Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköautot ovat täysin ylivoimaisia käyttökustannuksiltaan ja todellisilta päästöiltään

Vierailija
06.06.2017 |

Sähköautot ovat täysin ylivoimaisia käyttökustannuksiltaan ja todellisilta päästöiltään jopa USA:ssa:

http://www.carboncounter.com/

Kun hiiren vie palluran päälle, niin näkee kyseisen auton. Data on MIT:n yliopiston tuottamaa.

Kommentit (2294)

Vierailija
201/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos sähköautot kehittyvät. Tulevat varmasti jo lähitulevaisuudessa korvaamaan paljon tavallista autokantaa. Toki moni jäärä varmasti pitää tiukasti kiinni bensa-autostaan, mutta eiköhän lopeta viimeistään silloin, kun tankkauspaikat käyvät vähiin. 

Nyt pitäisi vain saada huoltamot lisäämään sähköautojen latauspaikkoja. Millaistahan maksua muuten ottavat tuosta palvelusta? 

Pikalatauspaikkojen nopea lisääminen onkin mielenkiintoinen tehtävä, siinä on sekä kantaverkko että monen huoltamon sulakkeet ihmeissään.

Norjan huoltoaseman sytytti Tesla.

Melkonen roihu.

Litiumakuissa on se vaara että ne syttyvät itsestään palamaan eivätkä sammu periaatteessa millään,pelkkä epäbalanssiin joutunut kenno voi aiheuttaa tulipalon

Kännyköitä ja läppäreitä on maailmassa kirjaimellisesti miljardeja. Niissä kaikissa on litiumakku ja aika harvoin mikään palaa.

Vierailija
202/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman sisätilojen lämmittämistä puhutaan 6-7 % kantaman alenemisesta.

Onnea yritykseen ajella Suomen talvessa lämmittämättä sisätiloja. Aiotko olla hengittämättä?

Mikä ihmeen "Suomen talvi" ? Ei enää edes ole kunnon talvia. Ja eihän nykyaikaiset bensa-autotkaan juuri ehdi tosi kylmällä lämmitä ollenkaan sen 10-15 min työmatkan aikana. Kylmää ilmaa sieltä tulee suuttimista.

Ihanaa kun on näitä kehä III sankareita kaikkialla. "Suomessa ei ole enää kunnon talvea", "Suomessa pärjää talvenkin kesärenkailla" ym. Tervetuloa tänne Pohjois-Karjalaan katsomaan kuinka Suomessa ei ole talvea. Mun dieselauto lämpeää kyllä 15 minuutin työmatkalla, mutta mulla onkin Volvo jonka valmistaja vielä ymmärtää että on olemassa sellainen asia kuin talvi.

Suurin osa ihmisistä ei asu Pohjois-Karjalassa joten se on ihan sama mitä sinä teet. Ei sinun autoasi tule kukaan hakemaan pois.

Suurin osa Suomen 5,5 miljoonasta ihmisestä ei myöskään asu kehä III sisäpuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea yritykseen ajella Suomen talvessa lämmittämättä sisätiloja. Aiotko olla hengittämättä?

Mikä ihmeen "Suomen talvi" ? Ei enää edes ole kunnon talvia. Ja eihän nykyaikaiset bensa-autotkaan juuri ehdi tosi kylmällä lämmitä ollenkaan sen 10-15 min työmatkan aikana. Kylmää ilmaa sieltä tulee suuttimista.

Ihanaa kun on näitä kehä III sankareita kaikkialla. "Suomessa ei ole enää kunnon talvea", "Suomessa pärjää talvenkin kesärenkailla" ym. Tervetuloa tänne Pohjois-Karjalaan katsomaan kuinka Suomessa ei ole talvea. Mun dieselauto lämpeää kyllä 15 minuutin työmatkalla, mutta mulla onkin Volvo jonka valmistaja vielä ymmärtää että on olemassa sellainen asia kuin talvi.

Suurin osa ihmisistä ei asu Pohjois-Karjalassa joten se on ihan sama mitä sinä teet. Ei sinun autoasi tule kukaan hakemaan pois.

Suurin osa Suomen 5,5 miljoonasta ihmisestä ei myöskään asu kehä III sisäpuolella.

Suurin osa Suomen 5,5 miljoonasta ihmisestä asuu kaupungeissa. Oletko huomannut, että Suomessa on muitakin kaupunkeja kuin Helsinki?

Vierailija
204/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajan mielelläni sähköautolla sitten kun se on mahdollista eli lastauspaikkoja on joka paikassa (ajelen paljon Lapissa ja Itä-Suomessa), pakkanen ei vaikuta, ajaa pystyy 500-1000km ilman latauksia kaikenlaisissa olosuhteissa, akku kestää useamman päivän koska joka yö ei pysty lataamaan jne. Tällä hetkellä olisi täysin älyvapaata vaihtaa diesel sähköautoon.

No aika kovat on vaatimukset kun minun bensa-autollakaan ei pääse kuin ehkä nippa nappa 500 km tankillisella. Että oikein 1000 km pitäisi mennä...

Vierailija
205/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

Vai onko niin, että suomalaisella keskiverto autonomistajalla onkin kohta yhtäkkiä varaa laittaa 30000€ autoon?

Uusien autojen keskihinta on 32 000 €, joten ilmeisesti on.

https://yle.fi/uutiset/3-9410635

Mediaani on kuitenkin 25 000€

Siinä vaiheessa kun siihen 25 000 euroon pitää laittaa 5000 päälle saadakseen sähköauton, niin otetaan enemmän lainaa, koska se sähköauto maksaa tuon 5000 takaisin todella nopeasti. Tästä syystä ei ole täysin relevanttia tuijottaa pelkästään hankintahintaa.

Vierailija
206/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on kuitenkin tässäkin akusto, koska se muodostaa suunnilleen puolet auton arvosta.

Teslan mukaan alle neljäsosan.

Ja se on kunnossa tai ei. Väsähtänyt akusto ei ole minkään arvoinen, ja akun uusiminen maksaa tuhansia.

Eiköhän se 8 vuoden takuu auta tähän ongelmaan. 8 vuoden jälkeen taas akuston hinta voi olla niin pientä, ettei hirveästi haittaa uusiminen. Kuten sanottu, niin 6 vuodessa on akuston hinta tippunut 80 %.

Vierailija
207/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosiaan, että mä ihan hupiin linkkasin? Ei, kyllä sillä vaan pääsee. Sä et vaan selvästikään osaa sitä käyttää. Kokeilepa vaikka klikkailla niitä hassuja nappeja siinä automallien lähettyvillä, joissa lukee nopeuksia ja lämpötiloja sun muita. Ehkä sitten alkaa raksuttamaan..

Sulla ei näytä raksuttavan että ne ovat pelkkiä simulaatiokilometrejä. Palataan sitten asiaan kun sinulla on näyttää todellinen 850km koeajo.

Siinä sulle 885 km koeajo, ja vieläpä autossa 15 % vähemmän akkukapasiteettia kuin linkatussa P100D:ssä.

https://cleantechnica.com/2016/04/18/tesla-model-s-85d-owner-hits-singl…

Joko nyt loppuu itku vai siirretäänkö maalia lisää?

Miesparka ajoi  jopa 37 C:ssä ilman ilmastointia...

Vierailija
208/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun sen auton saa 10 tonnilla, käyttösäde on 500km(tarkoittaa että 500km päästä pääsee vielä kotiokin) ja se lämpiää ja toimii talvellakin luotettavasti niin aletaan puhua sähköautojen vallankumouksesta. Sitä ennen ei oikein kannata vielä polttomoottoriautosta luopua.

Vierailija
209/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

Vai onko niin, että suomalaisella keskiverto autonomistajalla onkin kohta yhtäkkiä varaa laittaa 30000€ autoon?

Jos suomen autokannan keski-ikä on 11 vuotta, mediaani autonarvo ei ole 25000€ ja vain sillä on merkitystä.

Keskiverto autonomistajalla on varaa/halua pitää autossaan 5000-8000€ pääomaa.

Vierailija
210/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa Suomen 5,5 miljoonasta ihmisestä asuu kaupungeissa. Oletko huomannut, että Suomessa on muitakin kaupunkeja kuin Helsinki?

Niin? Minä asun kaupungissa Pohjois-Karjalassa, siltikään en vietä siellä aikaani 24/7 vaan käyn muuallakin. En nyt ymmärrä, oletko sitä mieltä että kaupungissa ei voi olla talvea?

Vierailija
211/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajan mielelläni sähköautolla sitten kun se on mahdollista eli lastauspaikkoja on joka paikassa (ajelen paljon Lapissa ja Itä-Suomessa), pakkanen ei vaikuta, ajaa pystyy 500-1000km ilman latauksia kaikenlaisissa olosuhteissa, akku kestää useamman päivän koska joka yö ei pysty lataamaan jne. Tällä hetkellä olisi täysin älyvapaata vaihtaa diesel sähköautoon.

No aika kovat on vaatimukset kun minun bensa-autollakaan ei pääse kuin ehkä nippa nappa 500 km tankillisella. Että oikein 1000 km pitäisi mennä...

Matka-ajossa mun autolla pääsee yli 1 400 km.

Alle 4l/100km kulutus TDI:ssä, ja Biodieselillä ei kuluta fossiilisia.

Ja saa/voi säilyttää yli 30 asteen pakkasissa ilman että takuut raukee kuten sähköautoissa.

Eikä ole mikään usean sadantonnin kulkine, edullisia kilometrejä.

Kerran-pari kuussa käy viisminuuttia tankilla niin toimii, ei jokapäiväistä johtojen laittamista.

Vierailija
212/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun dieselautolla pääsee täydellä tankilla lähes 1000km, harmi että sinun autollasi ei. Lisäksi on aivan eri pysähtyä 3 minuutiksi tankkaamaan lisää dieseliä/bensaa kuin jättää autoa tunniksi lataamaan.

Vierailija
213/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun dieselautolla pääsee täydellä tankilla lähes 1000km, harmi että sinun autollasi ei. Lisäksi on aivan eri pysähtyä 3 minuutiksi tankkaamaan lisää dieseliä/bensaa kuin jättää autoa tunniksi lataamaan.

No jos teen kerran vuodessa jonkun pitemmän reissun niin aika sama onko auto jossain vaiheessa tunnin lataamassa kun itse olen samalla kahvilla. Ihan oikeastiko tuo on mielestäsi ongelma?

Vierailija
214/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ihan uteliaisuudesta, kun puhutaan tällaisesta aiheesta: Kuinka moni tässä keskustelussa kommentoinut on nainen (peukku ylös) ja kuinka moni on mies (peukku alas)?

Vierailija
215/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matka-ajossa mun autolla pääsee yli 1 400 km.

Alle 4l/100km kulutus TDI:ssä, ja Biodieselillä ei kuluta fossiilisia.

Ja saa/voi säilyttää yli 30 asteen pakkasissa ilman että takuut raukee kuten sähköautoissa.

Eikä ole mikään usean sadantonnin kulkine, edullisia kilometrejä.

Kerran-pari kuussa käy viisminuuttia tankilla niin toimii, ei jokapäiväistä johtojen laittamista.

Sähkömoottorin ajamisen helppous ja vääntö nollakierroksilta alkaen kiinnostaa. Haluan vain päästä polttomoottorista eroon, vaikka sitten joskus joutuisikin lataamaan pitempään.

Vierailija
216/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus:

Siinä vaiheessa kun siihen 25 000 euroon pitää laittaa 5000 päälle saadakseen sähköauton, niin otetaan enemmän lainaa, koska se sähköauto maksaa tuon 5000 takaisin todella nopeasti. Tästä syystä ei ole täysin relevanttia tuijottaa pelkästään hankintahintaa.

Kyllä hiukan on vielä matkaa perusautoksi.

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volvo-suunnittelee-koko-kan…

Toivottavasti ei lähdetä Borjan tielle ja tukemaan 10 000 eurolla rikkaiden autonhankintaan.

Suomella ei ole siihen varaa, vaikkei sillä poliitikoille tunnu merkitystä olevan.

Vierailija
217/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos teen kerran vuodessa jonkun pitemmän reissun niin aika sama onko auto jossain vaiheessa tunnin lataamassa kun itse olen samalla kahvilla. Ihan oikeastiko tuo on mielestäsi ongelma?

Sinulle tuo ei varmaan olekaan ongelma, sanoinko näin? Minulla on 280 km työmatka (en aja aivan päivittäin) ja tämän lisäksi ajan töissä paljon. Käyn 650 km päässä äidin luona ja 450 km päässä siskon luona vähintään kerran kuussa. Vuodessa ajan 40 000 km. Kilometrejä tulee niin paljon että minulle huoltoasemalla istuskelu ei ole mikään odotettava hetki.

Vierailija
218/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on vika, kun kaveri sanoo pystyvänsä ajamaan täydellä latauksella 35 km matkan töihin ja siellä on taas pakko ladata, että pääsee kotiin?

No heti alkuun vika on siinä ettet kerro mikä auto kaverilla on? täyssähkö? ladattava hybridi? Hybridien akustot ovat aina varsin pieniä, ei niitä pitkille matkoille ole tarkoitettukaan.

Täyssähköauto 

Vierailija
219/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosiaan, että mä ihan hupiin linkkasin? Ei, kyllä sillä vaan pääsee. Sä et vaan selvästikään osaa sitä käyttää. Kokeilepa vaikka klikkailla niitä hassuja nappeja siinä automallien lähettyvillä, joissa lukee nopeuksia ja lämpötiloja sun muita. Ehkä sitten alkaa raksuttamaan..

Sulla ei näytä raksuttavan että ne ovat pelkkiä simulaatiokilometrejä. Palataan sitten asiaan kun sinulla on näyttää todellinen 850km koeajo.

Siinä sulle 885 km koeajo, ja vieläpä autossa 15 % vähemmän akkukapasiteettia kuin linkatussa P100D:ssä.

https://cleantechnica.com/2016/04/18/tesla-model-s-85d-owner-hits-singl…

Joko nyt loppuu itku vai siirretäänkö maalia lisää?

Miesparka ajoi  jopa 37 C:ssä ilman ilmastointia...

44 km / tunnissa?? - VALTATIELLÄ! (KTS VIDEO) 

Oliko tämä vitsi?  

Vierailija
220/2294 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kesti kännyköissäkin akku jopa viikkoja. Ihmiset halusivat silti valita huonon akkukeston ja paremmat ominaisuudet. Nykypuhelimissa kestää akku sen 1-3 päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme