Anoppi aloitti kiinteät vauvalleni ilman lupaa :(
Nyt raivostuttaa ihan järkyttävästi!
Vauvani on ollut täysimetyksellä ja minulle oli todella tärkeää 6kk täysimetys.
Minulla oli tänään kampaaja ja anoppi oli hoitamassa vauvaani. Hänpä oli sitten keittänyt perunaa ja antanut vauvalle!! Mitä hel**ttiä!
Siinä meni 6kk täysimetys!
Siinä meni ensimmäisten kiinteiden valokuvaushetki!
Kuulemma 5kk ikäisen täytyy jo maistella kiinteitä..tämä oli anopin selitys.
Mua itkettää ja tuntuu, että minulta on viety nyt jotain hyvin tärkeää :(
Kaiken lisäksi anoppi oli käynyt ennen ruokahetkeä kärryttelemässä lähikaupassa ja ostanut korviketta, johon oli perunan muussannut!! Ja syy tähän perseilyyn ei voinut olla vauvan nälkä, sillä jätin reilusti pumpattua rintamaitoa kun lähdin kampaajalle. En kestä :( miten joku voi olla noin ilkeä ja ajattelematon!!
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä sä selviät jatkossa lapsen kanssa, kun nyt jo vedät herneet nenään saamatta jääneestä valokuvasta.
Tämä... huutonaurun paikka!
Ei se imetys yhteen maistamiseen kaadu :) laitoksellakin annetaan sokerivettä eikä sitäkään lasketa vaikka tapahtui useamminkin.
Sama kun vegaani söisi yhden karkin jossa liivatetta tietämättään, onhan hän sen jälkeen taas vegaani jos välttää kyseisiä karkkeja jatkossa.
Jatkossa älä kuitenkaan anna lasta hoitoon, mummo ei ajattele lapsen parasta vaan vain omaa mielihyvää. Samasta syystä meillä lapsi ei ole toisessa mummolassa koskaan hoidossa.
Mä oon lapseni jättänyt hoitoon aina sillä periaatteella että hoitaja päättää tilanteen mukaan. En siis ole jättänyt lastani muille kuin luotettaville hoitajille, joiden omaan päätökseen olen pystynyt luottaa.
Veljeni, ja vaimonsa on ituhippipakurikääpätyyppejä, mutta tarvitsevat silti hoitajaa välilä. Kun tuovat lapset minulle, tulee aina hirveä ohjeistusitania, joihin vastaan joo, kyllä, näin tehdään, mutta josta poimin käyttöön vain ne tärkeät, kuten vaikkapa toisen pahan allergian. -muuten teen juuri niin kuin parhaaksi näen, ja pidän suuni kiinni lapsia palauttaessa. Ei ongemia, vaikkaon tehty paljon juttuja joita ei missään nimessä olisi saanut! :D ;)
No ompa taas ongelmat. Ei Jeesus, miettisit että tärkeitäntä on että lapsi söi
Mua vituttaisi varmasti se että korvikkeesta varmasti olisi meidän vauvoille tullut sen päiväset mahakivut. (Vasta 2-vuotiaina ovat tottuneet maitoon ja maitoa sisältäviin ruokiin) Että anopille olisi ihan sama ne vauvan kärsimykset kun eihän hän enää vauvaa näe siinä vaiheessa kun mahakivut alkavat.
Kyllä mä ymmärrän täysin että tuollainen kiukuttaa. Sano anopille suoraan että ohjeiden mukaan mennään. Vauvalle ei tästä koitunut kuitenkaan haittaa, sinun periaatteelle ainoastaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä isovanhempia jotka eivät kunnioita vanhempien kasvatuslinjoja ja päätöksiä. En lainkaan. Itse perunansyönti on pikkujuttu, mutta se että tehdään päätöksiä omatoimisesti ja kunnioittamatta vanhempien toiveita ei ole pikkujuttu ainakaan minulle. Koska yleensä sooloilut eivät jää perunan syöntiin. Pienen lapsen kasvattaminenkin hankaloituu kovasti jos johdonmukaisesta linjasta poiketaan.
Täysin samaa mieltä. Meillä miehen äiti ruinaa lasta hoitoon ja osoittaa mieltään, jos ei vähintään kerran viikossa kyläillä (hän ei koskaan kyläile meillä). Silti ei voi pieninpiäkään pyyntöjä toteuttaa jos lapsi on hänellä hoidossa, ihan esimerkkinä, että jos paistaa aurinko niin aurinkorasvaa laitetaan, hattu pidetään ulkona päässä ja janoon vettä, mehua sitten ehkä välipalan yhteydessä jos on pakko antaa. Ja välipala mielummin jotain muuta kuin puoli pakettia keksejä.
Ärsyttävintä tässä on juuri se, että emme ole riippuvaisia hänen avusta vaan hän itse sitä vaatii ja ihan joka hiton kerta tekee jotain, mistä tietää, ettemme tykkää. Joka kerta kun käy mummolassa niin palautetaan lapsi, joka on ihan sekaisin sokerista ja uhmaa ihan kaikkea kun juuri on saanut tahtonsa kaikesta läpi.
Mun äiti haluaa toimia yhteisten sovittujen linjojen mukaan ja hänen luona olon jälkeen tuo tempperamenttinen taapero on paljon parempituulinen.
Jos nyt en aivan väärin muista, niin tehtiin tutkimus, jossa kiinteiden aloittaminen 4 kk korvilla ehkäisee ruoka-aineallergioita verrattuna siihen, että jos kiinteät aloitetaan vasta 6 kk iässä.
Vierailija kirjoitti:
Kolme tuntia meni yhteensä ja siinä ajassa oli anoppi ehtinyt pilata täysimetyksen :(
Millainen äiti jättää noin pienen vauvan ANopille, jonka vauvan tuntemus, hoito ja ruokailu on nollatasoa, lisäksi isoäidit ovat sivistymättömiä, pahoja, katkeria, ylipainoisia ja vanhoja naisia, aikalailla ihmiskunnan alintasakkia.
Nyt sinun harkintakykysi on ap. pahasti pettänyt, josta saat vain syyttää itseäsi.
Ja missä on lapsen isä? Miksi hän ei ottanut palkatonta vapaapäivää, jotta voit kaunistaa itseäsi.
Sinuna laittaisin välit poikki anoppilaan, enkä koskaan enää antaisi nähdä anopin lasta ja tekisin myös miehelle selväksi, millainen mutsi hänellä on ja ehdoton kielto tapaamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt en aivan väärin muista, niin tehtiin tutkimus, jossa kiinteiden aloittaminen 4 kk korvilla ehkäisee ruoka-aineallergioita verrattuna siihen, että jos kiinteät aloitetaan vasta 6 kk iässä.
Juuri näin. Tutkimus julkaistiin tämän vuoden puolella ja jotkut lääkärit suosittelevat kiinteän ruuan antamista 4kk ikäisenä. Ja näin on myös monessa muussa maassa.
No selvä. Älä hoidata lastasi anopilla vaan etsi toinen (ilmainen) hoitopaikka kun haluat hemmottelua. Muistan kyllä omat hormonihysteriani ja voin sanoa että turhia olivat ja lapset hengissä ja hyvinvoivia.
Riippuu täysin siitä, onko lapsi imetetty vai korvikkeella. Äidinmaidosta lapsi saa jo makuannoksia ja allergeeneja äidin syömän ruoan kautta, kun taas korvike on aina samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ymmärrän, miksi päiväkodin täti mietti, että uskaltaako kertoa vai ei. Meidän tyttö on ensimmäiset askeleet ilman tukea päiväkodissa. Siitä ei ole kuvia, enkä minä, eikä mieheni niitä nähnyt. Täti oli miettinyt, että jättää kertomatta, kun aiemmin vastaavasta on pahoitettu mieli. Onneksi oli sen verran jo oppinut tuntemaan mua ja miestä, että tiesi että iloitaan aidosti tytön oppimasta, vaikka ei itse niitä askelia nähtykään. Nähtiin niitä sitten seuraavana aamuna :)
Musta toi oli hoitajalta ihan turhaa ilkeilyä. Te olisitte voinut itse nähdä ne 'ensi askeleet' samana iltana tai seuraavina päivinä.
Tiedän että osa hoitajista tekee tota tahalleen, kun vihaa pienten lasten työssäkäyviä vanhempia. Eka sanakin on heillä aina päiväkodin hoitajan nimi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vitun MAKUANNOS?!?
Makuannos on n. jääpalakuution kokoinen annos ruokaa, yleensä sosetta (peruna, bataatti, parsakaali jne.). Se annetaan vauvalle silloin kun vielä imetys on pääasiallinen ravinto.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapsen isä ei ottanut palkatonta vapaata näin tärkeän asian takia? Kyllä meillä mies sen verran perhettä rakastaa, että kampaamokäyntipäiviksi pyytää vapaata.
Miksi tällä viestillä niin paljon alapeukkuja?
Provo tämä varmaan on, kun käy niin tunteisiin. Elävässä elämässä anoppi ei olisi malttanut odottaa noin pitkään.
Sitä paitsi äiti olisi loukkaantunut aivan jostakin muusta kuin valokuvasta.
Minun neuvolakortissani 60-luvulta luki 2 vk kohdalla: "kehotetaan antamaan raasteita ja mehuja." Aika ok ihminen minustakin tuli. Tuskin vauva pysyvästi potaatista tärviölle menee.
Vierailija kirjoitti:
Siis joku on niin ilkeä ja ajattelematon, että hoitaa vauvaasi ( arvattavasti ilmaiseksi) yli kolme tuntia! Mikset palkannut hoitajaa; olisit voinut käskyttää mielesi mukaisesti.
Ikävä juttu, että vauva on nyt täysin pilalla, mutta voihan sen antaa adoptioon ja parempi onni sitten ensi kerralla, jos vaikka saisit sen kuvankin!
Hoitoon antaminen ei tarkoita sitä, että saa tehdä oman mielensä mukaan. Saanko antaa lasteni kavereille vaikka sokeria kun ovat meillä, vaikka vanhempansa ovat kieltäneet? Ovathan he meillä hoidossa silloin ja vielä ihan ilmaiseksi!
713 kirjoitti:
No selvä. Älä hoidata lastasi anopilla vaan etsi toinen (ilmainen) hoitopaikka kun haluat hemmottelua. Muistan kyllä omat hormonihysteriani ja voin sanoa että turhia olivat ja lapset hengissä ja hyvinvoivia.
Muistatko kun esikoisesi oli vauva? Halusitko että teette miehenne kanssa vauvaa koskevat päätökset vai olisitko ollut iloinen jos anoppi olisi ottanut ohjat ja päättänyt puolestasi mm. kiinteiden aloituksen ajankohdan ja toiminut kaikenlisäksi etukäteen sinulle kertomatta?
Mä en ymmärrä ollenkaan tätä empatian puutetta. Ap:lle on helppo naureskella; joo, lapsi on hengissä mutta anoppi on käyttäytynyt törkeästi kun on antanut itselleen luvan kohdella ap:n lasta kuin omaansa. Siinä mennään hemmetin syvälle toisen henkilökohtaiselle reviirille ja petetään luottamus.
Hörähdin ääneen tuolle ensimmäisten kiinteiden valokuvaushetkelle.