Miten saisin huomisaamuun mennessä edes 5-10 euroa rahaa, jotta saisin kaupasta edes vähän ruokaa?
Tilanne nyt vain sattuu olemaan se, että rahaa on 25 centtiä ja ruoka on loppumaisillaan enkä saa lisää rahaa kuin vasta ensi viikolla. Tähän tilanteeseen olen tullut, vaikka olen yrittänyt parhaani mukaan elää nuukasti.
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
thetony kirjoitti:
laita tilinumero niin heitän femman
Tämä on varmaan ap:n oma yritys saada näitä "oikeita reaktioita" aikaan. Jossain teinien palstallahan oli keskustelu (olikohan demi) siitä kuinka pitäis saada rahaa siideriin ja keikkalippuihin ja strategiana oli kirjoittaa itkuinen valitus vauvapalstalle :´D
Totuus selviää kun kysyy paikkakuntaa ja lupaa tuoda ruokaa. Jos se ei kelpaa, niin.. keikkalippua ja sidukkaa vailla..
Ruokapula aikuisilla tällä palstalla on myös todellista ja on todella ystävällistä, että joku voisi tuoda ruokaa.
Toimeentulotuen asiakkaalle on itse asiassa ongelmallista tuo rahan laittaminen tilille koska jokainen laitettu 5e (mikä tahansa summa) vähennetään seuraavasta toimeentulotuesta pois.
Voin itse luoda tunnukset myöhemmin ja sopia ruokapussin vastaanottamisesta koska opintolainan korot. Shampoo, hoitoaine, hammastahna ja pyykinpesuaine tulisivat myös tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NG Official kirjoitti:
South Parkissa kerrottiin, että pusuja voi myydä viidellä dollarilla. En nyt vaihtokurssia muista, mutta veikkaan, että se on noin neljä euroa.
Voit myös huomenna soittaa paikalliseen sosiaalipäivystykseen ja kysyä, heruisiko sieltä ruokaa viikonlopuksi.
Keksin heti ajatuksen miten tätä ideaa voi laajentaa pelkistä pusuista. Voisi saada paljon enemmän rahaa kuin neljä euroa kerrasta.
Myytkö sinä itseäsi vastenmielisille, vanhoille ja rumille ihmisille, jotta saat ruokaa?
Niin arvelinkin.
Pahinta on, että sinä ja kaltaisesi kuvittelette olevanne hauskoja.
ohis
Kyllähän moni tavallinen nuori opiskelijaneito myy itseään aina silloin tällöin. Ja heillä ei edes mitään nälkää näkemistä ole, vaan jotta saavat sen uuden hajusteen, uudet treenivaatteet ja käydä kahvilla opintopäivän jälkeen. Setä nauttii
Vierailija kirjoitti:
Hätä ei lue (moraali-)lakia, sitä myytävää saa tekemällä (käsitöitä), löytämällä roskiksista tai lahjoituspaikoista, ostamalla kierrätyskeskuksista jne. Varastaa ei saa, mutta jos jotain ilmaiseksi annetaan, sen voi myydä eteenpäin hätätapauksessa. Näin on minunkin pitänyt toimia että saan laskuni maksettua ja jotain joskus syötyäkin.
Hienoa että olet uskaltanut, eikä kukaan ole vielä käräyttänyt sinua!
Olisin tehnyt ja myynyt mutta kun ei saa... Suomessa on lisätulojen hankkiminen köyhälle tehty täysin mahdottomaksi jos haluaa toimia lain mukaan. Kiinni jäämällä tulee kovemmat rangaistukset kuin jonkun pahoinpitelystä, koska Suomessa rangaistukset talousrikoksista ovat suhteessa kovemmat. Ikävä kyllä Suomesta löytyy noita kirppiksillä ja tuttavapiirissä kyttääjiä jotka mielellään ilmoittavat "pimeänä myynnistä" joten itse en ainakaan uskalla ryhtyä mitään myymään. Tästähän on ollut myös isoja lehtijuttuja joissa kansalaisia kannustetaan kyttäämään toisiaan. Tuleva ammattini on sellainen, jossa ei saa löytyä rötöksiä taustalta.
Selvittelin puoli vuotta olisinko voinut alkaa myymään itse valmistamiani tuotteita ja pikku hiljaa laajentaa "pienimuotoiseen kotiyrittäjyyteen" mutta ei onnistu.
Lehdissäkin aina väillä uutisoidaan kuinka ihmiset ovat oma-aloitteisia ja myyvät sitä sun tätä, mutta joka on itse asiassa lainvastaista. Lisäksi toimeentulotuensaajalta vähennetään jokainen hankittu sentti joten se ei lisää tuloja. Tulojen pitäisi kerralla olla niin suuret, että toimeentulotuelle ei ole tarvetta. Samaan tahtiin tulojen nousun kanssa tippuu asumistuet jne. joten itse asiassa omilleen pääsy ilman työpaikkaa tai lottovoittoa on köyhyysloukusta aika mahdotonta.
Ei voi säästää, ei saa olla tuloja, ei voi myydä tekemiään tuotteita.. =loukutetaan ihminen toimeettomaksi vaikka haluja ja pyrkimyksiä olisi.
Mene hatun kanssa kaupungille ja ota lappu mukaan mihin kirjoitat "tarvitsen rahaa kaljaan" näyttää toimivan näin Helsingissä.
Tästä muuten repesin yks päivä, kun romanin vieressä istu äijä jolla luki "kotimainen vaihtoehto. Tarvitsen rahaa kaljaan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde keräämään pulloja.
Voi vittu tätä neuvoa aina! Missä ryypätään niin paljon, että joku elää keräämällä tyhjiä pulloja?! Kaikkea hyvää aapeelle.
Palautuspulloilla ei ole tarkoituskaan elää, mutta voi ne tilapäinen hätäapu olla. Ja missä ryypätään niin paljon? No meillä ainakin menee viikossa lähes 10 litraa erilaisia kivennäisvesiä. Pari viikkoa sitten ovikello soi ja oven takana oli kaksi noin 10-vuotiasta poikaa, jotka kysyivät, olisiko mulla antaa tyhjiä pulloja. Ja olihan mulla, saivat monta muovikassillista.
Pääkaupungin nälkäisille:
http://vvary.fi/haluatko-apua/opas-nalkaiselle/
Turun seutu:
Operaatio Ruokakassi:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlin makaronipussi maksaa 0,12 euroa. Kun ostat yhden se maksaa pyöristettynä 0,10e. Saat rahoillasi kaksi pussia.
Jaksaa huvittaa nämä saksalaiskaupan uskolliset fanit, jotka luulevat kaikkien asuvan kyseisen kaupan naapurissa. Minulla on 3 km lähimpään Lidliin, 1 km S-Marketiin. Kannattaisiko minun tosiaan kävellä nälkäisenä 4 km ekstraa makaronipussien takia, vai voisikohan mitenkään olla, että lähempää löytyisi syötävää?
Meidän kunnassa ei edes ole Lidliä. Lähimpään on matkaa noin 40km.
mene itkemään Pelastusarmeijaan kokoukseen jollekkin johtajalle. Tosin ne ei anna kun keran elämässä yhdelle raha-apua, ellen nyt ole ihan väärin ymmärtänyt.Diakoniatoimistollakin on joku "kerran elämässä" isompi raha-apu. Eli ei sen varaan voi laskea. Mutta on niilllä kai joitain maksusitoumuksia useammin kuin kerran, en tosin ole varma. Pelastusarmeijaa on ympäri suomen, isoimmissa kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Leipäjono kokoontuu varmasti maanantaisin. Eka kerta on ehkä pieni kynnys mennä, mutta siellä on aivan tavallaisia ihmisiä eikä kukaan kyylää toisia
Eipä. Kerran oltiin lasten kans puistossa, kun siinä vieressä alkoi ilmaisruokien jako. Ihmiset oli todella aggressiivisia ja epäkohteliaita. Kun jako oli ohi menin kysymään tarvitsevatko työntekijät apua, kun itselläni ei ollut tekemistä ja heillä näytti olevan kädet täynnä. Lopuksi he alkoivat suorastaan tyrkyttämään minulle loppuja ruokia, kun ne olisivat muuten menneet roskiin. No, ajattelin ettei hyvää ruokaa kannata hukkaan heittää, joten otin. Saman tien tuli näitä jonottajia paikalle kyselemään meidän perheen tilanteesta... Vaikka hekin saivat vielä ylimääräisiä, jotka olivat jääneet yli. Käsittämätöntä röyhkeyttä. Toivottavasti tämä oli vaan tällainen ikävä poikkeus, kiva niille jotka tuollaista tekevät. Osa oli vielä vapaaehtoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde keräämään pulloja.
Voi vittu tätä neuvoa aina! Missä ryypätään niin paljon, että joku elää keräämällä tyhjiä pulloja?! Kaikkea hyvää aapeelle.
Minä nousin tänään 4.30 ja lähdin keräämään tölkkejä. Noin 10 euroa tienasin. (Hki)
En usko. Sitten olet kerännyt n.67 tölkkiä. Niitä ei kanneta parilla muovikassilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde keräämään pulloja.
Minä nousin tänään 4.30 ja lähdin keräämään tölkkejä. Noin 10 euroa tienasin. (Hki)
En usko. Sitten olet kerännyt n.67 tölkkiä. Niitä ei kanneta parilla muovikassilla.
Sanoko hän kantaneensa parilla Muovikassilla? Kyllä kolmekin saa kannettuna vielä, ja Idean kassiin kyllä mahtuu! Ihme kyytiä te kaiken provoksi huutajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde keräämään pulloja.
Minä juon Fantaa. Palautin kerran 14 eurolla neljä kassillista pulloja, kassa kakisteli, sanoin, ne ovat puolen vuoden fantat.
Ja kassaa kiinnostaa mitä pulloja palautit? Onpas erikoinen kassahenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Miks kaikki luulee, että jokaisella on lidl tai kaupan roskikset pengottavissa? Täältä lähimpään lidliin 60km ja kauppojen roskikset lukkojen takana. Eikä myöskään mitään leipäjonoja tai ruuan jakelua. Pulloja voi hyvällä tuurilla löytää, niillekin on omat kerääjät jotka lähtee liikkeelle klo 5 aamulla.
Teiltä löytyy varmaan sitten läheltä nokkosta, vuohenputkea, kalapaikka ja ehkä kasvimaalla raparperiä, suolaheinää yms. Tunnetaan naapurit jotka auttavat toinen toisiaan.
Tämä oli oletus ja kuulisin mielelläni neuvoja mmiten kaupungin ulkopuolella selviää hätätapauksessa?
Osaatko laulaa tai soittaa tms? Miten olisi joku katutaiteilijan esitys?
Onko lähellä esikaupunkialuetta, jossa voisi leikata jonkun ruohoa edullisella tuntipalkalla?
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupungin nälkäisille:
http://vvary.fi/haluatko-apua/opas-nalkaiselle/
Turun seutu:
Operaatio Ruokakassi:
Kiitos linkistä. Bussilippuun eiboke rahaa mutta johonkin pystyn kävelemään.
Ohis.
Ei mitään tilinumeroita. Näitä voi laittaa tänne kuka tahansa hyvän perheen lapsi, jolla viikkoraha loppu ja tekisi mieli ostaa meikkejä. Tai ihan kuka tahansa huijari, jota huvittaa kerätä ylimääräistä rahaa hyväuskoisilta auttajilta. Liian helppoa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde keräämään pulloja.
Silloin kun itse keräsin aktiivisesti, mulla oli reppu ja muovikasseja. Tölkit ja pullot on niin kevyitä, että kaksi kassia/käsi kulki ihan hyvin pienelläkin naisella. Monella pyörällä kulkevalla keräilijällä on kori edessä ja tarakalla sekä kasseja tangoissa. Se on ihan uskomaton määrä, mitä olen nähnyt noilla mukanaan. Jos asuu lähellä, välillä voi käydä tyhjentämässäkin. Itsellä oli tämäkin mahdollisuus. Nuorison suosima parkkipaikka 200 metrin päässä, rantapaikkoja montakin lyhyen kävelymatkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko laulaa tai soittaa tms? Miten olisi joku katutaiteilijan esitys?
Onko lähellä esikaupunkialuetta, jossa voisi leikata jonkun ruohoa edullisella tuntipalkalla?
Nykyisin tähän vaaditaan lupa. Mutta jos ottaa kertakäyttömukin ja kalisuttaa sitä ihmisten nenässä kiinni niin siihen kait ei
Viimeksi kun kävin Prismassa huomasin että pikamakaronit on 29s per kilon pussi, ostin kaksi. Jos rahat olisi loppumassa ryntäisin kauppaan ja ostaisin kaapit täyteen makaronia. Kovin paljon se ei maksa.
Hätä ei lue (moraali-)lakia, sitä myytävää saa tekemällä (käsitöitä), löytämällä roskiksista tai lahjoituspaikoista, ostamalla kierrätyskeskuksista jne. Varastaa ei saa, mutta jos jotain ilmaiseksi annetaan, sen voi myydä eteenpäin hätätapauksessa. Näin on minunkin pitänyt toimia että saan laskuni maksettua ja jotain joskus syötyäkin.