Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?

Vierailija
01.06.2017 |

Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.

Kommentit (1454)

Vierailija
381/1454 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs henkilö ei halunnut tulla häihimme ja syyksi hän ilmoitti sen, että hänellä esiintyy toisinaan ihan yllättävää mahakipua ja ripulia jota kestää muutaman tunnin jonka aikana tulee ripuliulostus muutaman kerran ennen kuin se loppuu mutta mahakipu jatkuu luultavasti koko loppupäivän. Tällainen kohtaus voi tulla koska tahansa eikä sitä voi ennustaa etukäteen että koska se tulee. Hän pelkäsi, että hänellä tulee häissämme maha kipeäksi ja se menee ripulille jolloin hän joutuu viettämään häät käytännössä vessassa ripuloimassa.

Ehkä on niin suuri sosiaalisten tilanteiden jännittäjä, että hänelle käy juuri noin.

Vierailija
382/1454 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämme etäsuhteessa ja mies oli saanut Whatsapp viestillä kutsun naapurinsa synttäreille. Vastausta pyydettiin: ilmoitathan tulostasi...tyylillä. Tulkkasin, että kutsu tarkoittaa vain miestä, joten jätin menemätti. Jälkeenpäin kuulin ihmettelyjä, etten tullut, mutta kun ei ollut edes kutsuttukaan. Kuokkimaan en nyt lähtenyt. 

Vuosikymmeniä sitten asuin eräässä huonossa kunnan vuokraslummitalossa, jossa asui vaikka mitä puleja, avohoitopotilaita ja nistejä, naapuri kerran kutsui synttäreilleen, mutta en mennyt, koska se oli avohoidon asukki = epäluotettava henkilö. Ties vaikka olisi tappanut tai juottanut jotain myrkkyä.

Siinä talossa pyöri muutenkin epämääräistä sakkia, kunnan vuokraslummi kun oli. Halpa vuokra, mutta asuinkelvoton normaalille ihmiselle, joten melko pian muutinkin pois siitä.

Juuri tuollaisissa slummitaloissa näköjään kaikkein eniten porukka teeskentelee "sosiaalista" ja pyrkii jutulle, mutta missään normaalissa talossa naapurustolla ei ole mitään tutustumispyrkimyksiä.

Luultavasi ja mitä todennäköisemmin tämä avohoito ihminen haki kontaktia muihin ihmisiin.

Ehkä hänelle oli terapiassa sanottu, että aloita ihan pienestä: kutsu vaikka naapurisi kahville tai ulos kävelemään seuraksi.

Kommentoija vaikuttaa tyhmältä ja ennakkoluuloiselta oliolta.

Psykiatrissa sairaaloissa on potilaita vaikka millaisista lähtökohdista.  Aviero tai yllättävä työttömyys tai lapsen tai läheisen kuolema voi suistaa jonkun ihmisen elämän kokonaan raiteilta.

Eivät ne avohoidossa olevat potilaat mitään myrkyttäjiä ole.

Kauhistuttavaa miten urpoja ja tietämättömiä ihmisiä vielä tänäkin päivänä on.  Ja miten törkeän ylimielisiä, kuten kommentoija.

Häpeäisit!

Mielestäsi ihmisilliä ei ole mitään arvoa eikä edes elämisen oikeutta, jos he eivät samalla tasolla kuin sinä, tai elä elämäänsä samoin kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1454 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhdet läheiset sukulaiset ei koskaan tule syksyllä ladten synttäreille kun on marjanpoimintaa..toiset sukulaiset ei lähde mihinkään kuin ei ole vaatteita..ymmärtäisin tuon jos oikeesti olisi rahasta tiukkaa ja vaatteita ei rahaa ostaa, mutta tekosyitä nuo on marjat ja vaatteet..minusta voi sanoa suoraan että ei kiinnosta ei haluta ja piste.

Vierailija
384/1454 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkat. Jäänyt pois yhdestä jos toisestakin tapahtumasta, koska menkat. Joo, hänellä on endometrioosi, mutta tuskin on maailman ainoa nainen jolla se on ja tuskinpa kaikki endometrioosinaiset jää juhlista pois, koska menkat.

Hänellä voi olla erittäin kovat kivut menkkojen aikana, eikä oikeasti pysty tulemaan.

Miten monta muuta endometrioosista kärsivää tunnet?

Minulla on ollut kaikkein vaikeimman asteen endometrioosi, joka on leikattu muutaman kerran. Kohtu poistettiin jo alle nelikymppisenä. Kovat endometrioosikivut vertautuvat synnytyskipuihin (kummastakin on kokemusta). Kovat endometrioosikivut eivät ole tavallisia menkkakipuja nähneetkään!

Ennen leikkausta en voinut istua lainkaan kuukautisten aikana, kävellä piti hitaasti, jos istahti tunti kun olisin haarukoitten päälle istunut. Järkyttävät kivut. Leikkaus kesti liki kolme tuntia, endometrioosi oli levinnyt peräsuolen ympärille, ylävatsaan ja vaikka minne.

Vierailija
385/1454 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen moni ei tunne hääetikettiä.

Todellakin on niin, että jos on kutsuttu häihin, muttei mene - syystä tai toisesta -, niin tapoihin kuuluu lähettää lahja.

Mutta hyviin tapoihin ei kyllä kuulu se, että kysytään syytä poisjääntiin.

Aivan samoin kuin kutsuja saa päättää, keitä juhliinsa kutsuu ja keitä ei, niin kutsuttukin saa päättää, meneekö juhliin vaiko ei. Se on ihan niin yksinkertaista.

No eipä kyllä tulisi mieleenkään lähettää lahjaa jos saan kutsun häihin joihin en halua mennä. Hölmönä pitäisi sellaista tyyppiä joka etiketin tuskailun vuoksi ostaa lahjan jollekulle josta ei erityisemmin välitä. Eri asia tietenkin jos kyseessä vaikka läheisen ystävän häät ja joutuu tahtomattaan jäämään pois.

Saisi koko lahjaperinne kokea rajun muutoksen. Aiemmin ollut järkevää että nuorelle parille hankitaan tavaroita uuteen yhteiseen kotiin. Nykyään taas tilanne on usein se että annetaan rahaa työssä käyvälle pitkään yhdessä asuneelle pariskunnalle jolla ei oikeasti olisi edes tarvetta sille rahalle mutta pyytää sitä koska "jotain on pakko pyytää" tai koska vieraat inttävät lahjatoivetta. Ei etiketin pitäisi olla mikään kiveen hakattu juttu vaan seurata aikaansa...

Vierailija
386/1454 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin kieltäytyä ihan vaan sen takia, että ei oo rahaa. Pitäis matkustaa, hankkia juhlavaatteet ja kengät. Mahdollisesti vielä lahja jos menee synttäreille tai häihin. Ja omat juomat jos on kosteat juhlat. Menin kerran häihin vaikka olin ihan p.a. Sain kuitenkin ostettua häälahjan, salaattikulho ja ottimet siihen. Se oli halpa mutta kaunis. Taisi kelvata morsiusparille.

Tuohan on ihan hyvä syy.  

Ja monesti häät ovat vielä jossain kaukana, minne pitäisi erikseen matkustaa ja maksaa bensat/junamatkat, hotellit ja omat syömiset ennen häitä. 

Yksi kaverini järjesti häät Afrikassa, kun oli sen maalainen mies. Aika vähän oli suomalaisia osallistujia. Minusta olisi ollut järkevää järjestää erilliset häät Suomeen, niin olisi kaverit ja sukulaiset päässeet paikalle. Tietysti kahdet juhlat tulevat kalliiksi. 

Afrikka ei ole maa, se on maanosa. Asia opetettiin ala-asteella.

”Afrikka on maailman toiseksi suurin maanosa. Sen pinta-ala on 30 365 000 neliökilometriä,[1] joka on 20,3 prosenttia Maan maapinta-alasta. Afrikan noin 1,2 miljardia asukasta muodostaa noin 15 prosenttia ihmiskunnasta.

Afrikka koostuu useista ylätasangoista. Mantereen suurin joki on Niili, laajin järvi Victorianjärvi ja korkein vuori Kilimanjaro. Suurin osa Afrikkaa kuuluu trooppiseen ilmastovyöhykkeeseen, pohjoisimmat ja eteläisimmät alueet subtrooppiseen. Pohjois-Afrikassa sijaitsee suuri Saharan aavikko, ja Keski- ja Länsi-Afrikka ovat tiheiden ja kosteiden trooppisten sademetsien peitossa. Afrikassa on moni­muotoinen eläimistö.

Afrikassa on useita tuhansia etnisiä ryhmiä. Nykyisin Afrikassa on 54 itsenäistä valtiota. Niiden rajat ovat peräisin siirtomaa-ajalta, eivätkä perustu kansallisuuksiin tai heimoihin.

Pääosa Afrikan maista itsenäistyi 1960-luvulla. Sodat, epävakaus ja väestönkasvu koettelevat maanosaa nykyäänkin.

Afrikka on luonnonvaroiltaan rikas, mutta taloudeltaan köyhä maanosa. Afrikassa kulminoituvat monet maailman pahimmista ongelmista, kuten köyhyys, AIDS, ruoan ja veden puute sekä huono hallinto. Afrikkalaiset kärsivät vuosisadan siirtomaajärjestelmästä ja tätä ennen orjuudesta.”

Lähde Wikipedia

Vierailija
387/1454 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä ainoa maa maailmassa jossa ihmiset välttelevät juhlia.

No ei tietenkään ole.

Sano toinen maa!

Kaikki maat, joissa on ihmisiä, joilla on esimerkiksi sosiaalisten tilanteiden kammoa.

Nimeä yksi!

Siinäpä muutama, ole hyvä.

Lähde wikipedia.

Sinä olet tollo.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_itsenäisistä_valtioista

388/1454 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olin menossa kaverini kanssa Tampereelle katsomaan Suomen Euroviisukarsintoja eli suoraan lähetykseen studiolle, jonne oli ilmainen sisäänpääsy ja sitova ilmoittautuminen. Sitten tämä kaverini soitti ja kysyi, että voisiko myös eräs toinen yhteinen kaverimme tulla mukaan sinne, kun hän oli sattumalta ottanut tämän henkilön kanssa puheeksi, että on menossa minun kanssani sinne karsintoihin, johon yhteinen kaverimme oli todennut, että hänkin haluaa mukaan. Minä sitten tein varauksen myös hänelle. Sitten sinä päivänä kun Euroviidukarsinta oli, ilmoitti kaverini, että tämä meidän toinen kaveri ei pääsekään paikalle, "kun hänellä on ollut niin rankka elämäntilanne viime aikoina". Minä olin ihan, että jaaha, mikäs se sellainen syy, on, että ei ollut kuin muutama viikko kun hän oli itse hinkunut mukaan.

2. Olimme sopineet meneväni kaverini kanssa Tallinnan yön yli risteilylle n. 2kk päästä, kunnes juuri ennen kuin olin tekemässä varausta, hän ilmoittikin, ettei hän jaksa alkaa suunnitella mitään risteilylle lähtöä, kun hän on ollut viime aikoina niin valtavan väsynyt. Sitten kuitenkin hän meni kihloihin parin viikon päästä. Että silloin hän kuitenkin jaksoi tehdä niin ison päätöksen, että menee naimisiin.

Vierailija
389/1454 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä selittele kenellekkään. Jos en juhliin pääse , en pääse ja tokaisen vain, että kiitos kutsusta, nyt en pääse. Ikinä ei ole mitään jatko uteluita tullut, että miksi et pääse. Samoin itsekin toimin. Jos kutsun jonkun ja hän ei pääse, niin asia on sillä selvä, en minäkään ala mitään syitä tenttaamaan.

Vierailija
390/1454 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se hyvä vai huono tekosyy jos sanoo vain että "humpuukia"?

Vierailija
391/1454 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä39368 kirjoitti:

Kutsuihin meneminen on ihan vapaaehtoista! Jos ei huvita mennä, niin ei mene. Kutsujan ei pitäisi tästä ottaa nokkiinsa.

Esim. todella tärkeiden juhlien (kuten häät) kohdalla sillä kyllä mitataan onko oikea ystävä vai ei.

Olet jäänyt 12-vuotiaan tasolle.

Ihminen on sosiaalinen eläin. Jos skippaa läheisten tärkeät perhejuhlat tokaisemalla "ei huvita" ei pidä ihmetellä jos joutuu sosiaaliseen paitsioon. Ja tarkoitan tällä juhlia joihin matkustaminen ja lahjat ovat vielä melko edullisia.

Vierailija
392/1454 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni sai poikasia ja meni koko päivä hukuttaessa niitä.

Vierailija
393/1454 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kieltäydyin serkun muistaakseni ylioppilasjuhlista sanomalla että minulla on työvuoro sinä päivänä.

Vanhempani olivat menneet ja oli puhe tullut missä olen töissä. Oli kuulemma tullut vaivaantunut hiljaisuus kun äitini iloisesti paukautti minun olevan jo toista vuotta työtön :D

Kiitti mutsi.

Äitisi toimi ihan oikein. Olisi kannattanut olla rehellinen.

Vierailija
394/1454 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs henkilö ei halunnut tulla häihimme ja syyksi hän ilmoitti sen, että hänellä esiintyy toisinaan ihan yllättävää mahakipua ja ripulia jota kestää muutaman tunnin jonka aikana tulee ripuliulostus muutaman kerran ennen kuin se loppuu mutta mahakipu jatkuu luultavasti koko loppupäivän. Tällainen kohtaus voi tulla koska tahansa eikä sitä voi ennustaa etukäteen että koska se tulee. Hän pelkäsi, että hänellä tulee häissämme maha kipeäksi ja se menee ripulille jolloin hän joutuu viettämään häät käytännössä vessassa ripuloimassa.

Ärtyvä suoli , puhutaan myös stressivatsasta. Ei ole mikään tekosyy, kauppareissukin pelottaa saati sitten että lähtisi häihin ja luultavammin pas koisi housuun!

Vierailija
395/1454 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveriltani "mä en nyt pääse, koska "Mikkoa" väsyttää." Hämmennyin, koska olin kutsunut ainoastaan kaverini, en hänen poikaystäväänsä.

Varmaan näitä, jotka eivät kestä olla hetkeäkään erossa poikakaverista, ja olettavat että kaikki kutsut ovat molemmille. 

Mutta jos he itse haluavat elää ja olla tuolleen, niin miksi heidän pitäisi sitten pomppia muiden mielipiteiden mukaan? 

Vierailija
396/1454 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kaukana mummoloista, mutta silloin tällöin ollaan anoppia kutsuttu kylään tai synttäreille. Hän sanoo aina, että olisi kiva tulla, mutta jos yritetään sopia päivää, esteitä löytyy. Eläimiä ei voi jättää apen vastuulle, tai sitten iskee joku tauti. Myyräkuume ja sydämen rytmihäiriöt on jo koettu, miehen kanssa nauretaankin, että parempi olla kutsumatta, niin ei anoppi sairastu. Tyydytään siis näkemään heitä mummolassa, ja ollaan iloisesti yllättyneitä, jos joskus pääseekin paikalle.

Vierailija
397/1454 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona. Koko tautia ole olemassakaan mutta kaikkeen voi sen tekosyyksi laittaa. Tyttären häistä jäi neljännes pois kun oli koronan oireita. Yli sadalla muka tartunta yhtäaikaa. Voi kiesus.

Vierailija
398/1454 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jättänyt menemättä "kaverin" jonka olin tuntenut n. 4kk syntymäpäiville. Ei huvittanut viettää viikon ainoaa vapaapäivää kemuissa,joissa ei tuntenut kun yhden ihmisen. Lahjan annoin myöhemmin jottei jää paha mieli 😂.Kummasti tämä "kaveri" alkoi pitämään vähemmän yhteyttä minuun päin🤔 Itse en juhli juurikaan mitään, paitsi omassa porukassa jos huvittaa jotain järjestää.

Vierailija
399/1454 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kummitäti ei voinut tulla lapsen rippijuhliin koska hänellä alkoi kesäloma.

Ilmoitti tämän lähettämällä postikortin.

Vierailija
400/1454 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syyt jättää juhlat väliin eivät ole tekosyitä. Usein juhlissa on ihminen ta ihmisiä, joitten kanssa ei halua olla missään tekemisissä tai välit ovat menneet kokonaan poikki.

On ikävää viettää monta tuntia epämiellyttävien ihmisten seurassa ja pahimmillaan joutua istumaan jopa samassa pöydässä. Ihmissuhteet ovat mutkikkaita. Tästä syystä myös etukäteen merkityt istumapaikat ovat juhlissa huono asia. Kaikki eivät halua istua samassa pöydässä esimerkiksi anoppinsa ja appiukkonsa kanssa. Epäonnistuneen istumajärjestyksen takia koko juhlat ovat pilalla.

Pohjanoteeraukset ovat karmea tarjoilu ja outoa ja pahaa ruokaa tai ruoka loppuu kesken. Liikaa alkoholia ja humaltuneita ihmisiä. Huono juhlatila, pimeä ja sokkeloinen metsästysmaja, jossa seinillä on täytettyjä eläimiä. Häissä on nolot ja rivot hääleikit. Juhliin ei kutsuta lapsia ja pienten lasten äidit jäävät lasten kanssa kotiin.