Listatkaapas paikkakuntien nimiä, jotka muistetaan aina jostakin ko. paikkakunnalla tapahtuneesta traagisesta jutusta esim. murhasta, perhesurmasta tms.
Itselläni esim. Pihtiputaasta jonkun jutellessaan mun ajatuksiini tulee väkisin mieleeni ne kuuluisat "kahdeksan surmanluotia" eli hra Pasasen ammuttua neljä pollaria kuoliaaksi.
Luetelkaapas muita vastaavia: ?
Jotenkin sellaisen surullisen kuuluisan traagisen tapahtuman jälkeen koko paikkakunta ikään kuin on leimaantunut, ja saa synkän maineen.
Kommentit (229)
Pienillä paikkakunnilla on tapahtunut muutakin, lapsi ampunut sisaruksensa (vuosikymmeniä sitten) ym. mutta eihän niistä puhuta koska eivät ole julkisuudessa. Lasten kannalta hyvä näin.
Köyliönjärvi Satakunnassa -Lalli
Yksi Suomen puhutuimpia pedofiilijuttuja tapahtui Muuramessa. Jos joku muualla kuin Keski-Suomessa asuva tämän tuppukylän tuntee niin todennäköisesti siitä :D
Asuin 90-luvulla pari vuotta Ulvilassa. Ennen sinne muuttoa en ollut koskaan kuullutkaan koko kylästä. Enpä olisi silloin uskonut, että joku päivä Ulvila on vielä maailmankartalla Auerin vuoksi. Yksi ystäväni jopa asui Tähtisentiellä.
Kuopio.
Äiti hukutti kaksi lastaan.
Muuramen mä muistan lähinnä huonekalutehtaasta. Tämä siis sille, joka epäili, ettei kukaan tiedä Muuramea kun pedofiilijutusta. Itse taas en sellaista muistanut/tiennyt lainkaan.
Lapinjärvi. Late Johanssonin kotikunta.
Kerava - nuori kotipalloilija puukotettiin hengiltä koulun pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuopion nailonsukkamurhaaja Ilkka Kivioja kuristi Eine Nyyssösen ja Riitta Laitisen nailonsukalla. Paikkakunnalla asuneena muistan karmivat pelon hetket, kun naiset lukitsivat oviaan, kunnes syyllinen paljastui ja Ilkka vangittiin.
Eine Nyyssönen oli kylläkin toinen Tulilahden uhreista, ei nailonsukkamurhaajan...
Milloin se Kinnulan juttu tapahtui?
Entä Sievin vauvamurhat?