Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menet all inclusive lomalle?

Vierailija
12.06.2017 |

Miksi? Eikö olisi hienompaa kokea paikallisia ravintoloita kuin nököttää hotellin ravintolassa syöden kuivaa pizzaa ja nugetteja. Ymmärrän pienten lasten kanssa matkustelevia, mutta pariskuntia sukuineen, jotka lähtee tälläiselle lomalle en ymmärrä. Mikä saa sinut lähtemään tälläiseen white trash lomalle?

Kommentit (316)

Vierailija
141/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen Eurooppaan tai missä on ravintoloita lähellä ei oteta all-inclusivea, pelkkä aamiainen. Menemme talvella mieheni kanssa Malediiveille ja siellä on kyllä pakko ottaa all-inclusive, koska mitään ravintoloita ei ole.

Vierailija
142/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen syökööt mitä tahansa ja missä tahansa. En ikinä edes jaksa ajatella, että onpa toikin hirveä juntti, kun aina syö hotellissa. Taitaa sitten jollakin olla tylsää lomalla, jos katselee mitä ja missä muut syö. Itse olen taas niin menevää sorttia, että hotellissa käyn nukkumassa ja tykkään syödä ulkona eri ravintoloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen sääntö all inclusive lomalle lähdettäessä on, että älä valitse paskaa hotellia. Jos haluaa allin, kannattaa niitä tähtiä olla 4-5 ettei joudu sinne nugetti-linjalle. 

Itse en valitsisi allia kahden viikon lomalle, enkä paikkaan jossa ruoka on edullista muutenkin ja haluaa kierrellä ja saada elämyksiä. 

Mutta näin kesällä kun lähdemme viikon lomalle, otimme all inclusiven ihan siksi kun saatiin hyvä tarjous. Viiden tähden vain aikuisten hotelli 1200e kahdelta, siis lentoineen. Ja tripadvisorinkin mukaan paikkansa paras hotelli. Olen ollut aiemminkin all inclusiveissa ja jos hotelli on laadukas, on usein ruokakin. 

Toinen syy halvan hinnan lisäksi, miksi siis kahden aikuisen lomalle otimme all inclusiven, on se ettei koko ajan tarvitse olla rahapussi auki. Saa oikeasti levätä koko viikon, eikä välttämättä tarvitse ulkona vietetyn päivän jälkeen raahautua etsimään ravintoloita. Ja vaikkemme alkoholia hirveästi käytäkään, on se ihan kiva hakea drinkit ja kahvit ym. ilmaiseksi samalla kun lepäilee auringossa. Lisäksi koko ajan on tarjolla terveellistä ruokaa, ei tarvitse erikseen miettiä lähtemistä muualle. 

Ja vielä viimeinen peruste, ei meille all inclusive koskaan ole ollut mikään "pallo jalassa", vaan olemme siitä huolimatta käyneet pari kertaa viikon matkalla myös muualla syömässä. 

Eli hyvä ratkaisu viikon lepolomalle, jos ei jaksa kierrellä paikkoja ja kaupunkeja. Kunha valitsee laadukkaan hotellin. Ja muistaa että voi silti syödä muuallakin. 

Mutta tosiaan en kyllä minnekään Aasiaan tms pidemmillle talvilomille ottaisi tuota pakettia, missä on halpaa muutenkin ja jossa viettää pidemmän ajan. 

Kiva, että olette viihtyneet!

Tuossa vaan näkee kirkkaasti sen, miten eri lailla me ihmiset lomailemme.

Minusta se kaupungin kiertely ON keskeinen asia. Hotellit ovat samanlaisia oikeastaan kaikkialla, en mene ulkomaille loikoillakseni hotellissa. Vaikka olisi kuinka upea hotelli, hotellien ravintolat ovat aina heikoimmasta päästä, koska niiden ei tarvitse samalla lailla kilpailla ruualla kuin erillisten ravintoloiden, joka ilta houkutella asiakaskunta uudelleen.

Kait olet sen sentään joskus kuullut, että turistikohteissa ravintoloiden taso on heikompi kuin paikallisten suosimissa ravintoloissa...? Sama logiikka koskee turistihotelleja. Turisteja piisaa hotellin ravintolassa keskivertomätölläkin. Ei tarvitse pinnistellä.

Ja jos olen ollut kaupungilla, syön samalla siellä. En palaa välillä hotelliin, eli ei todellakaan tarvitse "raahautua takaisin kaupungille etsimään ravintolaa" Kätevää.

Sinänsä sitä paitsi vähän epäloogista, että korostat samassa kirjoituksessa säästämistä ("ei tarvitse olla koko ajan rahapussi auki") ja väität, että kyyyyyyllä sitä ollaan kuulkaas aina syöty myös muualla. Väitän, että koska ilmaiset ateriat hotellilla, niin selvästi vähemmän kuin omatoimimatkailijan tai sellaisen, joka on ostanut pelkän majoituksen.

Mutta hei, kuten sanoin: kukin tyylillään. Pääasia että viihtyy.

Tällä "rahapussi auki"-viittauksella tarkoitin sitä että AI-hotellissa on kätevää kun saa ne juomat ja välipalat ilmaiseksi. Ei tarvitse lähteä kauppaan ja ravintolaan monesti päivässä. Mutta kukin tyylillään. 

Me teemme kahdenlaisia matkoja, talvella pidempiä reissuja joissa kiertelemme ja elämme omatoimimatkailijan elämää. Emme todellakaan jumitu hotellille. Mutta nämä kesälomareissut on meille vain sitä "varman auringon etsimistä". Silloin voi huoletta matkustaa turistipaikkaan ja valita joku hyvä AI-hotelli. Mutta pakollinen se ei ole. Olemme olleet kesällä myös huoneistoissa ja eläneet paikalliseen tyyliin. 

Jos siis löydän halvalla hyvätasoisen hotellin jossa on AI, otan tietysti sen koska siinä tulee "kaupan päälle" ruoka. Miksi en ottaisi? Voin silti syödä myös muualla. Meille kesän maktkat ovat aurinkovarmoja kohteita joihin mennään lepäämään. Seikkailumatkat ovat sitten ihan muuta. 

Ei elämän ja matkustelun tarvitse olla niin mustavalkoista. Ei se välttämättä mene niin että kaikki all inclusive-matkailijat vaan makaa hotellissa valmiin ruuan äärellä koko viikon ja juopottelevat. Samalla tavalla niistä hotelleista pääsee lähtemään minne haluaa, eihän ne vankiloita ole! :D 

Tarkoitan vaan sitä että jos samaan hintaan saa ruuat kuin hyvän hotellin, miksi en sitä ottaisi kun se kuitnkin helpottaa hieman elämää. 

Ihan turhaan minulle kärheät, minulle on täysin samantekevää, miten muut lomailevat. Enkä ketään halveksi lomatavan takia, vaikka en itsd tuollaisesta piittaakaan.

Minulle lomailu on tosiaan paikallisten elämään tutustumista ja liikkeellä oloa, joten en tee mitään hotellialueen ilmaisilla välipaloilla. Hotelli on minulle vain nukkumista varten. Aurinkolomia emme harrasta, tämäkin erona siis sinun ja minun välillä.

Sinulle siis AI on kätevää, koska saat juomat ja ruuat siellä, missä olet. Koska olet hotellilla.

Minulle taas se on tarpeetonta ja hankalaa, koska minä saan juomat ja ruuat siellä, missä MINÄ olen eli kaupungilla.

Ja quite frankly, jos joku luulee saavansa AI:n samaan hintaan eli ilmaiseksi, niin hän ei kyllä tiedä matkustamisesta mitään. Ai-hotelli saattaa ilmoittaa hinnat noin, mutta se on huuhaata, koska ko. paikassa ei ole käytännössä muita kuin AI-asiakkaita. AI maksaa aina, joko perushinnassa tai erikseen.

Noista hinnoista. En vertaa AI:n hintaa sen hotellin hintaan ilman ruokaa, tottakai se maksaa enemmän ruoan kanssa. Vertaan hintaa muihin saman tasoisiin hotelleihin. Me ei myöskään koskaan osteta pakettimatkaa normihinnalla. Noista hinnoistahan saa hyvällä alennuksella parhaimmillaan puolet pois.

Minusta itsekorostus kertomalla siitä miten erikoisesti itse matkustaa on vähän junttia. Matkustaminen on nykyään ihan tavallinen tapa viettää vapaa-aikaa, eikä jokin juttu joka tekee ihmisen hienoksi. Täällä on vissiin kaikki AI:n käyttäjät kertoneet että matkustavat myös muulla tavoin, mutta joihinkin tilanteisiin eri syistä sopii AI. Täytyy vaan käydä ottamassa ne itsekorostusselfiet sitten erikseen jossain. :D

Juuri näin. Matkustaminen on nykyään niin tavallista, että minusta all inclusivejakin juntimpaa on ylipäätään korostaa kuinka se oma tyyli on se ainoa oikea. Varmaan samat tyypit leimaa pakettimatkat junttien hommaksi, pitäisi osata "seikkailla", tehdä omatoimimatkoja ja tutkia kaupunkeja ja nähtävyyksiä. Aurinkolomat yleensäkin ovat varmaan tällaisten ihmisten mielestä junttien hommaa. 

No, tähän voisi todeta että nykyään matkustaminen on kaikille mahdollista ja kaikkea on mahdollista tehdä. Miksi ihmeessä pitäisi lähteä kaupunkilomalle jos ei tykkää kaupungeista? Siksi kun se on muotia? Jos sattuu saamaan pakettimatkan omatoimimatkaa halvemmalla, pitäisikö silti ottaa omatoimimatka koska se on "coolimpaa"? Tämä kaikki kertoo kuinka suomalaiset ovat kateellista kansaa ja se naapurin tapa matkustella on aina se väärä. 

Minule all inclusive on vain yksi tapa matkustaa. Kaikkiin paikkoihin se ei sovi eikä ole järkevää, mutta on paikkoja joissa se on todella järkevä vaihtoehto. Kesällä viikko varmaa aurinkoa ja lepoa laadukkaassa all inclusivessa on juuri sitä mitä kaipaan, ei ole stressiä ruuasta tai erikseen lähtemisestä jonnekin. Saa vain olla ja rentoutua. Se ei sulje pois ruokailua ravintoloissa jos niin haluaa. Ja viikon AI loma kesällä ei sulje pois omatoimimatkaa talvella. Hassua edes ajatella niin mustavalkoisesti että jos joku menee esim.Turkkiin tai Kreikkaan viikoksi kesällä, niin hän ei muka voisi matkustella muualla? :D 

Ja on myös aika vanhanaikaista kuvitella että kaikki AI lomat ovat yhtä syömistä, ryyppäämistä ja makaamista. Päin vastoin, monet laadukkaat all inclusive hotellit ovat hyvinvointihotelleja joissa on runsaasti terveellisiä ruokavaihtoehtoja, eri ravintoloita ja ohjattuja liikuntamahdollisuuksia. 

Tiedän kyllä sen stereotypian mitä tällä aloituksella haetaan, aloittajan ja monen muun mielestä on tosi noloa mennä Alanyaan viikoksi kahden tähden allin paketti-hotelliin syömään nugetteja ja postaamaan siitä kuvia someen. Mutta kun niitä All inclusive-lomia on todella paljon muihinkin kohteisiin ja hyvin laadukkaitakin. Suppeaa ajattelua jos ei sitä hoksaa. Yhtä noloa minusta on korostaa sitä kuinka nyt itse on parempi ihminen kun matkustaa itsekseen jonnekin kaupunkiin tai vuoristoon, osaa seikkailla Madventures-tyyppisesti henkensä uhalla, tajuaa vältellä "massoja" ja olla se coolimpi. 

Junttia on olla suppeakatseinen ja toitottaa vain omaa paremmuuttaan. Ja jos joku on tyytyväinen niihin nugetteihin, niin keltä se on pois? Omaa onnea vartenhan täällä matkustellaan ja ollaan. 

Vierailija
144/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille anannan vinkiksi jota eivät löydä ravintolaa että lukevat tripadvisorista paikallisista ravintoloista etukäteen ja kirjaavat miellyttävät osoitteineen ja tietoineen menusta ylös. Silloin voi vain valita minkä jo hyväksi havaitun vaihtoehdon haluaa kokea. Sitten voi jutella paikallisten kanssa kysyäkseen suositteluita ravintolaksi(ihan rohkeasti) tai käyttää puolihoitoa johon liittyy ruoat. Ovat usein aika monipuolisia hotellilla ja kannattaa tarkistaa nekin etukäteen jolloin voi päättää haluaako syödä hotellilla vai ei.  Jonain iltana se voi olla ihan loistava vaihtoehto.

Vierailija
145/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei liity tähän oikeastaan mihinkään, mutta onko kukaan käynyt Malediiveilla ja paljon siellä maksaa all-inclusive?

Vierailija
146/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille se ruoka ei ole intohimo ja elämän ykkössisältö.

Minä esim vaan inhoan kalaa ja äyriäisiä, pureita, puolikypsää lihaa jne. En tykkää ees punaviinistä.

Tykkään syödä erilaisia salatteja, hyvää leipää, juustoja, hedelmiä. Niitä on buffeteissa.

Vierailija
147/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille anannan vinkiksi jota eivät löydä ravintolaa että lukevat tripadvisorista paikallisista ravintoloista etukäteen ja kirjaavat miellyttävät osoitteineen ja tietoineen menusta ylös. Silloin voi vain valita minkä jo hyväksi havaitun vaihtoehdon haluaa kokea. Sitten voi jutella paikallisten kanssa kysyäkseen suositteluita ravintolaksi(ihan rohkeasti) tai käyttää puolihoitoa johon liittyy ruoat. Ovat usein aika monipuolisia hotellilla ja kannattaa tarkistaa nekin etukäteen jolloin voi päättää haluaako syödä hotellilla vai ei.  Jonain iltana se voi olla ihan loistava vaihtoehto.

Ei kaikkia kiinnpsta käyttää kymmeniä tunteja ravintolakartoitukseen.

Vierailija
148/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen sääntö all inclusive lomalle lähdettäessä on, että älä valitse paskaa hotellia. Jos haluaa allin, kannattaa niitä tähtiä olla 4-5 ettei joudu sinne nugetti-linjalle. 

Itse en valitsisi allia kahden viikon lomalle, enkä paikkaan jossa ruoka on edullista muutenkin ja haluaa kierrellä ja saada elämyksiä. 

Mutta näin kesällä kun lähdemme viikon lomalle, otimme all inclusiven ihan siksi kun saatiin hyvä tarjous. Viiden tähden vain aikuisten hotelli 1200e kahdelta, siis lentoineen. Ja tripadvisorinkin mukaan paikkansa paras hotelli. Olen ollut aiemminkin all inclusiveissa ja jos hotelli on laadukas, on usein ruokakin. 

Toinen syy halvan hinnan lisäksi, miksi siis kahden aikuisen lomalle otimme all inclusiven, on se ettei koko ajan tarvitse olla rahapussi auki. Saa oikeasti levätä koko viikon, eikä välttämättä tarvitse ulkona vietetyn päivän jälkeen raahautua etsimään ravintoloita. Ja vaikkemme alkoholia hirveästi käytäkään, on se ihan kiva hakea drinkit ja kahvit ym. ilmaiseksi samalla kun lepäilee auringossa. Lisäksi koko ajan on tarjolla terveellistä ruokaa, ei tarvitse erikseen miettiä lähtemistä muualle. 

Ja vielä viimeinen peruste, ei meille all inclusive koskaan ole ollut mikään "pallo jalassa", vaan olemme siitä huolimatta käyneet pari kertaa viikon matkalla myös muualla syömässä. 

Eli hyvä ratkaisu viikon lepolomalle, jos ei jaksa kierrellä paikkoja ja kaupunkeja. Kunha valitsee laadukkaan hotellin. Ja muistaa että voi silti syödä muuallakin. 

Mutta tosiaan en kyllä minnekään Aasiaan tms pidemmillle talvilomille ottaisi tuota pakettia, missä on halpaa muutenkin ja jossa viettää pidemmän ajan. 

Kiva, että olette viihtyneet!

Tuossa vaan näkee kirkkaasti sen, miten eri lailla me ihmiset lomailemme.

Minusta se kaupungin kiertely ON keskeinen asia. Hotellit ovat samanlaisia oikeastaan kaikkialla, en mene ulkomaille loikoillakseni hotellissa. Vaikka olisi kuinka upea hotelli, hotellien ravintolat ovat aina heikoimmasta päästä, koska niiden ei tarvitse samalla lailla kilpailla ruualla kuin erillisten ravintoloiden, joka ilta houkutella asiakaskunta uudelleen.

Kait olet sen sentään joskus kuullut, että turistikohteissa ravintoloiden taso on heikompi kuin paikallisten suosimissa ravintoloissa...? Sama logiikka koskee turistihotelleja. Turisteja piisaa hotellin ravintolassa keskivertomätölläkin. Ei tarvitse pinnistellä.

Ja jos olen ollut kaupungilla, syön samalla siellä. En palaa välillä hotelliin, eli ei todellakaan tarvitse "raahautua takaisin kaupungille etsimään ravintolaa" Kätevää.

Sinänsä sitä paitsi vähän epäloogista, että korostat samassa kirjoituksessa säästämistä ("ei tarvitse olla koko ajan rahapussi auki") ja väität, että kyyyyyyllä sitä ollaan kuulkaas aina syöty myös muualla. Väitän, että koska ilmaiset ateriat hotellilla, niin selvästi vähemmän kuin omatoimimatkailijan tai sellaisen, joka on ostanut pelkän majoituksen.

Mutta hei, kuten sanoin: kukin tyylillään. Pääasia että viihtyy.

Tällä "rahapussi auki"-viittauksella tarkoitin sitä että AI-hotellissa on kätevää kun saa ne juomat ja välipalat ilmaiseksi. Ei tarvitse lähteä kauppaan ja ravintolaan monesti päivässä. Mutta kukin tyylillään. 

Me teemme kahdenlaisia matkoja, talvella pidempiä reissuja joissa kiertelemme ja elämme omatoimimatkailijan elämää. Emme todellakaan jumitu hotellille. Mutta nämä kesälomareissut on meille vain sitä "varman auringon etsimistä". Silloin voi huoletta matkustaa turistipaikkaan ja valita joku hyvä AI-hotelli. Mutta pakollinen se ei ole. Olemme olleet kesällä myös huoneistoissa ja eläneet paikalliseen tyyliin. 

Jos siis löydän halvalla hyvätasoisen hotellin jossa on AI, otan tietysti sen koska siinä tulee "kaupan päälle" ruoka. Miksi en ottaisi? Voin silti syödä myös muualla. Meille kesän maktkat ovat aurinkovarmoja kohteita joihin mennään lepäämään. Seikkailumatkat ovat sitten ihan muuta. 

Ei elämän ja matkustelun tarvitse olla niin mustavalkoista. Ei se välttämättä mene niin että kaikki all inclusive-matkailijat vaan makaa hotellissa valmiin ruuan äärellä koko viikon ja juopottelevat. Samalla tavalla niistä hotelleista pääsee lähtemään minne haluaa, eihän ne vankiloita ole! :D 

Tarkoitan vaan sitä että jos samaan hintaan saa ruuat kuin hyvän hotellin, miksi en sitä ottaisi kun se kuitnkin helpottaa hieman elämää. 

Ihan turhaan minulle kärheät, minulle on täysin samantekevää, miten muut lomailevat. Enkä ketään halveksi lomatavan takia, vaikka en itsd tuollaisesta piittaakaan.

Minulle lomailu on tosiaan paikallisten elämään tutustumista ja liikkeellä oloa, joten en tee mitään hotellialueen ilmaisilla välipaloilla. Hotelli on minulle vain nukkumista varten. Aurinkolomia emme harrasta, tämäkin erona siis sinun ja minun välillä.

Sinulle siis AI on kätevää, koska saat juomat ja ruuat siellä, missä olet. Koska olet hotellilla.

Minulle taas se on tarpeetonta ja hankalaa, koska minä saan juomat ja ruuat siellä, missä MINÄ olen eli kaupungilla.

Ja quite frankly, jos joku luulee saavansa AI:n samaan hintaan eli ilmaiseksi, niin hän ei kyllä tiedä matkustamisesta mitään. Ai-hotelli saattaa ilmoittaa hinnat noin, mutta se on huuhaata, koska ko. paikassa ei ole käytännössä muita kuin AI-asiakkaita. AI maksaa aina, joko perushinnassa tai erikseen.

Noista hinnoista. En vertaa AI:n hintaa sen hotellin hintaan ilman ruokaa, tottakai se maksaa enemmän ruoan kanssa. Vertaan hintaa muihin saman tasoisiin hotelleihin. Me ei myöskään koskaan osteta pakettimatkaa normihinnalla. Noista hinnoistahan saa hyvällä alennuksella parhaimmillaan puolet pois.

Minusta itsekorostus kertomalla siitä miten erikoisesti itse matkustaa on vähän junttia. Matkustaminen on nykyään ihan tavallinen tapa viettää vapaa-aikaa, eikä jokin juttu joka tekee ihmisen hienoksi. Täällä on vissiin kaikki AI:n käyttäjät kertoneet että matkustavat myös muulla tavoin, mutta joihinkin tilanteisiin eri syistä sopii AI. Täytyy vaan käydä ottamassa ne itsekorostusselfiet sitten erikseen jossain. :D

Juuri näin. Matkustaminen on nykyään niin tavallista, että minusta all inclusivejakin juntimpaa on ylipäätään korostaa kuinka se oma tyyli on se ainoa oikea. Varmaan samat tyypit leimaa pakettimatkat junttien hommaksi, pitäisi osata "seikkailla", tehdä omatoimimatkoja ja tutkia kaupunkeja ja nähtävyyksiä. Aurinkolomat yleensäkin ovat varmaan tällaisten ihmisten mielestä junttien hommaa. 

No, tähän voisi todeta että nykyään matkustaminen on kaikille mahdollista ja kaikkea on mahdollista tehdä. Miksi ihmeessä pitäisi lähteä kaupunkilomalle jos ei tykkää kaupungeista? Siksi kun se on muotia? Jos sattuu saamaan pakettimatkan omatoimimatkaa halvemmalla, pitäisikö silti ottaa omatoimimatka koska se on "coolimpaa"? Tämä kaikki kertoo kuinka suomalaiset ovat kateellista kansaa ja se naapurin tapa matkustella on aina se väärä. 

Minule all inclusive on vain yksi tapa matkustaa. Kaikkiin paikkoihin se ei sovi eikä ole järkevää, mutta on paikkoja joissa se on todella järkevä vaihtoehto. Kesällä viikko varmaa aurinkoa ja lepoa laadukkaassa all inclusivessa on juuri sitä mitä kaipaan, ei ole stressiä ruuasta tai erikseen lähtemisestä jonnekin. Saa vain olla ja rentoutua. Se ei sulje pois ruokailua ravintoloissa jos niin haluaa. Ja viikon AI loma kesällä ei sulje pois omatoimimatkaa talvella. Hassua edes ajatella niin mustavalkoisesti että jos joku menee esim.Turkkiin tai Kreikkaan viikoksi kesällä, niin hän ei muka voisi matkustella muualla? :D 

Ja on myös aika vanhanaikaista kuvitella että kaikki AI lomat ovat yhtä syömistä, ryyppäämistä ja makaamista. Päin vastoin, monet laadukkaat all inclusive hotellit ovat hyvinvointihotelleja joissa on runsaasti terveellisiä ruokavaihtoehtoja, eri ravintoloita ja ohjattuja liikuntamahdollisuuksia. 

Tiedän kyllä sen stereotypian mitä tällä aloituksella haetaan, aloittajan ja monen muun mielestä on tosi noloa mennä Alanyaan viikoksi kahden tähden allin paketti-hotelliin syömään nugetteja ja postaamaan siitä kuvia someen. Mutta kun niitä All inclusive-lomia on todella paljon muihinkin kohteisiin ja hyvin laadukkaitakin. Suppeaa ajattelua jos ei sitä hoksaa. Yhtä noloa minusta on korostaa sitä kuinka nyt itse on parempi ihminen kun matkustaa itsekseen jonnekin kaupunkiin tai vuoristoon, osaa seikkailla Madventures-tyyppisesti henkensä uhalla, tajuaa vältellä "massoja" ja olla se coolimpi. 

Junttia on olla suppeakatseinen ja toitottaa vain omaa paremmuuttaan. Ja jos joku on tyytyväinen niihin nugetteihin, niin keltä se on pois? Omaa onnea vartenhan täällä matkustellaan ja ollaan. 

Niin, kyllähän sitä saa ajatella vain omaa onneaan. Kukaan ei estä. Mutta lähinnä minusta on junttia se, että all-inclusive matkustamisella tuhoaa paikallista taloutta. Ei mua mitkään nugetit kiinnosta, vaan se, että all-inclusive hotellien voitot ja verot valuvat pois kohdemaasta. Valitsemalla paikalliset hotellit ja ravintolat tukisi paikallista taloutta ja kokisi paljon enemmän paikallista kulttuuria.

-eri

Vierailija
149/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nykyään se on helppoa eikä mene kuin 10 minuuttia edellisenä päivänä ennen lähtöä matkalle. Itse kyllä vielä senkin jälkeen fiilistelen mielelläni google street viewillä reittejä joita lomalla tulen menemään. Toisaalta minä voin kyllä käyttää koko elämäni syödäkseni hyvin. Mitähän sinä teet sen ajan? Aika kuluu kenties mukavammin vauva palstalla?

Vierailija
150/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nykyään se on helppoa eikä mene kuin 10 minuuttia edellisenä päivänä ennen lähtöä matkalle. Itse kyllä vielä senkin jälkeen fiilistelen mielelläni google street viewillä reittejä joita lomalla tulen menemään. Toisaalta minä voin kyllä käyttää koko elämäni syödäkseni hyvin. Mitähän sinä teet sen ajan? Aika kuluu kenties mukavammin vauva palstalla?

En ole nyt matkoilla, vaan sadepäivänä kotona kahden koululaisen kanssa. Lepäilen hetken ennen kuin alan pakata Ranskan matkaa varten.

Ja ei, ei ole all inclusive ja juu, on gourmet-ruoan mekka ja silti en aio uhrata ensimmäistäkään ajatusta niiden ravintoloiden kanssa mehkaamiseen. Kun se ruoka ei kiinnosta minua.

Etelän matkoilla meillä on yleensä puolihoito. Hotelliaamiaiset on ihania ja iltabuffetista tykkään. Tykkään aina valita sen seisovan pöydän jos voin.

Vierailija
151/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kokemuksia on kahdesta AI-lomasta.

Ensimmäinen kerta oli vajaa 10 vuotta sitten Etelä-Euroopassa, 4 * hotelli rantakohteessa. AI oli täynnä lapsiperheitä ja saksalaisia nuorisoporukoita. Ruokapaikkoja oli hotellilla muutama, mutta kaikki toimivat buffet-periaatteella ja ruoka maistui samalta kaikissa paikoissa. Yhden päivän ajan jaksettiin tätä, jonka jälkeen siirryttiin muualle syömään. Syy AI:n valintaan oli se, että oltiin hotellivalinnoissa myöhään liikenteessä ja suuri osa alueen hotelleista oli AI tai puolihoito. Hinnan ja sijainnin perusteella valitsimme lopulta AI:n. Ei jatkoon.

Viime talvena sen sijaan tein ensimmäisen AI reissun Karibialle. Silloin ymmärsin, mitä on hyvä AI. Iso resort, jossa ravintolavaihtoja on 10, joiden lisäksi vielä muutama erillinen lounas- ja snackpaikka. Jokainen ravintola on erilainen ja ruoka _todella_ maittavaa! Myös fine diningia löytyi ja sitä parempaa ruokaa en ole esimerkiksi Helsingin ylihintaisissa fine dining paikoissa saanut koskaan. Eipä muuten tuntunut siltä, että olisi syönyt "koko ajan hotellilla buffet-mössöä", sillä ravintoloissa myös sisustus, tunnelma jne oli avian kuin olisi lähteny hotellialueen ulkopuolelle etsimään ravintolaa.

Hyvän ruoan lisäksi helppous houkutteli: ruoka tuli huoneeseen, lompakkoa ei tarvinnut kantaa mukana, ei tarvinnut miettiä mitä maksaa ja million maksaa, pöytävarauksia ei tarvinnut ja juomat ym. kuului hintaan. Lähes tulkoon kaikkea sai, mitä keksi pyytää (ei tainnut kertaakaan käydä niin, että jotain toivomaamme ei olisi valikoimasta löytynyt). Kertaakaan ei muuten tullut käytyä lounaalla tai päivällisellä buffetissa, ainoastaan aamiaista tuli muutaman kerran syötyä siellä ja sekin kyllä oli erinomaista.

Myös hotellissa muut asiat olivat kunnossa. Erilaisia aktiviteettejä mahdollista tehdä hotellialueella (tenniksestä beach volleyhyn ja vesijumppaan, iltajuhlia, snorklausta, suppailua you name it). Tällaiselle AI lomalle lähden mielelläni uudestaan.

Vierailija
152/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on lomaa se, että ihanaa ruokaa on säännöllisesti tarjolla ihan "käden ulottuvilla".

Säännölliset ruokailuajat on helppo toteuttaa ja ne tuovat kivasti rytmiä päivään, kun lapsen kanssa matkustan.

Ravintolakulttuuri etelän lomakohteissa ei sovi hermoilleni, kun matkustan lapsen kanssa. Ensin odotetaan pitkään ruokaa, sitten odotellaan pitkään sitä laskua. Väitän ettei mun lapsikaan siitä niin nauti. Minulle ruoka on The Juttu lomalla, lapselle se on "välttämätön paha" siinä missä kotonakin (jos ei niitä All Inclusive -hotellien herkkuja notkuvia jälkkäripöytiä oteta lukuun -tyttö muistelee edelleen jälkkäripöytien suklaaputouksia :D )

Olemme valinneet tosi laadukkaita All Inclusive -kohteita, ja mä rakastan sitä ruokatarjonnan määrää ja monipuolisuutta. Kreikassa käymme enimmäkseen, on niin ihana maistella  "vähän kaikkea". Kokit paistelevat aamulla lettuja ja lounaalla grillaavat kalaa ja lihaa, salaattipöydissä on vaikka ja mitä...Ah! Ei tarvitse valita listalta kun kaiken ihanan näkee silmiensä edessä. Usein tosin maha on jo ihan täynnä niiden alkusalaattien jälkeen.

Mulle lomaa on se, että voi olla yhden viikon näkemättä vaivaa yhtään minkään eteen. Aivot narikkaan, ei tarvitse edes miettiä, mihin menisi syömään. Kotioloissa tulee ihan tarpeeksi käytyä ulkona syömässä eri ravintoloissa, tavallaan se ei ole minulle se juttu.

Lapsen syöminen on aina vähän sitä sun tätä. Harmittaa maksaa kokonainen ravintola-annos ns. turhaan. All Inclusive -hotellissa on helppo valita lapselle terveellinen ja monipuolinen ateria lautaselle. Ja lapsi pääsee myös monipuolisemmin maistelemaan uusiakin makuja ilman että rahat menee hukkaan.

Lapsi on minulla siis ykkösselitys kysymykseesi. Aikuisten lomaan kuuluu sitten ne ravintolaillalliset viineineen, pitkän kaavan mukaan...

Toivottavasti vastaukseni lisäsi avarakatseisuuttasi ja auttoi sinua ymmärtämään, että ihmisillä on erilaisia tarpeita, toiveita ja elämäntilanteita.

Vierailija
153/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei estä myös syömästä muualla. Jos on niin nuuka ja tarkka, että laskee ettei sitten enää kannata syödä muualla kun on maksanut sen AI:n niin sitten ei kannata lähteäkään lomalle.

Helppous on ainakin mun peruste. Jos on sellainen päivä, että haluaa olla vain siinä omalla alueeellaan, niin silti kaikki palvelut pelaa.

Toisena päivänä voi lähteä muualle katselemaan ja sitten voi syödä siellä, silti ei tarvitse pelätä, että mitäs sitten kun/jos tulee kuitenkin vielä nälkä hotellilla.

Se on mulle ainakin myös yksi asia tosiaan, että ei aina tarvitse olla se lompakko mukana. Esim. uima-altaalla ja silti voi ottaa juoman jos tulee jano.

Itse lähden myös pääosin rentoutumaan ja ottamaan aurinkoa, en niin kauheasti jaksa kävellä kaupungilla tai ostokeskuksissa. Mitään museoita ja kirkkoja en jaksa katsella.

Joku laivaretkiretki tms.  on ehkä mukava, muttei sekään pakollinen.

Vierailija
154/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nyt matkoilla, vaan sadepäivänä kotona kahden koululaisen kanssa. Lepäilen hetken ennen kuin alan pakata Ranskan matkaa varten.

Ja ei, ei ole all inclusive ja juu, on gourmet-ruoan mekka ja silti en aio uhrata ensimmäistäkään ajatusta niiden ravintoloiden kanssa mehkaamiseen. Kun se ruoka ei kiinnosta minua.

Etelän matkoilla meillä on yleensä puolihoito. Hotelliaamiaiset on ihania ja iltabuffetista tykkään. Tykkään aina valita sen seisovan pöydän jos voin.

Ranskalaiset tulevat olemaan kauhuissaan :D. Minulle(ja ranskalaisille) kelpaa aina hyvä ruoka ja sen vuoksi eläminen. Mitä menet ranskasta hakemaan?

Vierailija
155/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive hotelleja on monen tasoisia. Itse en tosiaan alle 4* hotelliin menisi tällä konseptilla.

Mieluiten tähtiä 5 jolloin ruoka on todella erinomaista yleensä. Buffan lisäksi näissä on yleensä ainakin 3 eri ravintolaa erilaisine konsepteineen joista valita.

Se on sitten ihan makua asia/ tilanteesta / paikasta riippuvaista haluanko relata resortissa vai kierrellä enemmän ja etsiä omat ruokapaikkani.

Esim vaikka jossain Malediiveilla on aika turhaa etsiskellä laadukasta ruokaa resorttien ulkopuolelta. Kun taas Pariisissa ei tulisi mieleenkään varata all inclusivia ( jos sellaista nyt edes siellä olisi saatavillakaan)

Ap n maailmankuva rajoittuu ilmeisesti Kanaria- aurinkorannikko - Euroopan kaupunki kohteisiin.819

Vierailija
156/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua kuulostaa miltään tuomitsevalta ilonpilaajalta (koska ymmärrän kyllä, että pikkulapsiperheen arki on rankkaa ja lomalla haluaa helpoimman mahdollisen ratkaisun), mutta all-inclusive paketin valitseminen on sitä pahinta turismia. Matkailu on eettistä ja hedelmällistä silloin kun se hyödyttää taloudellisesti paikallista väestöä ja ylittää kulttuurien rajat, ja valitettavasti al-inclusive hotellit eivät edusta kumpaakaan näistä. Kaikki tällaisten hotellien voitot ja verot menevät usein ihan toiseen maahan (suuret hotelliketjut), joten valitsemalla paikallisen hotellin tai edes paikalliset ravintolat (jotka eivät todellakaan ole kalliita!! paitsi jos menee johonkin turistirysään jossa länsimaisilta turisteilta kiskotaan kaikki rahat), kaikki voitot/verot jäävät hyödyttämään paikallisia. Lisäksi matkailu on paljon rikkkaampaa, jos tutustuu hotellin rajojen ulkopuoliseen maailmaan, paikalliseen ruokakulttuuriin ja paikallisiin ihmisiin.

Mutta eihän tavallista etelänlomalaista kiinnosta eettinen matkailu, joten nämä reilun matkailijan ohjeet on tarkoitettu lähinnä tiedostaville matkailijoille, jotka käyvät muualla kuin turistirysissä.

Valitettavasti kaikki ei ole noin yksinkertaista. Isojen hotelliketjuissa ympäristöasiat on helpommin jäljitettävissä. Maissa joissa orjatyövoima on yleistä niin hotelliketju ei voi ottaa riskiä jäädä kiinni orjatyövoimaa käytöstä. Se paikallinen ravintolan pyörittäjä voi harrastaa ihmiskauppaa ja unohtaa ympäristön koska kukaan ei sitä valvo. Mitä kulttuurin tulee hotelleissa käy paikallisia esiintyjäryhmiä esiintymässä ja he kiertävät useamman hotellin illassa.

Vierailija
157/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiset tulevat olemaan kauhuissaan :D. Minulle(ja ranskalaisille) kelpaa aina hyvä ruoka ja sen vuoksi eläminen. Mitä menet ranskasta hakemaan?

Meillä on sieltä vuokrattuna talo jossa on uima-allas ja kaikki muutkin varusteet.

Minä olen historioitsija ja rakastan katsella vanhoja kulttuureja, penkoa museoita, pällistellä taloja, katuja, kanavia ja jokien varsia.

Rakastan puutarhoja, laventeliniittyjä, oliivipuita.

Rakastan toreja, markkinoita, erimaalaisia ihmisiä ja kieliä. Osaan kymmentä kieltä ja tykkään opiskella lisää.

Voin syödä suunnilleen kolmea lempiruokaani vuorotellen ja elää juustosämpylöillä. Ruoka ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
158/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

n 10 raflaa kun on all inclusevissa + baarit niin kyllä viihtyy.

ja viinaa saa kurkusta alas aina sen loman hinnan edestä.

ja ei tod alle 5 tähden all inclusiveen koskaan. 

jos darralta selviää niin nuissa paikoissa aina ilmaiset kuljetukset eri paikkoihin . torit yms.

Vierailija
159/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei liity tähän oikeastaan mihinkään, mutta onko kukaan käynyt Malediiveilla ja paljon siellä maksaa all-inclusive?

Malediiveilla on oltava all inclusive. Jos ei ole, niin sitten saa maksaa itsensä kipeäksi, siis ihan oikeesti. Eli en edes tiedä, mitä lomamme olisi maksanut ilman sitä.

Vierailija
160/316 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ollaan oltu all inclusive -lomalla kun lapset olivat pienempiä. Ei siellä kyllä mitään nugetteja ja pitsaa ollut tarjolla ;) . Ihan helppouden takia otettiin. Lomalta lähdettiin hakemaan lämpöä ja rentoilua. Eli kunnon wt -meininki meillä.

Altaalla sai lapset hakea itse jätskinsä ja limunsa, samoin rannalla oli baari josta sai hampurilaisia, ranskiksia ja voi ei ... ehkä sieltä olis saanut niitä nugetteja ja kuivaa pitsaakin jos ois ymmärtänyt pyytää.

Mutta siis miellyttävä kokemus. Ruoka oli monipuolista. Samoin juoma.

Voisin kyllä ottaa toistekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi