Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teillä, joilla oli ensimmäinen raskaus yliaikainen-oliko myös muut raskaudet yli LA:n

Vierailija
01.06.2017 |

Mietin tässä todennäköisyyttä, että mahtaakohan tästä mun nykyisestäkin raskaudesta tulla yliaikainen. Esikoinen syntyi spontaanisti rv 42+1 eli virallisesti lievä yliaikaisuus. Istukka oli kuitenkin jo aivan kalkkeutunut ja lapsivesi lähes kokonaan ehtynyt. Vauvan liikkeet vähenivät loppua kohden. Synnytyksessä oli joitain ongelmia ja sydänäänet laskivat, lopulta vaisu vauva syntyi, hän oli vetänyt lapsivettä keuhkoihin ja joutui siksi osastolle hoitoon. Onneksi toipui nopeasti ja on muuten terve, mutta hirvittää, jos tuo sana skenaario toistuisi uudestaan. Se huoli ja ne ongelmat - voiko se vauva syntyä seuraavissa raskauksissa vähän aiemmin? Ainakin tilastollisesti ensimmäinen raskaus on usein pisin, mutta toisaalta yliaikaisuus on usein myös toistuva ominaisuus saman yksilön raskauksissa. Ei haittaisi, vaikka menisi vähän yli LA:n, mutta jos menee viikko tolkulla taas, niin voi olla taas tiukkaa pysyä henkisesti kasassa. En tietysti toivo joutuvani käynnistykseenkään, kun siihenkin liittyy riskejä. No, aika näyttää omalla kohdalla.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka oli, kaksi muuta ei. Eka 2 vk ns. yli.

Vierailija
2/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kaikki kolme lasta yli lasketusta 8-12 päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka käynnistyksellä 42+1. Toka syntyi spontaanisti 40+6. Luottavaisin mielin olisin sinuna, täällä on hyvä ja toimiva neuvolajärjestelmä. Onnea odotukseen :)

Vierailija
4/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka syntyi rv 41+3 ja toka rv 41+1 eli molemmat menivät yli lasketun ajan.

Vierailija
5/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana kaksi raskautta, jotka kumpikin meni kaksi viikkoa yli. Synnytykset piti käynnistää, kun eivät alkaneet itsestään. Kumpikin lapsi oli selkeästi yliaikainen eli kyse ei ollut väärin lasketusta ajasta.

Vierailija
6/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, jolla varattiin kahden ekan jälkeen seuraaville kahdelle lapselle käynnistysaika jo ekassa neuvolassa. Toisaalta tuedän myös niitä, joilla eka ollut yliaikainen, mutta loput tulleet viimeistään laskettuna aikana.

Yritä rentoutua ja olla mahdollisimman paljon stressaamatta synnytysajankohdasta, jotta et stressillä "viivästytä" asiaa. Käy vaikka jalka- tai kasvohoidossa, jos vaan ehdit. :)

Vierailija
7/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka syntyi 11pv etuajassa, toka 11pv yli ja kolmas 2pv etuajassa (kuun 11.päivä).

Ja itse olen myöskin 11pv etuajassa syntynyt. Ei siis mitään logiikkaa, mutta vähäsen magiikkaa.

Vierailija
8/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka syntyi 11pv etuajassa, toka 11pv yli ja kolmas 2pv etuajassa (kuun 11.päivä).

Ja itse olen myöskin 11pv etuajassa syntynyt. Ei siis mitään logiikkaa, mutta vähäsen magiikkaa.

Anteeksi, kirjoitusvirhe, itse olen 11pv yli syntynyt, en suinkaan etuajassa (vaikka olen äitini 4. lapsi).

Vierailija
9/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka syntyi 39+4, toinen 41+6 ja kolmas 39+6.

Vierailija
10/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka 41+4, toinen 39+2. Kolmas raskaus jouduttiin purkamaan komplikaation vuoksi 30+0.

Olin ihan äimänä kun toinen lapsi syntyikin ennen laskettua aikaa kun eka meni 11 pvä yli. Musta kyllä tuntuu että vauvat olivat saman viikkoisia. Lasketun ajan kanssa oli säätämistä toisessa raskaudessa ja sitä siirrettiin. Vauva oli ihan samanoloinen ja samaa kokoluokkaa kuin esikoinenkin:)

Vierailija
11/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei näköjään tiedetä mikä on yliaikainen.

Vierailija
12/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No luulisi, että suurin osa tietää, että yliaikainen on yli rv 42. Monethan mainitsee täällä, että yli lasketun, eikä väitä yliaikaiseksi. Ja harvalla tuskin menee paljoakaan yli rv 42, kun raskauden ei anneta jatkua kauaakaan sen yli. Ja oliko se, että noin 4-5% raskauksista vaan olisi yli rv 42. Yli lasketun ajan on sitten paljon yleisempää. Ap

Vierailija
13/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luulisi, että suurin osa tietää, että yliaikainen on yli rv 42. Monethan mainitsee täällä, että yli lasketun, eikä väitä yliaikaiseksi. Ja harvalla tuskin menee paljoakaan yli rv 42, kun raskauden ei anneta jatkua kauaakaan sen yli. Ja oliko se, että noin 4-5% raskauksista vaan olisi yli rv 42. Yli lasketun ajan on sitten paljon yleisempää. Ap

No kyllä tietää - vastasin jo tuossa yllä  ja jätin mainitsematta isosisäni, joka oli syntynyt 5. vuotta vasta sen jälkeen, kun isoisoäidin aviomies kuoli. Meni ihan reippaasti yli.

Vierailija
14/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka käynnistettiin rv42+0, meni kiireelliseksi sektioksi 42+1. Toka oli suuniteltu sektio rv 41+4, ei pienintäkään merkkiä, että olisi itsekseen lähtenyt tulemaan. Ja kolmas oli suunniteltu sektio 39+2, sama homma, ei mitään merkkejä omatoimisesta ulostulosta. 

Vierailija
15/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synty 41+6, toka 39+3

Vierailija
16/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka rv42+3 ja toinen rv41+5

Vierailija
17/17 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tietää - vastasin jo tuossa yllä  ja jätin mainitsematta isosisäni, joka oli syntynyt 5. vuotta vasta sen jälkeen, kun isoisoäidin aviomies kuoli. Meni ihan reippaasti yli.

Kuka oli isä? Vai menikö se vuosikausilla yli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi