Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästeliäästi elävät, kertokaa asioita, missä ette pihistele

Vierailija
03.06.2017 |

1. Vessapaperi. En halua pyyhkiä karheaan ja keltaiseen hiekkapaperiin. Ostan aina kalleinta.
2. Laadukas jauheliha. Mulle on vaan jotenkin vastenmielinen ajatus ostaa halpaa, ulkomaalaista jauhelihaa, kun voi ostaa suomalaista ja luomua.
3. Alusvaatteet. En ansaitse rumia ja huonolaatuisia alusvaatteita.

Kommentit (180)

Vierailija
141/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomalla olen aina yhden päivän kaupungin parhaimmassa hotellissa jotta saan faceen kuvat, Siinä sitten mille kusi pää pyrkyritutut voivat olla mustasukkaisia. Muut päivät sitten airbnb:n kautta koirankopissa ja ruoat valmistan itse.

Jos olen itäeuroopassa tai latina-amerikassa niin kalleimmat eli kauneimmat maksulliset pitää olla. Sitten vaan kuvat instaan jossa olen yökerhossa ja 4-5 hottia muijaa samassa pöydässä. Kotona kerron frendeille että olivat ihan tavallisia naisia jotka kadulla minulle tulivat tekemään tuttavuutta tms. Siinä sitten menevät pelimies tutut hiljaisiksi kun suomesta ei edes löydy yhtä hyvännäköisiä muijia.

Asunnossa en myöskään mitään säästele. Se on isohko ja parhaimmalla paikalla. Sehän on sijoitus. Lainarahalla ostettu ja jätän lainan lyhentämättä niin kauan kun pystyn. Kalusteet, telkkari yms tori.fistä ostettu.

Auto tietenkin on luksusmerkkinen mutta saksasta itse haettu ja korkeilla kilsoilla. Ajelen aina 2-3v, jätän huollot tekemättä ja myyn ostohinnalla pois. Taas ihan vaan fakaadin ylläpitämistä varten. Ajelen mahdollisimman vähän ja menen aina julkisilla jos pystyn.

Suomessa sitten heruu muijilta tosi helposti kun minulla on kaikki menestyvän miehen merkit. Yleensä valitsen tavismuijia niin eivät ole vaativia. Kuppaan myös heiltä rahaa sanomalla että mulla on joku hyvä sijoitus meneillään johon voisivat päästä mukaan. Lupaan maat ja taivaat ja sitten se sijoitus tietenkin menee pieleen. Joskus annan rahat monenkertaisina takaisin jos tekevät vain pienen sijoituksen. Seuraavalla kerralla sitten heiltä irtoaa isommat rahat kun pyydän mukaan.

Ei millään pahalla, mutta tuo sinun elämäntyylisi kuulostaa hirveän surulliselta, yksinäiseltä, tyhjältä ja merkityksettömältä - pieneltä. Miten jaksat sitkuttaa noin turhaa elämää, mitä sinä saat loppupeleissä itsellesi tuollaisesta?

Vierailija
142/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikit- Ostan omalle sopiviani ja valitettavasti nämä ovat aika hintavia mutta onneksi ei tarvitse usein ostaa uusia. 

Huonekalut- Ostan mieluummin vaikka käytettynä täyspuisen, kuin Ikeasta lastulevyisen. 

Farkut- Halvat farkut venahtavat ja viimeistään muutaman käyttökerran jälkeen lähtee nappi tai vetskari irti. Laadukkaat farkut kestävät vuosia jopa päivittäistä käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon neliöhinnassa. Kolmosen sporan varrella täytyy luukun sijaita. Mä en savipellolla asu.

Vierailija
144/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperi noussut keskiöön. En mäkään sitä keltaista höttöä osta mutta kyllä Pirkat ja Rainbowt kelpaa. En hinkkaa sillä paperilla ahteria vaan painelen kuivaksi bideen käytön jälkeen.

Vierailija
145/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperi noussut keskiöön. En mäkään sitä keltaista höttöä osta mutta kyllä Pirkat ja Rainbowt kelpaa. En hinkkaa sillä paperilla ahteria vaan painelen kuivaksi bideen käytön jälkeen.

Vierailija
146/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikessa pihistelen. Meillä on elontasomme nousi juuri todella paljon, mutta en vain pysty ostamaan kalliimpaa. Olen kyllä miettinyt, että ostaisin ruokakermat, maidot ym jatkossa vegaanisina ja vähentäisimme näin maidon käyttöä.

En tiedä millä tämän pihistelyn saisi pois, mutta toisaalta näin saamme kerättyä kasaan nopeammin käsirahan kivasta asunnosta/kesämökistä.

Vierailija
147/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukuissa tai vaatteissa :) Autoa en omista, asun vaatimattomasti, en kauheasti matkustele, mutta kalliita laukkuja omistan :)

Vierailija
148/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustelu.

4+ tai 5 tähden hotelli, all inc, ihan rannalla, isot uima-altaat, lyhyt matka lentokentältä ym ym.

Luxusmökit esim. hiihtolomalla.

Mun mielestä all inc. hotellit on nimenomaan säästämistä. Maksat könttäsumman ja syöt koko viikon samaa sapuskaa.

Vierailija
149/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustelu.

4+ tai 5 tähden hotelli, all inc, ihan rannalla, isot uima-altaat, lyhyt matka lentokentältä ym ym.

Mun mielestä all inc. hotellit on nimenomaan säästämistä. Maksat könttäsumman ja syöt koko viikon samaa sapuskaa.

Ainakin laadussa säästää reippaasti.

Vierailija
150/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustelu.

Ainakin laadussa säästää reippaasti.

Just näin. Itse en ikinä kyseisiin hotelleihin menisi mutta näköjään joku kokee ne luksukseksi.

T:148

Vierailija
151/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat! Mieheni on melkein kaikissa asioissa pihi, mutta paljon lukevasta perheestä tulevana hän toteaa aina, että "kirjat eivät maksa mitään". Meillä on noin 15 hyllymetriä kirjoja, suurin osa tosin käytettyinä ostettuja.

Vierailija
152/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pihistele työkaluissa. Koska teen paljon mm.remontteja itse, työkaluja tarvitaan ja laatua ei saa halvimmalla hinnalla. Mulle on tärkeää myös tehdä hyvin ja kunnollista jälkeä. En siis kitsaile myöskään järjen käytössä tai tiedon hankinnasa.

Kumpparit. Halpikset ei yksinkertaisesti kestä. Vikingit tai Nokiat kestää.

Vieraat. Aina pidän vieraista hyvän huolen.

Talvikengät. Kunnon pohjat ja lämpimät ja pitävät. Liukastuminen tuo tulonmenetyksiä...

Huonekalut. En kelpuuta kaluste- enkä lastulevyä. Aito umpipuu kelpaa. Maalaan parasta aikaa keittiöön ruokapöytää, jonka ostin kierrätyskeskuksesta 60 eurolla.

Pohjatyöt. En laista niistä koska paska työ ei kestä ja maali ei pysy.

Kodin ja mökin kunnossapito. Laiminlyönti laskee arvoa.

Yksityislääkäri. Arvauskeskuksemme lääkäri on muninut jo kolme kertaa. Oikea diagnoosi tuli yksityiseltä. Mieheni " vaaraton näppy" oli basaliooma, tyvisolusyöpä. Tämä viimeisin keissi. Mieheni selvisi leikkauksella ja kahdella sädehoitokerralla. Kiitos yksityisellä käynnin. Arvauskeskukseen luottaminen olisi maksanut hengen.

Pitää lisätä vielä. Kasvatan itse juurekseni, vaikka se ei välttämättä ole halvempaa kuin ostaa kaupasta. Tämä siksi että haluan tietää mitä syön ja parhaiten tietää kun on itse ollut asialla. Lisäksi meillä on omenapuut, herukkapensaat, karviaispensaat, pensasmustikat, mansikkamaat, iso kasvihuone (18 neliötä). Kaupasta ostetaan hevipuolelta talvella lähinnä reilun kaupan banaaneja, kiivejä ja appelsiineja ja semmoista kotimaista kamaa, joka meillä on loppu. Mietin ostaessani luontoystävällisyyttä ja kuljetusmatkoja, mutta banaanit ja kiivit vaan on niin hyviä.

Hajuveteni on kalliita. Armania ja Chanelia.

Tilipäivänä käyn kahvilassa

lasten pitää päästä huvipuistoon ja kavereiden kanssa leffaan, omista menoista voi aina tinkiä...

matkavakuutus pitää olla

Missä säästän:

kaadan itse polttopuuni

tuotan multani itse

auto ostetaan yleensä n. 6-7 vuotta sisäänajettuna ja se on aina japsi

ostan paljon vaatetta kirpparilta, ja korjaan tai tuunaan niitä

etsin taimia autiotonteilta (olen aika hyvä tunnistamaan vanhoja talonpaikkoja ja löytänyt mm. harvinaisia vanhoja narsissilajikkeita ja vuorikarviaisia)

olen kylvänyt osan nyt omenapuistani siemenistä n. 12 vuotta sitten. Osa on pirun pahanmakuisia, osa yllättävän hyviä. Kylvän ja jaan omia taimiani. Kun on 2 pihaa....

pitkä luonnonkihara tukka, leikkaan otsatukkani itse. Poikani tukan leikkaan myös käsin ja koneella. Värjään tukan itse.

töissä on eväät, paitsi kerran viikossa syön työkavereiden kanssa ihan seuran takia

jos ei löydy kirpparilta, teen aleita varten listan ja kaikkein tarpeellisin ostetaan heti aleiden alettua (muuten koot tai tuote on loppu)

pesen itse mattoni

Huuhdon ja kerään talven aikana kertyneitä maitopurkkeja tomaatin kylvöpurkeiksi (erittäin kätevä kylvöastia, jonka kylkeen voi kirjoittaa lajikenimen ja lisätä multaa, kun taimi venyy)

säästän lasten lahjapakettipaperit ja narut ja käytän uudestaan

shoppailen halvemmissa kauppaketjuissa ja juoksen tarjousten perässä

vertaan hintoja kauppojen sivuilla netissä

Lisään pesuaine ym. pulloon tilkan vettä, ravistan vähän ja käännän ylösalaisin, jos alkaa olla viimeiset pullossa. Etikka on aika halpa ja luontoystävällinen kylppärin kaakelien pesuaine,  vaikka haisee kamalalle.

Hikiset urheilukamat liotetaan ensin vahvassa etikkavedessä ennen pesua. Etikka tappaa bakteereja.

Vanhat kengät, farkut ym. loppukäytetään mökillä remppakamoina ja rymyrytkyinä

jne. jne.

Matkailu on myöskin niin törkeän kallista ja vähemmän luontoystävällistä puuhaa, että ollaan reissuilla ehkä joka kolmas vuosi. Mies ei matkusta, jos pitää lentää (lentokammo). -> jää koiranhoitajaksi. Meillä on eväslinja matkoilla, mutta esim. Lontoossa  käytiin pakistanilaisessa ja intialaisessa ravintolassa. Majoitus oli huoneistohotellissa, jossa voitiin laittaa ruoka itse ja oli muutenkin tilavampaa ja mukavampaa kuin normihotellihuoneessa. English breakfast ei ole maksamisen väärti. Lennot ja  hotellin ja paikallisen julkisen liikenteen liput hommasin itse netistä -> alkukevääseen, oli halpaa (viiden päivän matka toissavuonna maksoi 366/nenä majoituksineen). Lasten kanssa katsottiin myös netistä, mitä he haluavat nähdä. Liput voi ostaa etukäteen ja säästyy jonotusaikaa.

Vierailija
153/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin köyhä (opiskelija) että oikeastaan kaikessa päivittäisessä täytyy säästää. Ruoassa katson tarjoukset, ostan kauppojen omia merkkejä ja pyrin ostamaan vähän ettei joudu heittämään roskiin. Vaatteet ostan kirpputorilta poikkeuksellisia aleostoja huomioimatta ja aika pitkälti monet käyttöesineet ja huonekalut on käytettynä ostettu. En meikkaa paljoakaan (ei ole säästöasia, pidän ulkonäöstäni ilman meikkiä) ja hiushoitotuotteita en ihmeemmin käytä. En syö ulkona tai käy baareissa useinkaan, mutta silloin harvoin kun käyn menen katsomaan esim jotakin keikkaa ja sallin itselleni pari lempidrinkkiä. Auto on, se on vähän pakolline. Siinä halvimmat vakuutukset. Kahvissa en osta ikinä halvinta, mutta kultakatriina nyt ei ole kalleintakaan. Vessapaperiksi kelpaa keltainen hiekkapaperikin, ihmettelen miksi persus täytyisi johonkin kuvioituun tuoksupaperiin pyyhiä. 😁

Vierailija
154/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri. Käsittämättömiä määriä rahaa olen maksanut yksityishammaslääkäreille ja -suuhygienisteille vuosien mittaan.

Vierailija
155/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästäväinen lähinnä ekologisista syistä eli ostan uusia tavaroita ja vaatteita harvoin ja vain ihan välttämättömään tarpeeseen. En pihistele matkustusmukavuudessa, pitkillä (yli 6 tuntia) lennoilla maksan mielelläni business-luokan lipuista, että saan levätä ja ruokailla mukavasti lennon aikana. Hotellin ei välttämättä tarvi olla *****, mutta mielellään hyvällä paikalla. Olemme monesti löytäneet ja varanneet booking.com sivustolta viehättäviä, kodikkaita, persoonallisia pieniä hotelleja, jotka ovat paljon edullisempia ja viihtyisämpiä kuin monet persoonattomat luxushotellit, joissa olemme kyllä myös välillä yöpyneet.

156/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka. Oli se sitten itse tehtyä tai ravintolassa. Käyn toki kaikki mahdolliset läpi ja etsin parasta hinta-laatusuhdetta mutta jos se paras maksaa enemmän niin sitten se maksaa.

Äkkiseltään mietittynä kaikessa muussa olenkin sitten äärettömän juutalainen. En ole esim. koko elämässäni (32v) ostanut kertaakaan alkoholipitoista juomaa ravintolasta. Tilaan kaiken missä voi säästää ulkomailta, yleensä suoraan tehtailta. Onneksi juutalaiset aivoni eivät pakota toimimaan ruoan suhteen noin :)

This is how I roll. A natural twenty every time.

Vierailija
157/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperi ja koiranruoka. Onneksi keksin, että Saksasta tilaamalla koiranruoassa säästää kymmeniä euroja vuodessa. Erikoisruoka maksaa Suomessa 95e per säkki plus postikulut, Saksassa 80e eikä postikuluja. Vessapaperia ostan aina tarjouksesta isot paalit, tulee rullahinnaksi vähemmän kuin jos ostaisi paketin kerrallaan.

Vierailija
158/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvaatteet alusvaatteista alkaen. Jos pitää töissä kiehnätä ikävältä tuntuvissa alusvaatteissa kahdeksan tuntia päivässä, niin kyllä se hermoon ottaa pitemmän päälle. Rintsikat ja alushousut on kaiken mukavuuden a ja o. Sukat pitää myös olla mukavat ja jalkojen pitää pysyä kuivana, hyvät pohjalliset on myös must juttu. Talvella kunnollinen kerrasto.

Vierailija
159/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pihistele lapsen vaatteista. Lapsi tietää sen, että meillä ei ole varaa ostaa kaikkea mitä ehkä joillakin luokkakavereilla, mutta pyrin siihen, että lapsellani on mieleisensä vaatteet.

Vierailija
160/180 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuoltokuluista, omista ja lemmikkien. Olen ajatellut, et terveys on se juttu, josta kannattaa maksaa.