Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä sellaisia työkavereita, jotka odottavat että kaikki tuodaan nenän eteen

Vierailija
05.06.2017 |

kaikkeen pitää olla ohjeet joilla nelivuotiaskin ymmärtää miten tehdä, kaikki pitää selittää ja osoittaa ja puolet tehdä puolesta. Mitään oma-aloitteisuutta, tiedonetsintäkykyä, asioitten hoksaamista ihan ite ei ole.

Mulla alkaa mennä hermot töissä tällaiseen tapaukseen. Tehdään samaa työtä samalla palkalla mutta silti minun pitää avustaa tätä toista ja opastaa ja hyvä ettei pureskella ruoka puolesta. Ikinä ei tule hänelle mieleen, että sen sijaan että vaivaa minua hän voisi itse tarttua puhelimeen, avata googlen, etsiä intrasta tiedon ym ja selvittää asian itse. Ja ei, kyse ei ole uudesta työntekijästä vaan henkilöstä joka on ollut työelämässä jo kolmekymmentä vuotta ja tässäkin nimenomaisessa työssä kymmenen.

Mitä tällaisen kollegan kanssa voi tehdä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän panostaisi enemmän kun palkan saa nykyiselläkin toiminnalla?

Et sinä saa yhtään komeampia eläkejuhlia sillä että nuolet työnantajan persettä.

Vierailija
2/2 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Siinä toinen sitten seisoo tumput suorana vieressä, kun juuri googlaan tai tsekkaan vastauksen intrasta.

Olen koettanut sanoa, että tieto löytyy paikasta x, hae sieltä, mutta sitten voi käydä niin, että asia ei etene vaikka viikkoon. Silloin joudun itse kärsimään seurauksista. Ei minua nyt muuten edes niin asia häiritsisi, olen nopea tiedonhakija. En vain voi käsittää, miksei mitään voi selvittää itse. Tällaisella työkaverilla ei mikään tieto myöskään pysy päässä tai jos vastaan kirjallisesti, sähköpostia ei tietenkään haeta vaan kysytään taas samaa asiaa. Sitten kaivan vastauksen lähteneistä viesteistäni toisen möllöttäessä tyhmänä työpisteelläni. Vilpittömästi hämmästelen, miksi kukaan tekee noin? Vähän sama ilmiö on av:lla, kun joku aloittaa pitkän kyselyketjun av:lla kysymyksestä, joka olisi selvinnyt googlaamalla kymmenessä sekunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla