Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuraava virtsaamisvaiva toisen synnytyksen jälkeen, mistä on kyse?

Vierailija
10.06.2017 |

Rakko ei tunnu koskaan tyhjenevän kokonaan ja pissaa tulee usein tipottain koko ajan pöntöllä. Mutta yskiessä, hyppiessä tai missään muussakaan tilanteessa ei lirahda koskaan. Olen treenannut jonkin verran lantionpohjan lihaksia kyllä. Sellainen haitta tästä on että pissalla menee usein aikaa kauan ja aina tuntuu tulevan lisää. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen tällaista vaivaa ei ollut. Tämä alkoi jo 2. raskauden aikana. Enempää lapsia ei todellakaan tule.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on lantionpohjan lihasten ylikireystila, itselläni oireilee eniten vaikeutena tyhjentää peräsuolta, mutta oireilee juuri myös noin kuin kuvailet virtsatessa. Eli lihakset toimivat erittäin hyvin eivätkä edes rentoudu silloin kun tarvitsisi. Fysioterapia auttaa.

Vierailija
2/8 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on lantionpohjan lihasten ylikireystila, itselläni oireilee eniten vaikeutena tyhjentää peräsuolta, mutta oireilee juuri myös noin kuin kuvailet virtsatessa. Eli lihakset toimivat erittäin hyvin eivätkä edes rentoudu silloin kun tarvitsisi. Fysioterapia auttaa.

Ok. Käyn muuten myös kakalla monta kertaa! Ei mulla mihinkään fysioterapiaan ole tässä ruuhkavuosissa aikaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kärsit vaan, jos ei 3h kertakäyntiin ole aikaa per 6kk. Toki kotona tulee tehdä hatjoituksia, mutta niissä suurin onhelma on muistaa tehdä ne. Itse harjoitukset voi tehdä vaikka kassajonossa eikä kukaan tiedä.

Vierailija
4/8 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun etuseinämän/virtsarakon laskeuma?

Vierailija
5/8 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten kärsit vaan, jos ei 3h kertakäyntiin ole aikaa per 6kk. Toki kotona tulee tehdä hatjoituksia, mutta niissä suurin onhelma on muistaa tehdä ne. Itse harjoitukset voi tehdä vaikka kassajonossa eikä kukaan tiedä.

En kärsi, onpahan syy viettää usein omaa aikaa vessanpöntöllä saatana! Ap

Vierailija
6/8 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tietysti emättimen etuseinämän laskeuma

Vierailija
7/8 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tietysti emättimen etuseinämän laskeuma

Jep, varmasti jokin laskeuma on. Mutta onneksi ei oireile pidätysongelmina ja yhtään lasta en enää tee. Ap

Vierailija
8/8 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistaisin, ettei ole virtsaumpea, jolloin jää aina jäännöspissaa rakkoon liikaa asioinnin jälkeen. Voi johtua ylikireästä lantionpohjasta tai siitä jos katetroitu rakosta isompikin määrä synnytyksen aikana/jälkeen. Myös rakon laskeuma voi olla syynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän