Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tietojen siirto puhelimesta toiseen

Vierailija
12.06.2017 |

Vanha luurini on hajoamassa. Joudun ostamaan uuden.
Mutta miten pidän tallella kaikki kuvat, numerot, viestit? Miten saan ne siirretyksi uuteen puhelimeen?
Esim facebook ja whatsapp ja tekstarit. Ja puhelinnumerot, kun ne osa tallentuu vain puhelimeen eikä simkortille

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löytyy google accountti, niin sinne pystyy tekemään backupit kaikista noista. En kyllä tiedä miksi pitäisi viestit säilyttää.. Facessa säilyy jo itsessään kaikki viestit yms, ja numerot säilyy sim kortilla

Vierailija
2/13 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

numerot siis siirtyy myös googlen kautta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs whatsapp?

Vierailija
4/13 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä käyttöjärjestelmästä ja mihin olet siirtämässä? Vanhasta Androidista toiseen onnistuu helposti esimerkiksi Googlen tilin kautta tai sitten tähän tarkoitukseen löytyvän sovelluksen kanssa. Wintoosa puhelimesta Androidiin siirrossa onkin sitten enemmän jumppaa.

Vierailija
5/13 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsapp myös. whatsappin asetuksista löytyy valinta, missä voi halutessaan siirtää/tehdä backupit googleen. Viestit ja kaverit säilyy.

Vierailija
6/13 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs whatsapp?

Sieltä löytyy valikosta Varmuuskopiointi, joka lataa ihan kaiken Google-tiliin talteen. Kun sitten asennat WA:n uuteen puhelimeen, se ehdottaa automaattisesti varmuuskopion palautusta. Kokeiltu monta kertaa, hyvin toimii.

Vierailija
7/13 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet siirtymässä iPhonesta toiseen, ota varmuuskopio vanhasta ja kopioi se uuteen iTunesin tai iCloudin kautta. Kaikki siirtyy samanlaisena kuin edellisessä.

Vierailija
8/13 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Microsoft tilin kautta onnistuu myös siirto. Luo tili.

Eli puhelinnumerot menee pilveen ja sieltä takaisin uuteen puhelieen.

Vierailija
9/13 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmu jännä arpoa vastauksia, kun ei ole tiedossa, mistä puhelimesta mihin pitäisi tiedostoja siirtää.

Vierailija
10/13 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista.

Mä en vaan käsitä noista backupeista, googletileistä, pilvipalveluista yms mitään. Saati että osaisin käyttää.

Eli jos vaihdan puhelinta.mun kamut katoaa, kaikki whatsappryhmät ja muut. Voipaska.

Vierailija
11/13 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinkaupassa siirtävät n. 20e hintaan tiedot uuteen kännykkään.

Vierailija
12/13 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinnumerojen siirto uuteen kännykkään ei maksanut mitään dna:n liikkeessä. Sanoi, et kuvia ei voi siirtää mut olin ne siirtänyt koneelle aiemmin.

Viestit ei tietenkään siirtyneet mitä oli tallella.

Liikkeessä poistivat kaikki tiedot vanhasta kännykästä ( niin ainakin sanoi) ja sain hyvitystä 50e kun jätin kännykän liikkeeseen.

Vierailija
13/13 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvoista.

Mä en vaan käsitä noista backupeista, googletileistä, pilvipalveluista yms mitään. Saati että osaisin käyttää.

Eli jos vaihdan puhelinta.mun kamut katoaa, kaikki whatsappryhmät ja muut. Voipaska.

No miksi sitten kysyit? Olisko korkea aika opetella käsittämään? Sulla on aika pitkä tulevaisuus edessä, miten meinaat pärjätä jos et haluakaan opetella uusia asioita?