Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään muuta joilla loppuu asuntolaina vasta yli 60 v?

Vierailija
07.06.2017 |

En tarvitse tähän ketjuun rehvastelijoita vaan ihmisiä joilla loppuu asuntolaina 60v-65 v. Onko teitä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 lisää, olemme ihan vakavasti harkinneet, että jos hommaisimmekin isomman vuokra-asunnon ja ostaisimmekin mökin tai rakentaisimme pienen hirsimökin. Unohdin vielä, että tällä  hetkellä maksamme sekä vuokraa uuden kaupungin asunnosta ja lainaa vanhan kaupungin asunnosta, mutta emme uskalla ostaa mitään, ennekuin vanha on myyty. 

Vierailija
22/28 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen asuntolaina on loppumassa 11 vuoden päästä, eli kun olen 57 vuotias. Mutta mistäpä sitä tietää vaikka tässä vielä vaihettaisiin omakotitalo kerrostaloasuntoon ja otetaan uusi laina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatte te riskejä. Itse en voisi kuvitellakaan ottavani lainaa, jota maksaisin vielä 60-vuotiaaksi. Ei auta, jos on pakko, mutta siltikin huokailen puolestanne. Kyllä musta on tärkeää, että rahaa jää enemmän käteen ja sen voi laittaa ihan mihin haluaa jo ennen eläkettä. Itsellä omasta mielestä siinä ja siinä, kun laina loppuu 52- vuotiaana.

Vierailija
24/28 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppuu nykyisellä maksuohjelmalla, kun olen 63 v. Toisaalta meillä on sijoitusasunto, jonka arvo on nyt n. 50 000 suurempi kuin jäljellä oleva laina - todennäköisesti myymme asunnon viimeistään 10 v kuluttua ja maksamme silloin lainan pois.

Vierailija
25/28 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti te kaikki pitkiä lainoja ottaneet olette varautuneet ennusteiden mukaan korkojen nousuun vuodesta 2019 alkaen ja samalla siihen, että Suomessa inflaatio ei keskieuroopan maiden mukaisesti seuraa samaan tahtiin perässä lähivuosina... Jos on valmiiksi lainan maksuaika tapissa, niin jouston kanssa onkin vaikeampaa.

Vierailija
26/28 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti te kaikki pitkiä lainoja ottaneet olette varautuneet ennusteiden mukaan korkojen nousuun vuodesta 2019 alkaen ja samalla siihen, että Suomessa inflaatio ei keskieuroopan maiden mukaisesti seuraa samaan tahtiin perässä lähivuosina... Jos on valmiiksi lainan maksuaika tapissa, niin jouston kanssa onkin vaikeampaa.

Korot olivat lainanottovaiheessa paljon korkeammalla kuin nyt. Ei näitä lainoja ole ihan viime vuosina otettu, vaan vuosia sitten maltillisella lyhennyksellä. Meillä olisi varaa lyhentää enemmän, mutta halutaa käyttää rahaa elämiseenkin. Sitten käytetään vähemmän lyhenemiseen. Me yli 50-vuotiaat olemme eläneet senkin ajan, kun korot olivat parhaimmillaan 16, jopa 18 prosenttia. Joten todellakin tiedetään. Siihen aikaan alussa maksettiinkin lähes pelkkää korkoa ja lyhennystä vain vähän. Ei se inflaatio sitä korkoa syönyt kokonaan, vaikka aina tähän vedotaan. Korot olivat silloin korkeat joka tapauksessa. 

Vierailija
27/28 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota on nuorena mahdoton tietää etukäteen. Minä olen yli kuusikymppinen ja asuntolainaa on jäljellä, mutta olen ollut välillä velaton jo kolmasti. Uuden lainan olen ottanut, kun olen vaihtanut asunnon parempaan, viimeisen kerran lähes kuusikymppisenä.

Vierailija
28/28 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääkaupunkiseudulta ei saa edes kaksiota 700 eurolla. Mulla on sekä pitkä laina-aika että isot asumiskulut/kk, ja nyt tuntuukin etten selviä niistä. Tai en halua sellaista elämää. En haluaisi elää ihan kädestä suuhun paniikissa, kunnes olen 60. Harkitsen vakavasti, että laitan asunnon myyntiin ja muutan vuokralle. Vuokrakolmioita on täällä päin 1000-1200 e/kk vuokralla, ja niihin saisin asumistukeakin vähän. Nyt mulla on asumiskulut 46 % nettotuloista.

Onko täällä kukaan tehnyt niin, että on myynyt asuntonsa ja muuttanut vuokralle?

t. tuo ylempi kahden lapsen yh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi