HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?
Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.
Kommentit (1454)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kyllä ainoa maa maailmassa jossa ihmiset välttelevät juhlia.
No ei tietenkään ole.
Sano toinen maa!
Kaikki maat, joissa on ihmisiä, joilla on esimerkiksi sosiaalisten tilanteiden kammoa.
Nimeä yksi!
No vaikka Iso-Britannia. Kelpaako?
Mitä olen Twitteriä lukenut, niin kyllä näitä on USA:ssakin, jotka eivät syystä tai toisesta halua toisen juhliin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Menkat. Jäänyt pois yhdestä jos toisestakin tapahtumasta, koska menkat. Joo, hänellä on endometrioosi, mutta tuskin on maailman ainoa nainen jolla se on ja tuskinpa kaikki endometrioosinaiset jää juhlista pois, koska menkat.
Hänellä voi olla erittäin kovat kivut menkkojen aikana, eikä oikeasti pysty tulemaan.
Miten monta muuta endometrioosista kärsivää tunnet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kyllä ainoa maa maailmassa jossa ihmiset välttelevät juhlia.
No ei tietenkään ole.
Sano toinen maa!
Kaikki maat, joissa on ihmisiä, joilla on esimerkiksi sosiaalisten tilanteiden kammoa.
Nimeä yksi!
No vaikka Iso-Britannia. Kelpaako?
Mitä olen Twitteriä lukenut, niin kyllä näitä on USA:ssakin, jotka eivät syystä tai toisesta halua toisen juhliin mennä.
Näin on, ja googlellakin löytyy vaikka miten paljon juttua aiheesta.
Introvertteja on kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämme etäsuhteessa ja mies oli saanut Whatsapp viestillä kutsun naapurinsa synttäreille. Vastausta pyydettiin: ilmoitathan tulostasi...tyylillä. Tulkkasin, että kutsu tarkoittaa vain miestä, joten jätin menemätti. Jälkeenpäin kuulin ihmettelyjä, etten tullut, mutta kun ei ollut edes kutsuttukaan. Kuokkimaan en nyt lähtenyt.
Vuosikymmeniä sitten asuin eräässä huonossa kunnan vuokraslummitalossa, jossa asui vaikka mitä puleja, avohoitopotilaita ja nistejä, naapuri kerran kutsui synttäreilleen, mutta en mennyt, koska se oli avohoidon asukki = epäluotettava henkilö. Ties vaikka olisi tappanut tai juottanut jotain myrkkyä.
Siinä talossa pyöri muutenkin epämääräistä sakkia, kunnan vuokraslummi kun oli. Halpa vuokra, mutta asuinkelvoton normaalille ihmiselle, joten melko pian muutinkin pois siitä.
Juuri tuollaisissa slummitaloissa näköjään kaikkein eniten porukka teeskentelee "sosiaalista" ja pyrkii jutulle, mutta missään normaalissa talossa naapurustolla ei ole mitään tutustumispyrkimyksiä.
Avohoito voi tarkoittaa mitä tahansa, siihen vaaditaan vain lääkärikontakti. Fyysistä tai psyykkistä vaivaa, johon on lääkekuuri tai muuta hoitoa.
I hate parties
Sen kun kirjoittaa Googleen, niin lukemista riittää.
Vai on Suomi ainoa maa 😄😄😄
Jos en halua osallistua, mä sanon että ”kiitos kutsusta mutta minulla on jo sovittuna muuta ohjelmaa sille päivälle” ja onnittelen lämpimästi juhlakalua ja toivotan mukavaa juhlaa. Jos toinen utelee tai kyselee sanon että ”tosiaan en pääse nyt valitettavasti osallistumaan ” ja esitän vastakysymyksen juhliin tai muihin kuulumisiin liittyen. Yleensä toinen tajuaa siinä kohtaa olla utelematta enempää. En halua valehdella, mutta en halua myöskään ikäänkuin arvottaa toisen juhlia muiden menojeni kanssa ja näin ollen pahoittaa toisen mieltä.
Vuosia nöyrästi osallistuin kaikkiin kissanristiäisiin ja yleensä kutsun seurana tuli pyyntö leipoa/tehdä kampaus/ommella juhlakolttu/korjata puvunhousut/soittaa/järjestää ohjelmaa/hoitaa tarjoilu/huolehtia lapsista/ottaa kuvia/tehdä kukkalaitteet tai koristelut tms pientä mukavaa puuhaa, kun minä olen niin h*lvetin näppärä ja ihan kakkupalkalla omaksi ilokseni nautin ottaa osaa kekkereiden valmisteluun. Näihin pyyntöihin vastaan, että en enää nykyisin tee mitään tilaustöitä ja suosittelen avuliaasti kääntymään paikallisen ammattilaisen puoleen. Tehokkainta on, kun siinä puhelun aikana ihan netistä plärää ja pohtii hintoja, kuka hoitaisi homman laadulla ja halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen voinut esittää sellaisia. Anteeksi, ehkä sitten ensi kerralla vastaan, että en tule, koska ei kiinnosta.
Onnistuit sitten olemaan passiivis-aggressiivinen marttyyri.
Kutsuimme meille läheisen ystäväpiirin meille syömään, koska halusimme kiittää että he olivat oleet meille tukena kun lapsemme kuoli pitkään kestneeseen sairauteen.
Miehen silloinen paras ystävä soittaa että he eivät tule kun ”Mira” ei oikein viihdy minun seurassani ja heillä ei näitä yhteisiä viikonloppuja paljon ole.
Oikeesti, tohon olis kyllä voinu valehdella vaikka että anopin koira on matoja ja se pitää viedä lääkäriin. Mulla oli tosi pha mieli pitkään asiasta.
Saatiin heiltä puolen vuoden päästä hääkutsu niin vastasin ettei mua hirveesti kiinosta heidän häät. Mies käväisi juhlissa ja vei lahjan.
Mä en ole ollut missään tekemisissä.
Kutsuihin meneminen on ihan vapaaehtoista! Jos ei huvita mennä, niin ei mene. Kutsujan ei pitäisi tästä ottaa nokkiinsa.
Käyttäjä39368 kirjoitti:
Kutsuihin meneminen on ihan vapaaehtoista! Jos ei huvita mennä, niin ei mene. Kutsujan ei pitäisi tästä ottaa nokkiinsa.
Esim. todella tärkeiden juhlien (kuten häät) kohdalla sillä kyllä mitataan onko oikea ystävä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä39368 kirjoitti:
Esim. todella tärkeiden juhlien (kuten häät) kohdalla sillä kyllä mitataan onko oikea ystävä vai ei.
Olet jäänyt 12-vuotiaan tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä39368 kirjoitti:
Ai jos ei saa esim. vapaata töistä tai sairastuu, ei ole oikea ystävä?
99,99% häistä on kuolettavan tylsiä.
Kun kyseessä on kutsu, kutsuttu on ainoastaan velvollinen ilmoittamaan tuleeko juhliin vaiko ei. On törkeää vaatia syytä ja moni kertoo valheen koska ei halua kertoa totuutta. Joskus valhe voi olla aika huono. Totuus kuitenkin voi olla joko toista loukkaavaa (esim. ei jaksa lähteä) tai jotain liian henkilökohtaisia (esim. terveyssyyt).
Kuinka moni oikeasti haluaisi kuulla esimerkiksi, että kutsuttu ei halua tulla juhliin, koska maanantaina on mahdollisesti levinneen paksusuolen syövän leikkausyritys ja hän joutuu tyhjentämään suolistonsa sitä ennen eli ripuloimaan vesiripulia pöntöllä melkein taukoamatta eikä henkinen kanttikaan riitä juhlintaan kun kuolema pelottaa? Entä kuinka moni haluaisi tällaista kertoa?
Kun et voi tietää niin älä kysy.
Vierailija kirjoitti:
Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.
Kyllä se, ettei ole varaa lahjaan, voi olla ihan oikea syy, jopa melko yleinenkin. "Parikymppiä häämatkaan" on tiukassa rahatilanteessa ihan tekemätön paikka. Yleensä lahjan päälle tulee muitakin kuluja kuten matkakulut, mahdollinen yöpyminen, vaatteet jne.
Ei ole mitenkään yleinen käytäntö ostaa lahjaa jos ei osallistu juhliin. Läheinen ystävä tai perheenjäsen on tietysti eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkat. Jäänyt pois yhdestä jos toisestakin tapahtumasta, koska menkat. Joo, hänellä on endometrioosi, mutta tuskin on maailman ainoa nainen jolla se on ja tuskinpa kaikki endometrioosinaiset jää juhlista pois, koska menkat.
Hänellä voi olla erittäin kovat kivut menkkojen aikana, eikä oikeasti pysty tulemaan.
Miten monta muuta endometrioosista kärsivää tunnet?
Minulla on ollut kaikkein vaikeimman asteen endometrioosi, joka on leikattu muutaman kerran. Kohtu poistettiin jo alle nelikymppisenä. Kovat endometrioosikivut vertautuvat synnytyskipuihin (kummastakin on kokemusta). Kovat endometrioosikivut eivät ole tavallisia menkkakipuja nähneetkään!
Anoppi ei ehtinyt lapsenlapsen syntymäpäiville miehensä kanssa, kun ulkovessa täytyi juuri sinä päivänä tyhjentää.
Eräs henkilö ei halunnut tulla häihimme ja syyksi hän ilmoitti sen, että hänellä esiintyy toisinaan ihan yllättävää mahakipua ja ripulia jota kestää muutaman tunnin jonka aikana tulee ripuliulostus muutaman kerran ennen kuin se loppuu mutta mahakipu jatkuu luultavasti koko loppupäivän. Tällainen kohtaus voi tulla koska tahansa eikä sitä voi ennustaa etukäteen että koska se tulee. Hän pelkäsi, että hänellä tulee häissämme maha kipeäksi ja se menee ripulille jolloin hän joutuu viettämään häät käytännössä vessassa ripuloimassa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksesi et tiedä millaisia ovat endometrioosikivut ja -oireet "parhaimmillaan".
Vuosikymmeniä sitten asuin eräässä huonossa kunnan vuokraslummitalossa, jossa asui vaikka mitä puleja, avohoitopotilaita ja nistejä, naapuri kerran kutsui synttäreilleen, mutta en mennyt, koska se oli avohoidon asukki = epäluotettava henkilö. Ties vaikka olisi tappanut tai juottanut jotain myrkkyä.
Siinä talossa pyöri muutenkin epämääräistä sakkia, kunnan vuokraslummi kun oli. Halpa vuokra, mutta asuinkelvoton normaalille ihmiselle, joten melko pian muutinkin pois siitä.
Juuri tuollaisissa slummitaloissa näköjään kaikkein eniten porukka teeskentelee "sosiaalista" ja pyrkii jutulle, mutta missään normaalissa talossa naapurustolla ei ole mitään tutustumispyrkimyksiä.