Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen trukkikuski, ja mun peruskuukausipalkka on 3085 € + vuoro- ja tuotantolisät

Vierailija
05.06.2017 |

Aion käydä pyytämässä palkankorotusta, sillä mielestäni olen sen ansainnut. Kaverini on lähihoitaja, ja hän lensi lähes pepulleen, kun kerroin tämän hänelle. Hän tienaa kuulemma niin paljon vähemmän, että minun pitäisi tyytyä tähän korkeaan palkkaani eikä pyytää lisää. En vain oikein ymmärtänyt, että miten minun palkkani on häneltä pois? Osaisiko joku selittää? Eikös se vain ole hyvä, että saan enemmän rahaa ja maksan enemmän veroja?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajasi? Onko teillä trukkikuskin paikkoja auki?

Vierailija
2/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain oikein ymmärtänyt, että miten minun palkkani on häneltä pois? Osaisiko joku selittää? Eikös se vain ole hyvä, että saan enemmän rahaa ja maksan enemmän veroja?

Sinun työnantajasi maksaa palkkasi. Jotta työnantajasi voi maksaa palkkasi, hänen täytyy myydä jotakin, ja mitä enemmän sinulle pitää maksaa palkkaa, sitä kalliimpaa se on mitä työnantajasi myy (noin karkeasti; todellisuudessa asia ei ole ihan yhtä yksinkertainen). Jos olet vaikka ison elintarvikeketjun varastossa töissä, palkankorotuksesi (tai yleisemmin trukkikuskien palkkataso) näkyy ruoan hinnassa; jos rakennusliikkeen varastossa niin rakennuskustannuksissa ja asumisen hinnassa, jne. Ja mitä korkeampi noiden hyödykkeiden hinta, sitä huonompi on lähihoitajan palkan ostovoima.

Veroilla ei ole asiassa sikäli mitään merkitystä, että yhtä lailla lähihoitajakin palkastaan veroja maksaa. Jos sinun ja lähihoitajan palkat vaihdettaisiin keskenään, verokertymä olisi tasan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajasi? Onko teillä trukkikuskin paikkoja auki?

Keskisuuri metallialan yritys. En tiedä kenenkään päässeen tänne ilman suhteita johtuen juurikin siitä, että täällä noudatetaan metalliliiton TES:a. Palkat ovat paljon korkeammat kuin kaupan alalla. ap

Vierailija
4/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukion opettaja, yliopistoa ja aineenopettajakarsinta 7 vuotta. Palkka 3985 €. Väärä ammatti siis. Kaikki kateellisia ja trukkikuskikin saa saman.

Vierailija
5/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain oikein ymmärtänyt, että miten minun palkkani on häneltä pois? Osaisiko joku selittää? Eikös se vain ole hyvä, että saan enemmän rahaa ja maksan enemmän veroja?

Sinun työnantajasi maksaa palkkasi. Jotta työnantajasi voi maksaa palkkasi, hänen täytyy myydä jotakin, ja mitä enemmän sinulle pitää maksaa palkkaa, sitä kalliimpaa se on mitä työnantajasi myy (noin karkeasti; todellisuudessa asia ei ole ihan yhtä yksinkertainen). Jos olet vaikka ison elintarvikeketjun varastossa töissä, palkankorotuksesi (tai yleisemmin trukkikuskien palkkataso) näkyy ruoan hinnassa; jos rakennusliikkeen varastossa niin rakennuskustannuksissa ja asumisen hinnassa, jne. Ja mitä korkeampi noiden hyödykkeiden hinta, sitä huonompi on lähihoitajan palkan ostovoima.

Veroilla ei ole asiassa sikäli mitään merkitystä, että yhtä lailla lähihoitajakin palkastaan veroja maksaa. Jos sinun ja lähihoitajan palkat vaihdettaisiin keskenään, verokertymä olisi tasan sama.

Ei se noin mene. Jos minä saisin vähemmän palkkaa, yritys ei laskuttaisi asiakkaitaan vähemmän, vaan jakaisi omistajilleen enemmän osinkoja. Yrityksen tarkoitus kun on tehdä mahdollisimman paljon rahaa, niin ei sitä voittoa annettaisi missään tapauksessa asiakkaalle, vaan omistajille. ap

Vierailija
6/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukion opettaja, yliopistoa ja aineenopettajakarsinta 7 vuotta. Palkka 3985 €. Väärä ammatti siis. Kaikki kateellisia ja trukkikuskikin saa saman.

On meillä varmaan vähän toimenkuvassakin eroa. Ja kuten koulutettuna henkilönä ymmärrät, yksityisellä sektorilla työpaikatkin ovat paljon tuulisempia. Tänään on töitä, seuraavasta kvartaalista ei tiedä kukaan. Voi olla lappu luukulla ja yt-neukkarit käynnissä. ap

Vierailija
7/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istun koneella kivassa seurassa, palkka nyt aluksi 3200 kuussa +bonuksia pari tonnia vuodessa.

Vierailija
8/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kaveri on kateellinen

Vierailija
9/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kans trukkikuski ennen. Rahaa tuli ovista ja ikkunoista. Koulutukseksi riitti että osaa auttavasti suomea. Oli hyviä aikoja. Sitten lähdin opiskelemaan, rahallisesti ei kannattanut, mutta henkinen pääoma on itselleni tärkeämpi kuin rahallinen.

Tsemppiä korotuksen hakuun. Ja hae pois vain, ei se lähärikaveri saa kuitenkaan enempää liksaa vaikka itse saisit 0€ kuussa, joten turha tuntea syyllisyyttä.

Vierailija
10/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisilla aloilla ei ole osattu vaatia kunnollisia palkankorotuksia. Miesvaltaisilla aloilla on aina osattu vaatia ja työnantajatkin ovat katsoneet että miehille kuuluu maksaa enemmän kuin naisille.

Vierailija
11/11 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaisilla aloilla ei ole osattu vaatia kunnollisia palkankorotuksia. Miesvaltaisilla aloilla on aina osattu vaatia ja työnantajatkin ovat katsoneet että miehille kuuluu maksaa enemmän kuin naisille.

Ei työnantajat maksa sukupuolen, vaan työntekijän työpanoksen arvon mukaan. Miesvaltaiset alat ovat usein fyysisiä töitä, joten miehet ovat niissä hommissa parempia.