Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tyytymätön YTHS:n palveluun

Vierailija
31.05.2017 |

Sieltä ei ilmeisesti voi varata aikaa suoraan vaan kaikkeen pitää jonottaa myös puhelimessa. Onko muut opiskelijat miten tyytyväisiä?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ihan sekopäistä porukkaa töissä. En mene enää ikinä. :D

Vierailija
2/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juttu joka tuli just äsken mieleen sieltä: Olin käynyt ensin hoitajan kanssa juttelemassa menkkuleista ja eukko sanoi, että minun pitää aloittaa e-pillerit. Sanoin, että en tule ottamaan pillereita, olen vaikka sitten ilman mitään lääkkeitä kuten tähänkin asti. Sitten eukko sanoi, että "katsotaan mitä lääkäri sanoo". Sitten kun olin käynyt lääkärillä ja saanut reseptin yhdestä lääkkeestä, niin tämä hoitaja oli pitänyt oveaan koko ajan auki. Kun tulin lääkärin huoneesta ja laittanut oven kiinni, akka säntäsi minun luo ja otti paparin kädestä ja sanoi "mitä se kirjoitti". Mitä vadelmaa se tämmöinen on???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi juttu joka tuli just äsken mieleen sieltä: Olin käynyt ensin hoitajan kanssa juttelemassa menkkuleista ja eukko sanoi, että minun pitää aloittaa e-pillerit. Sanoin, että en tule ottamaan pillereita, olen vaikka sitten ilman mitään lääkkeitä kuten tähänkin asti. Sitten eukko sanoi, että "katsotaan mitä lääkäri sanoo". Sitten kun olin käynyt lääkärillä ja saanut reseptin yhdestä lääkkeestä, niin tämä hoitaja oli pitänyt oveaan koko ajan auki. Kun tulin lääkärin huoneesta ja laittanut oven kiinni, akka säntäsi minun luo ja otti paparin kädestä ja sanoi "mitä se kirjoitti". Mitä vadelmaa se tämmöinen on???

Mitä tästä opin? Pitää laittaa kaikki paperit visusti piiloon ennen kuin ovesta astuu ulos! :D

Vierailija
4/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sain sieltä hyvää palvelua. Esimerkiksi kun hormonaalisen ehkäisyn kanssa tuli ongelmia, lääkäri otti huoleni tosissaan ja teki laajat tutkimukset asiaa selvittääkseen. Hammaslääkärillekin pääsi helposti ja nopeasti, ja hoito oli hyvää ja hammaslääkäripelkoni otettiin tosissaan. Myös muissa sairastapauksissa vähintään terveyden- tai sairaanhoitajan puheille pääsi yleensä saman päivän aikana. Ei siis mitään valittamista.

Vierailija
5/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisinsoittopalvelu ei toimi, etenkään mielenterveysasioissa. Kun just siellä se pitäis toimia. Siinä tulee fiilis että en mä sit kehtaakaan häiritä noita mun "ongelmilla". Lisäks siinä nauhoitteessa on tosi vittuuntuneen kyllästynyt ääni. Ei erityisemmin houkuttele hakemaan apua. Onneks olen nyt amk:ssa, mutta yths on laajentumassa meillekin...

Vierailija
6/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokemuksia vain YTHS hammaspalveluista. Palvelun laatu oli erinomaista, mutta myös pientä valittamisen aihetta löytyi Helsingin YTHS hammaspuolen toiminnasta. En sitten tiedä olenko vain liian hemmoteltu ollut Espoon kunnan hammashuollosta, joka on ollut koko ikäni aivan 5/5 laatua ja jossa jokaikinen työntekijä on vaikuttanut sekä ammattitaitoiselta ja mukavalta. Takaisin YTHS kokemuksiin:

Suuni oli tulehduksissa yhteensä yli puolivuotta ja hampaita poistettiin hiljalleen yksi kerrallaan ja sitten taas odoteltiin ja jonoteltiin, syötiin antibiootteja ja välillä sylkirauhanenkin tulehtui hammastulehduksen takia. Sitten jorvista hakemaan toisia antibiootteja kun naama turposi ja hammaslääkäri tajusi, ettei johtunutkaan enää hampaasta.

Lisäksi tuntui siltä, että hammaslääkärillä ja hoitajalla oli jatkuvasti kiire tauolle. Asia ilmeni niin, että kaikki tehtiin hyvin nopeasti ja lopuksi ei annettu mitään ohjeita jatko hoidolle, ellei itse kysynyt. Monesti jäi hemmentynyt fiilis, että mitähän sitä nyt sitten, vaikka tivasin hieman ohjeita. Lisäksi ainakin yhtä hampaan poistoa varten oli varattu 45 min aika, mutta toimenpiteessä kesti alle 20 minuuttia, silti YTHS laskutti pidemmän mukaan. Onneksi tajusin reklamoida ja en joutunut tuota maksamaan. Muistaakseni oli päivän viimeinen aika ko. hammaslääkärille, tainnut odottaa viikonloppun pääsyä ja vähän päästä helpommalla päivästä ja saada ilmaista rahaa parikymmentä minuuttia vielä.

Nyt poistettua 3 hammasta myöhemmin tilanne ihan hyvä, harmittaa vaan, etteivät voineet poistaa kaikkia hampaita tai edes kahta yhdellä kertaa. Tiedän, että tuota ei suositella, mutta helpottaisi tätä jatkuvaa suun tulehdusta ja paskaa makua suussa, kun tuntuu jatkuvasti viisauden hampaasta alkavan. Myöskään päänsäryt eivät ole kivoja, ovat kuitenkin aina hellittäneet kun viisauden hampaita on poistettu. 

Tällä hetkellä taas tulehdus päällä (viimeisen viisurin kohdilla) ja jonossa oman kylän julkiselle puolelle, tosin ei katkeruudesta ythssää kohtaan vaan valmistumisen johdosto. Pakko sanoa, että vaikka ko. hammaslääkäri oli selkeästi kiireinen tauolle tehty työnjälki oli myös todellla laadukasta. Todella huonoa potilaan hoitamista ja palvelua vain oli.

Vierailija
7/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoito on kohdallani toiminut hyvin, mutta mielenterveyspalvelut ei senkään vertaa... Jouduin kikkailemaan aikalailla, että sain ylipäätään ajan psykiatrille. En käsitä miten tämän kyseinen henkilö on ylipäätään päätynyt lääkärin ammattiin, tökerö ja epäystävällinen. Empaattisuutta ei sitten hiventäkään. Kaikki käynnit ovat olleet kuin jotain kuulusteluita, mutta silti todellinen tilanteeni ei kiinnosta häntä tippaakaan, myös omakannasta lukemani lausunnot ovat melko erikoisia. On selvää, että mielenterveysongelmani ovat pahentuneet ja terapeuttini - vaikkei diagnooseja teekään - niin on hienovaraisesti epäillyt taustalla olevat muutakin kuin masennusta. Kun tästä mainitsin psykiatrille, hän vain huudahti, että "ei meillä täällä yths:llä ole resursseja tehdä mitään psykologisia tutkimuksia". Jaaha, ovatko mielenterveyspalvelut siis vain lääkkeiden määräämistä, masennusdiagnoosin antamista kaikille ja sairaslomien kirjoittamista varten...

Kunnalliseen en meinaa päästä millään, koska kuulun YTHS:n piiriin. Jos olisi varaa menisin heti yksityiselle.

Vierailija
8/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaaha, ovatko mielenterveyspalvelut siis vain lääkkeiden määräämistä, masennusdiagnoosin antamista kaikille ja sairaslomien kirjoittamista varten..."

Tiivistit erinomaisesti YTHS:n tarjoaman mt-hoidon

Vierailija
9/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin ihan hyviä kokemuksia Helsingin YTHS:stä. Hammaspalvelut toimii tosi hyvin. Mielenterveyspuolelle jouduin jonottamaan aika kauan mut sain siinä välissä tukea terkkarilta ja yleislääkäriltä. Mielenterveyspuolen resurssit on aika rajalliset mut varsinkin psykiatrini oli todella kiva.

Vierailija
10/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa ja ammattitaidotonta palvelua. Itselläni oli kaikki kilpirauhasen vajaatoiminnan klassiset oireet, TSH 5 ja suvussa valtaosalla kilpirauhasen vajaatoiminta (jo monessa sukupolvessa). Lääkäri sanoi näillä taustatiedoilla ja veriarvoilla, että ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa. Epäilen anemiaa, otetaan vielä varmuuden hemoglobiini (joka sitten paljastui oikein hyväksi).

Ei edes seurantaa, miten arvot kehittyy tms. Hän totesi kilpirauhaseni terveeksi. :)

Vierailija
11/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina saanut tosi hyvää palvelua. 🌸

Vierailija
12/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään erityisen pahaa YTHS:stä. Huonoja lääkäreitä on satunnaisesti ollut, mutta niin yksityiselläkin. Asia mistä valittaisin, niin hammashoidon jonot olivat ainakin muutama vuosi sitten hirveät. Olisi vähemmän paikkoja suussa ja kaikki juuret tallella, jos olisi päässyt hoitoon nopeammin tai tajunnut, että ajan saamiseen tuolta menee iankaikkisuus.

Vierailija
13/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina saanut hyvää palvelua, paitsi eräältä miesgyneltä. Hän oli tyly ja asiaton - kaikki muut ovat olleet mukavia ja avuliaita.

Vierailija
14/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain 2013 alussa Tampereen YTHS:ltä masennukseen apua. Jonottaa sai vaikka kuinka kauan psykologille, mutta lääkäri ja sairaanhoitaja seuras sen aikaa vointia. Sairaanhoitajalle juttelusta en kyllä kokenut saavani mitään irti. Mutta hoitoon hakeutuminen otettiin tosissaan, ajan sain viikon alussa torstaille ja puhelimeen vastannut vielä varmasti että pystynkö odottamaan sinne asti. En tiedä miten siellä on nykyään, mutta sinne olisi tarvinnut ehdottomasti psyk. sairaanhoitajia joille pääsee lyhyellä odotusajalla ja matalalla kynnyksellä juttelemaan.

15/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylästä vain hyviä kokemuksia.

Hammaslääkäripuolella mm. viisaudenhampaan poistot. Yleislekuripuolella peruskauraa, ei mitään mutkikasta.

Mielenterveyspuolelta ei omaa kokemusta, mutta kaksi ystävää on saanut sieltä hoitoa ja olleet tyytyväisiä. Toisella oli traumaattinen kokemus, sai siihen hyvin apuja. Toisella hoidettiin kai masennuksena, myöhemmin sai kaksisuuntaisdiagnoosin. Sen kaksisuuntaisen hoitotasapainon seurannassa YTHS hienosti pulssilla koko ajan, vaikka varsinainen vastuutaho kai oli alueen keskussairaala.

Vierailija
16/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Näkeehän se koneeltakin mitä se kirjoitti. Ei tarvi papereita ottaa kädestä. 

Vierailija
17/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina saanut hyvää palvelua, paitsi eräältä miesgyneltä. Hän oli tyly ja asiaton - kaikki muut ovat olleet mukavia ja avuliaita.

Mä taas sain siltä miesgyneltäkin hyvää palvelua :) Vaikka jännitinkin kun miehelle piti mennä. Oikein hyvä oli. 

Vierailija
18/74 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä hammas- ja yleiseltä puolelta pelkkää hyvää sanottavaa. Hoitajat ja lääkärit superempaattisia, jotkut jopa siinä mittakaavassa että vuosien jälkeenkin melkein tippa tulee linssiin. 

Vierailija
19/74 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaspuolella homma on toiminut aina hyvin.

Muusta toiminnasta ei voi sanoa samaa ollenkaan. Kokemusta kahdesta yleislääkäristä, joista ensimmäinen aivan karmaiseva kokemus. Takaisinsoittopalvelu ei toimi, ei toimi monella muullakaan, he ovat itsekin sen myöntäneet ja myös monet muut tyytymättömiä paikkakuntani yths:n palveluun. On käsittämättömän typerää edes pitää mitään puhelinlinjaa, jos siihen ei ikinä vastata eikä ketään ole puhelimitse mahdollista saada kiinni. Laittaisivat vaikka edes jonkun nettilomakkeen, jolla yhteydenotot.

Vastaus palautteeseen sieltä on, että jos et ole tyytyväinen, mene muualle. Sairaan ihmisen pompottamista, pallottelua, jatkohoidon lähetteiden panttaamista, saman vaivan takia juoksutetaan tismalleen saman yleislääkärin vastaanotolla monta, monta, monta kertaa, lääkäri toteaa samat asiat, mutta lähetettä eteenpäin ei saa. Vaiva jatkuu ja pahenee. Se on yths:n mielestä terveydenhoitoa. Toiminta järkyttävän tehotonta ja täysin vailla minkäänlaista empatiaa.

Vierailija
20/74 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään sellainen toimisi, että jokainen voisi ilman asiantuntijan kannatusta varata noin vain netistä ajan. Ajattele miten monta turhaa varausta siellä olisi kun kaikki kipeän sormen tai oudon mustelman valittelijat luulotautiset veisivät jatkuvasti kaikki vapaat ajat. Sitäpaitsi vain hoitajat osaavat määrittää minkä mittainen aika mihinkin tapaukseen tarvitaan.