Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi menet all inclusive lomalle?

Vierailija
12.06.2017 |

Miksi? Eikö olisi hienompaa kokea paikallisia ravintoloita kuin nököttää hotellin ravintolassa syöden kuivaa pizzaa ja nugetteja. Ymmärrän pienten lasten kanssa matkustelevia, mutta pariskuntia sukuineen, jotka lähtee tälläiselle lomalle en ymmärrä. Mikä saa sinut lähtemään tälläiseen white trash lomalle?

Kommentit (316)

Vierailija
101/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei riitä nähtävyyksille 2 pvää. Viimeksi Roomassa otin jo Suomesta halvan hotellin johon kuului aamupala, ei nyt kovin kaseva ollut mutta menetteli. Roomassa on niin paljon nähtävää että sama minkä tason hotelli kun ei tule kun nukuttua . Tämä missä olin niin oli siisti ja se riittää mulle. Ihana valita ruokapaikka ja aina uusi. 

No haloo, kuka lähtee Roomaan all inclusive hotelliin, onko siellä edes niitä? Kun käyn kaupunkimatkoilla (Pariisi, Lontoo, Nyc, Singapore, Tokio jne.) en tietenkään ota all inclusivea koska tarkoitus on kävellä, nähdä, kokea ja maistella. Sitten taas kun lähden rantalomalle missä tarkoitus on rentoutua, uida, käydä sukeltamassa, pelata tennistä tai golfia ym. niin valinta on resort hotelli ja all inclusive. Tällaisissa paikoissa ei yleensä hotellin ulkopuolella ole juuri mitään jolloin all inclusive on luonnollinen valinta. Silti käydään miehen kanssa aina kesän päättäjäisiksi viikon all inclusive rentoutumismatka Välimerellä missä ainoa aktiviteetti on ehkä tennis.

Höpö höpö ... ranta-alueet on täynnä ihania rantaravintoloita!  Nehän on osa seikkailua!

Vierailija
102/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa joka päivä etsiä uutta ruokapaikkaa. Itsellä vain hyviä kokemuksia ai.

Et ilmeisesti myöskään lomillasi liiku hirveesti? Ravintoloita tulee paljon vastaan samalla kun kiertää kaupungin nähtävyyksiä.

Ap

Herranjestas mitä yleistystä. Oltiin pari viikkoa reissussa euroopassa ja sen verran syrjäkylillä kierreltiin, että ei kyllä mitään ravintoloita ollut jonoksi saakka. Siksi tehtiin itse ruurin osa ruuistamme. Kaikilla ei ole mitään tarvetta liikkua lomilla, toiset taas lähtee treenaamaan maratonia. Eikä monessa paikassa ole mitään "kaupunkia" jossa kiertää katsomassa nähtävyyksiä. Sinulla on äärimmäisen vähän kokemusta matkaikusta näköjään.

Siis kökötätte hotellilla ja hotellin uima-altaalla? Minulle täysin vieras tapa myös olla lomalla. Liikkuminen siinä ympäristössähän ja lähialueilla on se koko loman idea? Vai mikä se sinusta on?

Niin, jotkut meistä tekevät esimerkiksi arkena jo kaikenlaista, niin että lomalle voi lähteä löhöilemään ja lukemaan kirjaa koska siihen ei kotona ole aikaa. Mikäs lomadiktaattori sinä olet kun kuvittelet että vain sinun tapasi lomailla on oikein?

Sairaan ärsyttävä asenne suurimmalla osalla ihmisistä.

Kiitos, sitä samaa.

Itsellänikin on useimmiten kirja pari mukana, mutta siinä ei lue: luettava hotellilla. Luen sitä rannalla, kaupungilla, kiven päällä korkealla, varjossa puun alla. Lähellä ja kaukana - se kulkee käteästi kassissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti myöskään lomillasi liiku hirveesti? Ravintoloita tulee paljon vastaan samalla kun kiertää kaupungin nähtävyyksiä.

Ap

Herranjestas mitä yleistystä. Oltiin pari viikkoa reissussa euroopassa ja sen verran syrjäkylillä kierreltiin, että ei kyllä mitään ravintoloita ollut jonoksi saakka. Siksi tehtiin itse ruurin osa ruuistamme. Kaikilla ei ole mitään tarvetta liikkua lomilla, toiset taas lähtee treenaamaan maratonia. Eikä monessa paikassa ole mitään "kaupunkia" jossa kiertää katsomassa nähtävyyksiä. Sinulla on äärimmäisen vähän kokemusta matkaikusta näköjään.

Siis kökötätte hotellilla ja hotellin uima-altaalla? Minulle täysin vieras tapa myös olla lomalla. Liikkuminen siinä ympäristössähän ja lähialueilla on se koko loman idea? Vai mikä se sinusta on?

Niin, jotkut meistä tekevät esimerkiksi arkena jo kaikenlaista, niin että lomalle voi lähteä löhöilemään ja lukemaan kirjaa koska siihen ei kotona ole aikaa. Mikäs lomadiktaattori sinä olet kun kuvittelet että vain sinun tapasi lomailla on oikein?

Sairaan ärsyttävä asenne suurimmalla osalla ihmisistä.

Mä käyn ulkomailla noin neljä kertaa vuodessa. Kaupungissa, autolomalla, laskettelemassa ja talvella auringossa rannalla. Siinä saa joka lomalle jotain erilaista.

Vierailija
104/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko tullut ajatelleeksi, että kaikkien ruoansulatus ei vaan kestä kovin outoja ruokia ja niitä kaikenkarvaisia ravintoloita, joita tulee koko ajan vastaan? Oman hotellin ruoka voi olla sellaista turvallista keskivertoruokaa, mutta ainakin vatsa pysyy yleensä kunnossa. Mahatauti pilaa loman aivan täysin, ja pahimmassa tapauksessa sitä tuo pitemmänkin taudin tai loistartunnan mukanaan kotiin tullessaan.

En ole ap, mutta oletko sinä tullut ajatelleeksi, että ravintoloiden taso on keskimäärin parempi muualla kuin hotelleissa? Varsinkaan AI-hotelleissa? Ja jos nyt joku ihan välttämättä haluaa syödä hotelleissa, niihin kyllä voi ulkopuolinen mennä syömään.

Vähän nyt naurattaa tuo ajattelu, että hotelli on jotenkin takuu siitä, että kylmäketju ei katkea tai ruuassa ole hanaveden bakteereja. Ja hotellin ulkopuolella aukeaa pelottava ja riskialtis Villi Länsi, joka vaanii poloisen turistin suolistoflooraa...

Ps. Kaupungillakin voi valita jotain muuta kuin katukeittiön...

Mistä ihmeestä tällainen päätelmä? Ihmiset yleensä miettivät pitkään juuri hotellia, katsotaan kuvia ja luetaan kokemuksia. Kuinka monen ajattelet majoittuvan hotelliin kun tripadvisor sivu huutaa ripulia? Joo ei todellakaan kovinkaan moni. Sitten taas kun menet kaupungilla jonnekin ravintolaan ja saat sen ripulin ja salmonelloosin? Monella ravintolalla ei ole mitään tripadvisor-sivua tmv. jonne käydä asia kirjoittamassa. Siinä se ravintola jatkaa salmonellan jakamista kun taas uudet turistit ilmestyvät autuaan tietämättöminä nauttimaan ruoasta. Ravintola on paljon anonyymimpi ja harva varmaan jaksaa ripulissaan raahautua paikan päälle haukkumaan ravintolan. Hotellissa tämä käy hissillä.

En ole tuon viestin kirjoittaja jolle vastasit, mutta aika harva salmonellaa levittävä ravintola pysyy pystyssä kovin kauaa. Myöskin "hyvät" ravintolat oppii tunnistamaan päältä päin, toki ei niin maistuvaa ruokaa joskus osuu kohdalle, mutta ikinä en ole ollut omatoimimatkoillani vatsataudissa.

Miten perustelet väitteesi? Salmonellahan on Euroopassa hyvin yleinen eli kyllä sen voi saada lähes mistä vain. Ihan tällä lailla elintarvikehygienian ammattilaisena, joka käy paljon ulkomailla konferensseissa voin kertoa sinulle ettei esimerkiksi Etelä-Euroopassa paljon lähdetä jonkun salmonellatartunnan vuoksi epdemiologista selvitystä tekemään. Ja kuinka satunnaiset turistit sitten kokoavat tiedot yhteen että missä kukakin on syönyt sinä päivänä kun sai salmonellan? Aivan. Ei yhtään mistään. Ravintolalle tulee hyvin hyvin pienellä todennäköisyydellä mitään ongelmia jos kylmäketju katkeaa. Hotellissa kun yksi tai useampi sairastuu ripuliin niin iso imagokolhu tulee. Sinulla on käynyt matkoillasi tuuri, kyse ei todellakaan ole siitä että aina hyvän paikan tietäisi päältä päin kun puhe ei ole katukeittiöistä tai täysistä murjuista. Jopa Suomessa, jossa valvotaan asioita tiukemmalla kädellä, voi hyvästä paikasta saada ruokamyrkytyksen.

Totta kai ihan mistä tahansa voi saada ruokamyrkytyksen, mutta tarkoitin sitä että jos ravintola tekee jatkuvasti ruokaa mistä sairastuu, niin ei se hirveen pitkään pystyssä ole. Minä itse suosin paikallisten suosimia ravintoloita sekä sellaisia paikkoja missä on paljon ihmisiä (tämä yleensä tarkoittaa sitä että ruoka on maittavaa, en kuitenkaan tarkoita mitään mäkkäriä).

Logiikassasi on pari virhettä:

a) "Sata kärpästä ei voi olla väärässä, paska on hyvää!" Kaikilla ei ole samanlainen makuaisti

b) kuinka voit saada takeita ruoan hyvyydestä siksi että ravintolassa istuu väkeä kun osa heistä voi olla ensi kertaa syömässä kyseisessä ravintolassa ja ajatella ruoan jälkeen että olipa hirveää mössöä?

Itse olen lopen kyllästynyt siihen että empoillaan ravintoloiden kanssa, "onko tämä hyvä, no kövellään vielä vähän eteenpäin" ja lopulta kun on 6 ravintolan kohdalla kuitenkin päätetty mennä eteenpäin katsomaan löytyiskö jotain niin lopulta ollaan jo helvetin kaukana, kaikilla on hirveä nälkä ja vaihtoehdot huvenneet yhteen surkeannäköiseen paikkaan tai mäkkäriin. Ja kyllä, olen etsinyt susoituksia tripadvisorista, loenly planetista ja muilta sivuilta mutta silti usein pettynyt ruokaan. Toki tämä on kaupunkilomien henki, mutta rentoutumislomalla en jaksa tällaista vaan valitsen laadukkaan hotellin ja hyvän all inclusiven joka tarkoittaa yleensä että valinnanvaraa on ja ruoka on parempaa kuin monissa paikallisissa ravintoloissa.

Vierailija
105/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kerran oltu Kreikassa Tuin hotellissa, jossa oli AI. Oli ihan hyvää ruokaa ja olihan se helppoa olla möllöttää vaan ja käydä pöytään, lapset tykkäsi kovasti paikasta, mutta ei silti olla uudelleen menty sellaiseen. Haluan tukea paikallisia yrittäjiä ja muutenkin tykätään lomailla sellaisissa pienissä huoneistohotelleissa ennemmin kun valtavissa hotellikomplekseissa. Tosin tälle kesälle, kun katseltiin matkoja ja haluttiin lähteä Korfulle, niin harmiksemme huomasimme, että näitä ai-hotelleja tuntui olevan kovin kovin paljon ja pienempiä hotelleja aikaisempaa vähemmän tarjolla. Ihmiset taitavat nykyään kaivata paljon nimenomaan tuollaista helppoa olemista, jolloin saa vain olla eikä tarvitse edes poistua hotellialueelta.

Jokainen menköön hotelliin, jonka parhaaksi kokee, toivottavasti kaikille löytyy mieleisensä. Mekin onneksi löydettiin lopulta kiva pieni huoneistohotelli.

Vierailija
106/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen yleistys. Ihmisillä on erilaisia agendoja matkustaa. Kaikki eivät saa mitään kiksejä syömisestä, riittää, että maha tulee täyteen. Siksi all inclusive on kaikken helpoin ja rentouttavin vaihtoehto monelle. Lisäksi niitä on todella eritasoisia, harmi jos et ole koskaan ollut laadukkaassa.

Mikä en koskisi pitkällä tikullakaan all inclusive lomiin. Olen nähnyt tuttavieni kuvia hotellien ruuista ja ihmettellyt että mitä helvettiä ihmiset tälläiseen menee. Minulle matkustamisessa on yhtenä asiana tärkeää kokea paikallisia ravintoloita ruokineen. En saa kiksejä siitä, että syön hotellissa nuivaa nugettia vaikka mahani täyttyisi tunniksi (ravintoarvot näissä kun on mitättömät).

Ap

Itsekään en lähtisi AI-lomalle ilman lapsia, lasten kanssa olemme kuitenkin olleet 2 kertaa Kanarialla tällaisella, ja voin vakuuttaa, että ruoka oli oikein hyvää ja oli mahdollista syödä terveellisesti ja monipuolisesti (aina tuoretta kalaa, eri tavoin valmistettuja kasviksia, palkokasveja, hedelmiä). Ei se tietenkään mitään fine dining -tasoa ole, mutta hyvää. Nämä ovat olleet 4 tähden hotelleja (tai 4+).

Meillä syynä siis halu päästä keskellä talvea aurinkoon pienten lasten kanssa + antaa lapsille mukavia elämyksiä.

Vierailija
107/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei riitä nähtävyyksille 2 pvää. Viimeksi Roomassa otin jo Suomesta halvan hotellin johon kuului aamupala, ei nyt kovin kaseva ollut mutta menetteli. Roomassa on niin paljon nähtävää että sama minkä tason hotelli kun ei tule kun nukuttua . Tämä missä olin niin oli siisti ja se riittää mulle. Ihana valita ruokapaikka ja aina uusi. 

No haloo, kuka lähtee Roomaan all inclusive hotelliin, onko siellä edes niitä? Kun käyn kaupunkimatkoilla (Pariisi, Lontoo, Nyc, Singapore, Tokio jne.) en tietenkään ota all inclusivea koska tarkoitus on kävellä, nähdä, kokea ja maistella. Sitten taas kun lähden rantalomalle missä tarkoitus on rentoutua, uida, käydä sukeltamassa, pelata tennistä tai golfia ym. niin valinta on resort hotelli ja all inclusive. Tällaisissa paikoissa ei yleensä hotellin ulkopuolella ole juuri mitään jolloin all inclusive on luonnollinen valinta. Silti käydään miehen kanssa aina kesän päättäjäisiksi viikon all inclusive rentoutumismatka Välimerellä missä ainoa aktiviteetti on ehkä tennis.

olen käynyt kanarialla muutamia kertoja mutta aina Las Palmasissa ja en syö hotellissa ja myös oon käynyt Teneriffalla Puerto de la Cruzissa ja en syö hotellissa. Noissa ei nyt sinänsä oo nähtävää mutta riitti nuorena. 

Vierailija
108/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö ... ranta-alueet on täynnä ihania rantaravintoloita!  Nehän on osa seikkailua!

Höpöhöpö, en kaipaa elämääni sellaista jännitystä että lähtisin Meksikossa tai Dominikaanisessa tasavallassa näihin rantabaareihin joissa yleensä löytyy ihan class A huumeita ja tunnelma on lähinnä uhkaava kun yritetään kaupata kaikenlaista krääsää. Malediiveilla taas koko saari on hotellin oma yleensä. On niitä paljon muitakin paikkoja jossa on hyvin vähän nähtävää hotellin ulkopuolella, vaikka Turkki. Ei mitään tarvetta hillua basaareilla ostamassa kiinan krääsää kotiin.

Vierailija
109/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jep samaa ihmettelen, halvemmaksi tulee maata viikko Stadikalla tai Kumpulassa jos ei muuta kaipaa:) Mäkkärin kautta kotiin niin ei tarvitse ruokaakaan laittaa:D

Nähtävyyksiä on kyllä muuallakin kuin kaupungeissa...

Vierailija
110/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, en kaipaa elämääni sellaista jännitystä että lähtisin Meksikossa tai Dominikaanisessa tasavallassa näihin rantabaareihin joissa yleensä löytyy ihan class A huumeita ja tunnelma on lähinnä uhkaava kun yritetään kaupata kaikenlaista krääsää. Malediiveilla taas koko saari on hotellin oma yleensä. On niitä paljon muitakin paikkoja jossa on hyvin vähän nähtävää hotellin ulkopuolella, vaikka Turkki. Ei mitään tarvetta hillua basaareilla ostamassa kiinan krääsää kotiin.

Eettisistä syistä en mene Turkkiin, joten en tiedä siitä.

Vierailija
111/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikkialla ei ole suuremmin nähtävyyksiä. Tai liikkuminen pimeällä voi olla vaarallista. Esim. Karibialla jossa on loistava luksus all inclusive -tarjonta ja jossa loman pääpaino on rannalla makaaminen.

Varmaan totta, mikä onkin hyvä syy pysyä poissa Karibialta.

Kokeile kerran ja ylläty. Trooppinen ilmasto ja turkoosi, lämmin meri vie stressin mennessään. Ei tarvitse haaveilla lomasta loman jälkeen kuten Euroopan nähtävyyksillä juostessa, vaikka mukavia nekin ovat välillä.

Mulle Karibia oli vähän pettymys. Ok, ihmiset on ihania ja kalaruuat erinomaisia, maisemat kauniita mutta sää oli tosi vaihteleva vaikka oli peak-season. Yksi trooppinen myrskykin osui kohdalle eikä yhtenäkään päivänä ollut 30 astetta lämmintä.

Meillä oli ihana pieni tasokas hotelli (ei AI) ja vieressä n 20 hyvälaatuista ravintolaa joissa oli kiva käydä joka päivä eri paikassa. Ei kyllä tullut stressiä siitä n 200m kävelystä valmiin ruuan ääreen:D

Sään ja ruuan puolesta kyllä Aasia on ykkönen.

Vierailija
112/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä nää all inclusivet on just suomijunteille. Itse vuokraan aina jonkun hienon penthouse kämpän ja siihen sitten palkkaan private chefin kokkaamaan. Tulee syötyä terveellistä kasvisruokaa.

Voi olla että tulee jopa halvemmaksi kuin juntti reinon all inclusive hamppareineen ja nakkeineen. Vaikea sanoa kun olen siinä kohtaa elämää missä ei tarvitse hintoja vertaila.

Vierailija
113/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä oli 2 naista maaliskuussa Dominikaanisessa eikä mitään mainitsemaasi asiaa ollut. Kukaan ei tyrkyttänyt mitään, rantamyyjät on rekisteröityneitä ja moikkaavat mutta eivät tule uudelleen tyrkylle jos olet sanonut kerran ei. Kuulumiset vaihdettiin päivittäin ja keskusteltiin heidän elämästään siellä ja meidän täällä. Huumeista ei ole  mitään tietoa, me vain söimme ja joimme ilman "terästystä" rantaravintoloissa. Kylällä oli toki pari paikkaa josta paikalliset heti varoittivat mutta eipä meillä sivukujille n 2km rannasta olisikaan ollut asiaa. Varsinkaan öisin... Reggaebusseihin ei kannata mennä Dominikaanisessa vaikka Barbadoksella ne on ihan perus kulkuneuvoja. Maalaisjärki kannattaa olla mukana ihan joka paikassa;D

Oletko edes käynyt siellä vai mihin perustat väitteesi?

Vierailija
114/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jännittäjä: vieraaseen ravintolaan sisälle astuminen ja henkilökunnan kanssa kommunikoiminen ovat minulle stressaavia tilanteita. En nauti ravintoloissa käymisestä. Muutaman päivän kaupunkilomilla kuittaan ruokailut hakemalla marketista leipää tai hedelmiä. All inclusive buffetpöytineen on minulle helppo vaihtoehto rantalomilla. Venytän omia mukavuusalueitani kotona arjessa, joten antakaa anteeksi rajoitteeni ja se, että lomalla minäkin haluan välillä vain rentoutua :)

Vierailija
115/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas tätä kun on vain yksi ainoa oikea tapa lomailla ja se on se oma tapa.

Voisin kuvitella ottavani all inclusiven monestakin syystä rantalomalle lähtiessäni.

Ja rantalomalle menen, koska tykkään palmuista, lämmöstä, isoista rannoista ja turkoosista merestä. Tunnelmallisista, pimeistä mutta lämpimistä etelän öistä sirkkojen siristäessä. Mitä näitä nyt on. Aivan todella naurettava argumentti, että tämän saman saa makaamalla viikon stadikalla.

All inclusive on itselleni paras vaihtoehto, koska en yksinkertaisesti ole mikään ruokahifistelijä. Syön koska on pakko. Olen pieniruokainen. Rakastan roskaruokaa ja perinteistä kotiruokaa. Näistä syistä kaikenlainen fine dining on kohdallani täysin turhaa. Maksan älyttömästi annoksista joita en jaksa syödä, aina on jotain ylimääräistä josta en tykkää (niin, olen nirso myös) ja aikaa menee siinä kun tarjoilija ottaa tilauksen, ruoan saa naaman eteen, saa laskun...

Mieluummin käytän tuonkin ajan rantabaareissa istuskeluun, ja tilaan siihen jotain pientä naposteltavaa jos tarve. Tämä sen jälkeen kun olen hotellilla syönyt omaan tahtiin juuri sitä mistä itse pidän tekemättä siitä mitään tapahtumaa.

Mutta en väitä että tapani on ainoa oikea. Ymmärrän ihan todella hyvin, jos joku ei nauti rantalomailusta tai kenelle matkailun pääkohtia on uuteen ruokailukulttuuriin tutustuminen. Enkä minä heitä ihmettele tai väheksy.

Olisi ihan suotavaa ymmärtää, että on myös meitä, jotka eivät elä syödäkseen, vaan syövät elääkseen.

Vierailija
116/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei wt-perheillä ole varaa All Inclusiveen.

Vierailija
117/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä hieman rajoittunut käsitys matkailusta, jos ei ymmärrä että all inclusive voi olla laadukas, käytännöllinen ja helppo.

On olemassa esimerkiksi edullista 3 tähden hotelleja Kanariansaarilla jotka tarjoaa all inclusive vaihtoehdon. Noissa on melko varmasti niitä kuivia nugetteja, pizzaa ja paahtoleipää tarjolla, jonka saa huuhtoa alas colalla tai paikallisella oluella. Ei siis mitenkään kovin laadukas ja huikea. Mutta stressitön ja äärimmäisen helppo lapsiperheille tai kavereiden bilelomalle.

Sitten on olemassa 4-5 tähden hotelleja jotka tarjoavat all inclusive vaihtoehdon. Näissä ruuan laatu on hyvä ja valikoima laaja. Ruoka ei ole esillä niinkuin jossain lounaspaikassa peltikaukaloissa, vaan kauniisti esillä. On paikallista herkkuja, erilaisia teemapäiviä/iltoja ja ruoka on valmistettu tuoreista raaka-aineista. Sopii kaikille hyvän ruuan ystäville, jotka arvostavat helppoutta.

All inclusive ei sitäpaitsi sulje pois sitä vaihtoehtoa, että kävisi välillä syömässä jossain ulkona.

Vierailija
118/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no itse varasin ensi talveksi kahden viikon loman Mauritiukselle, jossa  all inclusive. Mä nautin siitä, että saa vaan olla, ruoka on helposti saatavilla, on varaa mistä valita, eikä tarvitse etsiskellä hyviä ravintoloita joka päivä. Mun mielestä on ihana ajatus, että voin vaan rentoutua, lähteä ulos ravintolaan syömään JOS haluan, lähteä etsimään paikallisia ravintoloita JOS huvittaa. All inclusive antaa sen vapauden mulle, että voin vaan olla, maata hotellilla, uida, ja lukea kirjaa, miettimättä sitä että kohta pitää kyllä vaihtaa vaatteet ja lähteä etsimään ravintolaa. Koska tämän kyseisen matkan tarkoitus on rentoutua, makoilla ja nauttia pelkästä olemisesta.

Sitten kun haluan johonkin kaupunkilomalle katselemaan pilvenpiirtäjiä, shoppailemaan tai tutustumaan viinitiloihin ja ravintoloihin, varaan matkan sellaiseen paikkaan jossa näitä toteutan ilman all inclusive -hotellia. Kaikelle on aikansa ja paikkansa mun elämässä.

Ai vitsi tuli taas kova matkakuume kun aloin miettimään tulevaa lomaa :)

Vierailija
119/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jep samaa ihmettelen, halvemmaksi tulee maata viikko Stadikalla tai Kumpulassa jos ei muuta kaipaa:) Mäkkärin kautta kotiin niin ei tarvitse ruokaakaan laittaa:D

Nähtävyyksiä on kyllä muuallakin kuin kaupungeissa...

On se kyllä jännä juttu että ihmiset nauttii eri asioista.

Vierailija
120/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen yleistys. Ihmisillä on erilaisia agendoja matkustaa. Kaikki eivät saa mitään kiksejä syömisestä, riittää, että maha tulee täyteen. Siksi all inclusive on kaikken helpoin ja rentouttavin vaihtoehto monelle. Lisäksi niitä on todella eritasoisia, harmi jos et ole koskaan ollut laadukkaassa.

Mikä en koskisi pitkällä tikullakaan all inclusive lomiin. Olen nähnyt tuttavieni kuvia hotellien ruuista ja ihmettellyt että mitä helvettiä ihmiset tälläiseen menee. Minulle matkustamisessa on yhtenä asiana tärkeää kokea paikallisia ravintoloita ruokineen. En saa kiksejä siitä, että syön hotellissa nuivaa nugettia vaikka mahani täyttyisi tunniksi (ravintoarvot näissä kun on mitättömät).

Ap

Olin Malediiveillä All inclusive hotellissa ja ei siellä edes ollut tarjolla kuivia nugetteja. :D Ihania ruokia tarjolla monessa eri ravintolassa ja osa niistä valmistettiin nenän edessä. Mieletön valikoima kaikkea mahdollista. Voisin mennä vastaavaan uudestaan.