Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkään ihmisen ärsytyksenaiheita!

Vierailija
10.06.2017 |

Mikä ärsyttää teitä, keskivertoa älykkäämpiä ihmisiä arjessanne?
Listataan pieniä asioita, joita kaikki eivät tajua - ja pilke silmäkulmassa sitten; tarkoitus ei ole keskustella vakavista yhteiskunnallisista ongelmista vaan vaikkapa siitä, kun neuvot ihmiselle helpomman tavan hoitaa jokin asia, mutta se ei käy, koska on tottunut tekemään toisin. Vaikka se sitten veisikin enemmän aikaa ja/tai olisi vähemmän kätevää.

Kommentit (214)

Vierailija
61/214 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisissä ärsyttää lähinnä elämän isojen päätösten ratkaiseminen pelkällä tunteella sensijaan että käytettäisiin järkeä ja laskukonetta.

Riitely ja länkytys jostain asiasta vaikka tietää olevansa väärässä, väittely on vain voitettava siitä huolimatta. Tietyntyyppinen laiskuus, kaikki pitäisi saada valmiina eteen tietenkin ilmaiseksi.

Töissä tai sairastaessa selvien työ- tai hoito-ohjeiden noudattamatta jättäminen koska itse muka tietää paremmin miten kyseinen työ tai sairaus pitää hoitaa. Miksi ette sitten perusta omaa kyseisen toimialan yritystä tai miksi ylipäätänsä vaivauduitte lääkäriin, uunot.

Vierailija
62/214 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Se ettei minulla ole kaveria joka kanssa voisin keskustella ilman että joudun pitämään luennon aiheen perusasioista ja senkin lähes hyödyttä, sillä yhä joudumme pysymään aivan liian yksinkertaistetulla tasolla.

Lisäksi minua ärsyttää itsessäni se, etten oikeastaan jaksa ihmisiä.

Ihmiset ovat kiinnostuneita niin omituisista asioista.

Esimerkiksi urheilutuloksilla ei ole mitään merkitystä missään järkevissä asioissa.

Ja miksi niin monet haluavat olla niin usein humalassa.

Ja erikseen ärsyttää se, ettei minulla kihlattuni kuoleman jälkeen ole enää ketään joka vahtisi omia loogisia virheitäni. Niitä ei ole usein, mutta haluan että niistä huomautetaan.

Nykyisin jaan ihmisille joskus tahallani loogisesti huonosti rakennettuja ajatuksia, mutta ne menevät täydestä eivätkä he tajua että niissä olisi jokin vika. Se on turhauttavaa.

Isäni on ärsyttävä, sillä teemme asioita yhdessä mutta hän haluaa päättää miten ne tehdään, vaikka minun tavallani ne onnistuisivat paremmin. Sitten niitä pitää myöhemmin muuttaa tai korjata.

Kuulostaa aivan kuin olisin itse kirjoittanut tekstisi. Minun puolisoni on vielä täällä huomauttelemassa, mutta hän ei osaa keskustella kunnolla pohtien asioista.

Ärsyttää, kun jotkut eivät ymmärrä, että asioihin voi esittää erilaisia näkökulmia, vaikka ne eivät ole niiden esittäjän henkilökohtaisia mielipiteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/214 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää välimerkkien, yleisimmin pisteen, korvaaminen hymiöllä/emojilla.

Kiitos! 

Vierailija
64/214 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että vaikka kuinka paljon olisi tietoa, ei kuitenkaan ole ymmärrystä. Vaan toistuvasti ihmettelee, miksi ihmiset toimivat niin kuin toimivat, haluamatta kuitenkaan tietää syytä. Usein ymmärtämättömyyden takana on se, ettei edes halua eikä oikeasti yritä ymmärtää asioita, joita ei hyväksy.

Minusta ymmärtäminenkin on tietämistä, sitä ei tarvitse tehdä hyvyyttään eikä palveluksena toiselle, vaan sen voi tehdä ihan itsensä vuoksi, kehittääkseen käsitystään muista ihmisistä.

65/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeissa elämänkriiseissä olen huomannut että monet kanssamatkustajat ovat syvällisiä, herkkiä ja ajattelevia ihmisiä ja siksi heilläkin on yhtä vaikeaa kuin minulla.

En tiedä aukesiko kokemukseni monelle.

66/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat jotka eivät pidä lapsiaan kurissa eivätkä saa laista temään aisoita oikein, esim jos on vieraita kylässä ja lapsi yrittää omia jonkin esineen eikä alla muiden leikkia leluilla, lopputuloksena pitää olla se, että myös muut eli ne vieraat saavat käyttää niitä leluja. On käsittämätöntä että sellaisia vätysvanhempia (vähä-älyisiä) löytyy jotka eivät oikeasti saa lapselle sanottua tällaisia asioita, siinä kyllä normi älyiset useit katsovat suu auki, että onpa pahvi äiti/isä, onkohan se käynyt mitää kouluja vaan tullut vaan metsästä suoraan ihmisten ilmoille.

67/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun liikennevaloissa siinä jutussa mistä painetaan niin palaa valo sen merkiksi että napista on painettu jo, enkä siksi paina sitä. Sitten joku kauempana seisova tulee tuohtuneena painamaan sitä nappia josta on painettu jo.

Tämä ja päiväaikaanhan sitä nappia ei tarvitse edes painaa, kun valot toimii jollain toisella systeemillä, niin sitten tulee se joku ja painaa luullen, että sen takia se valo vaihtuu.

Vierailija
68/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ihmiset ei tajua, että Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne joka paikassa. Suojatien yli mennään omalta oikealta, ratikasta ja bussista poistutaan omalta oikealta. Tungetaan ja tuupitaan ihan miten sattuu ja hankaloitetaan omaa ja muiden liikkumista.

Katukäytävällä ajavat aikuiset fillaristit, kun kadun toisella puolella on katukäytävän rinnalla kulkeva fillarikaista. Liikennemerkki osoittaa että näin on ja fillarikaista vie ihan samaan paikkaan kuin katukäytävä. 

69/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa koska en varmaan ole keskivertoa älykkäämpi vaikka toki kuvittelen olevani.

Vierailija
70/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa älykkäämpiä, kuin muut, vaikka eivät todellisuudessa ole. Ärsyttää myös ihmiset, jotka kuvittelevat, että älykkyydellä on jotain merkitystä ja arvottavat ihmisiä sen mukaan. Itse olen tällainen ääliö.

Vierailija
71/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salakavala toisen ihmisen ohjailu omien tavoitteiden saavuttamiseksi. Edessä mielistely ja takanapäin juoniminen.

Ettei ymmärrä, että tämä on täysin läpinäkyvää toimintaa ja helposti havaittavissa.

Eiku hetkinen, sehän on vaan huvittavaa ja säälittävää.

Vierailija
72/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni muodostaa mielipiteensä yleistämällä vähäisen kokemuksensa. Esim. "Olen tavannut yhden saksalaisen joka oli epämiellyttävä. Kaikki saksalaiset ovat epämiellyttäviä"

Vierailija
73/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei ymmärretä syy-seuraus-suhteita ja jälkikäteen ulistaan ja valitetaan omaa kamalaa kohtaloa ja epäonnistumista (joka tietenkin muiden syytä).

Ei oteta vastuuta omista teoistaan ja eletään tuuliviirinä, sitten kun tulee tiukka paikka tulee muiden (esim. sossun) korjata omat virheet ja jos näin ei tapahdu palataan ensimmäiseen kohtaan.

Esim. tehdään hankintoja ja päätöksiä ilman, että mietitään mitä vaikutuksia näillä on ja miten käy jos ei mene asiat kuin suunnitteli (suunnitelmat yleensä yltiöpositiivisia). Tehdään lapsia ja avioidutaan, ilman että ajatellaan muuta kuin tätä hetkeä "minä haluan nyt". Näitä mm. avioero kun ihastuminen loppuu, lapsia monen eri kumppanin kanssa, jättivelat ja ulosotto, terveyden kariutuminen omien huonojen elintapojen vuoksi.

Vierailija
74/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa älykkäämpiä, kuin muut, vaikka eivät todellisuudessa ole. Ärsyttää myös ihmiset, jotka kuvittelevat, että älykkyydellä on jotain merkitystä ja arvottavat ihmisiä sen mukaan. Itse olen tällainen ääliö.

Älykkäiksi itsensä kuvittelevat ihmiset, jotka tekevät alkeellisia kielioppivirheitä. Tästä ketjusta: puollustaa, itsekkään.

Vierailija
75/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun joku selittää jotain asiaa ja ei jaksa kuunnella itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
76/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun ei ymmärretä faktoja ja arvoja koskevien väitteiden välistä eroa.

Vierailija
77/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät tajua edes sarkasmia. Myöskään kirjoitusvirheitä tehneet eivät koskaan tajua tehneensä niitä.

Sarkasmi on taitolaji, etenkin netissä sarkasmi on vaikea tunnistaa, jollei se ole ihan totaalisen yliampuvaa. Kas kun netissä kirjoittelee niin moni ihminen, että ei ole mahdotonta etteikö joku olisi oikeasti sitä mieltä, mikä jonkun toisen mielestä taas on "selvää sarkasmia". Kun ei kirjoittajaa tunne, niin on vähän vaikeaa.

Samoin joskus livenäkin kyllä, sarkastiset kommentit ei ole aina helppoja tunnistaa, jotta se onnistuisi, pitäisi tietää sarkastisen kommentin heittäneen oikean mielipiteen. Kyllä itse ainakin myönnän, että useinkin joudun kysymyään että "ai onko nyt sinusta oikeasti lämmin ilma" tms. kas kun kokemukset ovat subjektiisia, jos kommentoi vaikka kylmää ilmaa lämpimäksi ja se ilma on vaikka MINUSTA lämmin, niin kyllähän se sarkasmi silloin menee vähä ohi, ainakin jos ei tarkenna.

Vierailija
78/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun joku selittää jotain asiaa ja ei jaksa kuunnella itsestäänselvyyksiä.

Kyllä. Yleensä olen hahmottanut asiakokonaisuuden jo siinä vaiheessa kun vasta ensimmäistä lausetta hitaaaaasti yritetään selittää. Sekin on kamalaa kun joutuu itse selittämään jonkun asian monta kertaa.

Vierailija
79/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ärsytä vaan lähinnä huvittaa, kun päivittäistä työmatkaansa taittavat juoksevat bussiin tai metroon kuin hengenhädässä aamuin illoin, vaikka seuraava tulisi kahden tai viiden minuutin päästä. Olen kysynytkin muutamalta työkaverilta miksi juoksee, kun seuraavallakin ehtii. Sanoivat sen olevan tapa ja totesivat että kieltämättä olisi rennompaa jos ei kiirehtisi syyttä.

Sama pätee työntekoon. Joillakin on hirveä kiire koko ajan, vaikka todellisuudessa asiat hoituu tehokkaammin kun ne tekee rauhassa. Yleensä nämä koko ajan kiireessä elävät kuvittelevat antavansa tehokkaan ja aktiivisen kuvan itsestään. Todellisuudessa he sähläävät töissä ja kotimatkalla sähläävät mummotkin kumoon yrittäessään ehtiä siihen maailman viimeiseen metroon :)

Vierailija
80/214 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että uskotaan mainostusta, varsinkin jos se tulee viralliselta näyttävältä taholta. "Kyllä tämä magneettiranneke toimii, kun se mies niin sanoi, ja olihan sillä se valkotakkikin että kyllä se varmaan tietää."

Esimerkiksi politiikasta puhuttaessa ei eroteta puolueen tarkoitusperiä ja sitä, mitä he julkisuudessa väittävät. "Miten se nyt ajaa verojen korotuksia, vaikka juuri sanoi, että veroja ei saisi korottaa." tai "Miksi ne nyt leikkaa koulutuksesta, vaikka ennen vaaleja väittivät, että lapsiin pitää panostaa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme