Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisin huomisaamuun mennessä edes 5-10 euroa rahaa, jotta saisin kaupasta edes vähän ruokaa?

Köyhä ov
10.06.2017 |

Tilanne nyt vain sattuu olemaan se, että rahaa on 25 centtiä ja ruoka on loppumaisillaan enkä saa lisää rahaa kuin vasta ensi viikolla. Tähän tilanteeseen olen tullut, vaikka olen yrittänyt parhaani mukaan elää nuukasti.

Kommentit (189)

Vierailija
41/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen istut pankin päällä jos mies niin et välttämättä. .

Vierailija
42/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita diakoniaatoimistoon, tosin vkl ei ehkä vastaaa, mut on niillä papeilla kännykät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-10e = edes vähän ruokaa? Taitaa rahanhallinta olla aika huonoa, jos ei ole tajuttu pihistellä jo paljon aikaisemmin, jotta tuollaista tilannetta ei tulisi

Hys. Tällä palstalla ei saa sanoa tuollaista. Kaikkien köyhien ja nälkäisten rikkomaton oikeus on odottaa, kunnes kaapit ovat aivan tyhjät ja taskussa korkeintaan se 0,20 eur. Sitä ennen ei saa ajatellakaan, että lähtisi hakemaan apua.

Vierailija
44/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin makaronipussi maksaa 0,12 euroa. Kun ostat yhden se maksaa pyöristettynä 0,10e. Saat rahoillasi kaksi pussia. 

Jaksaa huvittaa nämä saksalaiskaupan uskolliset fanit, jotka luulevat kaikkien asuvan kyseisen kaupan naapurissa. Minulla on 3 km lähimpään Lidliin, 1 km S-Marketiin. Kannattaisiko minun tosiaan kävellä nälkäisenä 4 km ekstraa makaronipussien takia, vai voisikohan mitenkään olla, että lähempää löytyisi syötävää?

Voi voi voi peräti 3km! Kyllä on rankkaa sulla.

Mulla on lähin Lidl noin 150km päässä, lähin ruokakauppa 14km päässä.

Vierailija
45/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alueellasi facebookin puskaradiota tai roskalavaryhmää?

Rohkeasti vain ilmoitat tilanteesi, ja kysyt olisiko kellään jäänyt kaappien pohjalle ylimääräisiä kuivatarvikkeita/säilykkeitä/ pakasteita jne. 

Ei tarvitse selitellä elämäsi tilannetta, ihan tällainen päivitys riittää: "Kehnon elämäntilanteeni vuoksi minulla ei ole tällä hetkellä rahaa ruokaan ennen maanantaita. Olisiko kellään jäänyt kaappeihin tarpeettomia ruokatarvikkeita jollai pärjäisin viikonlopun yli? Mikä tahansa mahantäyte kelpaa päiväyksiin katsomatta!"

Olen oman alueeni ryhmissä nähnyt vastaavaa useasti, ja joka kerta ovat nälkäiset jotain ruokaa suuhunsa saaneet. Kuten tämäkin ketju kertoo, ihmiset haluavat varmasti auttaa!

Vierailija
46/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde keräämään pulloja.

Voi vittu tätä neuvoa aina! Missä ryypätään niin paljon, että joku elää  keräämällä tyhjiä pulloja?! Kaikkea hyvää aapeelle.

Vierailija
47/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin makaronipussi maksaa 0,12 euroa. Kun ostat yhden se maksaa pyöristettynä 0,10e. Saat rahoillasi kaksi pussia. 

Jaksaa huvittaa nämä saksalaiskaupan uskolliset fanit, jotka luulevat kaikkien asuvan kyseisen kaupan naapurissa. Minulla on 3 km lähimpään Lidliin, 1 km S-Marketiin. Kannattaisiko minun tosiaan kävellä nälkäisenä 4 km ekstraa makaronipussien takia, vai voisikohan mitenkään olla, että lähempää löytyisi syötävää?

Nauroin ääneen tälle kommentille.

Vierailija
48/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde keräämään pulloja.

Voi vittu tätä neuvoa aina! Missä ryypätään niin paljon, että joku elää  keräämällä tyhjiä pulloja?! Kaikkea hyvää aapeelle.

Esim. tässä kaupungissa on useampi vakkari pullojenkerääjä joilla jokaisella on useita pusseja täynnä tölkkejä kesäviikonloppuisin. Yksi kertoi saavansa hyvän kesäviikonlopun aikana helposti pari sataa.

Vierailija
49/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hortaa. Nokkosen lisäksi luonnosta löytyy jo ainakin voikukkaa, vuohenputkea, maitohorsmaa ja kuusenkerkkiä. Seuraksi osta makaronia Lidlistä. Jos löydät vielä jostain pari pantillista pulloa, saat myös margariinipaketin. Jos asut vesistön lähellä, kokeile onkimista.

Vierailija
50/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät että tämä kommenttisi hyvin kuvastaa sitä yhtä ongelma-aluetta, miksi köyhät ihmiset ovat niin huonossa tilanteessa. Pitää asua lähellä palveluja kun ei jakseta kulkea kilometriä pidemmälle edes siksi että saisi ruokaa, ollaan fyysisesti huonokuntoisia, asumiskulut ovat kalliita alueilla joissa kaikki palvelut pitää olla naapurissa.

Vierailija
51/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista nähdä näin vähävaraisen ihmisen tilanne hiukan tarkemmin. Mistä köyhyys johtuu, mihin raha on käytetty. Millainen on koti ja kulutustottumukset.

Tuttu tilanne mullekin ja kerran se nyt noin kiinnostaa, niin suurin syy mulla oli se, että opiskelin joten aikaa työntekoon oli aika vähän, toinen kk-tutkinto, opintotuki oli loppu.

Vierailija
52/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pullojen kerääminen on usein av:lla vähän epärealistinen ehdotus, mutta juuri nyt kun on lämmin viikonloppuilta, niin niitä pulloja voi oikeasti löytääkin, jos sattuu asumaan puistojen lähellä. Pitää vain tehdä kierros ennen aamua, ainakin täällä vakiopullonkerääjät ovat apajilla todella aikaisin.

Onko facebookissa paikkakunnallasi hope-yhdistyksen ym. järjestöjen tai ihan vain suoraan avun pyytämiseen suunnattuja ryhmiä? Moni ei anna rahaa, mutta ruokakassi järjestyy. Voit myös tarjota jotain nimellistä apua ruokakassia vastaan, jos osaat vaikka jotain käsitöitä tmv.

Vierailija
53/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a... Olen itse kävellyt aikoinaan 20 kilometriä saadakseni ruokaa joten vaikea kuvitella ongelmaasi... Samoin joka kesä kauppamatkani mökillä on yhteensä 12 kilometriä joten jos ei huvita kuolla nälkään niin tossua toisen eteen on laitettava... Kävellen käyn kun ei autoa ole ja viikon ruuat roudaan selässä.

Vierailija
54/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile hortaa. Nokkosen lisäksi luonnosta löytyy jo ainakin voikukkaa, vuohenputkea, maitohorsmaa ja kuusenkerkkiä. Seuraksi osta makaronia Lidlistä. Jos löydät vielä jostain pari pantillista pulloa, saat myös margariinipaketin. Jos asut vesistön lähellä, kokeile onkimista.

Ihan hyviä neuvoja sinänsä mutta esimerkiksi meillä ei saa vielä kuusenkerkkää eikä muuta. Lisäksi kaupunkilaisten ongelmana on se, että syömäkelpoista luonnonruokaa täytyy lähteä etsimään hieman kauempaa. Onkimiseen tarvittaisiin onki ja kalantappo/siivouspuukko. Parhaimmilla uusavuttomilla ei ole edes kalasaksia tms. joilla kalan saa siivottua jos sitä ylipäätään osaa tehdä.

Vierailija
55/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde keräämään pulloja.

Minä juon Fantaa. Palautin kerran 14 eurolla neljä kassillista pulloja, kassa kakisteli, sanoin, ne ovat puolen vuoden fantat.

Vierailija
56/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista nähdä näin vähävaraisen ihmisen tilanne hiukan tarkemmin. Mistä köyhyys johtuu, mihin raha on käytetty. Millainen on koti ja kulutustottumukset.

Tuttu tilanne mullekin ja kerran se nyt noin kiinnostaa, niin suurin syy mulla oli se, että opiskelin joten aikaa työntekoon oli aika vähän, toinen kk-tutkinto, opintotuki oli loppu.

Ja kannustinloukut. Jos saa toimeentulotukea niin extraa ei saa hankkia. Jos on opintolainan lyhennyksiä, oppikirjavelkaa tai mitä tahansa niin toimeentulotuella raja tulee aika äkkiä vastaan. Toimeentulotuessa pitäisi voida huomioida muut välttämättömät menot todellisina menoina ja niitä varten rahan hankkiminen pitäisi sallia ilman että sama raha otetaan toimeentulotuesta pois. Jos on lisämenoja joita toimeentulotuki ei kata niin silloin tarvitaan lisätuloja kattamaan juuri niitä menoja.

Vierailija
57/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki täällä käskee mennä etsimään pulloja... Dokaava nuoriso ei juo pulloista vaan tölkeistä. Yhdestä tölkistä saa 0,15 e. Niitä 20 tai 40 centin pulloja ei löydä mistään.

Vierailija
58/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt ap. äkkiä se tilinumero niin autetaan!! Aika loppuu just!

Vierailija
59/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaisin on monella kirkolla ilmaiset kaffet messun jälkeen.

Vierailija
60/189 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä palkka menee pakolliseen.

Myyn jatkuvasti jotain fb.ssä, torissa jne, ja rahalla ostan aina ruokaa. Jauhoja, kuivahiivaa, pestoa, puuroa, makaroneja jne.

En ole ko tilassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme