Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään muuta joilla loppuu asuntolaina vasta yli 60 v?

Vierailija
07.06.2017 |

En tarvitse tähän ketjuun rehvastelijoita vaan ihmisiä joilla loppuu asuntolaina 60v-65 v. Onko teitä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tällä maksuohjelmalla, koska sijoitamme samalla. Voisimme maksaa nopeamminkin ja niin teemmekin, jos korot nousee.

Vierailija
2/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus pk-seudulla. Meillä laina maksettu nykyisellä tahdilla 58-v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetaan olla 58v, kun loppuu. Kolmikymppisenä otettiin ja kun pääkaupunkiseudulla asutaan kumminkin suhteellisen väljästi, niin saahan sitä maksella. Mielummin olemme kuitenkin satsanneet samalla lasten harrastuksiin, välillä matkusteltu, autoja vaihdettu kun vanhat ovat hajonneet, teetetty remppaa ym. Siis ELETTY.

Vierailija
4/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla asuntolaina tulee olemaan maksettu maksettu 61-vuotiaana.

Vierailija
5/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytahdilla loppuisi 62 vuotiaana. Odotan että inflaatio ja oma tulotason nousu ratkaisevat asian ennen sitä.

Vierailija
6/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat kahteen kertaan?

Vierailija
7/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikään mennessä loppuu viimeistään, tosin saattaa olla, että tulee lyhennettyä nopeammin. Tosin mä olin 45 v. kun laina otettiin...

Vierailija
8/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä työllisyystilanteella hyvä, jos koskaan saan edes hankittua omistusasuntoa. Asuntolaina lienee maksettu joskus 60+ vuotiaana taikaisin, jos tuolloinkaan. Ikää päälle 35 vuotta ja korkeasti koulutettu työtön, työttömyyttä ennen joko pätkä tai epävakaissa firmoissa töissä, joten hieman hankalaa ottaa 20-25 vuoden asuntolaina, koska töistä ei varmuutta ja seuraava työpaikka voi olla ihan toisella paikkakunnalla. Toivottavasti saan maksella päälle 60 vuotiaana ihan omaa asuntoa ;)

Vierailija
9/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

60veenä velaton asunto on ihan jees verrattuna siihen että maksaa vuokraa ikuisesti.

Vierailija
10/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi loppua. Tulot rojahtavat kohta puoleen, kun eläköityy.

Vierailija
11/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, loppuu sinä vuonna, kun täytän 60. Paitsi jos tämä päätetään jyrätä maan tasalle koko paska, silloin joudutaan kyllä miettimään jotain muuta ratkaisua..

Vierailija
12/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu kun ollaan 65.

Vierailija
13/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä muitakin. Tosin voi olla, että inflaatio ja tulotason nousu muuttavat kuviota.

Vierailija
14/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat kahteen kertaan?

Köyhällä on kaksi vaihtoehtoa: asua vuokealla tai ottaa asuntolaina.

Itse maksan mieluusti korkoja pankille, joskus on sitten oma velaton kotin. Vuokralla asuvalle ei jää mitään käteen kymmenien vuosien vuokran maksusta.

Korot ovat muutenkin niin matalalla, että vuokra-asuminen olisi meidän perheelle kallimpaa (pk-seutu).

Vierailija
15/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronnousu voi hyvinkin hidastaa ohjelmaa, mutta toisaalta se tietää myös inflaatiota.

Vierailija
16/28 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkunainen, asuntolaina loppuu v.2025. Jos olen enää hengissä silloin. Työttömänä makselen yksiöni lainaa ja elän kädestä suuhun. En tiedä miksi.

Vierailija
17/28 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppuu sinä vuonna, kun täytän 60. Kahden lapsen yh, rivarikolmio pääkaupunkiseudulla, asumiskulut ja laina-aika aivan tapissa. Onko tässä mitään järkeä...

Olen alkanut miettiä, että vuokralla olisi sittenkin fiksumpaa ja halvempaa, koska saisin asumistukea (pari sataa), vuokra olisi ihan maksimissaan sen, minkä nyt maksan lyhennystä + vastiketta, eikä tarvitsisi pelätä yllättäviä remontti- ja kodinkone ym. kuluja, ainakaan niin paljon kuin nyt pelkään, kun säästöön ei jää mitään. Monesti kun verrataan vuokra- ja omistusasumisen kuluja, unohdetaan, että asuntoa ei voi pitää alkuperäisessä kunnossaan koko laina-aikaa, vaan sinä aikana yleensä jo pitää tehdä kymmenien tuhansien eurojen remontteja. Joita varten pitää yleensä ottaa lisää lainaa. Joista maksetaan korkoa jne.

Tämä oli nyt vähän aiheen vierestä, mutta tällaisia täällä pohdiskelen itsekseni.

Vierailija
18/28 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yhna maksan n 700 kk lainaa eläkkeelle asti. Ja asun omakotitalossa, elän ihan mukavasti. Mieluummin näin kun vuokralla, tuolla rahalla en sais kuin kaksion tältä alueelta.

Vierailija
19/28 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ja just menee tuonne 60. Saimme ostettua ensiasunnon vasta myöhään. Meillä oli jo rakentamissuunnitelmat piirustuksia ja lupia myöten selvillä, kun jäin työttömäksi ja olisimme sen takia tarvinneet yhden täytetakaajan. Mutta tuli lama ja kukaan ei oikein uskaltanut ruveta hommaan, vaikka meillä ei olekaan ollut sitä ennen eikä sen jälkeen ongelmia selvitä maksuista. Jouduimme maksamaan peruuntuneista kaupoista jonkin verran. Sitten olin pätkätöissä ja mies oli kranttu, eli mikään sellainen, mihin meillä olisi ollut varaa, ei kelvannut. Nelikymppisinä sitten ostimme asunnon ja maksoimme lainaa varovasti alussa, myöhemmin nostimme.  

Nyt tuo nelikymppisenä ostamamme asunto on myynnissä. Emme saa sillä hinnalla uudesta kaupungista mitä haluamme ja on kuitenkin varaa maksaa lainaa, joten tulemme luultavasti ottamaan lisälainaa saadaksemme mieluisan asunnon. Haluamme hyväkuntoisen ja saunallisen kolmion tietyltä alueelta, se tietää  vähintään 40000 kalliimpaa, eikä meillä ole säästössä noin paljoa. Olen nyt ollut vakitöissä jonkun aikaa, mutta ei ole ollut aikaa säästää tarpeeksi vielä. Miehellä on myös kallis harrastus, joka on hänelle kuitenkin tärkeä. Itse harrastan halvempia juttuja, mutta elämässä pitää olla muutakin kuin lainan maksu, niin ettei voi elää muuten mitenkään. 

Vierailija
20/28 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tarkastin, nykyisellä maksusuunnitelmalla loppuu 71-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi