Mies kyttää syömisiäni ja kommentoi kokoajan kroppaani
Ihan alkuun haluan sanoa, että en ole ylipainoinen vaan olen suhteemme alusta laihduttanut jo 12kg lievästä ylipainosta normaalipainoon. Olin siis isompi silloin, kun tutustuimme, mutta vasta nykyään mies on alkanut puhumaan siihen malliin että toivoisi minun laihtuvan lisää. Melkein joka kerta, kun syön jotain hyvää vähänkin, mies huomauttaa siitä ja on myös vähän väliä haukkumassa esim. ylipainoisia julkkiksia tai yleisesti lihavuutta. Itselläni on oikeasti hyvä itsetunto, ja kestän tiettyyn rajaan asti kaikenlaista kritiikkiä ja läpänheittoa, mutta jatkuva tarkkailun kohteena oleminen oman rakkaan taholta on alkanut ahdistaa. Esim. viimeksi kun olin lähdössä lenkille ja puin urheilutoppia päälle, mieheni tuli leikillään puristelemaan minua ylävatsasta, ja yllättyi kun siitä ei saanutkaan kunnolla kiinni. "Mä luulin että tässä ois enemmänkin löysää! Ehheh plöts plöts" ja luuli että ottaisin tuon kohteliaisuutena, kun en olekaan NIIN löysä kun hän luuli. Hän saattaa myös leikillään sanoa minua pullukaksi koska "se on niin hauskaa, kun tiedän että sulle voi sanoa niin kun oot niin vahva ettet loukkaannu sellaisesta!". Itse en vaan käsitä, mikä idea on jatkuvasti edes vitsillä arvostella minua vaikka en siitä loukkaantuisi ja olen itse tyytyväinen itseeni. Tuntuu. että mies on itse ajoittain epävarma itsestään ja purkaa omaa huonoa itsetuntoaan minuun tuolla tavoin. Hän ikään kuin testaa minua jatkuvasti, vaikkei itsekään kestäisi vastaavaa kommenttia itsestään. Tai ehkä juuri siksi testaakin.
Miten toimia? Olen puhunut miehelle suoraan ja myös pyytänyt lopettamaan läskivitsit. Puutun joka kerta myös epäkunnioittaviin puheisiin tai ilmauksiin muista ihmisistä. Olen tehnyt selväksi, että painoni ja syömiseni ovat oma asiani ja laihdutan vain jos itse haluan, en kenenkään käskystä. Onko kellään vastaavaa kokemusta? Onko tämä edes painoon liittyvää vai paheneeko tällainen ajan kuluessa vaikka olisin kuinka kaunis ja hoikka? Muuten mies on ihana ja kehuu minua. Luulen että hän on jopa kateellinen monesta asiasta, ja siksi välillä kehuu, välillä arvostelee.
Kommentit (37)
Seurustelin joskus laihan ja huonoitsetuntoisen miehen kanssa, joka huomautteli joskus painostani. Olin kyllä normaalipainoinen, mutta ylärajoilla. Kun päätimme erota, sanoin hänelle, että "Haluan oikean miehen , joka kunnoittaa minua, enkä tuollaista ruipeloa, jolla on heikko itsetunto".
Sittemmin hain ja löysin itselleni hyvän miehen, joka urheilee ja liikkuu paljon ja kannustaa minuakin liikkumaan. Hän ei ole kertaakaan haukkunut painoani, vaikka itse sille naureskelenkin joskus. Tämä myöhemipi on kookkaampi ja komeampi ja tietenkin paremmin kouluttautunut ja kasvatettu kuin tuo keskenkasvuinen ruipelo oli.
Ei kannata kuunnella kartaakaan naljailua, koska naimisiinmenon jälkeen tilanne riistäytyy käsistä. Vuoden ovat rajallisia ja niistä pitää nauttia. Narsisteihin, jotka vain alistavat toista, ei kannata sortua.
Kuulutko näihin jotka mussuttaa kaikenlaista p**kaa ruoka-aikojen välissä?
Sitten ymmärrän miestä,mikään ei ole rasittavampaa kun tyyppi joka ravaa koko ajan kaapilla.
Jos mies huomauttelee painosta, osta Bodaus-lehti ja katsele kuolaten lihaksikkaita miehiä. Eiköhän sanoma mene perille! Oikeasti tuollainen huomauttelija on narsisti, joka haluaa löytää minkä tahansa syyn alistaakseen. Jos se ei ole paino, se voi olla ruumiinrakenne, hiusten tyyli ja pituus, puhetyyli tms. tai vaikka ruoanlaittotaito.
Ota laukkus ja juokse!
Mä en tommosta ukkoa katselisi. Jos en kelpaa tämmösenä, niin ei sitten. Vittu, että olis rasittavaa kuunnella tommosta mussutusta päivästä toiseen. Mistä te löydätte aina noita fiksuja miehiä?
Vierailija kirjoitti:
miksi se painosta huomautteleminen menee naisilla niin tunteisiin? Ikävää joo, mutta puolustakaa itseänne. Ei tuollaista tartte kuunnella. Jos mies muuten mukava niin kyllä tuollaisesta luulisi pääsevän yli. Jos kolahtaa liikaa tunteisiin niin voisiko asiaa auttaa laihduttaminen..? En tiedä, pohdin vain!
Ihan kamalaa lynkkausta kun täällä heti akkalauma huutaa että "henkistä väkivaltaa, jätä se!" Jos mies ei vaan oikeasti tarkota millään ilkeällä, on vaan ns. putkiaivo...
No eiköhän asia mene sinne putkiaivoonkin asti siinä kohtaa, kun tulee jätetyksi jatkuvan mollaamisen takia, vaikka asiasta on sanottu jo moneen kertaan.
Itse en kuuntelisi. Jos teille tulee lapsia, he pitävät aivan luonnollisena, että äitiä saa haukkua läskiksi ja se on vain hauska vitsi. Pojat toimivat edelleen noin omassa suhteessaan myöhemmin - ja samalla tytöille kehittyy syömishäiriö, koska asia ahdistaa heitä niin paljon.
Järkkyä, en kuuntelisi moista mussutusta päivääkään enkä lähtis mihinkään kostolinjoille läähättämään lihaksikkaitten miesten perään.
Mies kiertoon.
Sun miehellä on ongelma stondiksen kanssa ja mies haluaa nujertaa sut oman viettivajauksesta johtuen. Luota itseesi ja näe ongelma miehessä
"Muuten mies on ihana ja kehuu minua"
Jaa. Ilkeältä ja typerältä tosin vaikuttaa.
Miksi ihmeessä te suostutte kuuntelemaan tuollaista? En kyllä ymmärrä naisia. Mies käyttäytyy k...päisisesti ja AP kyselee täältä neuvoja. Kannattaa sanoa sille miehelle, että pitää turpansa kiinni tuollaisista asioista tai sitten loppuu parisuhde siihen.
Ota sitä kiinni kikkelistä ja sano, ehheeheeh, mä luulin että tässä olis enemmänkin massaa...
AP paljon sun paino ja pituus? Ei normaalipaino sano mitään. Itsellä kun BMI oli 25 eli normaalipaino vielä, olin aivan käsittämättömän iso ja löysä. Ei lääketieteellinen normaalipaino kerro mitään esteettisestä "painosta". Mulla kaikki rasva vielä pakkautuu käsivarsiin ja mahaan, niin näytän ihan hirveältä ja miehekkäältä pötsini kanssa jos on vähäänkään extraa. Tähän vielä se, että kun lihasta ei poikkeavan paljoa ole. Jos on painonnostaja ja lihasta on, niin loogisesti voi olla painavempi ilman että on löysä ja iso. Sä voit hyvinkin olla vielä pullukka.
Jos sun mies vaan tykkää tosi hoikista naisista ja sä olet oikeasti sen silmään edelleenkin liian iso. Eikä hän osaa ilmaista mielipidettään "aikuismaisesti", vaan tuolla tavalla lapsellisesti leikittelee ja ivaa. Sitten kun äijä vaatii lisää vaikka oot BMI 19 eli aivan normaaliapinon alarajalla, niin sitten on syytä huolestua että haluaako se tappaa sut.
Pyydä sen näyttämään jotain ihannekuvia että sulle selviää minkälaisesta kropasta se pitää.
Paskoja miehiä!! Jos joku minua kohtelisi tuolla tavalla niin karjaisisin kovalla äänellä :"KATO PEILIIN!"
Tätä saa vapaasti lainata.
Ai, teilläkin käytetään uutta Weight-watchers (tm) konseptia.
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää naiset itsenne hoikkina. Niin yksinkertaista se on. Naisten itsekuri esimerkiksi herkkujen suhteen on yleensä huonompi kuin miesten, joten lihavuudesta saakin huomautella.
Suurella osalla suomalaisista miehistä on vatsaa ja ns. manboobsit. Miehet vaan näkee peilistä jotain muuta kuin totuuden kun katsovat itseään peilistä. Naiset on kriittisempiä ja naisia kohtaan ollaan kriittisempiä
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää naiset itsenne hoikkina. Niin yksinkertaista se on. Naisten itsekuri esimerkiksi herkkujen suhteen on yleensä huonompi kuin miesten, joten lihavuudesta saakin huomautella.
Lääkärin tehtävä on määritellä henkilön normaalipaino ja huomautella laihtumisen tarpeesta. Kenellekään muulle ei toisten paino kuulu eikä asiaan ole sopivaa puuttua.
Vierailija kirjoitti:
AP paljon sun paino ja pituus? Ei normaalipaino sano mitään. Itsellä kun BMI oli 25 eli normaalipaino vielä, olin aivan käsittämättömän iso ja löysä. Ei lääketieteellinen normaalipaino kerro mitään esteettisestä "painosta". Mulla kaikki rasva vielä pakkautuu käsivarsiin ja mahaan, niin näytän ihan hirveältä ja miehekkäältä pötsini kanssa jos on vähäänkään extraa. Tähän vielä se, että kun lihasta ei poikkeavan paljoa ole. Jos on painonnostaja ja lihasta on, niin loogisesti voi olla painavempi ilman että on löysä ja iso. Sä voit hyvinkin olla vielä pullukka.
Jos sun mies vaan tykkää tosi hoikista naisista ja sä olet oikeasti sen silmään edelleenkin liian iso. Eikä hän osaa ilmaista mielipidettään "aikuismaisesti", vaan tuolla tavalla lapsellisesti leikittelee ja ivaa. Sitten kun äijä vaatii lisää vaikka oot BMI 19 eli aivan normaaliapinon alarajalla, niin sitten on syytä huolestua että haluaako se tappaa sut.
Pyydä sen näyttämään jotain ihannekuvia että sulle selviää minkälaisesta kropasta se pitää.
Aivan, normaalipainoisia laihaläskejä puolet naisista. Ei se vaaka yksin paljon kerro.
Samalla mitalla takaisin, alat huomauttelemaan heti kun hänkin alkaa. Otat jonkin ulkoisen ominaisuuden ja piikittelet siitä tasan niin kauan kuin hän jatkaa sinun piikkittelyäsi. Mutta älä koskaan aloita ensimmäisenä!
Näin minä teen äidilleni joka minua arvostelee ja loppuu hyvin äkkiä. Suurin osa ihmisistä on kuitenkin epävarma jostain itsessään. Jos toinen loukkaantuu, sanot vain iloisesti "sä oot vain liian herkkä!"