Miten saisin huomisaamuun mennessä edes 5-10 euroa rahaa, jotta saisin kaupasta edes vähän ruokaa?
Tilanne nyt vain sattuu olemaan se, että rahaa on 25 centtiä ja ruoka on loppumaisillaan enkä saa lisää rahaa kuin vasta ensi viikolla. Tähän tilanteeseen olen tullut, vaikka olen yrittänyt parhaani mukaan elää nuukasti.
Kommentit (189)
Visaa vinkumaan sitten vaan. Tiliä miinukselle että saa ruokaa.
Köyhinä aikoina maksoin dinersin luotolla visaa pienemmäksi ja sama takas.
Tosi tiukilla kun olet niin et tarvi edes 5 egee vaan vähemmälläkin saat jotain apetta. Makaroonit keitetään lihaliemikuution kanssa ja sekaan mausteet mitä nyt löytyy.
Ja 3 litraa vettä päivässä.
Lidlin makaronipussi maksaa 0,12 euroa. Kun ostat yhden se maksaa pyöristettynä 0,10e. Saat rahoillasi kaksi pussia.
Minäkin ehotan lisäksi pullojen keruuta tai jonkin tavaran myymistä.
Pidä yksi melkein paastopäivä ja maanantaina ruokajakoon! Kannattaa ne kaupan hävikkiruuat hyödyntää. Ei siinä ole mitään noloa.
Leipäjono. Sukulaiset ja kaverit.
Olisi mielenkiintoista nähdä näin vähävaraisen ihmisen tilanne hiukan tarkemmin. Mistä köyhyys johtuu, mihin raha on käytetty. Millainen on koti ja kulutustottumukset.
Mikäli oot lihava niin nyt on tilaisuus laihtua.
Menet aamulla kirkkoon ja sen päätteeksi onkin kirkkokahvit.
Jos olet kivan näköinen nainen voin auttaa sua rahallisesti jos saan vähän edes sitä niin?
Mitä itse tekisin, monia jo ehdotettukin:
- menisin käymään ystävän, kaverin tai sukulaisen luokse - joku ihan varmasti ruokkisi
- keräisin pulloja
- myisin jotain netissä
- keräisin nokkosia - siitä Lidlin makaronipussista saa nokkospastaa vähällä vaivalla
- jos kaapista löytyy mitä tahansa jauhoja, leipoisin itse leipää (hiiva on tosi halpaa)
- tsekkaisin, onko jossain ruokajakelua tai hyväntekeväisyystapahtumaa, jossa on tarjoilua
Leipäjono kokoontuu varmasti maanantaisin. Eka kerta on ehkä pieni kynnys mennä, mutta siellä on aivan tavallaisia ihmisiä eikä kukaan kyylää toisia
5-10e = edes vähän ruokaa? Taitaa rahanhallinta olla aika huonoa, jos ei ole tajuttu pihistellä jo paljon aikaisemmin, jotta tuollaista tilannetta ei tulisi
Jos kiinnostaa syödä seurassa niin tarjoan lounaan. Mitään muuta en tarjoa enkä pyydä. Rahaa en jakele kun en tiedä mihin menee. Olettaen että olet Treella muuten ei onnistu.
Ap, oletko yksin, vai onko kotona myös huollettavia/ruokittavia lapsia?
Jos yksin, niin selviät maanantaihin 25 sentillä, pullorahoilla ja kaapin jämillä. Jos lapsia niin tilanne on kinkkinen ja suosittelen vippaamaan vaikka naapurilta sen femman/kympin.
Missäpäin sä ap. asut? Mä Tampereella ja voisin ehkä auttaa sua huomenna, jos asut täälläpäin. tarkemmin Hervanta.
vie panttilainaamoon kakki arvokas. Kyllä sulla joku koru on. Sit menisin roskisdyykkaamaan kauppojen roskiksiin, vaikka illemmalla.Moni löytää hyvää ruokaa sieltä, jos vaan kehtaa, Sithän on nää EU ruokakassi jakelut, ja miks ei vanhemmat auttais lasta, ja sisarukset, tädit ym?
Rikkaan roskis on aarrearkku köyhälle.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin makaronipussi maksaa 0,12 euroa. Kun ostat yhden se maksaa pyöristettynä 0,10e. Saat rahoillasi kaksi pussia.
Jaksaa huvittaa nämä saksalaiskaupan uskolliset fanit, jotka luulevat kaikkien asuvan kyseisen kaupan naapurissa. Minulla on 3 km lähimpään Lidliin, 1 km S-Marketiin. Kannattaisiko minun tosiaan kävellä nälkäisenä 4 km ekstraa makaronipussien takia, vai voisikohan mitenkään olla, että lähempää löytyisi syötävää?
Vielä kun vähän vyötä kiristellään, niin kohta voipi joutua olemaan useampiakin päiviä ilman ruokaa. Riudutaan täällä ruoka-avun varassa kuin afrikkalaiset, samaan aikaan kun eliitti porskuttaa ja suhmuroi rahat omiin taskuihinsa. Suomi taisi kansakuntana saavuttaa huippukohdan siinä 2000-luvun alussa ja jatkossa on tarjolla vain kurjuutta ja alamäkeä. Onneksi ei ole lapsia, niillä se vasta hirveää onkin, jos vyö kiristyy jatkossa kiihtyvään tahtiin.