Se tunne, kun kiva uusi nainen kertoo, että hänellä on lapsia ja kysyy, ei kai se ole ongelma, ja vastaat, ettei se ole, vaikka sisimmässäsi tiedät, ettei jutusta voi nyt tulla panosuhdetta enempää :(
On se kumma, miten monen naisen on pitänyt jo ehtiä lisääntymään alle 35-vuotiaana.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
No mitäs oot niin hidas ja epäsuosittu että sua ei ole huolittu aiemmin kumppaniksi ja/tai isäksi. Et sä voi syytä niiden niskaan laittaa, jotka on ehtiny, menny ja tehny! Ala itse aktiivisemmaksi!
Olen huolinnut elämni aikana useammankin naisen kumppanikseni, kiitos vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sellaisella ihmisellä moraalia, joka porsii äpäröitä vähän kenen miehen kanssa sattuu? Voiko sellainen ihminen enää kyseenalaistaa muiden seksiä?
Kuka porsija tässä on kyseenalaistanut muiden seksiä? Jos meinaat ap:n heilaa, niin hänen kohdallahan on nimenomaan kyse hänen omasta seksielämästään. Sitäpaitsi hän ei kyseenalaista mitään koska ap ei ole vaivautunut kertomaan hänelle että olisi jotain kyseenalaistamista.
Jos taas viittaat minuun, joka olen kirjoittanut tänne useamman ap:ta ansaitusti epärehelliseksi kusipääksi solvaavan viestin, niin ensinnäkään en kritisoi seksisuhteita vaan ihmisten tahallista kusettamista, ja toiseksi minä olen kyllä ihan onnellisesti naimisissa ja porsinut vain puolisoni kanssa. Vai onko naisvihatrollit jo päässeet sille asteelle, että todisteeksi jonkun moraalittomuudesta riittää jo ihan pelkkä naissukupuoli?
Vositko ystävällisesti lopettaa tuon haukkumisen, joka ei perustu mihinkään todelliseen tietoon. Puhut asioista, joista et tiedä etkä pystykään tietämään mitään. Jos sävysi ei muuta, alan ilmiantaa viestejäsi käyttösäntöjen vastaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on mielenkiintoinen. Voiko itse ensin huorailla ja sen jälkeen olla kieltämästä muilta samaa asiaa. Mielestäni on tehty 50 vuoden sopimus lapsia tehdessä.
Sinkkumies
Mikä 50 vuoden sopimus
Hyvä kysymys. Miten kukakin tämän moraalin asettaa. Itselläni se on tiukka, ja jos naisen kanssa lapsia haluaisin niin kantaisin vastuuni ja samaa odottaisin naiseltanikin.
Multa ei oikein heru sympatiaa tämmöiseen.. kun on itse ensin toimittu väärin..
Sinkkumies
No se on siinä ja siinä elääkö tässä enää viittäkymmentä vuotta. Ylipäätään luulen että noin 15 vuoden päästä lapseni ei enää halua että "kannan vastuuta heistä", vaan se voi alkaa ahdistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi muuttaa yhteen, jos ei itse haikaile perhettä? Miksi seurustellessa pitäisi asua yhdessä?
Nykyiseen elämäntilanteeseen sopii hyvin, ettei asuta yhdessä, mutta lopulta haluan kyllä yhteisen talouden jonkun kanssa. Se on vain osa pitkän tähtäimen elämänsuunnitemaani.
No suunnittele tarpeeksi pitkälle. Ei ne lapset ikuisesti kotona ole. Oletko ajatellut että ei se välttämättä mene sen suunnitelman mukaan, vaikka nyt lemppaisit tuon naisen? Elämä ei usein mene.
No minun ikäluokkani naisilla tuohon menee vielä vuosikausia. Eivätkä lapset katoa vanhempiensa elämästä vaikka muuttaisivatkin pois kotoa. Voivat joutua muuttamaan vaikka takaisin kotiin, tai huonolla säkällä tulee lapsenlapsia ihan muutaman vuoden päästä.
Mitä haittaa niistä aikuisista lapsista tai lapsenlapsista muka on, kun ei ne siellä teillä asu?
Aikuiset lapset tietävät usein rahanmenoa (itse ainakin tarvitsin vanhemmiltani taloudellista tukea vielä pitkälle aikuisuuteen), ja aika vaikeaa olisi estää naista ottamasta lastenlapsia hoitoon ja niin edelleen. Eivät aikuiset lapset tietenkään ole samanlainen este kuin kotona asuvat lapset, mutta kyllä lapsettomuus on paljon riskittömämpi ominaisuus silti. Mutta eipä minun ikäluokkani koulutetuilla naisilla tule olemaan aikuisia lapsia vielä vuosikausiin.
Niin, olitko suunnitellut eläväsi naisen siivellä, vai miten se sinulta on pois jos hän käyttää omia rahojaan jälkeläisiinsä?
Ja jos lapsiviha on noin suuri, ettei kestä ajatusta että joku pikkulapsi tulisi pari kertaa vuodessa hoitoon, niin sitten on kyllä syytä jättää omatkin hankkimatta.
Heh, tarkoitit kai pari kertaa viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tunne kun valehtelet?
Missä tässä on valehtelua? Ei se, että säätää odotuksiaan, ole valehtelua. Lapset eivät haittaa, jos suhde pysyy kevyenä, mutta aika vaikea on kuvitella koskaan muuttavani yhteen tms.
Kyllä se on täysin valehteluun verrattavissa olevaa epärehellisyyttä ja harhaanjohtamista, jos päättää jo suhteen alussa sen olevan pelkkä panosuhde, muttei vaivaudu kertomaan sitä toiselle.
Tämän palstan perusteella alkaisi kuvittelemaan, että miehet on täysin moraalittomia ketkuja joilla on ameban selkäranka. Toivottavasti en koskaan enää sinkkuudu näiden nilviäisten armoille.
Älä huoli. Minä en koskaan tee sellaisia lupauksia, joita en voi pitää. Ja kuten tämän ketjun yhäritkin ovat jo rientäneet kertomaan, ihan hyvin se seksiin ja läheisyyteen perustuva suhdekin sinkkuäideille kelpaa.
Väittikö joku että olet luvannut jotain? Sinä kuitenkin johdat toista ihmistä tahallaan harhaan. Se on epärehellisen kusipään touhua Ei siitä selittelemällä mihinkään pääse.
On täysin totta, ettei minua haittaa, jos toisella on lapsia. Se kyllä asettaa tettyjä rajoituksia sille, miten suhde voi kehittyä, mutta minulle on ihan okei pitää tapailu myös kevyenä.
No onko sinulla kenties joku hyväkin syy kieltäytyä kertomasta tuota? Vai onko ongelma se että pilde loppuu rehellisyyteen? Jos oletat, ettei nainen haluaisi olla kanssasi jos tietäisi mielipiteesi, niin silloinhan sinä nimenomaan käytät häntä hyväksi ja johdat harhaan.
Mitä sitte?
Lapsetkin on tehty sillä ajatuksella, että eletään loppuelämä yhdessä.
Sinkkumies
Ihanko totta et ymmärtämään näiden eroa? Tietysti suhteet alkavat ja loppuvat, ei ne mitään vankiloita ole. Se ei ole kenenkään huijaamista vaan elämää.
Se taas on tyystin toinen tilanne, jos alusta asti tietää ettei kiinnosta kuin seksisuhde. Yh-naiseen voi tässä tapauksessa verrata vain, jos hän on jo alkutaipaleella ex-mieheensä tutustuessa päättänyt, että tekee lapsen ja potkaisee ukon sitten pihalle. Näin on tuskin kuitenkaan käynyt.
Niin se yh onkin päättänyt. Ei vaan tunnusta sitä kenellekään, ei vältämättä edes itselleen.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itsekin 35? Etpä itsekään ole enää kuuminta kamaa muutenkaan, joten tuolla asenteella saat varmaan lopun ikääsi etsiä naista itsellesi.
Olen 30, eikä minulla ole koskaan ollut kovin vaikeaa löytää naisia.
No jos tämä nainen on ihan samanlainen kuin sata muutakin, niin mitä väliä sillä sitten on. Miksi sellaista sitten edes miettii.
Mitä tarkoitat?
No ethän sä ole edes ihastunut. Sä mietit vaan että sun kriteerit ei nyt täyty. Jos sä olisit ihastunut, niin sä unohtaisit nuo ennalta asetetut vaatimukset. Sä mietit ihan turhaan. Voit ottaa randomilla vaan seuraavan kun ei ole vaikeuksia löytääkkään. Haluat vain elämän jonkun kanssa, ei väliä kenen.
Eli ihan tosissasi olet sitä mieltä, että jos vaikkapa vapaaehtoisesti lapseton nainen oikeasti ihastuisi mieheen, joka haluaa lapsia, hänkin niitä hankkisi, koska "ennalta setetut vaatimukset" vain sulavat pois tosirakkauden edessä?
Eiköhän ihan jokainen rationaalinen ihminen mieti ensin, minkälaista elämää haluaa elää, ja rajaa sitten kumppaniehdokkaat pois, jos he eivät ole hänen kanssaan yhteensopivia. Ei rakastuminen saa tupakointia vihaavaa ihmistä jäämään yhteen ketjuolttajan kanssa tai himourheilija sohvaperunan. Parisuhde tarvitsee onnistuakseen paljon muutakin kuin ihastumista.
Outoa, jos et tätä tiennyt.
Outoa minusta, jos et itse tiennyt että toinen voi saada sen ketjupolttamisen loppumaan, sohvaperunan liikkeelle ja jopa haluta lapsia jonkun aivan tietyn ihmisen kanssa ja aika paljon ihmeellisempääkin tapahtuu.
Taidat olla niitä tyyppejä, joiden melestä vapaaehtoisesti lapsettomat naiset eivät ole vain tavaneet Sitä Oikeaa.
Menkää velat muualle julistamaan...
Niinhän se on. Mihinkään vakavaan ei yhärien kanssa kandee ryhtyä mutta seksiä niiltä kyllä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sellaisella ihmisellä moraalia, joka porsii äpäröitä vähän kenen miehen kanssa sattuu? Voiko sellainen ihminen enää kyseenalaistaa muiden seksiä?
Kuka porsija tässä on kyseenalaistanut muiden seksiä? Jos meinaat ap:n heilaa, niin hänen kohdallahan on nimenomaan kyse hänen omasta seksielämästään. Sitäpaitsi hän ei kyseenalaista mitään koska ap ei ole vaivautunut kertomaan hänelle että olisi jotain kyseenalaistamista.
Jos taas viittaat minuun, joka olen kirjoittanut tänne useamman ap:ta ansaitusti epärehelliseksi kusipääksi solvaavan viestin, niin ensinnäkään en kritisoi seksisuhteita vaan ihmisten tahallista kusettamista, ja toiseksi minä olen kyllä ihan onnellisesti naimisissa ja porsinut vain puolisoni kanssa. Vai onko naisvihatrollit jo päässeet sille asteelle, että todisteeksi jonkun moraalittomuudesta riittää jo ihan pelkkä naissukupuoli?
Vositko ystävällisesti lopettaa tuon haukkumisen, joka ei perustu mihinkään todelliseen tietoon. Puhut asioista, joista et tiedä etkä pystykään tietämään mitään. Jos sävysi ei muuta, alan ilmiantaa viestejäsi käyttösäntöjen vastaisina.
Ap esiintynyt on toistuvasti tässä ketjussa ymmärtää, että hän ei aiokaan kertoa naiselle ja että hänestä tällainen epärehellisyys on täysin ok, kunhan ei tule suoranaisesti valehdelleeksi. Tästä voi jokainen muodostaa ihan haluamansa kuvan siitä millainen ihminen ap on. Hän on itse tullut tänne asiaa mainostamaan ja odottanut ajattelu- ja toimintatapaansa kommentteja. Tämä on varsin todennäköisesti trolli, jonka nimenomainen tarkoitus on herättää kärkevää keskustelua. Tuskin ap on ainakaan pään silittelyä odottanut. Tämä on keskustelupalsta ja täällä on lupa olla muutakin mieltä kuin sitä että ap on ihana ja rehellinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap esiintynyt on toistuvasti tässä ketjussa ymmärtää, että hän ei aiokaan kertoa naiselle ja että hänestä tällainen epärehellisyys on täysin ok, kunhan ei tule suoranaisesti valehdelleeksi. Tästä voi jokainen muodostaa ihan haluamansa kuvan siitä millainen ihminen ap on. Hän on itse tullut tänne asiaa mainostamaan ja odottanut ajattelu- ja toimintatapaansa kommentteja. Tämä on varsin todennäköisesti trolli, jonka nimenomainen tarkoitus on herättää kärkevää keskustelua. Tuskin ap on ainakaan pään silittelyä odottanut. Tämä on keskustelupalsta ja täällä on lupa olla muutakin mieltä kuin sitä että ap on ihana ja rehellinen ihminen.
Mistä aloituksestani voi päätellä, että tuo tapaamani nainen haluaisi itse enemmän kuin panosuhteen?
Oletustesi tekemistä on jotensakin huvittavaa seurata, kun et selvästikään voi hillitä pätemisenhaluasi.
Varmaan omissa ihmissuhteissasikin tykkäät olettaa kaikenlaista ja sitten suuttua, kun todellisuus on jotakin muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on toistuvasti tässä ketjussa antanut ymmärtää, että hän ei aiokaan kertoa päätöksestään naiselle, ja että hänestä tällainen epärehellisyys on täysin ok kunhan ei tule suoranaisesti valehdelleeksi. Tästä voi jokainen muodostaa ihan haluamansa kuvan siitä millainen ihminen ap on. Hän on itse tullut tänne asiaa mainostamaan ja odottanut ajattelu- ja toimintatapaansa kommentteja. Tämä on varsin todennäköisesti trolli, jonka nimenomainen tarkoitus on herättää kärkevää keskustelua. Tuskin ap on ainakaan pään silittelyä odottanut. Tämä on keskustelupalsta ja täällä on lupa olla muutakin mieltä kuin sitä että ap on ihana ja rehellinen ihminen.
Miinus kirjoitusvirheet.
Ap, velana varmaan ymmärrät, että kannattaa pistää poikki nykyisen kanssa ja etsiä lapseton nainen.
Muistan aina, kun opiskeluaikana opiskelukaveri avautui, että löysi sairaan hyvännäköisen naisen baarista ja mukavan. Aamulla näki seinällä lasten kuvia ja sillä oli 3 (!) lasta. Hänelle tuli kiire lähteä, vaikka jatkosta oli jo ehditty puhua. Kysymys oli noin 25-vuotiaista, joten aika ymmärrettävää, että vasta valmistumassa oleva nuorimies saattaa säikähtää kolmea lasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä aloituksestani voi päätellä, että tuo tapaamani nainen haluaisi itse enemmän kuin panosuhteen?
Oletustesi tekemistä on jotensakin huvittavaa seurata, kun et selvästikään voi hillitä pätemisenhaluasi.
Varmaan omissa ihmissuhteissasikin tykkäät olettaa kaikenlaista ja sitten suuttua, kun todellisuus on jotakin muuta.
Aloituksesta ei voikaan. Sen sijaan useissa viesteissä sen jälkeen on annettu näin ymmärtää.
Minä taas kysyisin, onko sinulla yleensä taipumusta antaa vahvasti ymmärtää jotain ja kieltäytyä korjaamasta asiaan liittyviä ilmeisiä väärinkäsityksiä, ja tulla jälkikäteen naureskelemaan että "ai sä ressukka luulit noin".
Ai niin, mutta siitähän tässä koko keskustelussa taisi olla kysekin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta ei voikaan. Sen sijaan useissa viesteissä sen jälkeen on annettu näin ymmärtää.
Minä taas kysyisin, onko sinulla yleensä taipumusta antaa vahvasti ymmärtää jotain ja kieltäytyä korjaamasta asiaan liittyviä ilmeisiä väärinkäsityksiä, ja tulla jälkikäteen naureskelemaan että "ai sä ressukka luulit noin".
Ai niin, mutta siitähän tässä koko keskustelussa taisi olla kysekin...
Olen sellainen ihminen, joka mieluummin kysyy, mitä toinen tarkoittaa, kuin tekee omiin ennakkoluuloihin perustuvia oletuksia. Olen pahoillani, ettet sinä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itsekin 35? Etpä itsekään ole enää kuuminta kamaa muutenkaan, joten tuolla asenteella saat varmaan lopun ikääsi etsiä naista itsellesi.
No minkä ihmeen takia sitten vingut täällä? Jos ei kerran ole ollut vaikeaa niin mikähän oli ongelma? Etsit vaan uuden jos nykyinen ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkä ihmeen takia sitten vingut täällä? Jos ei kerran ole ollut vaikeaa niin mikähän oli ongelma? Etsit vaan uuden jos nykyinen ei kelpaa.
Saa kai sitä pettyä, kun kiva nainen ei olekaan kanssasi niin yhteesopiva, että pitkäaikainen parisuhde olisi mahdollinen. En itse ainakaan ole niin tunteeton, etteikö tuo koskettaisi. Mutta kiva ihminen hän on, ja koetan aina maksimoida sen, mitä kenenkin kanssa voin olla.
Vierailija kirjoitti:
Millähän perusteella 35-vuotias mies ei ole kuuminta kamaa? Erittäin haluttu ikäryhmä. Jossain 45 paikkeilla voi alkaa olemaan nihkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kai sitä pettyä, kun kiva nainen ei olekaan kanssasi niin yhteesopiva, että pitkäaikainen parisuhde olisi mahdollinen. En itse ainakaan ole niin tunteeton, etteikö tuo koskettaisi. Mutta kiva ihminen hän on, ja koetan aina maksimoida sen, mitä kenenkin kanssa voin olla.
Jos kerran (muka) olet sellainen miesten mies, että saat naisia tuosta vain niin ihan varmasti löytyy uusi kivakin nainen. Joten what's the problem?
Luulen kyllä että jäät poikamieheksi lopuksi ikääsi. Kuka tosimies tulisi vikisemään vauvapalstalle tällaisesta?!
No enpä kyllä lapsettomana sinkkunaisena jaksaisi kiinnostua ap:n kaltaisesta miehestä. Odotan mieheltä edes jonkinlaista avarakatseisuutta ja elämän moninaisuuden ymmärtämistä. Kuka tahansa voi joutua yksinhuoltajaksi eikä se kohtalo ole poissuljettu ap:n itsensäkään kohdalla, joten kannattaisi ehkä hieman avartaa maailmankuvaansa. Tosin 30-v on aika nuorikin vielä ymmärtämään, erityisesti jos ei ole mitään kokemusta oikeasta seurustelusta - kuten ap:lla ilm. ei ole.
Minulle ei nyt vieläkään mene jakeluun miten se nainen on tässä valehdellut? Hän on oletettavasti perustanut perheen siinä uskossa, että suhde tulee kestämään, aivan kuten ex-miehensäkin. Miten tämä on muka sama asia kuin se että suhteen alusta asti kusetetaan?