Suositelkaa jotain maata mihin muuttaa! Vaatimukset:
Pitää olla joku oma talo (rivitalo) tai mökki. Sähköt, vesi, nettiyhteys Saa (pitää:) olla vaatimaton. Tontti saa olla 600 neliöstä ylöspäin. Joku lämpöisempi maa kuin Suomi.
Onko mitään tietoa?
Kommentit (34)
Miksi sä luettelit talon ominaisuudet kun kysyit maata? Löytänet tuollaisen talon lähestulkoon mistä maasta vain.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni uskoo, että AP tulee oikeasti muuttamaan pois Suomesta?
En sano että olet yksinkertainen.
Edes minä en usko todella muuttavani.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä luettelit talon ominaisuudet kun kysyit maata? Löytänet tuollaisen talon lähestulkoon mistä maasta vain.
No kai minä odotin jotain myönteisiä kokemuksia kuinka joku ilmoittautuu jostain eteläeuroopasta ja sanoo että täällä on kiinteistöjä myytävänä ja kertoo kokemuksia kuinka kivaa on asua maaseudun rauhassa auringonpaisteessa.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollannissa on kesäisin lämmintä ja siellä voi pärjätä englannilla. Italiassa on paljon työttömyyttä ja rikollisuutta, varsinkin etelässä.
Hollannissa tosiaan voi pärjätä enkulla.
Italiassa ei ole sen enempää rikollisuutta kuin muuallakaan, mutta kielitaidottomana sinne ei kannata lähteä.
AP - hassu vaatimus tuo "lämpimämpää kuin Suomessa"... missä nyt ei olisi?!
Kanadassa, Alaskassa, Brittein saarilla, Ruotsissa, Norjassa ja Venäjällä ei nyt ainakaan.
Mikkeli. Kaiken muun hyvän lisäksi Suomen lämpimin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku budjetti sille talolle? Ois ehkä helpompi haarukoida...
Ajattelin maksimissaan tuollaista suurin piirtein 50k euroa koska luultavasti olisi tyhjillään ison osan vuotta niin ei tasokkaampi tarvisi olla.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Korea tai Albania
Ja minkäslainen kokemus sinulla on näistä paikoista?
ap.
Ai pitikö olla kokemustakin? Se jäi kyllä mainitsematta. Pyysit suositteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Korea tai Albania
Ja minkäslainen kokemus sinulla on näistä paikoista?
ap.
Ai pitikö olla kokemustakin? Se jäi kyllä mainitsematta. Pyysit suositteluja.
Millä perusteella sitten suosittelet ao. maita?
ap.
Miten ois Unkari? Siellä rahan arvo matala ja käsittääkseni paljon maaseutua. Siellä on valtavan kokoinen järvi, joka minusta oli hieman merihenkinen - tosin en hirveästi ole merellä ollut niin vertailukohdat on heikoissa kantimissa. Siellä on ihania auringonkukkapeltoja. Saksaa puhutasn paljon enemmän kuin englantia.
Espanja on EU:n jäsen ja oma kämppä, kerrostalossa, on ollut aivan huoleton. Omakotitalojakin saa kohtuu hintaa jos ei ihan rannassa tai muulla arvoalueella asustlel. Aivoja ei kannata jättää narikkaan vaan kotiläksyt tehtävä ennen ostoa. Itse en ole koskaan päätöstäni ostaa espanjan aurinkorannikolta katunut.
Vierailija kirjoitti:
Miten ois Unkari? Siellä rahan arvo matala ja käsittääkseni paljon maaseutua. Siellä on valtavan kokoinen järvi, joka minusta oli hieman merihenkinen - tosin en hirveästi ole merellä ollut niin vertailukohdat on heikoissa kantimissa. Siellä on ihania auringonkukkapeltoja. Saksaa puhutasn paljon enemmän kuin englantia.
Unkari kuulostaa hyvältä aaaaahhah aaahhha. Täällä on Unkarilaisia työntekijöitä joita näen kalassa aika usein. Lisäksi eräällä kaverilla on Unkarilainen vaimo. Unkarissa palkat on matalalla tasolla joten asunnotkin varmaan edullisia. Unkarilaset on hienoja ihmisiä.Eivät pidä eilen poimittua paprikaa tuoreena.
ap.
Tsekki. Halvat nätit talot. Maaseudulla halpoja. Kesät kuumia, yli 30 astetta usein.
Kroatia. Sinne ajattelin itse muuttaa, kun olen saanut opinnot päätökseen. (Tosin itse puhun kroaattia, siellä päin ei juuri englantia osata - kannattaa siis ottaa kieliasia huomioon.) Kivoja kaupunkeja: Solin, Split, Omiš, Zagreb (tontin hankinta voi olla tosin pääkaupungissa vähän hankalaa). Slavonian läänissä on sitten todella paljon tyhjiä tontteja pikkukylissä, joihin omistajat eivät ole palanneet sodan jälkeen. Siellä on melko maalaista, mutta mukavaa. :)
Pohjois-Korea on huono vitsi, mutta Etelä-Korean maaseudulla on varmaankin kauniita konstailemattomia mökkejä. Muuta en tiedä, mutta Tennispalatsissa oli muinoin aiheesta näyttely ja teki vaikutuksen. Sukulaisellani puolisoineen kyllä on myönteisiä kokemuksia Etelä-Koreassa oleskelusta.