Huono kokemus nuoresta työntekijästä
Tässä oma kokemus nuoren palkkaamisesta. Samalla vähän avautuminen: ihmeellisen huono työasenne on nuorilla, työelämään tulevilla ihmisillä. Mistä ihmeestä tämä johtuu, koulusta vai vanhemmista?
Omistan pienen kivijalkayrityksen, minä ja yksi työntekijä, toinen jäi eläkkeelle, ja aloin etsimään uutta. Innokkaita tarjokkaita tuli paljon, ja päätin antaa mahdollisuuden heistä innokkaimmalle, nuorelle naiselle joka oli juuri valmistumassa tänä keväänä ammattikoulusta. Hän oli oikein aktiivinen työnhaussa, hymyileväkin, ja ajattelin että hyvä saada aktiivinen ja iloinen asiakaspalvelija.
Työ alkoi pari viikkoa sitten. Ensimmäisenä työpäivänä tyttö käytti paljon aikaa kyselläkseen lomarahoista, loma-ajoista, luontaiseduista ja niin edelleen, mikäs siinä, vaikka olikin vähän kiire ja olisi voinut selvittää ne asiat aiemminkin, ne oli mainittu kyllä jo työhönotossa ja sopimuksessakin suurin osa mainittuna. Selitin kuitenkin ja yritimme perehdyttää työhön. Ihmettelimme että koko ajan se katosi vessan suuntaan ja ajattelimme että varmaan vatsa jännityksestä sekaisin, menee ohi. Ruokatauolle tyttö lähti n. 5 minuuttia etuajassa, puhelimeen kuului puhuvan, ja venytteli ruokataukoa n. 10 minuuttia kunnes käskin takaisin, oli asiakkaita palveltavana. Kotiinlähtöä selvästi kärkyttiin, koko ajan kelloa vilkuillen ja lähtö aivan minuutillleen, asiakaspalvelutilanne jäi kesken.
Seuraavana päivänä homma jatkui, tyttö koko ajan vessassa, ruokataukoa venytettiin vielä vähän enemmän molempiin suuntiin ja kotiinlähtö jopa hiukan ennen.
Kolmantena päivänä toinen työntekijä huomasi, että ei se siellä vessassa vatsaa potenut vaan puhui puhelimeen. Ja tekstaili. Ei kieltänyt edes asiaa: ei auttanut kuin antaa varoitus. Lisäksi kuulin eräältä tuttavalta että hän oli ollut omalla ruokatauollani liikkeessä, ja tämä uusi tyttö ei ollut viitsinyt häntä palvella. Oli mulkoillut ja tekstiviestitellyt, lopulta sitten naputellut nulja ilme naamallaan kassaan koko ajan kännykkään vilkuillen. Ei auttanut ottaa kuin puheeksi ja antaa varoitus, taas! Yritin kyllä olla kärsivällinen ja opastava.
Ei auttanut. Sama jatkui. Tässä vaiheessa ruokatauko venyi jo puolella tunnilla, kun tyttö lähtikin liikkeestä ulos ruokatauon ajaksi. Taas varoitus ja pitkä puhuttelu. Yritimme perehdyttää, mutta oppimisasenne oli huono, mulkoilua ja tuhahtelua. Välillä taas katosi vessaan tai taukotilaan pitkiksi ajoiksi.
Viimeinen tikki tuli vihdoin eilen. Toinen työntekijä tulee aiemmin töihin ja avaa liikkeen sekä lähtee vastaavasti aiemmin, tämän tytön työaika alkaa myöhemmin ja päättyy kello 17. Perjantai on päivä jona minun on hoidettava firman laskuja ja tilauksia, joten lähden itse jo 16:30. Varmistin tytölle että hän tietää miten liike suljetaan, että pitää auki sen puoli tuntia kello 17 saakka, ja lähdin. Mutta tämän tytön asenne kismitti ja epäilytti, ja jäin piiloon odottamaan ja tarkkailemaan ihan hetkeksi.
Alle 5 minuuttia siitä kun olin lähtenyt, tuli tyttö ulos, sulki liikkeen ja luikahti iloisena autolleen. Kännykkään pälättäen. Kalpeni aika pahasti kun tulin kohti. Irtisanoin tytön siinä paikassa. Jotain yritti takellella mahakivuista, mutta aika sutjakkaasti ja iloisesti puhui puhelimeen ja liikkui, siis sellaiseksi jolla olisi maha kipeänä. Taukotilassa oli kipulääkkeitä ja vessa eikä hän minulle ollut mitään sanonut mahakivuista kun kysyin pärjäisikö hän sen viimeiset puoli tuntia.
Hoidin firman asiat nyt omalla ajallani, ja täytyy seuraavaa palkattavaa alkaa etsimään. Mutta en enää ikinä ota nuorta! Mikä kumma siinä on, kun työnantajan pitäisi koko ajan olla selän takana vahtimassa että työ tulee tehdyksi.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Älkää ihmiset tuomitko kaikkia nuoria yhden huonon käytöksen takia! Minä olen nuori työntekijä. Olen tunnollinen ja haluan tehdä työni hyvin, ja uskon että niin haluaa suurin osa muistakin ikäisistäni. N21
Aika hölmö, näköalaton, yksi silmäinen yleistäjä täytyy olla, jos ajattelee nuorista noin.
Mutta sellainen maailma on, jos joku jonkun ihmisryhmän edustaja tekee jotain kaikki ovat sellaisia, suomalaiset, keski-ikäiset naiset, lihavat, laihat, blondit jne. Aina kannattaa miettiä itsekin miten sitä helposti yleistää.
Mutta ap kertomukseen, ihmettelen kovasti tätä omalla ajalla yrittävää, joka tuskin tarvitsisi työntekijää jos tekisi itse työt eikä kyyläisi tekeekö työntekijä työn.
Peiliin katsomisen paikka tällä yrittäjällä, mikä meni pieneen kun rekrytointi porvoossa kusi kintuille?
Tämä ei liity suoraan aloitukseen vaan kännykän käyttöön. Meillä töissä olen huomannut että ne kenellä on lapsia pitää olla puhelin kokoajan vieressä "jos jotain on sattunut". Oli se lapsi 5 tai 15 vuotias. Joo ymmärrän tämän tavallaan mutta kun niitä lapsia on ohjeistettu soittamaan kun lähtee koulusta, saapuu kotiin, kun on nälkä ja ja vanhemmat soittaa sitten kun pitää lähteä harrastukseen. Ja palaverista mennään ulkopuolelle puhumaan.
Joo hyvä soittaa jos on jokin hätänä mutta lähdin koulusta puhelu jonka vuoksi palaveri keskeytyy on todella rasittavaa!
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei liity suoraan aloitukseen vaan kännykän käyttöön. Meillä töissä olen huomannut että ne kenellä on lapsia pitää olla puhelin kokoajan vieressä "jos jotain on sattunut". Oli se lapsi 5 tai 15 vuotias. Joo ymmärrän tämän tavallaan mutta kun niitä lapsia on ohjeistettu soittamaan kun lähtee koulusta, saapuu kotiin, kun on nälkä ja ja vanhemmat soittaa sitten kun pitää lähteä harrastukseen. Ja palaverista mennään ulkopuolelle puhumaan.
Joo hyvä soittaa jos on jokin hätänä mutta lähdin koulusta puhelu jonka vuoksi palaveri keskeytyy on todella rasittavaa!
Palaverit kännykättömiksi. Tämä tapa on käytössä monissa paikoissa, koska eihän tuosta mitään tule, kuten sanoit.
Ryklytointi on myös taito sekin, ne puunatut ripsikeijut ja ankkahuulet ja botoxi ja fitness tyypit voit lähettää heti työvoimatoimistoon.
Kuten joku jo sanoi, niin asiakas palautteeseen ja myyntiin perustuva bonus palkkaus on ainoa oikea tapa toimia.
Syy on siinä että yksi huono työntekijä voi nykypäivänä kaataa koko yrityksen, vaikkakin talossa olisi 20 muuta hyvää työntekijää.
Huonoista pitää päästä eroon heti, ei 4 viikon päästä, vaan 4h päästä.
Vierailija kirjoitti:
Kommenttiin 1: Koskaan ennen ei ole tarvinnut kokonaan kieltää. Nyt kielsinkin heti kun ongelman huomasin, mutta ei auttanut. Meni edelleen vessaan josta kuului supatusta ja näpyttelyääniä. Vai kuinka uskottavaa on että nauraa, supattelee ja naputtaa vessanpyttyä 10-15 minuuttia kymmeniä kertoja 7,5 h aikana? Kaikki muut ovat aina osanneet pitää käännykän mukana, sehän on hyvä jos tulee hätätilanne perheessä tai muuta. Kielsin viihdekäytön ja totesin että kännykän on pysyttävä taskussa ja työt tehtävä, mutta ei mennyt perillle.
Kommenttiin 2: Käsittääkseni aika paljonkin. Palkan, palkkapäivän, loma-ajan ja lomakertymät sekä niiden pitoajat selitin tietenkin kaikki, lomarahan maksukuukaudenkin mainitsin mielestäni kyllä, ja jos en, niin hänellä oli aikaa kysyä niitä pari viikkoa ennen työn alkua. Mutta päätti sitten että pitää selvittää ensimmäisenä työpäivänä kun asiakkaita tulee sisään ja on kiire. Samoin selitin mitä velvollisuuksia työhön kuuluu, eli kassan käyttö, asiakaspalvelu, työajoista sovittiin että ne sopivat hänelle. Ei tämä työnhakija tuntunut röyhkeältä, mutta hän haki reilusti itse paikkaa, soitti perään kysyäkseen onko valinta jo tehty, ja tuntui selvästi koko ajan iloiselta ja ulospäinsuuntautuneelta, mikä on tärkeää asiakaspalvelutilanteessa. Työssä sitten olikin ihan eri vaihde päällä.
En edes jaksanut lukea ketjua tätä pidemmälle. Ei kukaan älypuhelinten kanssa kasvanut nuori joka yrittää olla huomaamaton, sotkeutuisi sellaiseen emämokaan että on jotkut hiton näppäinäänet päällä. Nehän pitää älypuhelimissa laittaa erikseen, ei niitä ole oletuksena.
Pelkästä ruudun koskettelusta ei lähde minkäänlaista ääntä, ellei sitten kuuntele aivan korva kiinni. Ei kukaan hakkaa sitä näyttöä niin kovaa että ääntä kuuluisi.
Näin nuorena mua oikeasti surettaa tämä asenne, että yks nuori perseilee en palkkaa enää ikinä ketään. Itse oon työharjoitteluista saanut aika parhaat arvosanat ja suosituiset, silti jokainen työ joihin hain kaatui siihen, että olen niin nuori vaikka muuten olisin ollut sopiva. En käynyt lukiota vaan valmistuin 18-vuotiaana vaatetusompelijaksi/myyjäksi ja opiskelen nyt 22-vuotiaana toista vuotta käsityön opettajaksi ihan vain, että olen työelämään astuessa vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttiin 1: Koskaan ennen ei ole tarvinnut kokonaan kieltää. Nyt kielsinkin heti kun ongelman huomasin, mutta ei auttanut. Meni edelleen vessaan josta kuului supatusta ja näpyttelyääniä. Vai kuinka uskottavaa on että nauraa, supattelee ja naputtaa vessanpyttyä 10-15 minuuttia kymmeniä kertoja 7,5 h aikana? Kaikki muut ovat aina osanneet pitää käännykän mukana, sehän on hyvä jos tulee hätätilanne perheessä tai muuta. Kielsin viihdekäytön ja totesin että kännykän on pysyttävä taskussa ja työt tehtävä, mutta ei mennyt perillle.
Kommenttiin 2: Käsittääkseni aika paljonkin. Palkan, palkkapäivän, loma-ajan ja lomakertymät sekä niiden pitoajat selitin tietenkin kaikki, lomarahan maksukuukaudenkin mainitsin mielestäni kyllä, ja jos en, niin hänellä oli aikaa kysyä niitä pari viikkoa ennen työn alkua. Mutta päätti sitten että pitää selvittää ensimmäisenä työpäivänä kun asiakkaita tulee sisään ja on kiire. Samoin selitin mitä velvollisuuksia työhön kuuluu, eli kassan käyttö, asiakaspalvelu, työajoista sovittiin että ne sopivat hänelle. Ei tämä työnhakija tuntunut röyhkeältä, mutta hän haki reilusti itse paikkaa, soitti perään kysyäkseen onko valinta jo tehty, ja tuntui selvästi koko ajan iloiselta ja ulospäinsuuntautuneelta, mikä on tärkeää asiakaspalvelutilanteessa. Työssä sitten olikin ihan eri vaihde päällä.
En edes jaksanut lukea ketjua tätä pidemmälle. Ei kukaan älypuhelinten kanssa kasvanut nuori joka yrittää olla huomaamaton, sotkeutuisi sellaiseen emämokaan että on jotkut hiton näppäinäänet päällä. Nehän pitää älypuhelimissa laittaa erikseen, ei niitä ole oletuksena.
Pelkästä ruudun koskettelusta ei lähde minkäänlaista ääntä, ellei sitten kuuntele aivan korva kiinni. Ei kukaan hakkaa sitä näyttöä niin kovaa että ääntä kuuluisi.
Siis kyllä osa on. Valitettavasti. Tämä nettinatiivi sukupolvi on monessa suhteesta aika tyhmäkin.
Ihan perus nykyajan nuorelta kuulostaa. Sama homma meidän työpaikalla; kännyköitään räplääviä, ruokataukoja venytteleviä laiskimuksia on ollut joka ikinen nuori mitä meille on palkattu. Kaiken lisäksi ovat hitaita ja joudun itse henk koht tekemään 80-90 % töistä.
Ärsyttää, kun juuri tuollaiset tytöt vievät paikan nenän edestä. En ole itse se kaikista sosiaalisin ja päällepäsmärein, mutta asiakaspalvelutilanteessa tietenkin hymyilen, palvelen asiakasta kohteliaasti ja niin edespäin. En näppäile kännykkää töissä ja olen oma-aloitteinen ja vastuullinen. Silti haastatteluissa en osaa "valehdella" että olisin se iloisin ja energisin, kun en vain ole. En ikinä jää työnantajien mieleen.
N23
Nettinatiivi ei edes siis ajattele, että tulisi/pitäisi olla huomaamaton: se on osa olemista (natiivi) tässä maailmassa.
Lusmuilu on minusta luonnekysymys. Osaa ne vanhemmatkin mennä siitä mistä aita on matalin,jos ei omaa vastuuntuntoa. Tiedä sitten mistä moinen johtuu,onkohan kyse kasvatuksesta tai sitten omahyväisestä luonteesta. Ei se työhaastattelussa näy päällepäin. Onneksi on tuo 4kk koeaika kumminkin. Siinä ajassa ihmisen todellinen työmoraali tulee kyllä jo esiin..
Jos töissä on hiljaista, on aina mukavampi tehdä jotain kuin ei mitään. Päivä menee paljon nopeammin.
Kyllä minä olen valmis tekemään montaa asiaa, vaikka eivät toimenkuvaani kuulu. Jos on aikaa ja näkee, että joku homma pitäisi tehdä niin siitä vaan tartutaan toimeen. Ehkä se on meidän 50+ naisten luonteenpiirre?
Käyttäjä5454 kirjoitti:
Eikö mikään hälytyskello soinut kun kyseli palkkapäiviä ja lomajuttuja jo haastattelussa?
Mikä tuossa nyt oli niin väärin? Jos on menossa töihin pieneen firmaan, niin todellakin kannattaa varmistaa, että sieltä saa lainmukaiset lomat, palkanmaksut ja että kaikki muutkin oikeudet toteutuu. Sen yrittäjän kun ei tarvitse itselleen mitään lomia antaa, mutta hän saattaa kuvitella, että työntekijäkin tekee töitä kellon ympäri korvauksetta.
Mun töissä pahimmat puhelinaddiktit on äitejä. Puhelimeen vastataan aina, kun lapsi soittaa ja yhden lapsi soittaa joka päivä klo 13 kun pääsee koulusta, eli lähtee pois kesken palaverin JOKA PÄIVÄ! Muutenkin neuvotteluissa roklataan sitä saamarin puhelinta ja asiakastapaamisissakin, ja lähdetään kesken vastaamaan puhelimeen. Ja kuka ne tilanteet hoitaa loppuun? Niin, me palstallakin itsekkääksi nimetyt lapsettomat.
Vierailija kirjoitti:
Lusmuilu on minusta luonnekysymys. Osaa ne vanhemmatkin mennä siitä mistä aita on matalin,jos ei omaa vastuuntuntoa. Tiedä sitten mistä moinen johtuu,onkohan kyse kasvatuksesta tai sitten omahyväisestä luonteesta. Ei se työhaastattelussa näy päällepäin. Onneksi on tuo 4kk koeaika kumminkin. Siinä ajassa ihmisen todellinen työmoraali tulee kyllä jo esiin..
Koeaika on nykyään 6 kk.
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku jo sanoi, niin asiakas palautteeseen ja myyntiin perustuva bonus palkkaus on ainoa oikea tapa toimia.
Vai niin. Tuolla keinolla saadaan kivijalkamyymälöidenkin työstä tehtyä puhelinmyynnin kaltaista p**katyötä, johon kukaan järkevä ei enää lähde. Yrittäjä yrittäköön omalla riskillään, työntekijän ei sitä riskiä kuulu kantaa. Jos tuote ei ole niin hyvä, että sitä tullaan ostamaan tarpeeksi usein, jotta myyjälle voidaan maksaa tuntipalkkaa, niin sitten yrittäjä voi myydä sitä ihan yksin.
Suomalaiset eivät sitä paitsi anna kovinkaan herkästi positiivista palautetta. Sinne kauppaankin voi tulla joku idiootti, joka on päättänyt pilata jonkun toisen päivän. Sellaiselta saatua palautettako sitten kuuntelet ja sen perusteella päätät työntekijän kohtalosta?
Ja ei, en ole myyjä enkä omasta puolestani pelkää, joten turha tulla väittämään, että omaa asiaani tällä mielipiteellä ajan.
Nuorissa on tosiaan kummallisia, mutta pitää repiä ne hyvät puolet irti. Mun mies on tässä erinomainen. Hänellä on aina hyviä työntekijöitä, vaikka palkkaa suoraan amiksesta. Nuorten hyvä puoli on siinä, että elämä on epäsäännöllistä ja nuoria ei haittaa, jos välillä nautitaan pitkää viikonloppua ja välillä painetaan 12 tuntista päivää. Ymmärrän, että perheellisille nuo olisi hankalia. Itseasiassa nämä nuoret tuntuu tykkäävän siitä, että saa pitkää pitkiä viikonloppuja jne. Tai soittavat vaikka sunnuntaina kaverin mökiltä, että onko aamulla töitä vai voiko vielä jäädä yöksi. Siitä vaan jäävät, töihin voidaan lähteä vaikka klo 14 iltapäivällä, jolloin ei saa kyllä iltatyökorvausta, jos itse valitsee tehdä illan töitä omien menojensa takia.
Ylityötunnit korvataan siis vapaana ylityökorvausten suhteessa (esim. 12h töitä -> 15 h töitä laskennallisesti). Tästä johtuen saattaa työviikko olla vaikka ma 10h, ti 13h, ke 12h ja loppuviikko vapaa... Siinähän se työviikko tulikin ja meni vielä yli, kun tuosta tulee 11+16+15 =42h. Saavat siis ylimääräisistä lisärahaa, työsopparissa on 35h/vko.
Ainoa yleinen ongelma on aamuherätykset. Monella on myöhästelytaipumus. Mies on siihenkin kehittänyt hauskan menetelmän. Soittaa aamulla näille myöhästelijöille, jos on pakollinen aikataulu. Yhdelle soittaa joskus 5-10 minuutin päästä uudelleen aloittaen: "joo, oletko noussut istumaan, jalat lattiaan, nouse ylös, et mene makuulle takaisin..." Tää ottaa sen vitsinä, kun on niin monet kerrat nukahtanut uudelleen soiton jälkeen. Ja vitsihän se onkin. Ei mies sitä vaivana koe ja toisaalta hänellä on joustavat ja reippaat työntekijät, niin ei se maailma siihen kaadu, jos joutuu välillä vähän holhoamaan. Kääntöpuolena eivät nurkua, vaikka työt jatkuu iltaan tai tulee äkkilähtöjä.
Maksaa ihan asiallista palkkaa kokemukseen ja osaamiseen nähden. Noin 14 €/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin heti että kyse oli kännykän käytöstä. Ite oon 25 mutta silti huomaan että 18-20-vuotiailla on jäätävä ero kännykkäkäyttäytymisessä. "Mut tää on äiti, ihan pakko vastata", "kysyn vaan kyytii kotiin", "tää on ihan pakko"... ihan järkyttävää silmänpalvontaa ja jopa asiakkaiden edessä omien puheluiden hoitamista. Ei mitään käsitystä työelämästä. Ulkonäöllisesti ollaan niitä firman nuoria tytöntylleröitä, mutta kun seuraan tuon pikkuteinin juttuja niin tunnen itseni asenteeni takia ihan kävyksi.
Minulla on vähän samantyyppistä kokemusta. Kännykkäkielto on paljon pahempi kuin vaikka tupakointikielto (sekin kielletään useilla työpaikoilla nykyään). Nuoret ei selviä 4 h ilman kännykkää (sitten olisi se ruokatunti).
Ota neliviiskymppinen: saat ahkeran.
Nelikymppiset ei osaa somettaa eivätkä ole diginatiiveja mitä työntekijöiltä nykyään edellytetään.
😂 nelikymppiset oli somessa jo, kun sä vielä taapersit vaipoissa!
Olen itse melkein nelikymppinen, tällaiseen asenteeseen olen itse työnhaussa törmännyt. Jopa kolmekymppiset tai vanhemmat rekrytoivat parikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorissa on tosiaan kummallisia, mutta pitää repiä ne hyvät puolet irti. Mun mies on tässä erinomainen. Hänellä on aina hyviä työntekijöitä, vaikka palkkaa suoraan amiksesta. Nuorten hyvä puoli on siinä, että elämä on epäsäännöllistä ja nuoria ei haittaa, jos välillä nautitaan pitkää viikonloppua ja välillä painetaan 12 tuntista päivää. Ymmärrän, että perheellisille nuo olisi hankalia. Itseasiassa nämä nuoret tuntuu tykkäävän siitä, että saa pitkää pitkiä viikonloppuja jne. Tai soittavat vaikka sunnuntaina kaverin mökiltä, että onko aamulla töitä vai voiko vielä jäädä yöksi. Siitä vaan jäävät, töihin voidaan lähteä vaikka klo 14 iltapäivällä, jolloin ei saa kyllä iltatyökorvausta, jos itse valitsee tehdä illan töitä omien menojensa takia.
Ylityötunnit korvataan siis vapaana ylityökorvausten suhteessa (esim. 12h töitä -> 15 h töitä laskennallisesti). Tästä johtuen saattaa työviikko olla vaikka ma 10h, ti 13h, ke 12h ja loppuviikko vapaa... Siinähän se työviikko tulikin ja meni vielä yli, kun tuosta tulee 11+16+15 =42h. Saavat siis ylimääräisistä lisärahaa, työsopparissa on 35h/vko.
Ainoa yleinen ongelma on aamuherätykset. Monella on myöhästelytaipumus. Mies on siihenkin kehittänyt hauskan menetelmän. Soittaa aamulla näille myöhästelijöille, jos on pakollinen aikataulu. Yhdelle soittaa joskus 5-10 minuutin päästä uudelleen aloittaen: "joo, oletko noussut istumaan, jalat lattiaan, nouse ylös, et mene makuulle takaisin..." Tää ottaa sen vitsinä, kun on niin monet kerrat nukahtanut uudelleen soiton jälkeen. Ja vitsihän se onkin. Ei mies sitä vaivana koe ja toisaalta hänellä on joustavat ja reippaat työntekijät, niin ei se maailma siihen kaadu, jos joutuu välillä vähän holhoamaan. Kääntöpuolena eivät nurkua, vaikka työt jatkuu iltaan tai tulee äkkilähtöjä.
Maksaa ihan asiallista palkkaa kokemukseen ja osaamiseen nähden. Noin 14 €/h.
Nuorissa on myös perheellisiä ja vanhemmissa lapsettomia sinkkuja. Amiksessa jotkut opiskelukaverit saivat esikoisensa.
Tässä on tapahtunut reklytointi virhe, tässä sinulle oppia :
-Oma puhelin pois työpäivän ajaksi
-Työpäivä 30min aikaisemmaksi ammulla ja 30min myöhemmäksi illalla
-Selvät ohjeet, jossa sinun tekstissa mainitut asiat on kiellettyjä seuraavalle
-Provio palkkaus
-Palaute palkkaus
Jos ei myy tai saa hyvää asiakas palautetta, palkkaa ei tule kuin minimi....
Kyllä. Nuoret on täysin puhelimen orjia ja vain ja ainostaan rahanahneus ajaa sen ohi...mikään muu ei auta.
Kyllä palkkaan itsekkin nuoria kesäksi, mutta puhelin otetaan pois....
Ihan oikein kuitenkin teit, meillä olisi lähtenyt ulos jo toisena päivänä