Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?

Vierailija
01.06.2017 |

Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.

Kommentit (1454)

Vierailija
201/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunavuoro on aika kalsea tekosyy, ihmiset eivät leveilisi sellaisella ystävällä.

Vierailija
202/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt tekosyyt ja sanon suoraan, etten pidä lasten juhlista, kun minut kutsutaan ystävien lasten syntymäpäiville. En muutenkaan ymmärrä, miksi minut kutsutaan sinne. Lahjojen takia?

Olen lapseton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämä menee juuri päinvastaisesti. Haluaisin lähes aina osallistua juhliin, tapahtumiin ja illanistujaisiin, mutta tosi usein en ihan oikeasti pääse esim. suuren opiskelumäärän, lähenevien tenttien ja kiireaikataulun tai sairauden vuoksi. Kaikista ikävintä on kieltäytyä usein samoille ihmisille. Olen varmastikin heidän silmissään tekosyytyyppien joukossa, mutta minkäs teet.

Vierailija
204/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on synttärit heinäkuussa. Viime vuosien aikana, kun olen järjestänyt synttärit, on tullut monenmoista selitystä. Päättelin niiden perusteella sitten, ketkä ystävistä/kavereista oikeasti haluavat juhlistaa päivääni kanssani (sukulaisia ei juurikaan ole kuin kaukaisia, olen ainut lapsi, vanhemmat jo kuolleet, serkkujakin vain yksi) ja sitten viime kesänä kun täytin 40 vuotta kutsuin ja maksoin reissulle (lennot +majoitus sekä pe illan illallinen) nämä 4 ketkä 20 kutsutusta pääsi aiempina vuosina kotiini/ravintolaan/laivalle juhlimaan.

En kyllä ymmärrä mielensä pahoittajia, ketkä jäivät sinä kesänä ilman kutsua. Eiväthän he olisi päässeet osallistumaan kuitenkaan, kun esim. yhdellä aina se tietty viikko sovittu suvun mökille että ovat pelkästään oman perheen kesken, yksi ei saa lomaa koska vanhempi työntekijä valitsee ensin, yhden mies ei pärjää yksin lasten kanssa ja nyt oli vielä nuorimmainenkin vasta vuoden jne jne.

Olenko minä ainoa, jonka mielestä noiden ystävien syyt ovat oikein hyviä syitä? Nehän eivät ole ihmisen yksin päätetävissä olevia asioita. Sukumökin viikkojako saattaa olla monen monen ihmisen kompromissi, jos ei saa lomaa niin sitä ihan oikeasti ei saa, OK tuo miehen huonoon lastenhoitokykyyn vetoaminen on vähän heikko syy, mutta yksivuotiasta lasta ei oikeasti ole kovin helppo jättää. Olet aika kylmä, jos tulkitset nuo tekosyiksi.

Onhan ne tekosyitä, jos sanotaan 10 vuotta putkeen että oon sillon aina mökillä mut jos pääsis ilmaiselle matkalle Berliiniin, niin yhtäkkiä viikonloppu olisikin vapaa.

Toki 10 vuotta putkeen mökillä juuri sillä viikolla on tekosyy, jos mökkeilyajankohdan voi itse valita. Mutta jos on kyseessä jaettu mökki, johon on vakioviikko, tai mikä tahansa muu meno joka toistuu aina samaan aikaan vuodesta, niin voihan asian nähdä niinkin, että ihan turha ihmetellä, kun kaveri ei pääse. Minusta on omaa hölmöyttä loukkaantua jos toinen ei pääse, jos on tieten tahtoen järjestänyt juhlansa juuri sille viikolle, jolloin tietää toisella olevan muuta, etukäteen sovittua menoa.

Vierailija
205/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on synttärit heinäkuussa. Viime vuosien aikana, kun olen järjestänyt synttärit, on tullut monenmoista selitystä. Päättelin niiden perusteella sitten, ketkä ystävistä/kavereista oikeasti haluavat juhlistaa päivääni kanssani (sukulaisia ei juurikaan ole kuin kaukaisia, olen ainut lapsi, vanhemmat jo kuolleet, serkkujakin vain yksi) ja sitten viime kesänä kun täytin 40 vuotta kutsuin ja maksoin reissulle (lennot +majoitus sekä pe illan illallinen) nämä 4 ketkä 20 kutsutusta pääsi aiempina vuosina kotiini/ravintolaan/laivalle juhlimaan.

En kyllä ymmärrä mielensä pahoittajia, ketkä jäivät sinä kesänä ilman kutsua. Eiväthän he olisi päässeet osallistumaan kuitenkaan, kun esim. yhdellä aina se tietty viikko sovittu suvun mökille että ovat pelkästään oman perheen kesken, yksi ei saa lomaa koska vanhempi työntekijä valitsee ensin, yhden mies ei pärjää yksin lasten kanssa ja nyt oli vielä nuorimmainenkin vasta vuoden jne jne.

Olenko minä ainoa, jonka mielestä noiden ystävien syyt ovat oikein hyviä syitä? Nehän eivät ole ihmisen yksin päätetävissä olevia asioita. Sukumökin viikkojako saattaa olla monen monen ihmisen kompromissi, jos ei saa lomaa niin sitä ihan oikeasti ei saa, OK tuo miehen huonoon lastenhoitokykyyn vetoaminen on vähän heikko syy, mutta yksivuotiasta lasta ei oikeasti ole kovin helppo jättää. Olet aika kylmä, jos tulkitset nuo tekosyiksi.

Minä taas ymmärsin tuon ylemmän jutun siten, että kaikki nämä ihmiset, jotka aiemmin eivät kutsua noudattaneet pätevien joka vuotisten syidensä takia, olisivat olleetkin vakituisista syistään vapaita, kun olisi ollut maksettu matka tiedossa! Minusta tuo nelikymppisten juhlija teki just oikein!

Vierailija
206/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ymmärsin tuon ylemmän jutun siten, että kaikki nämä ihmiset, jotka aiemmin eivät kutsua noudattaneet pätevien joka vuotisten syidensä takia, olisivat olleetkin vakituisista syistään vapaita, kun olisi ollut maksettu matka tiedossa! Minusta tuo nelikymppisten juhlija teki just oikein!

Hmm, ei siellä sellaista kerrottu. Kertojan mukaanhan niitä no-show-tyyppejä ei edes kutsuttu. Ei kai silloin selvitellä, ketkä heistä olisivat päässeet?

Vierailija
207/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä jolla on samaikäisiä lapsia kuin minulla. Olen kutsunut heidät kohteliaasti joka vuosi lasteni syntymäpäiville ja hän omiensa. Ongelma on se, että ystäväni ei ole kertaakaan näiden vuosien aikana tullut siihen aikaan kun on kutsuttu. Aina on jokin tekosyy. "Ville-Petteri on nuhainen, tullaan joku toinen päivä" "Ei ehditä kolmeksi, tullaan vähän myöhemmin" "Ei päästä tänään tulemaan, tullaan ensi viikonloppuna"

Todella rasittavaa!!!! Eikä tämä ole pelkästään synttäreillä, vaan AINA kun sovitaan tapaaminen. Usein se menee niin että sovitaan jokin aika milloin tavataan, sitten pari tuntia ennen sovittua aikaa alkaa viestittely:

"Sori, me nukuttiin niin pitkään ettei millään nyt ehditä kahdeksi sinne, sopiiko klo 15?"

"Joo sopii"

No sitten taas odotellaan... Klo 15.00:

"Sori, meillä nyt venähtää tää lähtö, lähetään tunnin sisällä ajelee sinne päin"

"Ok"

Klo 17.00: " Sori ei me nyt päästäkkään tulee"

Tällaista samanlaista odottelua on ollut monet kerrat. Hän kuvittelee oikeasti että meillä on koko päivä varattuna vain heille.

Kyllä olen typerä kun annan hänen kohdella minua näin, mutta hän on silti minulle ihana ystävä muuten.

Vierailija
208/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä syy miksi en käy joissakin juhlissa, olen pahasti allerginen koirille ja kissoille (mm). Näihin huusholleihin en voi mennä vaikka olisi minkälainen antihistamiinimäärä veressä ja tipat silmissä. Menee juhlat kyyneliä pyyhkiessä ja vettä nenästä niistäessä. Olo ihan kamala ja ihmiset karttelee seuraa ja katsoo kuin halpaa makkaraa. Silti sitä pidetään tekosyynä kun en mene (kun en kotonani reagoi, no en reagoi kun ei ole lemmikkejä). Pitäisi ilmeisesti saada ambulanssia vaativa astmakohtaus että uskoisivat sen todelliseksi syyksi. Jos eivät tuota ymmärrä, loukkaantukoot siitä että en tule ja pitäkööt tekosyynä. Lääkärikin ensin epäili onko minulla astmaa ollenkaan kun en sairaalassa ollessa reagoinut mihinkään. No sairaaloissa ei ole kissoja eikä koiria, ei siitepölyä ja melko hygieenistä. Jos astma johtuu allergioista, oireita ei ole ellei ole allergeeneja.

Vierailija
209/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, ei siellä sellaista kerrottu. Kertojan mukaanhan niitä no-show-tyyppejä ei edes kutsuttu. Ei kai silloin selvitellä, ketkä heistä olisivat päässeet?

Hänhän sanoi että mielensä pahoittajia oli ollut. Eli tekosyy se on varmasti se mökkeilykin ollut, jos sen peruminen olisi onnistunut heti kun olisi saanut ilmaisen matkan.

Vierailija
210/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En nyt juhlapäivänä kehtaa tulla kun teillä on kuitenkin siinä on teillä niin paljon kiirettä vieraiden kanssa, käväsen sitten viikolla joku ilta kahvilla.."

Miksi vi*ussa sitä ei voida tulla silloin kun on juhlan aika ja kaikki tarjottavat valmisteltu ja kahvit keitetty varta vasten. Pitää sitten seuraava ja sitä seuraava viikko päivystää että koskakohan se ilmestyy kylästelemään vai meinasikohan oikeasti tulla.

Ärsyttää todellakin nämä rääppijät jotka tulevat sitten jälkikäteen tipoittain sotkemaan iltojen ja päivien suunnitelmia. Tarviiko niitä muita ihmisiä pelätä niin paljon että mieluummin aiheuttaa ylimääräistä vaivaa juhlien jäjestäjälle tulemalla sittem myöhemmin joku ilta..

Tuo on jo aika paha :) siinä samassahan nuo menisi kuin muutkin vieraat, jos tulisivat virallisena päivänä. Ajattelivatko he jotenkin pienentävänsä isäntäväen kiirettä ja taakkaa, jos eivät tule virallisena päivänä?

Minä ahdistun isosta määrästä vieraita ihmisiä. Sukulaiseni tietävät introvertiksi. Jos haluavat oikeasti nähdä minua eivätkä vain saada yhtä vierasta kyhjöttämään nurkkaann piiloon, niin voin käydä rääppijäisissä.

Vierailija
211/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ei vaunut tulla poikani rippijuhliin, sillä ei jaksanut kuulemma esittää reipasta ja iloista sukulaisille. Jotain kriisiä oli miehensä kanssa tohon aikaan.

Itsekkäin ja tyhmin tapaamani ihminen.

Vierailija
212/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunavuoro on aika kalsea tekosyy, ihmiset eivät leveilisi sellaisella ystävällä.

Meillä saunavuoro on koodinimi seksille. Kolme lasta ja kymmeneen vuoteen ei ole ollut mahdollisuutta säännölliseen seksiin kuin nyt 'saunavuorolla'. Sori, mutta kun oma mielenterveys on siitä joskus kiinni, niin 'ei niin kiinnostavat'-juhlat jää välistä kun on sauna.

Vierailija
213/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sitten klassinen ja hyvä tekosyy? Minua kutsutaan jatkuvasti kaiken maailman kissanristiäisiin, joihin ei ole mitään kiinnostusta mennä!

Viikonloppunakin anoppi tuli käymään ja kutsui minut henkilökohtaisesti mieheni kaukaisen serkun vaimon pojan lakkiaisiin. En ollut aiemmin kuullutkaan koko henkilöstä eikä mies ollut menossa, mutta minua kuulemma kaivattiin kovasti niihin pippaloihin. En osannut sanoa muuta kuin "anteeksi, meillä taisi olla jokin juttu silloin", koska olin juuri mainostanut olevani lomalla.

Just häät2017 ryhmässä kirottiin näitä äitejä ja anopeja jotka kutsuvat omia tuttaviaan toisten juhliin ja morsiot ivat pitopslvelun kanssa ihmeissään tämän takia, kun 75 henkeä on äkkiä anopin myyräntyön takia 90 henkeä. Onkohan nää niitä samoja tilanteita?

Vierailija
214/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä ei ole oikeastaan tekosyy mutta kerron kuitenkin.

60v perusterve äitini soitti lapsen syntymäpäivä aamuna, että tarviiko hänen tulla synttäreille, kun ei hän saa kyytiä.

Sinne sanoin, että eikös hänellä ole polkupyörä niin vastasi, että on on, mutta ei kuulemma jaksa polkea.

Matkaa n. 3 km häneltä meille...

Alkoi vielä sanomaan, että kun ei hänellä ole lahjapaperialaan.

Sanoin, että syntymäpäiville tulo on täysin vapaaehtoista eikä hän siis tullutkaan.

Kyllä harmitti lapsen puolesta. Itse olen jo tottunut, että tämä ihminen on itsekäs persläpi!!

Yksikään tuntemani 60 vuotiasi ei edes astuisi pyörän selkään.

Minä en itse mene yhdelleekkään synttärille. Niin naurettavia juhlia kuin olla voi. 

Siit täh! Mun äiti on 61v ja on pyöräillyt kymmeniä vuosia (miks lopettaa siihen kun täyttää 60v?) töihin sellaset 4km koska se on hyötyliikuntaa, talvisin kävelee mielellään sinne. Omakin auto on sekä äidillä että isällä, ettei ole pakon edessä se pyöräily niin että olis esim. vain yksi auto, jota toinen tarttee. Lisäksi pyöräilee pari kertaa kesässä mökille (isä menee autolla ruokatavaroiden kanssa), matkaa on sellainen 20km. Jos on pyöräillyt aina niin miksi maagisesti lopettaa kun täyttää 60v, jos se on itselleen mieluista liikuntaa?

Vierailija
215/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sitten klassinen ja hyvä tekosyy? Minua kutsutaan jatkuvasti kaiken maailman kissanristiäisiin, joihin ei ole mitään kiinnostusta mennä!

Viikonloppunakin anoppi tuli käymään ja kutsui minut henkilökohtaisesti mieheni kaukaisen serkun vaimon pojan lakkiaisiin. En ollut aiemmin kuullutkaan koko henkilöstä eikä mies ollut menossa, mutta minua kuulemma kaivattiin kovasti niihin pippaloihin. En osannut sanoa muuta kuin "anteeksi, meillä taisi olla jokin juttu silloin", koska olin juuri mainostanut olevani lomalla.

Just häät2017 ryhmässä kirottiin näitä äitejä ja anopeja jotka kutsuvat omia tuttaviaan toisten juhliin ja morsiot ivat pitopslvelun kanssa ihmeissään tämän takia, kun 75 henkeä on äkkiä anopin myyräntyön takia 90 henkeä. Onkohan nää niitä samoja tilanteita?

No olipa hyvä suomi ja vois oikolukeakin omat tekstinsä ennen lähettämistä.

Vierailija
216/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli tuntia ennen hääjuhlan alkua oli kaveri laittanut viestiä etteivät pääsekään tulemaan perheen kanssa.Törkeää käytöstä. Tuli ex- kaveri. Meillä muutenkin pienet häät 30 hlö ja tarkkaan valittiin ketä kutsuttiin, olisi pitänyt valita toisin.

Minä jouduin kerran olemaan tuollalailla törkeä kun sain keskenmenon hääpäivän aamuna. Fyysisesti olisin ehkä pystynyt menemään, mutta en henkisesti. Enkä kertonut syytä koska kukaan sukulaisista ei tiennyt raskaudesta enkä halunnut heidän ruotivan keskenmenoa juhlissa. Eipä meitä enää kutsuta sukulaisten juhliin. Minusta on julmaa tuomita ihminen siitä ettei yksiin juhliin pääse. Siinä ei ole tuo ex-kaveriksi heti julistava kovin hyvää kaveriainesta itsekään.

Vierailija
217/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää ehkä eniten se klassinen "vatsatauti". Varsinkin kun sen kuulee samalta ihmiseltä jo kolmannen kerran...

Vierailija
218/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempani eivät tulleet veljeni ylioppilasjuhliin, vaan lähtivät heti koululla pidetyn tilaisuuden jälkeen. Syyksi ilmoittivat sen, että heidän piti sulattaa pakastin juuri sinä päivänä.

Myös minun lakkiaiseni jättivät väliin, koska pitivät silloin siivouspäivän.

Vierailija
219/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä ei ole oikeastaan tekosyy mutta kerron kuitenkin.

60v perusterve äitini soitti lapsen syntymäpäivä aamuna, että tarviiko hänen tulla synttäreille, kun ei hän saa kyytiä.

Sinne sanoin, että eikös hänellä ole polkupyörä niin vastasi, että on on, mutta ei kuulemma jaksa polkea.

Matkaa n. 3 km häneltä meille...

Alkoi vielä sanomaan, että kun ei hänellä ole lahjapaperialaan.

Sanoin, että syntymäpäiville tulo on täysin vapaaehtoista eikä hän siis tullutkaan.

Kyllä harmitti lapsen puolesta. Itse olen jo tottunut, että tämä ihminen on itsekäs persläpi!!

Yksikään tuntemani 60 vuotiasi ei edes astuisi pyörän selkään.

Minä en itse mene yhdelleekkään synttärille. Niin naurettavia juhlia kuin olla voi. 

Siit täh! Mun äiti on 61v ja on pyöräillyt kymmeniä vuosia (miks lopettaa siihen kun täyttää 60v?) töihin sellaset 4km koska se on hyötyliikuntaa, talvisin kävelee mielellään sinne. Omakin auto on sekä äidillä että isällä, ettei ole pakon edessä se pyöräily niin että olis esim. vain yksi auto, jota toinen tarttee. Lisäksi pyöräilee pari kertaa kesässä mökille (isä menee autolla ruokatavaroiden kanssa), matkaa on sellainen 20km. Jos on pyöräillyt aina niin miksi maagisesti lopettaa kun täyttää 60v, jos se on itselleen mieluista liikuntaa?

Olen 62-vuotias, minulla on kaksi pyörää, juuri tilasi itselleni taas uuden (aito)nahkaisen bikertakin ja kasan tiukkoja farkkuja. Käyn keikoilla ja mieheni on minua 21 vuotta nuorempi.

En vielä kovin vanhaksi itseäni tunne.

Tyttäreni on 37-vuotias, aina meitä sisarukseksi luullaan. 🤔

Vierailija
220/1454 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni ei vaunut tulla poikani rippijuhliin, sillä ei jaksanut kuulemma esittää reipasta ja iloista sukulaisille. Jotain kriisiä oli miehensä kanssa tohon aikaan.

Itsekkäin ja tyhmin tapaamani ihminen.

Tämän kirjoittaja taitaa olla itsekkäin itse. Sanoo siskoaan tyhmäksi ja ei edes tiennyt, eikä välittänyt, mikä kriisi siskolla oli. En minäkään menisi tuollaisen siskon järjestämiin rippijuhliin. Ja jos suku on samanlaista niin todellakin rasittavaa olisi esittää reipasta. Itse ripillepäässeelle varmaan riittäisi rahakuori lahjaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi