Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Ruusulankadun asukas avautuu läheisestä päihdehoitolasta, ahdistaa ja pelottaa

Vierailija
01.06.2017 |

http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005234203.html

Teksti:
Asun Ruusulankadulla ja olen huolissani turvallisuudestani. Tuntuu, että varsinkin lämpimämpien ilmojen myötä Ruusulankatu 10:n asukkaiden käytös on muuttunut entistä levottomammaksi.

En haluaisi soittaa hätänumeroon niin usein kuin nyt joudun. Välillä joudun vaihtamaan kadun toiselle puolelle, ja muutaman kerran olen joutunut ottamaan juoksuaskeleita uhkaavien tilanteiden takia.

Myös materiaalista haittaa tapahtuu: polkupyöriä varastetaan, graffiteja maalataan ja olen nähnyt, kuinka roskis heitetään auton kylkeen. Todistan näitä tilanteita omin silmin ja näen myös, mihin rakennukseen nämä henkilöt menevät. Materiaa enemmän vaivaa kuitenkin turvattomuus.

Asumispalveluiden tarjoaminen päihteiden käyttäjille ei mielestäni ratkaise ongelmien syitä. Tällä tavoin vastataan pelkkiin seurauksiin. Peräänkuulutan päihdekuntouttamista.

Sosiaali- ja terveysministe­riön mukaan kuntoutuksen tavoitteena on edistää ihmisen toimintakykyä, itsenäistä selviytymistä, hyvinvointia, osallistumismahdollisuuksia ja työllistymistä. En usko päihteiden käyttämisen auttavan näiden tavoitteiden saavuttamisessa.

Aina paras ratkaisu ei ole loputon ymmärtäminen, vaan joskus tarvitaan asioihin puuttumista. On halvempaa tarjota pelkkä asunto päihdekuntoutuksen sijaan, mutta samaan aikaan näistä ”säästöistä” maksavat muut osapuolet. Poliisien resurssit menevät häiriötilanteiden hoitamiseen ja lähikaupat kärsivät varkauksista.

Haluan kuitenkin, että asunnottomien oikeuksista huolehdittaisiin, mutta en ymmärrä, miten heillä voi olla mahdollisuus jatkaa päihteiden käyttöä asunnon saamisen jälkeen. Erityisesti tämä tuorein tapaus, jossa asuntolasta on löydetty matkalaukkuun pakattu ruumis, todella järkyttää minua.

Päihdeongelmaiset asukkaat selvittelevät usein välejään vain keskenään, mutta joskus täysin ulkopuolinen henkilö voi joutua kohteeksi.

Kuinka pitkälle asioiden pitää mennä ennen kuin niihin puututaan?

Ruusulankadun asukas

Itse ihmettelen, miksi asuntolassa saa käyttää vapaasti päihteitä..

Kommentit (263)

Vierailija
61/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mielenkiintoinen tuo ex-käyttäjän kommentti, että riippuvuus on aina oma valinta. Toivottavasti tuota ajatusmaailmaa ei ole sulle syötetty ainakaan missään hoitopaikassa. :)

Olen itse ollut töissä vastaavissa paikoissa pk-seudulla ja tehnyt keikkaa myös Ruusulankadulla. Jännä ilmiön on se, että myös muissa asuntoloissa ja niiden ympäristössä on samanlainen meno, mutta se ei tunnu mediaa niinkään kiinnostavan. Esim. Kalliossa on vastaava paikka ja myös siellä päihteiden käyttäminen on sallittua. Henkirikoksia on tapahtunut myös muissa päihteidenkäyttäjien asuntoloissa, ei Ruusulankatu ole siinäkään mielessä mikään poikkeuksellisen paha paikka.

Vierailija
62/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei vihervasemmistolaiset voi ottaa noita omalle alueelleen? Jos on kerran niin suuri voimavara ja rikkaus

Rikkaus-retoriikasta tunnistaa, ettei faktoilla ole niin väliä.

Todellisuudessa Helsingin arvoalueiden asukkaat eivät keskimäärin ole arvoiltaan oikeistokonservatiiveja.

Lähde: http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005197098.html

Kiinnostaisi myös lähde, kuka muka on sanonut vakavia päihdeongelmia voimavaraksi ja rikkaudeksi :D Taitaa olla ihan vahtoehtoisia faktoja.

Erilaisuus ja asukaskunnan monimuotoisuus ovat tietyn porukan mielestä rikkautta. Minun mielestäni ei ole ja haluaisin asua keskituloisessa homogeenisessä ympäristössä. Miksei alueita voi eriyttää enemmän? Palvelisi mun mieltymyksiä sekä näiden, jotka saavat kiksejä monimuotoisuudesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hyyssätään aivan uskomattoman paljon päihdeongelmaisia! Jopa täysin sänkyyn hoidettaville alkoholisteille ja nisteille yhteiskunta tarjoaa asunnot, lääkkeet, hoitotarvikkeet, sairaalasängyt, kotihoidot, dialyysit (x3vko) ja muut kalliit erikoissairaanhoidon toimenpiteet... Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Parasta tässä on se etteivät he itse maksa juuri mistään mitään. Mistä he olisivat tuloja/eläkettä kerryttäneet, kun koko elämä mennyt päihdepiireissä.

Samaan aikaan päivähoidossa kasvatetaan ryhmäkokoja ja lapseni "pääsee" ekaluokalle 26 oppilaan kanssa homekouluun.

Välillä kyseenalaistan työssäkäynnin (ja verojen maksamisen) mielekkyyden...

Vierailija
64/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään ei ole mitään vihervasemmistolaisten alueita. Ne sijoitetaan sinne missä näitä tapauksia muutenkin pyörii koska siellä ne kohtaavat parhaiten nämä palvelut. Jos ne sijoitetaan viher-alue 3 lle niin he eivät yksinkertaisesti pysy siellä vaan pyörivät edelleen niillä kulmilla missä haluavat pyöriä. Valvonnan allehan näitä halutaan ja tämä on se keino.

Mutta voisi olla enemmän. Tietyille alueille voisi laittaa enemmän vihervasemmistolaisten diggaamia juttuja ja toisille sitten ei ollenkaan. Näin ihmisten asuinviihtyvyys lisääntyisi, kun eroja kaupunginosien välillä olisi enemmän

Vierailija
65/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Limuviinat kauppoihin.

Ihan tiedoksesi vaan, ovat olleet siellä jo vuosien ajan. Se, että jatkossa saisi myydä muutaman kymmenyksen vahvempaa, eikä enää pelkästään käymisteitse valmistettuja, ei muuta mitään mihinkään suuntaan. Alkoholistejahan ei limuviinat hetkauta suuntaan eikä toiseen, he käyttävät hieman toisenlaisia tuotoksia.

Lueppa tarkasti tuon ex nistin viesti. Sinun politiikkasi riistää ei vapauta. Koeta ymmärtää ettei noille tapauksille haluta antaa sitä vahvempaa käteen kun riittävästi tulee ongelmia jo tästä miedommastakin. Eli aivan turhaan puolustelet limuviinojen kauppasaataavuutta saivartelija. 

Minun "politiikkani" riistää??? Minkälainen ihminen päästelee suustaan tuollaisia, kun minä kerroin ainoastaan kylmän faktan, en politisoinut yhtään mitään? 

Limuviinat siis ovat olleet kaupoissa ihan vapaasti saatavilla jo vuosien ajan, ovat vain olleet käymisteitse valmistettuja. Uuden lain myötä ne muuttuisivat muutaman kymmenyksen verran, eivät siis käytännössä juuri lainkaan. Se ei vaikuttaisi yhtään mihinkään ja on naurettavaa ja samalla erittäin surullista, että joku vertaa limuviina-asetuksen muuttamista johonkin nistihommiin. 

Googlaa limuviinat raukka niin tiedät mistä puhutaan. Osaat jatkossa kommentoida eikä tarvitse itkeä omaa typeryyttään. Toiseksi sellainen joka työskentelee näiden nistien kanssa tietää kuinka paljon sitä kaljaa ja näitä käymisteitse valmistettuja tuotteita kuluttaa nämä päihdeongelmaiset. Kannattaisi hieman seurata uutisia jotta pysyisi kärryillä.

Vierailija
66/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauroin katketakseni kun tuo siirrettin Kurvista Töölöön. Miksi muuten noi nistit saavat aina parhaimmat paikat kaupungista? Eikö heitä voisi asuttaa jossain metsässä pois ihmisten näköpiiristä?

Luettelisitko ne kaikki parhaimmat paikat kaupungista, jotka nistit ovat saaneet?

Munkkisaaressa Eiran vieressä on myös joku nistien paikka. Siellähän se Armankin kävi kuvaamassa sitä narkkijaksoa. Niin eli Eiran vieressä Helsingin kantakaupungissa = on todella hyvä sijainti.

"Joku nistien paikka". Nyt on faktojentarkistaja äänessä. Oliko tässä kaikkki kaupungin parhaat paikat? Kerro toki loputkin.

https://www.hdl.fi/fi/ajankohtaista/1744-korvaushoito

No, jos ajatellaan, että narkeille on oma paikka Munkkisaaressa, Töölössä ja vaikka Mäkelänkadullakin, aikana, jolloin kaikki eivät edes saa toivottua asuntoa mistään, puhumattakaan kantakaupungista, voi noidenkin sijainti herättää jossakussa tunteita. En puhu omasta puolestani, asun itse kantakaupungissa.

Töölössä on toinenkin päihdeasuntola, Etu-Töölössä. Se on vielä kalliimpi alue kuin Taka-Töölö, jossa Ruusulankatu sijaitsee.

Vierailija
67/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa mielenkiintoinen tuo ex-käyttäjän kommentti, että riippuvuus on aina oma valinta. Toivottavasti tuota ajatusmaailmaa ei ole sulle syötetty ainakaan missään hoitopaikassa. :)

Olen itse ollut töissä vastaavissa paikoissa pk-seudulla ja tehnyt keikkaa myös Ruusulankadulla. Jännä ilmiön on se, että myös muissa asuntoloissa ja niiden ympäristössä on samanlainen meno, mutta se ei tunnu mediaa niinkään kiinnostavan. Esim. Kalliossa on vastaava paikka ja myös siellä päihteiden käyttäminen on sallittua. Henkirikoksia on tapahtunut myös muissa päihteidenkäyttäjien asuntoloissa, ei Ruusulankatu ole siinäkään mielessä mikään poikkeuksellisen paha paikka.

Eikö tuo Ruusulankatu ole kuitenkin turhan suuri yksikkö, vai mitä mieltä olet?

Vierailija
68/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa hyyssätään aivan uskomattoman paljon päihdeongelmaisia! Jopa täysin sänkyyn hoidettaville alkoholisteille ja nisteille yhteiskunta tarjoaa asunnot, lääkkeet, hoitotarvikkeet, sairaalasängyt, kotihoidot, dialyysit (x3vko) ja muut kalliit erikoissairaanhoidon toimenpiteet... Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään. Parasta tässä on se etteivät he itse maksa juuri mistään mitään. Mistä he olisivat tuloja/eläkettä kerryttäneet, kun koko elämä mennyt päihdepiireissä.

Samaan aikaan päivähoidossa kasvatetaan ryhmäkokoja ja lapseni "pääsee" ekaluokalle 26 oppilaan kanssa homekouluun.

Ymmärrän..muttta silti. Mitä pidät vaihtoehtona?

Jotkut päihteidenkäyttäjät jopa voivat selvitä takaisin normaalielämään hoitojen avulla, jos se mahdollisuus on, niin eikö olisi inhimillistä tarjota sitä?

Ja sitten taas, pitäisikö päihteidenkäyttäjien muuten asua sillan alla ja kuolla talvella pakkaseen? ehkä ryöstellä ihmisiä kadulla? Päihteidenkäyttäjät ovat rikollisempia, mutta itse uskon, että hyysäys myös vähentää jonkin verran rikollisuutta, narkkien ei tarvitse ryöstellä ihmisiä elääkseen.

Vierailija
69/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut päihteidenkäyttäjät jopa voivat selvitä takaisin normaalielämään hoitojen avulla, jos se mahdollisuus on, niin eikö olisi inhimillistä tarjota sitä?

Ja sitten taas, pitäisikö päihteidenkäyttäjien muuten asua sillan alla ja kuolla talvella pakkaseen? ehkä ryöstellä ihmisiä kadulla? Päihteidenkäyttäjät ovat rikollisempia, mutta itse uskon, että hyysäys myös vähentää jonkin verran rikollisuutta, narkkien ei tarvitse ryöstellä ihmisiä elääkseen.

Miksei noita voisi sijottaa jonnekin jumalan selän taakse? Onhan sivarikeskuskin hornan tuutissa ja ne tyypit eivät sentään rötöstele tai meuhkaa

eri

Vierailija
70/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Limuviinat kauppoihin.

Ihan tiedoksesi vaan, ovat olleet siellä jo vuosien ajan. Se, että jatkossa saisi myydä muutaman kymmenyksen vahvempaa, eikä enää pelkästään käymisteitse valmistettuja, ei muuta mitään mihinkään suuntaan. Alkoholistejahan ei limuviinat hetkauta suuntaan eikä toiseen, he käyttävät hieman toisenlaisia tuotoksia.

Lueppa tarkasti tuon ex nistin viesti. Sinun politiikkasi riistää ei vapauta. Koeta ymmärtää ettei noille tapauksille haluta antaa sitä vahvempaa käteen kun riittävästi tulee ongelmia jo tästä miedommastakin. Eli aivan turhaan puolustelet limuviinojen kauppasaataavuutta saivartelija. 

Minun "politiikkani" riistää??? Minkälainen ihminen päästelee suustaan tuollaisia, kun minä kerroin ainoastaan kylmän faktan, en politisoinut yhtään mitään? 

Limuviinat siis ovat olleet kaupoissa ihan vapaasti saatavilla jo vuosien ajan, ovat vain olleet käymisteitse valmistettuja. Uuden lain myötä ne muuttuisivat muutaman kymmenyksen verran, eivät siis käytännössä juuri lainkaan. Se ei vaikuttaisi yhtään mihinkään ja on naurettavaa ja samalla erittäin surullista, että joku vertaa limuviina-asetuksen muuttamista johonkin nistihommiin. 

Googlaa limuviinat raukka niin tiedät mistä puhutaan. Osaat jatkossa kommentoida eikä tarvitse itkeä omaa typeryyttään. Toiseksi sellainen joka työskentelee näiden nistien kanssa tietää kuinka paljon sitä kaljaa ja näitä käymisteitse valmistettuja tuotteita kuluttaa nämä päihdeongelmaiset. Kannattaisi hieman seurata uutisia jotta pysyisi kärryillä.

Ihan olennainen syy olla suomatta limuviinoja ja 5.5% bulkkikaljaa kioskeihin kun näitä päihteiden ongelmakäyttäjiä on paljon. Se keissi 4.7% muuttuu keissiksi 5.5% ja hinta ja verot pysyvät samoina. Kulutus ja haitat ja kulut kasvavat.

Vierailija
71/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauroin katketakseni kun tuo siirrettin Kurvista Töölöön. Miksi muuten noi nistit saavat aina parhaimmat paikat kaupungista? Eikö heitä voisi asuttaa jossain metsässä pois ihmisten näköpiiristä?

Luettelisitko ne kaikki parhaimmat paikat kaupungista, jotka nistit ovat saaneet?

Munkkisaaressa Eiran vieressä on myös joku nistien paikka. Siellähän se Armankin kävi kuvaamassa sitä narkkijaksoa. Niin eli Eiran vieressä Helsingin kantakaupungissa = on todella hyvä sijainti.

Se on katkaisuhoitoklinikka, missä Arman kävi, ei mikään asutuspaikka.

Vierailija
72/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei vihervasemmistolaiset voi ottaa noita omalle alueelleen? Jos on kerran niin suuri voimavara ja rikkaus

Rikkaus-retoriikasta tunnistaa, ettei faktoilla ole niin väliä.

Todellisuudessa Helsingin arvoalueiden asukkaat eivät keskimäärin ole arvoiltaan oikeistokonservatiiveja.

Lähde: http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005197098.html

Kiinnostaisi myös lähde, kuka muka on sanonut vakavia päihdeongelmia voimavaraksi ja rikkaudeksi :D Taitaa olla ihan vahtoehtoisia faktoja.

Erilaisuus ja asukaskunnan monimuotoisuus ovat tietyn porukan mielestä rikkautta. Minun mielestäni ei ole ja haluaisin asua keskituloisessa homogeenisessä ympäristössä. Miksei alueita voi eriyttää enemmän? Palvelisi mun mieltymyksiä sekä näiden, jotka saavat kiksejä monimuotoisuudesta

Ihan täyttä paskapuhetta taas. Pysyisit faktoissa. Jotain keksimääsi "tiettyä porukkaa" on helppo syyttää vaikka mistä, eikä tuon tason lööperi ole edes falsifioitavissa.

Vierailija
73/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei noita voisi sijottaa jonnekin jumalan selän taakse? Onhan sivarikeskuskin hornan tuutissa ja ne tyypit eivät sentään rötöstele tai meuhkaa

eri

Koska aikuista ihmistä ei voi pakottaa jumalan selän taakse vankilaa ja armeijaa lukuun ottamatta. Mun eräs tuttu asuu Ruusulankadun asuntolassa ja voin kertoa että mikäli ei asuisi, niin siellä se pyörisi kuitenkin. Tosin kodittomana ja varmaan jonkun töölöläisen kerrostalon rappukäytävässä nukkuen. Tällä hetkellä päihdeongelmansa on muuten hoidossa, avun saaminen on aika paljon helpompaa tuolla kuin lähteä tyhjästä hakemaan sitä itse. Valitse siitä sitten pienempi paha.

Vierailija
74/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätään tähän vielä, että jos 10 vuoden kuluttua lapsesi olisi päihdeongelmainen/narkki, etkö toivoisi hänen saavan hoitoa? Yleensä päihdeongelmaisilla on läheisiä, jotka toivovat, että tälle olisi vielä elämässä luvassa muutakin, kun että on asunnoton päihteenkäyttäjä kadulla.

Vierailija
75/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joku nistien paikka". Nyt on faktojentarkistaja äänessä. Oliko tässä kaikkki kaupungin parhaat paikat? Kerro toki loputkin.

https://www.hdl.fi/fi/ajankohtaista/1744-korvaushoito

No, jos ajatellaan, että narkeille on oma paikka Munkkisaaressa, Töölössä ja vaikka Mäkelänkadullakin, aikana, jolloin kaikki eivät edes saa toivottua asuntoa mistään, puhumattakaan kantakaupungista, voi noidenkin sijainti herättää jossakussa tunteita. En puhu omasta puolestani, asun itse kantakaupungissa.

Töölössä on toinenkin päihdeasuntola, Etu-Töölössä. Se on vielä kalliimpi alue kuin Taka-Töölö, jossa Ruusulankatu sijaitsee.

Eikö se Etu-Töölön mesta oo ihan kodittomien yömaja, jossa yöpymisen ehto on päihteettömyys? Vai onko siellä joku päihdekuntoutuskin?

Itse aiheeseen: mielestäni päihderiippuvaisista tulee pitää huoli samalla tavalla kuin muista sairaista ja heikoista. Ongelma tunnustetaan lääketieteessäkin. Heidän on kuitenkin vaikea saada apua yhteiskunnalta(useimmat avunantajat on järjestöjä...), sillä esimerkiksi isoin osa mielenterveyspalveluista on suunnattu päihteettömille. Meillä on myös paljon työssäkäyviä alkoholisteja, jotka saattavat olla vain potkujen päässä viiinakrampeista ja vaipoista. Kärjistetysti jokainen suomalainen tuntee jonkun jolla on päihdeongelma...

Vierailija
76/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Lue ketjua pliis en jaksaisi toistaa itsesäni. Siksi ettei nämä tapaukset pysy siellä 3 alueella. 

Vierailija
77/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo asuntola on vaa toteutettu ihan väärällä periaatteella. Valtava bunkkeri täynnä eri-ikäisiä ja eri vaiheessa "päihdeuraa" olevia käyttäjiä. On varsinainen narkkikoulu monelle nuoremman polven käyttäjälle. Paikalla ehkä yksi asumisohjaaja, eikä edes pyrkimystä elämänsuunnan muuttamiseen. Näitä paikkoja pitäisi hajasijoittaa (monenlaisille alueille) ja tarjota/ohjata palveluiden piiriin asukkaita. Nykyisellään vaan ylläpidetään ongelmaa. Liian iso yksikkö, vaikea hallita. Sinänsä moka sininauhaliitolta tuon muotoinen ratkaisu.Ei oikein palvele _kenenkään_ etua...

Vierailija
78/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töölössä taitaa olla enemmän nimbyjä.

Mutta kommenttiboksia lukiessa voi kyllä kaivaa popcornit esiin. Että voisko ne kaikki päihteenkäyttäjät vaikka kuormurilla kärrätä jonnekin laitakaipungin varastoon, ja vielä muualle Suomeen. Siellä saisivat olla keskenään. Rakentavia ideoita:D

Irvokas kommenttisi oli rakentavan vastakohta. Ei siellä kommenteissa kukaan ehdottanut mitään WWII vainoja. Ainoastaan ettei huumeidenkäyttäjien tarvitsisi välttämättä asua Suomen kalleimmalla alueella. Eikös tämä ole aika järkevää?

...vaan että huumeidenkäyttäjät pitää pakata jonnekin muiden ongelmaisten keskelle, esim. jonnekin lähiöön, jossa ihmiset ei valita niin paljon, vaikka ongelmat olisi täysin samat?

Että matalamman tulotason asuinpaikassa on ihan ok, jos leikkipuistosta löytyy ruiskuja, nehän melkein kuuluu sinne? Ihanko tosissaan?

Kerro nyt lisää tästä 'järkevästä', olen kiinnostunut.:)

No minä kerron lisää. Sanoin, ettei heitä pidä asuttaa Suomen kalleimmalle alueelle. Loput keksit itse. Väitteelleni ei vaadita muita perusteluja kuin se, että kaupunki säästäisi miljoonia vuokrissa.

Vierailija
79/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkopuolisen kommenttina, että tätähän kaikki toivovat ja tämä olisi kaikille eduksi. Jää kuitenkin epäselväksi, kuinka tehokasta Ruusulankadun toiminta on ja kuinka moni oikeasti selviää normaalielämään. Sen kuvittelisi häiritsevän kuntoutumista, että omassa asuintalossa on pelkkiä päätoimisia huumeidenkäyttäjiä.

Vierailija
80/263 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Limuviinat kauppoihin.

Ihan olennainen syy olla suomatta limuviinoja ja 5.5% bulkkikaljaa kioskeihin kun näitä päihteiden ongelmakäyttäjiä on paljon. Se keissi 4.7% muuttuu keissiksi 5.5% ja hinta ja verot pysyvät samoina. Kulutus ja haitat ja kulut kasvavat.

Höpöhöpö. Ei koko muu yhteiskunta voi toimia näiden luuserinistien yms. ehdoilla. Päihteiden väärinkäyttö on täysin oma vika. Muiden ihmisten oikeutta ostaa vahvempia oluita sieltä mistä haluaa, ei pitäisi rajoittaa näiden ongelmatapausten vuoksi, jotka kuitenkin ovat pieni vähemmistö.