Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?

Vierailija
01.06.2017 |

Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.

Kommentit (1454)

Vierailija
221/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri sauna-aikaan :D

etenkin kun juhlissa oli myös sauna/uinti mahdollisuus koko päivän

Vierailija
222/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli tuntia ennen hääjuhlan alkua oli kaveri laittanut viestiä etteivät pääsekään tulemaan perheen kanssa.Törkeää käytöstä. Tuli ex- kaveri. Meillä muutenkin pienet häät 30 hlö ja tarkkaan valittiin ketä kutsuttiin, olisi pitänyt valita toisin.

Minä jouduin kerran olemaan tuollalailla törkeä kun sain keskenmenon hääpäivän aamuna. Fyysisesti olisin ehkä pystynyt menemään, mutta en henkisesti. Enkä kertonut syytä koska kukaan sukulaisista ei tiennyt raskaudesta enkä halunnut heidän ruotivan keskenmenoa juhlissa. Eipä meitä enää kutsuta sukulaisten juhliin. Minusta on julmaa tuomita ihminen siitä ettei yksiin juhliin pääse. Siinä ei ole tuo ex-kaveriksi heti julistava kovin hyvää kaveriainesta itsekään.

Olisithan sinäkin kaverille voinut jälkikäteen kertoa ainakin sen, että et todellakaan voinut tulla, ja että olet pahoillasi tapahtuneesta.

Inhimillistä, että kutsuja vain luuli, ettet välitä hänestä, ja tapahtuneen hänelle tuottamasta surusta.

Puolin ja toisin syytä kurkistaa peiliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini ei tullut ylioppilasjuhliini, koska hänen poikaystävänsä korjasi autoaan. Poikaystävä ei muutenkaan olisi tullut juhliin, enkä usko että kaveristani oli auton korjauksessa hyötyä, eikä matkasta ollut kyse.

Vierailija
224/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni on onnistunut skippaamaan minun ja toisen siskomme lasten synttärit jo aika monta kertaa. Syynä se että hänen oma ainut lapsensa on vuoroviikoin isällään. Periaatteessa hän ei sitten tule lasten juhliin ilman omaa lasta. Tämä hänen lapsensa on jo yli kymmenen vanha.. Ja kun aikaa kuluu niin hän ei myöskään muista sankareita edes jälkikäteen.

Ja tietenkin hänen ainokaisensa synttärit järjestetään niin että varmasti on koko suku paikalla.

Tai ehkäpä pitääkin keksiä jotain menoa...

Vierailija
225/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuimme lapseni synttäreille hänen kavereitaan, ja laitoimme vastauspyynnön muutamaa päivää ennen syntymäpäivää, että voimme varata sopivan määrän tarvikkeita. Muutamasta lapsesta ei kuulunut mitään ja eräiden sisarusten äidille minulla oli muutakin asiaa, niin laitoin viestiä ja kysyin samalla ovatko lapset tulossa synttäreille. Ei kuulunut vastausta. Jälkeen päin kaveri sanoi, että unohtivat juhlat. Minusta tuntuu että äiti vain "unohti" jostain syystä, kun ei muistutuksesta huolimatta tullut vastausta. Ei minua haitannut että kyseiset lapset eivät tulleet, mutta oli hankalaa arpoa tarjottavien määrää kun muutama ei ilmoittanut ollenkaan.

Vierailija
226/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli tuntia ennen hääjuhlan alkua oli kaveri laittanut viestiä etteivät pääsekään tulemaan perheen kanssa.Törkeää käytöstä. Tuli ex- kaveri. Meillä muutenkin pienet häät 30 hlö ja tarkkaan valittiin ketä kutsuttiin, olisi pitänyt valita toisin.

Minä jouduin kerran olemaan tuollalailla törkeä kun sain keskenmenon hääpäivän aamuna. Fyysisesti olisin ehkä pystynyt menemään, mutta en henkisesti. Enkä kertonut syytä koska kukaan sukulaisista ei tiennyt raskaudesta enkä halunnut heidän ruotivan keskenmenoa juhlissa. Eipä meitä enää kutsuta sukulaisten juhliin. Minusta on julmaa tuomita ihminen siitä ettei yksiin juhliin pääse. Siinä ei ole tuo ex-kaveriksi heti julistava kovin hyvää kaveriainesta itsekään.

Olisithan sinäkin kaverille voinut jälkikäteen kertoa ainakin sen, että et todellakaan voinut tulla, ja että olet pahoillasi tapahtuneesta.

Inhimillistä, että kutsuja vain luuli, ettet välitä hänestä, ja tapahtuneen hänelle tuottamasta surusta.

Katso itse peiliin. Jos yhden kerran jättää juhlat väliin, niin normaalireaktiosi on dramaattisesti todeta ettei sinusta välitetä ja katkaista välit? Kummankohan suru oli suurempi oikeasti? Keskenmenon saaneen vai sen jonka juhlat eivät edes peruuntuneet tai mitään. Ihme vaan etten ikinä ole kuullut häiden sulhasen katkaisevan välejä kavereihin, jos eivät pääse häihin tai synttäreille.

T. Ei keskenmenon saanut

Vierailija
227/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso itse peiliin. Jos yhden kerran jättää juhlat väliin, niin normaalireaktiosi on dramaattisesti todeta ettei sinusta välitetä ja katkaista välit? Kummankohan suru oli suurempi oikeasti? Keskenmenon saaneen vai sen jonka juhlat eivät edes peruuntuneet tai mitään. Ihme vaan etten ikinä ole kuullut häiden sulhasen katkaisevan välejä kavereihin, jos eivät pääse häihin tai synttäreille.

T. Ei keskenmenon saanut

Voi älä nyt sinä keskenmenon saanut loukkaannu tuosta minun nimimerkistä. En harkinnut mitä laitoin. Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille.

Vierailija
228/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhempani eivät tulleet veljeni ylioppilasjuhliin, vaan lähtivät heti koululla pidetyn tilaisuuden jälkeen. Syyksi ilmoittivat sen, että heidän piti sulattaa pakastin juuri sinä päivänä.

Myös minun lakkiaiseni jättivät väliin, koska pitivät silloin siivouspäivän.

Noin äitini ilmoittaa ihmisille missä kohden ovat hänen arvoasteikollaan. Minun lasten synttärien aikaan täytyy silittää lakanoita. Siskoni lapsen synttärin aikaan leivotaan sille kakkua monta päivää, eikä tornadokaan estäisi.

Vierailija
229/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ei keskenmenon saanut

Olen kokenut keskenmenon, menetimme esikoisemme vuonna 1978 ja suren asiaa vieläkin. Ei tarkoitukseni ollut vähätellä surun määrää. Yritin vain tuoda esille sen, että kun ei kutsun esittäjä syytä tiennyt, hän käsitti väärin. Surullista, jos väärinkäsityksen takia jää suvun juhlien ulkopuolelle.

Pahoitteluni vielä kerran etten osannut kertoa mitä tarkoitin. Peilinkatsomisen sijaan, minun olisi pitänyt mainita, että ehkäpä olisi luottamuksellisen keskustelun paikka.

Vierailija
230/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhempani eivät tulleet veljeni ylioppilasjuhliin, vaan lähtivät heti koululla pidetyn tilaisuuden jälkeen. Syyksi ilmoittivat sen, että heidän piti sulattaa pakastin juuri sinä päivänä.

Myös minun lakkiaiseni jättivät väliin, koska pitivät silloin siivouspäivän.

On ilmeisesti jotain riitaa jonkun sukulaisen kanssa. Ei minunkaan poikani tiedä, että yksi hänen lempitädeistään miehineen, josta poika myös pitää, ei tullut paikalle siksi, kun siellä oli mieheni veli ja hänen kumminsa. En ole nähnyt aiheelliseksi pojalle selitellä, että näillä on todella tulehtuneet välit. Tekosyyn he kertoivat, mutta kyllä me oikea syy tiedetään. Tekosyy taisi olla joku vieras, jota tuskin oikeasti tuli. 

Vierailija
231/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todelliset syyt voivat myös olla kutsutulle itselleen noloja. Esimerkiksi akuutti rahapula voi olla todella nolo ihmiselle, joka yrittää vielä pitää kulisseja yllä.

Itse jätin menemättä vanhan ystävän häihin, koska kärsin sosiaalisista fobioista, joiden kanssa yleensä pärjään, mutta ahdistus- ja masennuskausi teki elämästäni aikamoista helvettiä. Teki mieli mennä, mutta menin paniikkiin ajatuksesta, että en tunne siellä häissä ketään muuta kuin kaverini, jolla ei tietysti morsiamena olisi aikaa jutustella kanssani. Keksin jonkun tekosyyn, koska en halunnut RSVP:ssä alkaa eritellä mielenterveydellisiä ongelmia.

Äitini jätti kerran menemättä juhliin, koska oli turvonnut kortisonista niin pahasti, ettei mahtunut vaatteisiinsa eikä halunnut kohdata tuttaviaan sen näköisenä. Tietysti keksi jonkun muun tekosyyn.

Summa summarum: todellinen syy voi olla mikä tahansa. Ei aina kannata olettaa, että ihmiset ovat tahallaan tympeitä ja välinpitämättömiä.

Vierailija
232/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tulla lapsen lapsen häihin (ilmoitti 2 kuukautta aikaisemmin) jos vaikka sattuu olemaan kipeä sinä päivänä, eikä tullut.

Vierailija
233/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyitä tarvitaan, kun ei saa olla rehellinen.

Miten aikuiset ovat saaneetkin  maailman niin monimutkaiseksi ja epärationaaliseksi, että totuus on pahasta??  Siinä suhteessa(kin) monet varmasti kaipaavat hiekkalaatikkolle takaisin.

Tuossa ihan hyvä videoblogi siitä, mikä mättää: 

Vierailija
234/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööh suosittelen perehtymään biologiaan jos et tiedä että pil.lussa kasvaa luonnostaan karvoja ja ne kuuluu sinne.

Vierailija
235/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on synttärit heinäkuussa. Viime vuosien aikana, kun olen järjestänyt synttärit, on tullut monenmoista selitystä. Päättelin niiden perusteella sitten, ketkä ystävistä/kavereista oikeasti haluavat juhlistaa päivääni kanssani (sukulaisia ei juurikaan ole kuin kaukaisia, olen ainut lapsi, vanhemmat jo kuolleet, serkkujakin vain yksi) ja sitten viime kesänä kun täytin 40 vuotta kutsuin ja maksoin reissulle (lennot +majoitus sekä pe illan illallinen) nämä 4 ketkä 20 kutsutusta pääsi aiempina vuosina kotiini/ravintolaan/laivalle juhlimaan.

En kyllä ymmärrä mielensä pahoittajia, ketkä jäivät sinä kesänä ilman kutsua. Eiväthän he olisi päässeet osallistumaan kuitenkaan, kun esim. yhdellä aina se tietty viikko sovittu suvun mökille että ovat pelkästään oman perheen kesken, yksi ei saa lomaa koska vanhempi työntekijä valitsee ensin, yhden mies ei pärjää yksin lasten kanssa ja nyt oli vielä nuorimmainenkin vasta vuoden jne jne.

Vietimme viikonlopun Berliinissä! 

Miksi aikuiset ihmiset järjestävät synttäreitä? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Olen sitten joutunut keksimään tekosyitä, miksi en pääse 30- tai 40-v. synttäreille. Pitäisikö sanoa rehellisesti että hei haloo, lapsena vietetään synttäreitä, mutta niiden aika on ohi kun on täytetty 18. Ennen vanhaan vietettiin 60-vuotispäiviä, se kun tarkoitti eläkkeelle siirtymistä samalla ja uuden elämänvaiheen alkamista. Sen ymmärrän hyvin, mutta että näitä muita pyöreitä?

Vierailija
236/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin keksin tekosyitä kun kutsutaan teini-ikäisten sukulaislasten tai kummilasten synttäreille. Vihaan tuollaisia tilaisuuksia, joissa on joukko ihmisiä vain koska on ns. pakko ja päivänsankari sulkeutuu huoneeseensa tai näplää kännykkää sohvannurkassa kun on ensin vastaanottanut lahjat, joiden täytyy olla rahaa tai lahjakortteja. Älkää kiitos järjestäkö näitä pakkojuhlia enää teini-ikäisille.

Vierailija
237/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävä jolla on samaikäisiä lapsia kuin minulla. Olen kutsunut heidät kohteliaasti joka vuosi lasteni syntymäpäiville ja hän omiensa. Ongelma on se, että ystäväni ei ole kertaakaan näiden vuosien aikana tullut siihen aikaan kun on kutsuttu. Aina on jokin tekosyy. "Ville-Petteri on nuhainen, tullaan joku toinen päivä" "Ei ehditä kolmeksi, tullaan vähän myöhemmin" "Ei päästä tänään tulemaan, tullaan ensi viikonloppuna"

Todella rasittavaa!!!! Eikä tämä ole pelkästään synttäreillä, vaan AINA kun sovitaan tapaaminen. Usein se menee niin että sovitaan jokin aika milloin tavataan, sitten pari tuntia ennen sovittua aikaa alkaa viestittely:

"Sori, me nukuttiin niin pitkään ettei millään nyt ehditä kahdeksi sinne, sopiiko klo 15?"

"Joo sopii"

No sitten taas odotellaan... Klo 15.00:

"Sori, meillä nyt venähtää tää lähtö, lähetään tunnin sisällä ajelee sinne päin"

"Ok"

Klo 17.00: " Sori ei me nyt päästäkkään tulee"

Tällaista samanlaista odottelua on ollut monet kerrat. Hän kuvittelee oikeasti että meillä on koko päivä varattuna vain heille.

Kyllä olen typerä kun annan hänen kohdella minua näin, mutta hän on silti minulle ihana ystävä muuten.

Anteeksi nyt, mutta tuollainen johtuu siitä, että lasten synttärit ovat aivan h*tin tylsiä juhlia!

Vierailija
238/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on synttärit heinäkuussa. Viime vuosien aikana, kun olen järjestänyt synttärit, on tullut monenmoista selitystä. Päättelin niiden perusteella sitten, ketkä ystävistä/kavereista oikeasti haluavat juhlistaa päivääni kanssani (sukulaisia ei juurikaan ole kuin kaukaisia, olen ainut lapsi, vanhemmat jo kuolleet, serkkujakin vain yksi) ja sitten viime kesänä kun täytin 40 vuotta kutsuin ja maksoin reissulle (lennot +majoitus sekä pe illan illallinen) nämä 4 ketkä 20 kutsutusta pääsi aiempina vuosina kotiini/ravintolaan/laivalle juhlimaan.

En kyllä ymmärrä mielensä pahoittajia, ketkä jäivät sinä kesänä ilman kutsua. Eiväthän he olisi päässeet osallistumaan kuitenkaan, kun esim. yhdellä aina se tietty viikko sovittu suvun mökille että ovat pelkästään oman perheen kesken, yksi ei saa lomaa koska vanhempi työntekijä valitsee ensin, yhden mies ei pärjää yksin lasten kanssa ja nyt oli vielä nuorimmainenkin vasta vuoden jne jne.

Miksi aikuiset ihmiset järjestävät synttäreitä? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Olen sitten joutunut keksimään tekosyitä, miksi en pääse 30- tai 40-v. synttäreille. Pitäisikö sanoa rehellisesti että hei haloo, lapsena vietetään synttäreitä, mutta niiden aika on ohi kun on täytetty 18. Ennen vanhaan vietettiin 60-vuotispäiviä, se kun tarkoitti eläkkeelle siirtymistä samalla ja uuden elämänvaiheen alkamista. Sen ymmärrän hyvin, mutta että näitä muita pyöreitä?

50-v juhlia on vietetty kyllä vuosikymmeniä ja usein 60-v synttäreitä isompana. Mutta 40- ja 30- v on tullut nykyaikaiseksi tavaksi. Jos haluavat kavereitaan sillä varjolla tavata, ei se ole minulta pois. Vapaaehtoista se kuitenkin on ja ei sitä oikein kehtaa sanoa, että ei joka vuosi jaksa useita ynnä muuta synttäreitä. Tuossa kirjoituksessa näkyykin se syy, kun on pieni suku ja ainoa lapsi, ei ymmärrä, että toisilla näitä ynnä muuta synttäreitä on ihan liikaa ja niihin väsyy. Mun miehellä on 7 sisarusta ja näillä jokaisella yhtä lukuunottamatta useampi lapsi ja sitten on jo seuraavaakin polvea lähes 30. Ei kukaan jaksa sellaista määrää synttäreitä! Kyllä niissä ihan lähimpien pyöreissäkin on jo hommaa. 

Vierailija
239/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkku ei osallistunut häihini koska ei muka ollut varaa ostaa häälahjaa. Ensinnäkin lahjan ei olisi tarvinnut olla iso vaan pari kymppiä häämatka kassaan olisi riittänyt. Ja toiseksi, pitäishän lahja antaa vaikka ei tuliskaan juhliin! Työssäkäyvä nainen kyseessä.

Miksi se lahja pitäs antaa vaikka ei tulisikaan juhliin? En käsitä.

Vierailija
240/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Minusta ainakin on mukava välillä käydä synttärijuhlilla, mukavaa vaihtelua arkeen. Keneltä ne juhlat ovat mitään pois, etenkin kun ei ole pakko osallistua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän