pyöräilemään ja kas - voi kävellä tao juostakin ihan kunnon lenkin. Lisäksi kotona voi tehdä kropan omalla painolla jumppaa eikä jokunem punttikaan niin paljon tilaa vie.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syöpähoitojen vuoksi erittäin heikossa kunnossa. Miten LOISTAVA tekosyy!

Toivotaan, että sinullakin tärppää. 

Vierailija
2/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Ap tekosyyt roikkua palstalla ja tehdä surkeita provoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin läpi syöpähoidot ja juurikin liikunta oli se voimavara joka auttoi toipumisessa. Mutta SINUN syöpäsi on niin paljon raskaampi kuin meidän muiden...

Vierailija
4/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ihan kaikki on järjestettävissä. Mä harrastan juoksua, ja olen juossut vaunujen kanssa kun lapset nukkuivat vaunuissa, mutta en halua tehdä sitä, jos lapsi on hereillä. Kumpikaan lapsistani ei ole nauttinut vaunuissa istuskelusta maisemia katsellen, vaan ovat selvästi tuskastuneet ja halunneet mahdollisimman pian pois. Tietysti olisin voinut silti vaan köyttää heidät vaunuihin ja juosta, mutta mielestäni se ei ole reilua lapsia kohtaan. Lisäksi mä en saa hirveästi irti jostain 7km hölkkäämisestä, jossa pitää pysähdellä katsomaan mikä lapsella on hätänä. Saati sitten jos toinen pyöräilee vierellä =todennäköisesti pysähtelee, väsyy, valittaa...haluan juosta pitkiä lenkkejä, tai sitten lyhyempiä mutta suht kovaa vauhtia.

Eli ymmärrän hyvin, että kaikki eivät pysty treenaamaan kodin ulkopuolella, jos ei ole toista vanhempaa apuna.

Mä teen myös lihaskuntoa kotona. Leikkipuistossa ja ulkoliikuntapaikoilla onnistuu myös hyvin. Mutta kunnon aerobisen treenin haluan tehdä ilman lapsia.

En myöskään ymmärrä, miksi ihmisten pitäisi selitellä, jos eivät ehdi/halua treenata. Ei se muille kuulu.

Vierailija
5/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain laiskuus ja mukavuudenhalu. Riittääkö?

Vierailija
6/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä mäkin pääsen vaunulenkille pienen lapsen kanssa, mutta täytyy myöntää, että sen verran aikaa vievä tuo pikkuinen on, että en kyllä pysty ihan samalla tavalla vielä huolehtimaan itsestäni kuin ennen lasta. Olen kyllä päässyt raskauskiloista ja en ole mitenkään ihan rappiolla, mutta kyllä mä olin fyysisesti paremmassa kunnossa ennen raskautta. Mutta olen ajatellut, että kyllä sitä kuntoa ehtii vähän myöhemminkin kehittämään. Siis onhan se mahdollista päästä timmiin kuntoon jo vaikka vauvavuotena, jos vaan repisi sen itsestään eli menisi salille treenaamaan kovaa ja ottaisi sitä aikaa itselleen , mutta itse nyt olen priorisoinnut lapsen nyt etusijalle , enkä murehdi omaa kuntoani liikaa.

Vierailija
7/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo mitään tekosyitä, sanon ihan suoraan etten jaksa. Kyllä sitä hyötyliikuntaa tässä tulee, kun kuljen enimmäkseen pyörällä lapsi usein kyydissä, mutta erikseen johonkin jumppaan tai lenkille lähteminen ei vaan huvita.

Vierailija
8/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs liikut, kun hallitus vie kaikki! Lenkkipoluille ei mitään asiaa, jos ei osaa pakkoruotsia! Maahantulijat täyttää kuntosalit! Uida ei saa, kun saimaannorppaa pitää suojella! Uudet vaalit ja Halla-aho pääministeriksi ja pressaksi, niin saa tavallinen kansakin liikkua!

Vierailija
9/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllä mäkin pääsen vaunulenkille pienen lapsen kanssa, mutta täytyy myöntää, että sen verran aikaa vievä tuo pikkuinen on, että en kyllä pysty ihan samalla tavalla vielä huolehtimaan itsestäni kuin ennen lasta. Olen kyllä päässyt raskauskiloista ja en ole mitenkään ihan rappiolla, mutta kyllä mä olin fyysisesti paremmassa kunnossa ennen raskautta. Mutta olen ajatellut, että kyllä sitä kuntoa ehtii vähän myöhemminkin kehittämään. Siis onhan se mahdollista päästä timmiin kuntoon jo vaikka vauvavuotena, jos vaan repisi sen itsestään eli menisi salille treenaamaan kovaa ja ottaisi sitä aikaa itselleen , mutta itse nyt olen priorisoinnut lapsen nyt etusijalle , enkä murehdi omaa kuntoani liikaa.

Hmmm...eikö tässä ole juuri tekosyiden makua. Ja voi se lapsi olla etusijalla vaikka treenaakin välillä.

Vierailija
10/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin läpi syöpähoidot ja juurikin liikunta oli se voimavara joka auttoi toipumisessa. Mutta SINUN syöpäsi on niin paljon raskaampi kuin meidän muiden...

Vau mikä empatiapläjäys. Luulisi, että jos säkin olet käynyt läpi syövän, että sulla olisi vähän enemmän tietämystä, että millaisia olotiloja se aiheuttaa. En ole itse sairastanut syöpää, mutta kyllä mä ainakin ihan järjellä tajuan, että syöpää on eri asteisia ja erilaisilka oireilla.

Vierailija
11/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas täällä on joku uhriutuja, kun kysytään nimenomaan niitä TEKOsyitä, ei oikeita päteviä syitä. Huoh.

Vierailija
12/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkentaa että syöpä on todellakin hyvä syy ja muut sairaudet. Mutta jos on perusterve, niin varmasti moni muu syy on tekosyy ja pohjalla on laiskuus ja mukavuudenhalu kuten joku totesi.

Ja tulipahan tämä mieleen tuosta Sarasalon haastattelusta; ei kenenkään tarvi selitellä jos ei halua. Tämä palsta on ihan vapaaehtoinen ;)

Vierailija
13/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm...eikö tässä ole juuri tekosyiden makua. Ja voi se lapsi olla etusijalla vaikka treenaakin välillä.

Noh, ehkä ovat sitten tekosyitä, mutta en ole nähnyt treenamista vielä niin tärkeänä, että siksi järjestäisin lapseni hoitoonvain sen vuoksi, kun pystyn kuitenkin toteuttamaan hänen kanssaankin arkiliikuntaa. Ja tosiaan, en ole niin surkeassa kunnossa tai ylipainoinen, että treenaaminen olisi kohdallani pakollista. Ainakaan omasta mielestäni. Nämä ovat sellaisia asioita, että joillekin on tärkeää olla fyysisesti huippu kunnossa ja joillekin riittää se ok kunto.

Vierailija
14/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap jatkaa että kaikkien ei ole todellakaan pakko liikkua mutta itse jaksan arkea paremmin hyväkuntoisena.

Eli hyvinkin saa olla liikkumatta mutta miksi syyttää lapsia siitä jos ei liiku. Ymmärsikö joku:)

Vierailija
15/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau mikä empatiapläjäys. Luulisi, että jos säkin olet käynyt läpi syövän, että sulla olisi vähän enemmän tietämystä, että millaisia olotiloja se aiheuttaa. En ole itse sairastanut syöpää, mutta kyllä mä ainakin ihan järjellä tajuan, että syöpää on eri asteisia ja erilaisilka oireilla.

Syövän läpi käyneenä tympii, että otetaan lähes henkilökohtaisena loukkauksena kysyä tekosyitä liikkumattomuuteen ja huudetaan isoon ääneen  omaa syöpää. Esimerkissä oli äiti, joka vetosi pieneen lapsen eikä SYÖPÄÄN.

Vierailija
16/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kuntopyörän jota voin polkea vauvan päikkäreiden aikana. Käytettynä torista.

Vierailija
17/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaunulenkki eli kävely kohottaa kuntoa? Ei mitenkään.

Puntit ei todellakaan mahdu kotia. Tarvitsen hauiskääntöön vähintään 8kg painot.

Voi ihan hyvin olla puoli vuotta treenamatta ilman mitään eroa kuntoon.

Vierailija
18/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juossut ja treenannut muutenkin säännöllisesti siitä asti, kun lapsi oli 3kk. Mutta minulla on ollut hyvä tukiverkko ja mahdollisuus saada lapsi hoitoon treenin ajaksi myös ollessani kotiäitinä. Kaikilla ei ole tällaista mahdollisuutta.

Vierailija
19/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se tekosyy jos ei halua liikkua?? Minusta ei. "mikset syö Mansikoita?" en tykkää niistä. "tekosyy!" tekosyy on tälläinen "en syö mansikoita vaan karkkia, koska täältä nyt ei saa mansikoita mistään läheltä ja saatan sitäpaitsi olla allerginen, en tosin ole koskaan kokeillut."

Vierailija
20/29 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaunulenkki eli kävely kohottaa kuntoa? Ei mitenkään.

Puntit ei todellakaan mahdu kotia. Tarvitsen hauiskääntöön vähintään 8kg painot.

Voi ihan hyvin olla puoli vuotta treenamatta ilman mitään eroa kuntoon.

8 kg kahvakuula ei mahdu kotiin? No jo on pieni kämppä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan