Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekin nihkeys ostettaessa pieniä lääkeruiskuja

Vierailija
29.05.2017 |

Minkä vuoksi apteekista on niin hemmetin vaikeaa saada ostettua pieniä lääkeruiskuja. Aina kun niitä kysyy, niin tätien ilmeet kassalla on ensin sellaisia, ettei ne tiedä mistä puhutaan ja sitten ne tarjoaan niitä 20 ml ruiskuja ja kun sanoo, että niitä ihan ohuita, niin ne kiemurtelee ihan vaikeana ja tarjoaa 5ml ruiskua.
Onko ne aina narkkareita, jotka tarvii niitä ohuita ja pieniä, jotain 0,5-1 ml ruiskuja.
Onko muut huomannut samaa?
Apteekin henkilökuntaa paikalla?

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis

Lemmikkeläimiä varten kannattaa pyytää el.lääk.asemalta.

Vierailija
22/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekkilainen ilmoittautuu. Siinä meillä pitäs ainakin kysyä että mihin tarkotukseen tulossa jos neulaa tarvitsee eikä pelkkää ruiskua. Jotenkin kiusallista udella ja sitten ei juuri tiedä onko se joku narkki ja silloin pitäisi myydä se päivystyspakkaus. Ja asiakkaalla pitäisi olla hyvä syy ostaa esim lääkitys.

Mutta pelkkiä ruuskuja kyllä melko huoleti myyn mikäli ihan ok kuuloinen selitys. Niin kuin kaikki muutkin jotka tunnen. Onko sitten paikkakuntakohtaisia eroja. En mielestäni näytä siltä että epäilisin kaikkia narkeiksi. Kysyn kyllä käyttötarkoitusta ihan vinkiksi että millaista ruiskua tarjoan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös irtonuuskan käyttöön tarvitsee 2 ml ruiskun.

Vierailija
24/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on ollut isot kunnon ruiskut ja neulat.

Liiman ja hartsin annosteluun/mittaukseen,lisäksi auton nivelien ja murrosten rasvaukseen.

Aina tyrkytetään jotain naurettavan pieniä.

Vierailija
25/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekkilainen ilmoittautuu. Siinä meillä pitäs ainakin kysyä että mihin tarkotukseen tulossa jos neulaa tarvitsee eikä pelkkää ruiskua. Jotenkin kiusallista udella ja sitten ei juuri tiedä onko se joku narkki ja silloin pitäisi myydä se päivystyspakkaus. Ja asiakkaalla pitäisi olla hyvä syy ostaa esim lääkitys.

Miksi ei sitten voi suoraan myydä kaikille ruiskua tarvitseville sitä päivystyspakkausta? Ja jos joku asiakas sitä ihmettelee, niin vastaa vain, että meillä ei ole myynnissä muita kuin näitä. Mä voin ostaa apteekista ihan vapaasti satsin lääkeitä ja muuta, joilla voin tappaa itseni, mutta ei kukaan apteekissa kysy, mihin tarkoitukseen nämä ostokseni ovat tulossa. Miksei silloin kysytä? 

Vierailija
26/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä ns. keskisuuren paikkakunnan apteekissa ja sanon ihan suoraan, että minua ei kiinnosta ainakaan paskan vertaa se, mihin ne asiakkaat niitä ruiskuja käyttävät. Toki kysäisen joskus, että käytättekö huumeita, jolloin tarjoan sitä narkkaripakettia, mutta kyllä myyn vaikka sata puolen desin ruiskua, jos asiakas sellaiset tahtoo ostaa. Meillä käy asiakkaina narkkareita, mutta en ole ainakaan itse heitä pitänyt minkäänlaisena ongelmana. He ovat asiakkaita siinä missä muutkin.

Vierailija
27/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette rupea tiskillä mölymään kovaan ääneen esimerkiks "ai että mä näytän sun mielestä narkkarilta" "kutsuppas tyttö esimiehes kuule paikalle" "mä teen susta valituksen juuri nyt, näin mua ei ole loukattu ikinä"

Siis kunnon raget päälle. Olisi kiva nähdä miten farmaseuttityttö alkaa panikoimaan kun sitä kunnolla haukkuu ja suuttuu sille.

Näin mä itse toimisin.

Tuolla tavalla varmasti juuri luultaisiinkin narkkariksi. Toisekseen, apteekeissa työskentelevät saavat muutenkin pelätä epätasapainoisia asiakkaita, niin pitääkö sitä pelkoa vielä lisätä omalla käytöksellä?

Vierailija
28/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisempaa taitaisi olla puolin jos toisinkin, jos pyytäisit lapsen lääkkeen pistoksina. Jos osaat itse pistää, saat reseptin mukana myös ruiskureseptin. Jos et osaa, niin joudut käyttämään lasta terkkarissa.

Vierailija
29/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt vähän hölmöä olla myymättä vaikka kaikki kyselijät olis narkkareita. Monissa paikoissa niille nimenomaan tarjotaan ilmaset värkit, vähentää haittoja.

Normi kaduntallaajien kyttääminen ja kyräileminen tuskin auttaa yhtään ketään.

Enkä syytä myyjiä, teillä on vissiin tietynlainen protokolla näihin tilanteisiin. Johtuu vaan tästä järjettömästä huumekammosta ja -politiikasta.

Kaikkien tuntema rappiojuoppo saa ostaa viinaa kunhan ei ole ostotilanteessa selvästi humalassa, miksei samaa vois soveltaa tähänkin?

Vierailija
30/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, miehelle piti irtonuuskaa varten käydä pieni ruisku ostamassa. En ikinä unohda sitä myyjän naaman nyrpistelyä...ja mä en ees heti tajunnu että narkkariksi se mua varmaan luuli. Olin tulossa töistä jakkupuvussa ja villakangastakissa, tukka ja naama kammattuna.

Vierailija
31/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo päivystyspakkaus on?

Olen aikeissa ostaa muutaman ruiskun lääkkeiden annosteluun ja miksei niille muutakin käyttöä keksi. Lapsuudenkodissani oli juurikin 1ml ja 5ml ruiskut astiakaapissa lasten ja eläinten lääkkeitä varten. 

Kaikenlisäksi olen sh ja en viitsi töistä VARASTAA ruiskuja, pakko varmaan ryhtyä narkiksi ja ostaa apteekista :D 

Vierailija
32/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin joskus halunnut ostaa sellaisen isomman ruiskun askartelukäyttöön, ja hämmennyin kun niitäkään ei myyty. Farmaseutti sanoi, että myyvät vain ruiskujen kanssa käytettävien lääkeiden oston yhteydessä.

Olen yrittänyt ostaa myös neuloja, ja jossain Helsingin keskustan apteekissa vastasivat, että neuloja myydään vain jossain tietyssä apteekissa. En sitten jaksanut lähteä etsimään sitä apteekkia, koska en varsinaisesti tarvinnut, olisin vain halunnut säästää rei'ittää korvani itse neulalla.

Vierailija
33/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä jännää kun ajattelin keskustelua avatessani, että ei kukaan varmaan ole huomannut samaa ja vainoharhaisena kuvittelen apteekin henkilökunnan käytöksen olevan outoa.

Mä olen tyyliltäni ja olemukseltani melko wt:n oloinen, että se varmaan lisää henkilökunnan epäilyksiä. Kiva huomata, että tämä suht mitätön ongelma on näinkin yleistä.

Vierailija
34/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin outoa, etta narkit saa puhtaat neulat ja välineet isompien kaupunkien neulanvaihtopisteistä ilmaiseksi. Sitten niitä ei myydä apteekissa tavallisille muuhun käyttöön tarvitseville.

Niin sekin on epäreilua että asiakkaille kerrotaan lääkkeistä tietoa, mutta ei-farmaseuttiselle henkilökunnalle ei voi kertoa lääkkeistä lisätietoa. Ettei ne lipsauta sitä asiakkaille.

Vierailija
35/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärtäisin kyselyt jos haluaa ruiskuja neuloilla, mutta hitto soikoon pelkkiä ruiskuja pyydettäessä pitää naamaa nyrpistellä. Olen kokenut saman, sähkötupakan nesteiden tekoa varten olin ostamassa, pyysin kahta kokoa ja muutamaa kappaletta, sain yhden ja vain toista kokoa. Niin nihkeä oli antamaan edes sitä, en käsitä.

Vierailija
36/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

YA Tampere kirjoitti:

Ostin apteekista kerran kissalleni ummetukseen parafiiniöljyä ja ruiskun, ilman neulaa tietysti. Kyllä oli vaikeaa se ruiskun saaminen ja ilmeet ja käytös olivat apteekkihenkilökunnalla sellaiset, että ilmeisesti epäilivät minun olevan narkomaani (en ole koskaan kokeillut mitään huumeita). Ei tee mieli mennä enää!

Minulle kävi niin että tarvin isoimman ruiskun mitä löytyi. Neiti alkoi tirskumaan ja kuvitteli että alan antamaan itselleni peräruiskeita.

Tein yhtä lasikuitujuttua ja tein ruiskusta mitan että kuinka paljon jotan ainetta pitä satsiin laittaa.

Vierailija
37/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asenne terveydenhuollon henkilökunnalla! Paskasilla neuloilla pitäisi pistää HUUUmeita?! Tai ihan sama mitä niillä tekee.

Vierailija
38/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju. Jotenkin mä vaan näkisin hyvänä asiana ruiskujen helpon saatavuuden ilman tuomitsevia katseita.

Vierailija
39/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kerran ostamassa sellaisia hevoselle tarkoitettuja lääkeruiskuja.

Piti saada vettä laatikoiden sisään ettei sisällä olleet tuotteet olisi kuivaneet. Siinähän sitten selitin sitäkin.

Silti jäi outo olo.

Vierailija
40/141 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös lasten lääkitykseen tarjotaan "kätevää lusikkaa" kun annostus pieni eikä varsinaisesta lääkeannostelijasta ole hyötyä liian isona.Lähes jokainen lapsi joka on joutunut antib.- ym mikstuuraa monesti ottamaan ei kovin iloisena ota lääkettä lusikasta.Se pieni,kapea ruisku on siihen niin kätevä.