Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sara Sieppi unohtanut maksaa 15 000 euron laskut, sattuuhan sitä

Vierailija
08.06.2017 |

Kuka uskoo unohdukseen, minä en ainakaan usko.

http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201706082200194079_vd.shtml

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä juttu anna kovin fiksua kuvaa missistä. Itselläni on kerran tullut ensimmäinen muistutus laskusta jonka olin unhotanut maksaa. Muuten olen tässä 32-vuoden iässä maksanut kaiken ajallaan. Laskut nyt vaan on sellainen asia joita ei unohdeta. Ja jos perinnässä on 15000 ei kyseessä todennäköisesti ole yksi yksittäinen lasku.

Yksi lasku ihan normi, kun kyseessä toiminimi.

Vierailija
22/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo rintojen taputtelu ja hölskyttely liittyy 15000e unohtuneeseen laskuun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sara on upea nainen ja näky.

Miten tuo sinun katsoma pinnallisuus liittyy asiaan.

Vierailija
24/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintä ja ulosotto aivan eri asia.

Velka on toiminimen eli yrityksen ja siitä vastuussa itse yrittäjä.

Tuollainen summa tulee helposti veroista ja niitähän riittää.

Itse aikanaan myin firmani pois ja vielä jälkiveroja makselin pitkään. Kyllä niitä veroja riittää.

Vierailija
25/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Ulosottoon ei mennä ennenkuin tulee muistutuksia ja niissä on aina maksuaikaa. Joko sieppo on täysin tuulihattu elämänhallinnassa, tai oikeammin ei ole matkustelulta jäänyt rahaa maksaa kyseistä laskua. Kyseisen neidin tuloilla tuo on todella iso lasku, joka ei yksinkertaisesti oikeasti unohdu. Seliseli, 'tuksu'.

Lukisit kunnolla seli seli, laskut ei ole ulosotossa.

Vierailija
26/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI ole ulosotossa, vaan perinnässä. En tiedä miksi Sara on soittanut iltalehdelle Intrum Justitian tai Lindorffin perintälaskusta.

Luulenpa,että perintätoimisto on "vuotanut "tiedon. Sitte Saralle soitettu varmistukseksi, ja hän kommentoi.

Vierailija
27/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hakeutua kyllä neurologisiin tutkimuksiin jos unohtelee 15000e:n laskuja noin vaan.

Vierailija
28/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin tyhmä akka,kuin mille näyttää ja kuullostaakin.

Vierailija
29/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen unohdus, varsinkin, kun sen eräpäivän unohduksen ja ulosoton välissä tulee vähintään se yksi muistutuskin.

Monta muistutusta.

Vierailija
30/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin selvisi kenen piikkiin Sieppo on matkustellut, ihan omaansa.

Vierailija
31/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää lasku unohtunut siis jossain edellisessä elämässä ja parin elämän aika sitten kasvanut korkoa ?

Vierailija
32/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen unohdus, varsinkin, kun sen eräpäivän unohduksen ja ulosoton välissä tulee vähintään se yksi muistutuskin.

Ensinnäkin lasku on perinnässä, ei ulosotossa. Ne on aivan eri asioita.

Toiseksi nykyään ei ole pakko laskuttajan lähettää ainoatakaan muistutusta, jos ei halua. Esimerkiksi meillä päin lääkärilaskussa mainitaan erikseen, että muistutusta ei lähetetä vaan maksamaton lasku menee suoraan peintätoimistoon. Olen joskus miettinyt, että aika ikävää jos sattuukin saamaan vaikka jälkikäteen komplikaatioita tai jotain eikä ole edes kotona maksamassa laskua. Eräpäiväänkään ei ole aina ollut edes kahta viikkoa.

Sitä sitten en tiedä mistä Siepin lasku voi olla, sillä 15000 on aika paljon. Maksamattomat verot tai kauneusleikkaus tulee äkkiseltään mieleen.

Mutta ihan on mahdollista saada unohtamalla isonkin laskun perintään, sillä tosiaankaan nykypäivänä ei muistutuksia välttämättä tule ja eräpäiväkin voi olla hyvin pian. Enää ei ole olemassa lakia, jossa olisi määrätty eräpäivän suhteen muuta kuin ympäripyöreästi "tarpeeksi laskun maksamiseen".

Ajattelin vain korjata joidenkin kommentoijien käsitykset laskutuksista tälle vuosituhannelle.

Vierailija
33/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aikanaan myin firmani pois ja vielä jälkiveroja makselin pitkään. Kyllä niitä veroja riittää.

Yrityksillä on vähemmän veroja kuin palkansaajilla. 

Mitä enemmän yritykset jättävät veroja maksamatta, syystä tai toisesta, osa ihan veronkierron takia, sitä enemmän me palkansaajat saamme niitä maksaa.  Ja maksamme, koko ajan kasvavassa määrin.

Vierailija
34/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo rintojen taputtelu ja hölskyttely liittyy 15000e unohtuneeseen laskuun?

Jollakinhan ne rahat on tienattava.

Vierailija
35/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin selvisi kenen piikkiin Sieppo on matkustellut, ihan omaansa.

No ei se mieskään kyllä rahamieheltä vaikuta eikä näytä.

Vierailija
36/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä pissilaumalla noin yleisestikin tuntuu olevan aika huoleton suhtautuminen laskujensa maksamiseen. Luin jostain julkaisusta, että Jannakin naureskeli, kuinka huonosti hän muistaa maksaa laskunsa.

Mielstäni tällainen asenne kertoo siitä,e ttä he tässäkin asiassa kuvittelvat, että normisäännöt eivät koske heitä.

Vierailija
37/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin on varaa matkustella Dubaissa ja Losissa? Jokakuukausi.

Vierailija
38/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään yli varojen kun pitää näyttää instassa että menee niin hirveän hyvin.

Vierailija
39/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siepposen tuloilla ei tule tuollaisia verovelkoja, tai sitten on jättänyt kaikki verot ja alvit maksamatta, eikä sittenkään millään.

Kyllä kyse on ihan siitä, ettei ole ollut rahaa maksaa, tai on laittanut päänsä pensaaseen ja luullut (=toivonut) laskun häviävän itsestään.

Vierailija
40/141 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy pitäisi laittaa elämänhallintakouluun. Nyt on pelkkää alamäkeä koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi