Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästeliäästi elävät, kertokaa asioita, missä ette pihistele

Vierailija
03.06.2017 |

1. Vessapaperi. En halua pyyhkiä karheaan ja keltaiseen hiekkapaperiin. Ostan aina kalleinta.
2. Laadukas jauheliha. Mulle on vaan jotenkin vastenmielinen ajatus ostaa halpaa, ulkomaalaista jauhelihaa, kun voi ostaa suomalaista ja luomua.
3. Alusvaatteet. En ansaitse rumia ja huonolaatuisia alusvaatteita.

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harrastuksissa, kengissä, konetyökaluissa, kirjoissa, lounasruokailussa.

Vierailija
82/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihistän määrästä ennemmin kuin laadusta, niin ruoassa, vaatteissa kuin kengissäkin. En osta turhaa krääsää  kotiin. En pihistä kirjoista (asun maassa, missä ei ole kirjastoja, joten ostan kirjoja) enkä musiikista (levyistä ja konserteista). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni varmaan ihmettelesi (kenties ihmetteleekin) kaksijakoista suhtautumistani rahaan. Olen toisaalta tosi pihi ja säästän monessa arjen asiassa. Kierrätän, en osta turhaan, katson tarjoukset jne. Sitten kun ostan jotain, niin törsään laatuun. Kenkien ainakin pitää olla hyvät, samoin ulkovaatteiden. Lapsille ostetaan heidän toivomiaan merkkikamoja niin vaatteissa kuin elektoniikassa. Mies pitää tärkeänä hyvää autoa.

Kaikki haluaa ostaa laatua. Kukaan kuluttaja ei panosta huonoon laatuun, vaan hyvään. Elikkä on hiukan ristiriitaa siinä että jos haluaa profiloitua laatua kuluttavaksi, kun ei siellä toisella puolella,  huonoa laatua arvostavina ole ketään.

Olen eri mieltä. Vanhemmilleni asian halpuus on arvo sinänsä. Mitä halvemmalla saa, sen parempi. Aina etsitään halvin mahdollinen vaihtoehto, laadulla ei ole väliä. Kehuvat suureen ääneen, miten on onnistuttu ostamaan Halpahallista 12 e tekonahkakävelykengät kun jotkut hullut maksavat 150 e nahkakengistä. "Laatu" on kirosana ja kertoo pröystäilystä. Missään nimessä ei haluta, että joku luulee että on ostanut jotain laadukasta. Raha pitää säilöä pankkitilille, eikä käyttää kalliiseen naudanjauhelihaan tai monikerroksiseen vessapaperiin.

T.12

Olen täysin samaa mieltä. Senhän näkee jo suomalaisissa mainoslehdyköissäkin, ykkösargumentti ja mainoslause on että NYT ON HALPAA!!! Ei siis se että tuote on hyvä, tai että tuote on tarpeellinen vaan että se nyt vaan on HALPAA!!

Samoin toisaalta sinällään ihan hyvääkin tavaraa ostavat sortuvat usein siihen että ostavat kun oli niin hyvässä alessa, onhan se nyt hullua maksaa täyttä hintaa. Ja sitten kaapissa on neljät alehinnalla ostetut samanlaiset kengät seisomassa, jotka ovat maksaneet kuitenkin enemmän kuin ne yhdet tarpeeseen ostetut käyttöön hankitut kengät. 

Vierailija
84/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusväriin satsaan. Käytän vain Elumenia. Värjään itse, mutta tuote postikuluineen tulee kyllä kalliimmaksi, kuin jokin Tokmannin halpisväri.

Vierailija
85/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kahvi

2. Hammasharja (suun terveys)

Vierailija
86/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota vessapaperiasiaa, minä ostan aina halvinta, sehän on kertakäyttöistä ja p...npyyhintään tarkoitettua :D Itse en pihistele suihkussa käynnissä, jos palelee niin pitkä kuuma suihku on parasta. Kallista se on mutta kaikesta muusta voin luopua, siitä en.

Vierailija
87/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsen jonkun tavaran mitä ei saa käytettynä, ostan sellaisen mikä on tunnettu kestäväksi, varaosia löytyy ja on kaikin tavoin mieluinen. Tällaisia olleet Bamix-sauvasekoitin, Huawei Honor, Marshalin kaiuttimet... Säästäähän siinä lopulta rahaakin kun ei osta hajoavaa roskaa. En enää osta ihan halvimpia shampoita tai kosmetiikkaa, mielummin pihistelen annostelussa niin että sama purkki kestää kauan.

Vierailija
88/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota vessapaperiasiaa, minä ostan aina halvinta, sehän on kertakäyttöistä ja p...npyyhintään tarkoitettua :D Itse en pihistele suihkussa käynnissä, jos palelee niin pitkä kuuma suihku on parasta. Kallista se on mutta kaikesta muusta voin luopua, siitä en.

Oletkohan oikeasti koskaan kokeillut HALPAA vessapaperia? Ostetteen joskus pilkkahintaan joku supersäkki aivan outoa merkkiä. Paperi oli niin ohutta, että sitä olisi pitänyt ottaa lähemmäs metri tavalliseen hätään, mutta ohuuden vuoksi paperi katkeili koko ajan. Minulla oli siis käsi täynnä parisenttistä paperisilppua. Yritä nyt sillä pyyhkiä. Paperi vain hajosi ja siitä tuli kamala pöly ilmaan. Kauppojen halpismerkitkin ovat ihan luksusta tuohon verrattuna.

Vierailija
89/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeet. Valitsen aina laatuyhtiöitä ja pyrin sijoittamaan osinkoaristokratiaan.

Vierailija
90/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla olen aina yhden päivän kaupungin parhaimmassa hotellissa jotta saan faceen kuvat, Siinä sitten mille kusi pää pyrkyritutut voivat olla mustasukkaisia. Muut päivät sitten airbnb:n kautta koirankopissa ja ruoat valmistan itse.

Jos olen itäeuroopassa tai latina-amerikassa niin kalleimmat eli kauneimmat maksulliset pitää olla. Sitten vaan kuvat instaan jossa olen yökerhossa ja 4-5 hottia muijaa samassa pöydässä. Kotona kerron frendeille että olivat ihan tavallisia naisia jotka kadulla minulle tulivat tekemään tuttavuutta tms. Siinä sitten menevät pelimies tutut hiljaisiksi kun suomesta ei edes löydy yhtä hyvännäköisiä muijia.

Asunnossa en myöskään mitään säästele. Se on isohko ja parhaimmalla paikalla. Sehän on sijoitus. Lainarahalla ostettu ja jätän lainan lyhentämättä niin kauan kun pystyn. Kalusteet, telkkari yms tori.fistä ostettu.

Auto tietenkin on luksusmerkkinen mutta saksasta itse haettu ja korkeilla kilsoilla. Ajelen aina 2-3v, jätän huollot tekemättä ja myyn ostohinnalla pois. Taas ihan vaan fakaadin ylläpitämistä varten. Ajelen mahdollisimman vähän ja menen aina julkisilla jos pystyn.

Suomessa sitten heruu muijilta tosi helposti kun minulla on kaikki menestyvän miehen merkit. Yleensä valitsen tavismuijia niin eivät ole vaativia. Kuppaan myös heiltä rahaa sanomalla että mulla on joku hyvä sijoitus meneillään johon voisivat päästä mukaan. Lupaan maat ja taivaat ja sitten se sijoitus tietenkin menee pieleen. Joskus annan rahat monenkertaisina takaisin jos tekevät vain pienen sijoituksen. Seuraavalla kerralla sitten heiltä irtoaa isommat rahat kun pyydän mukaan.

Vierailija
91/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keltainen/harmahtava vessapaperi näyttää todella ankealta, siksi :D olen esteetikko ja pienetkin asiat on tärkeitä ympäristön viihtyvyydessä. Ja laadukas vessapaperi tuntuu paremmalta eikä sitä tarvitse kymmentä arkkia ilman, että sormet menee läpi pyyhkiessä.

Vierailija
92/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästeliäästi elävät ja ostaa jotain kallista paskapaperia..?:D Salli mun nauraa.

Vierailija
93/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs en käytä vessapaperia kotona lainkaan. Meillä on bidee.

Vierailija
94/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksissa en pihistele. En siis törsää kaikkein kalliimpiin erikoisuuksiin (paitsi joskus juhlapäivinä), vaan syön paljon ns. ylemmän keskiluokan kasviksia kaikkein halvimpien ja keskihintaisten lisäksi. Sen lisäksi että kasvikset on itsessään tärkeitä terveyden kannalta, ne auttaa vähentämään epäterveellisten ruokien/herkkujen syöntiä: Rypäleet ja ananaskirsikat tepsii hyvin makeannälkään, suklaata kuluu vähemmän kun sitä syö yhdessä mansikoiden kanssa jne.

Vierailija
95/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Suomessa saa ostettua ulkomaalaista jauhelihaa? En ole missään törmännyt.

Vierailija
96/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihistelen kaikessa mitä rahalla saa :D

Vierailija
97/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengissä en säästä, kun olen en halua mitään ongelmia jalkojen kanssa ja kävelen päivittäin kilometrikaupalla. Satsaan kunnon kenkiin, joita on eri käyttötarkotukseen ja keleille. Enkä ikinä pidä esim. lenkkareita ihan loppuun, vaan ostan uudet ajoissa. Ostan tiettyjä merkkejä ja sieltä, mistä niitä saa halvimmalla hinnalla.

Lihasta ei myöskään pihistä eli syön punaista lihaa todella vähän. Se ostetaan aina luomuna ja lähilihana suoran tuottajalta. Samoin kananmunat ostan vain luomuna, oli hinta mikä tahansa. Muutenkin suosin luomua eli syön vähemmän, mutta parempaa ruokaa. Ruokaa ei mene meillä hukkaan juuri koskan, jkun mietitään tarkkaan mitä syödään ja ostetaan sitä, mitä tarvitaan.

Alkoholia juon myös tosi vähän ja silloin, kun juon, niin ostan esim. aitia shampanjaa tai hyvää luomuviiniä. Tai jonkun erikoisoluen.

Harrastusvälineet ja kodinkoneet on myös sellaisia, että niissä en pihistele. Ostan kerralla kunnollista ja kestävää, en sellaista, mikä vanhenee jo vuodessa. Huollan myös kaikki hyvin, että ne säilyy hyvänä ja voi myydä/antaa eteenpäin.

Vierailija
98/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen.

Ei haittaa yhtään elää 48-50 viikkoa vuodessa pienessä asunnossa 10e/päivä budjetilla kun pari viikkoa viettää sitten jossain uudessa paikassa ja tuhlaa senkin edestä.

Vierailija
99/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomalla olen aina yhden päivän kaupungin parhaimmassa hotellissa jotta saan faceen kuvat, Siinä sitten mille kusi pää pyrkyritutut voivat olla mustasukkaisia. Muut päivät sitten airbnb:n kautta koirankopissa ja ruoat valmistan itse.

Jos olen itäeuroopassa tai latina-amerikassa niin kalleimmat eli kauneimmat maksulliset pitää olla. Sitten vaan kuvat instaan jossa olen yökerhossa ja 4-5 hottia muijaa samassa pöydässä. Kotona kerron frendeille että olivat ihan tavallisia naisia jotka kadulla minulle tulivat tekemään tuttavuutta tms. Siinä sitten menevät pelimies tutut hiljaisiksi kun suomesta ei edes löydy yhtä hyvännäköisiä muijia.

Asunnossa en myöskään mitään säästele. Se on isohko ja parhaimmalla paikalla. Sehän on sijoitus. Lainarahalla ostettu ja jätän lainan lyhentämättä niin kauan kun pystyn. Kalusteet, telkkari yms tori.fistä ostettu.

Auto tietenkin on luksusmerkkinen mutta saksasta itse haettu ja korkeilla kilsoilla. Ajelen aina 2-3v, jätän huollot tekemättä ja myyn ostohinnalla pois. Taas ihan vaan fakaadin ylläpitämistä varten. Ajelen mahdollisimman vähän ja menen aina julkisilla jos pystyn.

Suomessa sitten heruu muijilta tosi helposti kun minulla on kaikki menestyvän miehen merkit. Yleensä valitsen tavismuijia niin eivät ole vaativia. Kuppaan myös heiltä rahaa sanomalla että mulla on joku hyvä sijoitus meneillään johon voisivat päästä mukaan. Lupaan maat ja taivaat ja sitten se sijoitus tietenkin menee pieleen. Joskus annan rahat monenkertaisina takaisin jos tekevät vain pienen sijoituksen. Seuraavalla kerralla sitten heiltä irtoaa isommat rahat kun pyydän mukaan.

Tiedoksesi juntti: Fasaadi... oletpa nolo.

Vierailija
100/180 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästeliäästi elävät ja ostaa jotain kallista paskapaperia..?:D Salli mun nauraa.

C'mon... makuasioita :) Joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Ei se ole sulta pois jos joku haluaa maksaa vessapaperistaan vähän enempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi