Työ TE-toimistossa asiantuntijana?
Osaisiko joku kertoa kokemuksia? Näitä näkyy olevan aina välillä Valtiolle.fi-sivulla avoinna. Mitä etuja työssä, huonot puolet jne? Mikä on palkka eri tehtävissä, työnkuva vaihtelee ilmeisesti aika paljonkin?
Korkeakouluvaatimus on nykyään ilmeisesti kaikkiin TE-toimiston asiantuntijatehtäviin. Onko ko. työ CV:ssä helpottanut työnsaatia jatkossa?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuonne oikeasti oteta kuitenkin ketä tahansa lähihoitajista kampaajiin, taidot on ainakin sillä tasolla. Ja englanninkielisessä palvelussa on sama homma kuin kelalla, ne joiden tehtävä tuo palvelu on eivät useimmiten osaa englantia.
Joo mä hain sinne n. vuosi sitten kun sinne palkattiin satoja uusia työntekijöitä koronan takia. Meilinä tuli valittujen nimet ja tittelit (mua ei siis valittu), ja siellä oli tosiaan lähäreitä, kosmetologi, kampaaja, suurtalouskokki jne. Merkonomeja paljon. Itsekin olen merkonomi, mutta en päässyt edes haastatteluun. Olen 53v, liekö ikärasismia valtiollakin?
Sain saman listan, kaikilla vähintään AMK-tutkinto tai sitten yli 20 vuoden työkokemus työllisyydenhoitoon liittyvissä asioissa. Sen sijaan kaupungin puolelle valittiin lähäreitä, tarjoilijoita jne. erilaisia kokemusasiantuntijoita, joista suurin osa on jo jättänyt työnsä, koska ei yksinkertaisesti oppinut lainsäädäntöä. Minut valittiin vasta elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuonne oikeasti oteta kuitenkin ketä tahansa lähihoitajista kampaajiin, taidot on ainakin sillä tasolla. Ja englanninkielisessä palvelussa on sama homma kuin kelalla, ne joiden tehtävä tuo palvelu on eivät useimmiten osaa englantia.
Joo mä hain sinne n. vuosi sitten kun sinne palkattiin satoja uusia työntekijöitä koronan takia. Meilinä tuli valittujen nimet ja tittelit (mua ei siis valittu), ja siellä oli tosiaan lähäreitä, kosmetologi, kampaaja, suurtalouskokki jne. Merkonomeja paljon. Itsekin olen merkonomi, mutta en päässyt edes haastatteluun. Olen 53v, liekö ikärasismia valtiollakin?
Tuskin, nimittäin kollegoina on paljon vanhempaakin väkeä.
Työkkärissä töissä
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut työkkärissä 2 vuotta, palkka on 3100€/kk. Meidän yksikössä ja muutenkin toimistossa on paremmat palkat mitä muualla.
Tämäpä oli mielenkiintoista. Tavisasiantuntijana et pääse tuolle palkalle, pitää olla vähintään tiimiesimies tai palvelulinjan päällikkö. Teidän toimistossa ei ole sen parempia palkkoja kuin muillakaan, KEHA:n HR pitää siitä kyllä huolen, koska toimistot saavat palkkarahansa samasta potista. Edes erityisillä kielilisillä tms. ei tuota kertomaasi palkkaa saavuteta asiakastyössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulle tullut heti hakuajan jälkeen tieto siitä, kuinka monta hakijaa oli?
Niitä oli niin paljon, että vain pieni osa on voitu kutsua haastatteluun. Ikä ei vaikuta ja kosmetologista et pysty tietämään mitä työtä on tehnyt, tuskin kuitenkaan sitä kosmetologin työtä, koska se ei ole työllistävä ala. Heidän työkokemuksensa on katsottu sopivammaksi kuin omasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä oli niin paljon, että vain pieni osa on voitu kutsua haastatteluun. Ikä ei vaikuta ja kosmetologista et pysty tietämään mitä työtä on tehnyt, tuskin kuitenkaan sitä kosmetologin työtä, koska se ei ole työllistävä ala. Heidän työkokemuksensa on katsottu sopivammaksi kuin omasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up
Paska duuni, kova vastuu, liikaa asiakkaita ja ne on mitä on. Palkka lisineen noin 2600e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut työkkärissä 2 vuotta, palkka on 3100€/kk. Meidän yksikössä ja muutenkin toimistossa on paremmat palkat mitä muualla.
Tämäpä oli mielenkiintoista. Tavisasiantuntijana et pääse tuolle palkalle, pitää olla vähintään tiimiesimies tai palvelulinjan päällikkö. Teidän toimistossa ei ole sen parempia palkkoja kuin muillakaan, KEHA:n HR pitää siitä kyllä huolen, koska toimistot saavat palkkarahansa samasta potista. Edes erityisillä kielilisillä tms. ei tuota kertomaasi palkkaa saavuteta asiakastyössä.
Kyllä pääsee, en tiedä missä yksikössä/toimistossa sinä työskentelet mutta meidän yksikössä näin. Kielilisää meillä ei myöskään makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä palvelupäälliköt tienaa yli 4000€ kuussa. Erillisiä Tiimiesimiehiä ei omassa toimistossamme ole.
T.eri
Vierailija kirjoitti:
Huono puoli on että työt loppuu ensi vuoden jälkeen kun kyseinen lafka suljetaan.
Ei lopu. Saavat kunnalta töitä, sillä kunnillehan nuo palvelut siirretään. Samaa tietoa ja taitoa ja osaamsista sielläkin tarvitaan, kuin lopetettavassa TE-toimistossa.
Erona vain se, että sitten on työnantajana kunta, kun se on tähän asti ollut valtio.
Mäkin olen hakenut, on alempi korkeakoulututkinto (yliopisto), kokemusta työttömyydestä itselläkin, kielitaitoa jne. Ei ole edes haastatteluun kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Paska duuni, kova vastuu, liikaa asiakkaita ja ne on mitä on. Palkka lisineen noin 2600e.
Mikä vastuu?
Ja mitä vastuuta sinun kaltaisesti ihminen edes kantaisi mistään, kun kommentissasi jo halveksit asiakkaat valmiiksi? Aivan kuin nämä asiakkaat olisivat jotain kolmannen luokan ihmisiä Suomessa.
Naurattaa tuo ulina vastuusta. Ainut vastuu teillä on tehdä työttömän elämästä kurjaa lainvastaisine päätöksineen. Halveksin teitä
Ei työntekijät lakeja ja sääntöjä keksi, vain kertoo ne asiakkaille. Älä ammu viestin tuojaa.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tuo ulina vastuusta. Ainut vastuu teillä on tehdä työttömän elämästä kurjaa lainvastaisine päätöksineen. Halveksin teitä
Lainvastaisine päätöksineen? Kyllä ne päätökset perustuvat ihan lakiin.
Mä aloitin asiantuntijana TE-toimistossa vuosi sitten. Kaikki samaan aikaan samassa tiimissä aloittaneet ja sittemmin vakinaistetut ovat jo eronneet. Mä jäin itse juuri saikulle. En ny keksi mitään hyvää tuosta duunista; tai no kollegat on ihan kivoja ja etätyömahdollisuus ok.
Itse olen myös miettinyt hakemista näihin tehtäviin, erityisesti "omavalmentajaksi" kuntakokeiluihin. Mietityttää kuitenkin, onko minun paikkani, kun työttömyysturvalain pykälät ovat mielestäni epäinhimillisiä. Lisäksi palkka omassa kunnassa näyttäisi olevan noin 2600e, mikä kuulostaa kovin vähältä työn vastuisiin nähden. Kysyisinkin, millaiseen palkkakehitykseen näissä hommissa on mahdollisuus?
Itse olen miettinyt, että jos ohjausalan tehtävät jatkossa kiinnostavat muutenkin, ehkä TE-toimiston hommat voisi toimia porttina tälle alalle (monessa muussa organisaatiossa kriteerit uravalmentajan tehtäviin jne. ovat tiukemmat. Jollei koulutuksen puolesta esim. ole pedagogista pätevyyttä, ainakin vastaava työkokemus on välttämätöntä).