Mies mäkättää kokoajan kaljan juomisestani
Käymme molemmat töissä ja työpäivän jälkeen tykkään rentoutuakseni juoda pari kaljaa, mutta miehelleni se ei muka passaa ja mäkättää siitä jatkuvasti, kun taas muka "lipittelen sitä ölviä". En juo lastemme nähden, vaan menen esim. tekemään puutarhatöitä tai sitten illalla lasten jo mentyä nukkumaan. Ja en siis juo päihtyäkseni tai krapulaan asti, vaan ihan vaan pari ja aamulla aina töihin. En ymmärrä miksi tämä haittaa miestäni?
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Eilen join kauniin kesäpäivän kunniaksi pullollisen viiniä ja siitä voisi toki alkaa jeesustelemaan, mutta ei todellakaan ole minulle mikään tapa juoda koko pulloa kerralla. Yleensä sen lasillisen pari juon. Mies joi myös saunaolutta. Tänään ollut myös kaunis kesäpäivä, on tämä elämä rentoa, kun ei turhia stressaa ja osaa nauttia arjen pienistä asioista.
-Ap
No muuttuiko se päivä vielä kauniimmaksi sen viinipullollisen myötä? Ei ollut riittävän kaunis ilman?
Vierailija kirjoitti:
Eilen join kauniin kesäpäivän kunniaksi pullollisen viiniä ja siitä voisi toki alkaa jeesustelemaan, mutta ei todellakaan ole minulle mikään tapa juoda koko pulloa kerralla. Yleensä sen lasillisen pari juon. Mies joi myös saunaolutta. Tänään ollut myös kaunis kesäpäivä, on tämä elämä rentoa, kun ei turhia stressaa ja osaa nauttia arjen pienistä asioista.
-Ap
Niin toiset osaavat olla stressaamatta ja nauttia arjen pienistä asioista ihan selvinpäin.
En kyllä ymmärrä, että jos elämäsi on niin ihanan upeaa, rentoa ja stressitöntä, niin miksi ylipäätään aloitit tämän ketjun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voisitko perustella... Miksi juot, vaikka tiedät että juomisesi vaivaa miestäsi, ja etäänyttää sinut perheestäsi, kun voisit "ihan hyvin olla ilmankin"? Miten perustelet sen, että annat lapsillesi kaljanhajuiset iltapusut joka ilta, vai eivätkö lapsesi saa edes iltapusuja äidiltään? Miten perustelet oman kroppasi jatkuvan pahoinpitelyn?
Ketjun alkupuolella ajattelin sinisilmäisesti että ap:n pari on oikeasti 2x0,33l III olutta, ja ajattelin, että jo se on liikaa päivittäin nautittuna. Myöhemmin onkin selvinnyt että ap:n "pari" onkin 2-3 (tuskin riittää) 0,5l jopa 0,568l A-olutta, jotka vastaavat noin/yli 4-6 alkoholiannosta. Tai "muutamaa" lasillista viiniä, nämäkin lienevät täysiä 24cl lasillisia eli käytännössä pullollinen viiniä kerralla, joka on 6 alkoholiannosta, ei todellakaan pari.
Haluaisin kyllä edelleen saada ap:n vastauksen lainaamaani viestiin. Tuntuu että ap haluaa edelleen vältellä todellisuutta, ja sitä miten hänen "harmiton kohtuukäyttönsä" oikeasti vaikuttaa hänen perheeseensä. Jankkaa vaan että pari on ihan ok, eikä tässä mitään ongelmaa ole.
Suosittelen tutustumaan tähän https://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/laskurit/viikkolaskuri ja muihinkin päihdelinkin laskureihin ja testeihin. Ole näissä oikeasti rehellinen! Esim. 2x0,5l A-olutta on jo 4 alkoholiannosta, mikä päivittäin otettuna tekee viikossa jo 28 annosta, mikä on järkyttävä määrä.
Toivon todella että ap ja muut vastaavassa tilanteessa olevat heräävät ajoissa, ennen kuin pilaavat oman, perheensä ja varsinkin lastensa elämän.
No kävin tekemässä tuon päihdelinkin testin ja sen mukaan kuuluisin muka korkean riskin ryhmään, mutta mielestäni se oli kyllä ihan naurettava testi, sen mukaan naisilla jo 12 olutta VIIKOSSA muka olisi joku korkea riski. Siis teinit kiskovat mäyriksiä pohjille ennenkuin lähtevät baariin, mutta jos kotiäiti ottaa hiljalleen pitkin viikkoa yhden mäyriksen, niin hän kuuluisikin johonkin riskiryhmään. En kyllä usko tuota, jotain ylisuojelevaa propagandaa tuon täytyy olla.
Ja ei, en anna lapsilleni kaljanhajuisia iltapusuja, tottakai jos joskus oluen olen juonut niin pesen hampaat ennen iltapusuja.
-Ap
No kyllä se 12 annosta JOKA VIIKKO on ihan hiton paljon. Ei tee maksalle kovin hyvää, kun ei saa ikinä lepoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ApNiin toiset osaavat olla stressaamatta ja nauttia arjen pienistä asioista ihan selvinpäin.
En kyllä ymmärrä, että jos elämäsi on niin ihanan upeaa, rentoa ja stressitöntä, niin miksi ylipäätään aloitit tämän ketjun?
Niin no siis elämänihän ei itseasiassa ole mitään etityisen rentoa ja stressitöntä, vaan aikalailla päinvastoin. Työpaikka löytyy, mutta ei mikään unelmatyö ja työkaveritkin ovat aika ynseää väkeä. Koitan kuitenkin asennoitua niin, että monella on asiat huonomminkin. Ja pari olutta työpäivän jälkeen helpottavat vielä kummasti tuota asennoitumista. Ketjun aloitin siksi kun en ymmärrä miksi mieheni mäkättää niin pienestä asiasta kuin parin kaljan juomisesta. Eri asia tietenkin jos olisin joku juoppo, mutta kun ongelmaa ei ole, niin miksi silloin mäkättääkkään?
-Ap
Montako loipparia on tänään sihahtanu?
Veikkaan että Ap on jatkanut tänään tenutusta
Nää on näitä perusmammoja joilla ei ole alkoholiongelmaa, kaikki muut on tiukkapipoja kukkahattutätejä. Kahdesta bissestä tulee kaksitoista ja kaksikymmentä, ja sit haetaan yöllä lapset sijoitukseen kun mamma riehuu kännissä tai on sammunut kuset housuissa ja lapset tai naapurit soittaa 112.
NG Official kirjoitti:
Nää on näitä perusmammoja joilla ei ole alkoholiongelmaa, kaikki muut on tiukkapipoja kukkahattutätejä. Kahdesta bissestä tulee kaksitoista ja kaksikymmentä, ja sit haetaan yöllä lapset sijoitukseen kun mamma riehuu kännissä tai on sammunut kuset housuissa ja lapset tai naapurit soittaa 112.
Mä en varmaan ole basic bitch mum koska vaikka olen joskus kamalassa elämäntuskassa juonut liian nopeasti viinini, niin siltikään en ole koskaan riehunut, sammunut tai kussut housuun. En myöskään haasta riitaa. Luonteeni ei muutu. Ainoastaan ahdistus lieventyy hetkeksi.
Jotkut ihmiset ovat kuitenkin satuttaneet minua sekä selvinpäin että kännissä. Jotkut ihmiset ovat pelottavia selvinpäin ja jopa hirviöitä kännissä.
Olisiko kyse siitä, että pakenet perhe-elämää niihin puutarhahommiin ja jätät lastenhoidon miehelle? Kuinka usein olet oikeasti vastuussa lapsista niin, että puolisosi saa hetken hengähtää? Harrastatko koskaan liikuntaa jos juot joka päivä?
Ap:han kertoi pyöräilevänsä usein sinne kaljakauppaan ja saavan siitä hyötyliikuntaa :D
Nythän on vielä huomioitava se, että AP kertoo vetävänsä nelosolutta, ei keppanaa. Jo 14 keppanaa viikossa on iso määrä, mutta sama määrä nelosta on jo huimaava määrä alkoholia. Miehellä loppui se oluen tissuttelu joitakin viikkoja sitten, todettiin nimittäin alkava maksakirroosi. Mies vetänyt vuosikausia 2-4 olutta vähintään päivässä. Nyt tuli maksun aika ja tölkki ei enää sihahda auki. Onneksi kyseessä on siis alkava kirroosi, joka ei ole ehtinyt tehdä isoja vahinkoja. AP on nainen, joten hänellä pitäisi varoituskellojen soida jo, naisen elimistö ei kestä tuollaisia määriä, kuin hän imee. Ja se pari olutta taitaa oikeasti olla enemmän kuin pari per päivä.
Olin nyt ihan kokeilumielessä koko viikonlopun, eli pe-su, ottamatta yhden yhtään olutta. Onnistui ihan hyvin, mutta rupesi se absolutistimeininki kyllä jo ärsyttämään, kun pitäisi jokaista tölkkiä olla varomassa. Hermot olivat sunnuntaina jo sen verran kireällä, että ma kävin hakemassa six-pacin ja siitähän se miehen valitus vasta alkoikin ja myönnän itsekin että kun ne otin kohtalaisen vauhdikkaasti, niin olin maanantai-iltana hieman humalassa. Tänään otin vain muutaman ja heti tuntui paremmalle, eli kyllä ne muutama olut päivässä sopivat minulle parhaiten.
-Ap
Olit pari päivää ilman kaljaa ja heti piti kiskoa kännit. Vieläkö oot sitä mieltä ap ettei sulla ois ongelmaa?
Miten ap:n juhannus meni, sihahteliko kovasti tölkkejä?
Onko Ap jo täysin alkoholisoitunut kun ei enää vastaile?
Kaljan juominen - vaikka pari vaan päivittäin - kasvattaa aika tehokkaasti pömppistä niin miehillä kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Missä ap, tuliko siitä juoppo?
Ei minusta mitään juoppoa ole tullut, perheen kanssa ollaan mökillä nyt kesälomaa vietetty. Nyt kun on päivät vapaata ollut niin olen ehkä pari tölkkiä enemmän juonut, eli noin neljä tölkkiä/päivä, mutta siis koko päivän aikana. Ja olen myös liikkunut paljon pihamaalla. Kunhan työt taas alkaa niin vähennän taas siihen pari tölkkiä illalla -tahtiin. Rentouttavaa kesää vaan kaikille.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ap, tuliko siitä juoppo?
Ei minusta mitään juoppoa ole tullut, perheen kanssa ollaan mökillä nyt kesälomaa vietetty. Nyt kun on päivät vapaata ollut niin olen ehkä pari tölkkiä enemmän juonut, eli noin neljä tölkkiä/päivä, mutta siis koko päivän aikana. Ja olen myös liikkunut paljon pihamaalla. Kunhan työt taas alkaa niin vähennän taas siihen pari tölkkiä illalla -tahtiin. Rentouttavaa kesää vaan kaikille.
-ap
Vai että vaan neljä tölkkiä, ootkohan nyt ihan rehellinen itelles?