Se tunne, kun kiva uusi nainen kertoo, että hänellä on lapsia ja kysyy, ei kai se ole ongelma, ja vastaat, ettei se ole, vaikka sisimmässäsi tiedät, ettei jutusta voi nyt tulla panosuhdetta enempää :(
On se kumma, miten monen naisen on pitänyt jo ehtiä lisääntymään alle 35-vuotiaana.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
No enpä kyllä lapsettomana sinkkunaisena jaksaisi kiinnostua ap:n kaltaisesta miehestä. Odotan mieheltä edes jonkinlaista avarakatseisuutta ja elämän moninaisuuden ymmärtämistä. Kuka tahansa voi joutua yksinhuoltajaksi eikä se kohtalo ole poissuljettu ap:n itsensäkään kohdalla, joten kannattaisi ehkä hieman avartaa maailmankuvaansa. Tosin 30-v on aika nuorikin vielä ymmärtämään, erityisesti jos ei ole mitään kokemusta oikeasta seurustelusta - kuten ap:lla ilm. ei ole.
Omakohtaisen kokemuksen perusteella sanoisin, että jos vaan löytää lapsettoman puolison niin se on parasta. Itse rakastuin mieheen, jolla oli lapsia. On siis elämäni mies ja aivan ihana mutta on ollut todella vaikeaa tämä uusperhesäätö. Olin siis itse hyvin avarakatseinen ja avoin lähtiessäni tähän suhteeseen, hyväksyin miehen kaikkinensa. Rankkaa on silti ollut. Tsemppiä kaikille uusperheellisille!
Noin minunkin mies ajatteli. Mulla useampi lapsi, hänellä ei yhtään. No, nykyään ollaan naimisissa ja on yhteinenkin lapsi. Elämä voi yllättää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tunne kun valehtelet?
Missä tässä on valehtelua? Ei se, että säätää odotuksiaan, ole valehtelua. Lapset eivät haittaa, jos suhde pysyy kevyenä, mutta aika vaikea on kuvitella koskaan muuttavani yhteen tms.
Kyllä se on täysin valehteluun verrattavissa olevaa epärehellisyyttä ja harhaanjohtamista, jos päättää jo suhteen alussa sen olevan pelkkä panosuhde, muttei vaivaudu kertomaan sitä toiselle.
Tämän palstan perusteella alkaisi kuvittelemaan, että miehet on täysin moraalittomia ketkuja joilla on ameban selkäranka. Toivottavasti en koskaan enää sinkkuudu näiden nilviäisten armoille.
Älä huoli. Minä en koskaan tee sellaisia lupauksia, joita en voi pitää. Ja kuten tämän ketjun yhäritkin ovat jo rientäneet kertomaan, ihan hyvin se seksiin ja läheisyyteen perustuva suhdekin sinkkuäideille kelpaa.
Väittikö joku että olet luvannut jotain? Sinä kuitenkin johdat toista ihmistä tahallaan harhaan. Se on epärehellisen kusipään touhua Ei siitä selittelemällä mihinkään pääse.
On täysin totta, ettei minua haittaa, jos toisella on lapsia. Se kyllä asettaa tettyjä rajoituksia sille, miten suhde voi kehittyä, mutta minulle on ihan okei pitää tapailu myös kevyenä.
No onko sinulla kenties joku hyväkin syy kieltäytyä kertomasta tuota? Vai onko ongelma se että pilde loppuu rehellisyyteen? Jos oletat, ettei nainen haluaisi olla kanssasi jos tietäisi mielipiteesi, niin silloinhan sinä nimenomaan käytät häntä hyväksi ja johdat harhaan.
Mitä sitte?
Lapsetkin on tehty sillä ajatuksella, että eletään loppuelämä yhdessä.
Sinkkumies
Ihanko totta et ymmärtämään näiden eroa? Tietysti suhteet alkavat ja loppuvat, ei ne mitään vankiloita ole. Se ei ole kenenkään huijaamista vaan elämää.
Se taas on tyystin toinen tilanne, jos alusta asti tietää ettei kiinnosta kuin seksisuhde. Yh-naiseen voi tässä tapauksessa verrata vain, jos hän on jo alkutaipaleella ex-mieheensä tutustuessa päättänyt, että tekee lapsen ja potkaisee ukon sitten pihalle. Näin on tuskin kuitenkaan käynyt.
Eli valehtelu sallittakoon itselle.. Ettekö te näe näissä koskaan omia moraalisia vikojanne?
Sinkkumies
Minulle ei nyt vieläkään mene jakeluun miten se nainen on tässä valehdellut? Hän on oletettavasti perustanut perheen siinä uskossa, että suhde tulee kestämään, aivan kuten ex-miehensäkin. Miten tämä on muka sama asia kuin se että suhteen alusta asti kusetetaan?
Kun se moraali häviää omia tekojaan kohtaan. Osoitat sen juuri todeksi. Voi tietenkin olla vaikeata käsittää, jos ei pysty asiaa prosessoimaan. (ystävällisesti)
Sinkkumies
Silloin kun tuommoisista teoista tulee normi. Silloin kun omat teot oikeutetaan kaikki nyt vain alkaa ja loppuu asenteella.
Ollaan hraamisen tiellä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Sovitaanko niin et pidät vaan sen pikku pipulis housuissas etkä p*nemalla lupaa mitään enempää. Ellet ole psykopaatti. Ihmisiä on todella rumaa käyttää hyväksi ja dumpata kun jonkun roskan!
Eli yhtäkään yh:ta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Muistan aina, kun opiskeluaikana opiskelukaveri avautui, että löysi sairaan hyvännäköisen naisen baarista ja mukavan. Aamulla näki seinällä lasten kuvia ja sillä oli 3 (!) lasta. Hänelle tuli kiire lähteä, vaikka jatkosta oli jo ehditty puhua. Kysymys oli noin 25-vuotiaista, joten aika ymmärrettävää, että vasta valmistumassa oleva nuorimies saattaa säikähtää kolmea lasta...
Säikähtää? Mitvit.. oma elämä pilalla ja sitä eletään muiden mukaan on säikähtämistä. Rahanmenosta ei kannata puhuakkaan..
Sinkkumies
Jos alkaisit elämään jonkun yh:n elämää, niin yhtähyvin voisit ampua itseäsi haulikolla päähän.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Yh on pahnanpohjimmainen.
Sinkkumies
Pahnanpohjimmainen tarkoittaa pienintä, kuopusta - siis pikku porsasta varsinaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on mielenkiintoinen. Voiko itse ensin huorailla ja sen jälkeen olla kieltämästä muilta samaa asiaa. Mielestäni on tehty 50 vuoden sopimus lapsia tehdessä.
Sinkkumies
Mikä 50 vuoden sopimus
Hyvä kysymys. Miten kukakin tämän moraalin asettaa. Itselläni se on tiukka, ja jos naisen kanssa lapsia haluaisin niin kantaisin vastuuni ja samaa odottaisin naiseltanikin.
Multa ei oikein heru sympatiaa tämmöiseen.. kun on itse ensin toimittu väärin..
Sinkkumies
No se on siinä ja siinä elääkö tässä enää viittäkymmentä vuotta. Ylipäätään luulen että noin 15 vuoden päästä lapseni ei enää halua että "kannan vastuuta heistä", vaan se voi alkaa ahdistamaan.
Oletkohan sekoittanut asiat?
Mä en ole enää pitkään aikaan ymmärtänyt tästä ketjusta mitään. En edes sitä, että miksi jatkan lukemista vaikka asia ei millään tavalla edes kosketa minua. En ole yh enkä sinkku ja silti luen niinkuin kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Pahnanpohjimmainen tarkoittaa pienintä, kuopusta - siis pikku porsasta varsinaisesti.
Se tarkoittaa myös sitä, että on viimeisenä järjestyksessä. Tämän ymmärtäminen tietty vaatii tietyn määrän älykkyyttä.
Sinkkumies
En minäkään seurustelisi miehen kanssa, jolla on lapsia. Ei todellakaan kiinnosta olla mikään äitipuoli ja en usko, että hankin omaa perhettä. Lapset tuo ihan liikaa haasteita. Panosuhde ois paras. Mut kannattaa sanoa siitä heti alkuun, vaikka vaikealta voi tuntuakin.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, miten monen naisen on pitänyt jo ehtiä lisääntymään alle 35-vuotiaana.
Sitä suorastaan suositellaan, koska terveys kestää raskaudet paremmin nuorena ja hedelmällisyyskin alkaa laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Se tarkoittaa myös sitä, että on viimeisenä järjestyksessä. Tämän ymmärtäminen tietty vaatii tietyn määrän älykkyyttä.
Sinkkumies
Vaatii myös tietyn määrän älykkyyttä oivaltaa, etteivät todelliset alfauroot vauvapalstalla kirjoittele. Perjantai-iltana. Hah.
Vierailija kirjoitti:
No enpä kyllä lapsettomana sinkkunaisena jaksaisi kiinnostua ap:n kaltaisesta miehestä. Odotan mieheltä edes jonkinlaista avarakatseisuutta ja elämän moninaisuuden ymmärtämistä. Kuka tahansa voi joutua yksinhuoltajaksi eikä se kohtalo ole poissuljettu ap:n itsensäkään kohdalla, joten kannattaisi ehkä hieman avartaa maailmankuvaansa. Tosin 30-v on aika nuorikin vielä ymmärtämään, erityisesti jos ei ole mitään kokemusta oikeasta seurustelusta - kuten ap:lla ilm. ei ole.
Saat ihan vapaasti olla kiinnostumatta, mutta jos nyt lukisit koko ketjun ensin. Ilmeisesti oletusten tekeminen on joillekin eräänlaista kansanhuvia.
Miten muuten panemalla luvataan enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Noin minunkin mies ajatteli. Mulla useampi lapsi, hänellä ei yhtään. No, nykyään ollaan naimisissa ja on yhteinenkin lapsi. Elämä voi yllättää...
Sama täällä! Nyt jo 15 v onnellisesti naimisissa. Tosi rakkaus voittaa tuollaiset ennakkoluulot!
Tosin tuskin ap:n tapauksessa... eipä ap taida oikeasti naisesta välittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Sinkkumies
Vaatii myös tietyn määrän älykkyyttä oivaltaa, etteivät todelliset alfauroot vauvapalstalla kirjoittele. Perjantai-iltana. Hah.
Alfahan tekee mitä haluaa muiden hyäksyntää pyytämättä. Jos jollekulle nettiöyhötille tulee parempi mieli ivaamisesta, hän on mielellään maalitauluna. Se on vaatimaton panos suomalaiselle mielenterveystyölle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole enää pitkään aikaan ymmärtänyt tästä ketjusta mitään. En edes sitä, että miksi jatkan lukemista vaikka asia ei millään tavalla edes kosketa minua. En ole yh enkä sinkku ja silti luen niinkuin kiinnostaisi.
Aloittajan itseluottamus ja kirjoitustaito on hyvin vetoavaa. Harvemmin näkee yhtä rohkeaa ja norminmukaista lauseketjua kuin otsikossa.
Sovitaanko niin et pidät vaan sen pikku pipulis housuissas etkä p*nemalla lupaa mitään enempää. Ellet ole psykopaatti. Ihmisiä on todella rumaa käyttää hyväksi ja dumpata kun jonkun roskan!