Yksityiselämää koskevat tiedot CV:ssä
Laitatko CV:n siviilisäädyt ja tiedot lapsista tai niiden puuttumisesta?
Kommentit (33)
Naisella odotetaan olevan lapsia tai tämän pelätään tulevan raskaaksi.
Ei liity sun ammattiin ja osaamiseen mitenkään. Jätä pois, antaa epäammattimaisen kuvan sinusta, jos laitat sinne semmoisia.
Vierailija kirjoitti:
Tai jos naisella on lapsia, ne on aina sairaana ja nainen pois töistä. Mutta tottahan tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity sun ammattiin ja osaamiseen mitenkään. Jätä pois, antaa epäammattimaisen kuvan sinusta, jos laitat sinne semmoisia.
Olen jättänyt pois tähän saakka. Työhaastattelussa ei saa kysyä perhesuhteissa koska se on laitonta. Voiko lapsettomuus olla etu ja kannattaako siitä jotenkin mainita työnantajalle? Yleensä lapsen sairastaessa äiti jää huolehtimaan lapsesta kotiin ja samoin työajat voivat olla ongelma henkilölle jolla on lapsia. Ovatko tällaiset asiat yhdentekeviä työnantajalle vai onko niillä vaikutusta.
Laitan, mulla on siellä lopussa sellainen kohta, jossa on ostikolla "minä", tiettyjä juttuja.
Pääsen 90 % lähettämistäni hakemuksista haastetteluun. CV:n on kehuttu erottuvan. Olen jakanut sen aivan muutamalle (2-3 läheistä ystävää, eri alalla) ja myös heillä se toimii. On toiminut myös ulkomailla.
Muutenkin CV on vähän erilailla rakennettu.
Mutta olen markkinointi- ja viestintä -alalla. En laittaisi vastaavaa ikinä vaikka tekniikan alan paikkaa hakiessani.
En ole työtön, toimin alallani johtaja -nimikkeellä ja siihen pääsin tuolla käyttämälläni CV:llä. Toki aina räätälöin. CV:ni on tasan 2 sivua, kokemusta alalta on 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos naisella on lapsia, ne on aina sairaana ja nainen pois töistä. Mutta tottahan tämä on.
Minulla ei tällaista ongelmaa ole ja on todella vaikeaa työllistyä. Voisiko olla apua jos jotenkin tuon asian esille? Voihan toisaalta jossakin perheessä olla koti-isäkin hoitamassa lapsia mutta naisen oletetaan automaattisesti olevan pääasiallisesti vastuussa lapsista.
Mulla on ollut noi niissä muutamassa hassussa cv:ssä joita olen väsännyt. Olen siis aina saanut sen työpaikan jonka olen halunnutkin eli eipä ole montaakaan hakemusta tarvinnut askarrella.
Kyllä olen hakemuksessa tai viimeistään haastattelussa avoimesti kertonut että perheasiat on kunnossa ja lapset jo teini-ikäiset. Mitäpä sitä salaamaan, mun kohdalla se näyttää olevan etu, koska en ole potentiaalinen äitiyslomalle jäävä enkä myöskään poissa töistä sairaiden lasten takia.
Vierailija kirjoitti:
Laitan, mulla on siellä lopussa sellainen kohta, jossa on ostikolla "minä", tiettyjä juttuja.
Pääsen 90 % lähettämistäni hakemuksista haastetteluun. CV:n on kehuttu erottuvan. Olen jakanut sen aivan muutamalle (2-3 läheistä ystävää, eri alalla) ja myös heillä se toimii. On toiminut myös ulkomailla.
Mutta olen markkinointi- ja viestintä -alalla. En laittaisi vastaavaa ikinä vaikka tekniikan alan paikkaa hakiessani.
En ole työtön, toimin alallani johtaja -nimikkeellä ja siihen pääsin tuolla käyttämälläni CV:llä. Toki aina räätälöin. CV:ni on tasan 2 sivua, kokemusta alalta on 20 vuotta.
Miten tuot asian esille? Lapseton on helppo ymmärtää mutta naimaton ei kerro mitään ihmisestä, avoliitossa asuva on kai virallisesti myös naimaton.
Naisena olen vain kerran kokenut suoranaista hattuilua että menetän duunini jos tulen raskaaksi koska olin tehnyt äitiyslomasijaisuuden. Ei idiooteille aina voi mitään. En kirjoita cv:hen mitään paitsi yhteystiedot, työkokemuksen, koulutuksen ja harrastukset. Jotkut laittaa valokuvankin.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Kukaan ei ole 100% vain työihminen, perheasiat vaikuttavat pakostakin työpanokseen. Rekrytoijat toki tietävät tämän, ei kukaan työnantaja oleta että työntekijällä olisi vain työ, eikä mitään muuta elämää.
Tehtävästä riippuu, onko esim sairauspoissaolot tai äitiysloma sellainen asia joka voi torpata koko rekrytoinnin. Jos se toisen hakijan kohdalla tuntuu olevan moninkertainen riski kuin toisella, niin valinta on varmaan helppo tehdä.
Ja toisaalta, yleensähän siinä ollaan palkkaamassa itselle työkaveria. Kyllä minua ainakin kiinnostaa, millainen on hänen elämäntilanne. Jos joku salaisi esim siviilisäätynsä ja sen onko lapsia, niin tuskin olisi kovin korkealla omalla listallani..
En laita, mutta jos cv katkonainen perhevapaiden takia, laittaisin niistä maininnan. On aika epäilyttävää jos parin vuoden katkos eikä selitetä. On kuitenkin hyödyllisempää hoitaa lapsia kuin olla työtön :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuot asian esille? Lapseton on helppo ymmärtää mutta naimaton ei kerro mitään ihmisestä, avoliitossa asuva on kai virallisesti myös naimaton.
Mä en kerro :) Sori.
Mutta siinä on muutamalla ranskalaisella viivalla kerrottu mun syntymäaika ja asuinpaikka, puoliso ammatteineen ja lapset ikineen, harrastukseni ja yksi juttu, joka on mulle SE. Tämä SE vaihtelee aika ajoin.
CV on rakennettu erilailla. Se ei ole silleen, että nimi, koulutus, työkokemus, kielitaito, ATK-taidot jne. Mun CV on itseasiassa ihan päälaellaan, mutta just siksi näyttäis toimivan. Mun alalla. Toimii yksinään avoimena hakemuksena, tietenkin sähköpostissa pitää kirjoitta se avoin teksti.
Jos haetaan ydinfyysikkoa, se olisi varmaan ihan diipadaapaa kun ei mennä tieteelliset julkaisut ja tutkinnot edellä. Mutta eipä mulla olis tuollaiseen mitään osaamistakaan.
Mulle on aivan tuhannen sama onko epäammattimaista, tuntuu vetoavan rekrytoiviin toi mun CV. koska mulla on se todella vankka kokemus myös esittää siinä CV:n kärkenä ja kielitaitoakin löytyy, mm. mandariinikiina, niin eipä ne henkilökohtaiset tiedot ole ainakaan näköjään haitanneet.
En laita. Eivät kuulu asiaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siinä on muutamalla ranskalaisella viivalla kerrottu mun syntymäaika ja asuinpaikka, puoliso ammatteineen ja lapset ikineen, harrastukseni ja yksi juttu, joka on mulle SE. Tämä SE vaihtelee aika ajoin.
CV on rakennettu erilailla. Se ei ole silleen, että nimi, koulutus, työkokemus, kielitaito, ATK-taidot jne. Mun CV on itseasiassa ihan päälaellaan, mutta just siksi näyttäis toimivan. Mun alalla. Toimii yksinään avoimena hakemuksena, tietenkin sähköpostissa pitää kirjoitta se avoin teksti.
Jos haetaan ydinfyysikkoa, se olisi varmaan ihan diipadaapaa kun ei mennä tieteelliset julkaisut ja tutkinnot edellä. Mutta eipä mulla olis tuollaiseen mitään osaamistakaan.
Mulle on aivan tuhannen sama onko epäammattimaista, tuntuu vetoavan rekrytoiviin toi mun CV. koska mulla on se todella vankka kokemus myös esittää siinä CV:n kärkenä ja kielitaitoakin löytyy, mm. mandariinikiina, niin eipä ne henkilökohtaiset tiedot ole ainakaan näköjään haitanneet.
Joopa joo.
Mulla ei ole lapsia, joten en laita niistä luonnollisesti mitään mainintaakaan, en siis Kirjoita edes "ei lapsia". Toisaalta mun työhistoriani on aukoton, joten varmasti rekrytoija näin ymmärtää lapsettomuuteni rivien välistä.
Itsekin työhakemuksia läpi käyneenä on kummallista, jos joku jolla selvästi on lapsia ei niistä mainitse mitään. Kuitenkaan itselleni sillä asialla ei ole ollut koskaan merkitystä ja olen palkannut sekä lapsettomia lisääntymisiässä olevia sekä jo lapsia saaneita. Tärkeintä on henkilön luonne/olemus. Sellainen henkilö, joka koetaan, että sopii meille töihin, osaa yleensä myös järjestellä lapsenhoitoasiansa ja kukin joustaa vuorollaan esim. ylitöiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo.
Olen Ansku 45 v. Asun diplomaattimieheni kanssa Helsingin Ullanlinnassa upeassa kodissamme ihanien lastemme Oliverin ja Adessan kanssa. Mieheni diplomaattiuran ansiosta olemme asuneet eri maissa joten perheemme on todella kansainvälinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen hakemuksessa tai viimeistään haastattelussa avoimesti kertonut että perheasiat on kunnossa ja lapset jo teini-ikäiset. Mitäpä sitä salaamaan, mun kohdalla se näyttää olevan etu, koska en ole potentiaalinen äitiyslomalle jäävä enkä myöskään poissa töistä sairaiden lasten takia.
Vanhoillapiioilla ja -pojilla eivät perheasiat ole kunnossa.
Laitan jos sillä on jotain merkitystä työn kannalta. Esim jos työajat voi muuttua äkisti niin kuinka hyvin pystyy joustamaan. Tai jos työhön voi liittyä muutto ulkomaille niin sinkulle se On helpompaa.0
En tietenkään??