Et ole koirasi äiti!
Ehkä mä vaan olen mitään ymmärtämätön ihmishirviö, mutta sori, en vaan tajua, miksi jotkut puhuttelee itseään koiransa äitinä tai isänä. Pahimmassa tapauksessa koiranomistajan vanhemmatkin on koiralle "mummu ja vaari". Ehkä vielä jotenkin ymmärrän tämän, jos perheessä on lapsia, jolloin "äitiä" ja "isää" käytetään muutenkin, niin miksei sitten myös koiralle puhuttaessa. Mutta kun tätä koira-äiteilyä harrastaa lapsettomatkin!
Kommentit (110)
En olekkaan. Olen mamma, mieheni on pennun iskä:) Oksenna rauhassa.
Mä tykkään eläimistä ja mulla on ollut lemmikkejä, mutta minustakin se kuulostaa aivan kahelilta, kun joku kutsuu itseään eläimen äidiksi tai isäksi. Miksi etenkään täysikasvuista eläintä laitettaisiin ihmisvauvan rooliin? En ymmärrä. Mielestäni se on vähän etovaa, kun ihmiset kohtelevat eläintä kuin vauvaa, jolle lässytetään. Ihan kuin se eläin olisi jotenkin ihan vähä-älyinen. Jotenkin epäkunnioittavaa eläintä kohtaan pitää sitä lapsenaan.
Hmm. koira pitää omistajiaan vanhempinaan
.http://www.lansivayla.fi/artikkeli/318005-tutkija-koira-rakastaa-omistajaansa-kuin-vauva-aitiaan
Meidän naapurin colliella oli isä ja äiti. Lapsista ainoana koira oli perinyt äitinsä ulkonäön ja isänsä tummat värit.
Mulla ei oo koiria, mutta olen rotilleni ja kotiloilleni mamma. Mieskin jos tulee antamaan rottaherätyksen (tuo yhden rotista petiin kiipeilemään päälleni niin, että herään) niin saatan kuulla hänen lässyttävän "Mennään herättämään mamma." Mieheni on rottien iskä. Kun hoidan kotiloita lässytän niille "Mamma/äiti tuo ruokaa." ym. Saat nyt oksentaa, ole hyvä.
Meidän kissallapas on mummo! Pakkohan se on olla.
Samaa mieltä aloittajan kanssa. Tämä on meillä töissä todella yleistä. Kun olin vasta tullut taloon alle 30-vuotiaana, niin oli kahvitunneilla alkuun ihmettelemistä kun 40+ naiset puhuivat itsestään lemmikkiensä äiteinä. En ymmärtänyt silloin enkä edelleenkään, mutta olen jo tottunut.
Huh, nyt on koiramammat vihaisia :D
Vierailija kirjoitti:
Jospa ap suksii vittuun. Oot vaan kateellinen 😅 miks muuten vinkuisit täällä ja koitat saada hyväksyntää sun "ongelmalle" vitun nolo. Lyllerräppä vittuun ja pakita patonkiin
Kiitos nauruista:)
Lässynlää ap!!! Siperiassakin niillä on enempi läheine suhde koiraan ku muihi perheesee!Happy people dokkari Siperiasta
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Koira on perheen lemmikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ap suksii vittuun. Oot vaan kateellinen 😅 miks muuten vinkuisit täällä ja koitat saada hyväksyntää sun "ongelmalle" vitun nolo. Lyllerräppä vittuun ja pakita patonkiin
Kiitos nauruista:)
Mistä ap on kateellinen? Voisko oikeasti vaan olla, että liiallinen siirappisuus tällaisessa asiassa ei miellytä?
Kyllä olen äiti koiralleni! Olen adoptoinut sen kasvatttajalta.
Noh, naisten hoivavietti ei ehkä ole tyydytetty?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen äiti koiralleni! Olen adoptoinut sen kasvatttajalta.
Ettet vaan olisi ostanut sitä kasvattajalta?
Selvennän, että tottakai koira on omistajilleen perheenjäsen, ja niin sen pitäisikin olla. Mutta mun mielestä koiraa voi rakastaa ja arvostaa ihan ilmankin tätä vanhemmuuslässytystä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään eläimistä ja mulla on ollut lemmikkejä, mutta minustakin se kuulostaa aivan kahelilta, kun joku kutsuu itseään eläimen äidiksi tai isäksi. Miksi etenkään täysikasvuista eläintä laitettaisiin ihmisvauvan rooliin? En ymmärrä. Mielestäni se on vähän etovaa, kun ihmiset kohtelevat eläintä kuin vauvaa, jolle lässytetään. Ihan kuin se eläin olisi jotenkin ihan vähä-älyinen. Jotenkin epäkunnioittavaa eläintä kohtaan pitää sitä lapsenaan.
Noh alapeukuttajat, kertokaa miten se on kunnioittavaa eläintä kohtaan lässyttää sille? Miettikää jos te olisitte eläimen asemassa ja joku tunkisi päänsä teidän eteenne ja lässyttäisi ja mamittelisi itseään sulle. Eikö se olisi susta aika alentavaa?
HAH HAA! Minä olen koirani "äiti" :D Olen lapseton ja koirani on sekä lemmikkini että "vauvani". Saa ällötä ja kauhistella ihan vapaasti, mua ei haittaa.