Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi aloitti kiinteät vauvalleni ilman lupaa :(

Vierailija
29.05.2017 |

Nyt raivostuttaa ihan järkyttävästi!
Vauvani on ollut täysimetyksellä ja minulle oli todella tärkeää 6kk täysimetys.
Minulla oli tänään kampaaja ja anoppi oli hoitamassa vauvaani. Hänpä oli sitten keittänyt perunaa ja antanut vauvalle!! Mitä hel**ttiä!
Siinä meni 6kk täysimetys!
Siinä meni ensimmäisten kiinteiden valokuvaushetki!
Kuulemma 5kk ikäisen täytyy jo maistella kiinteitä..tämä oli anopin selitys.
Mua itkettää ja tuntuu, että minulta on viety nyt jotain hyvin tärkeää :(
Kaiken lisäksi anoppi oli käynyt ennen ruokahetkeä kärryttelemässä lähikaupassa ja ostanut korviketta, johon oli perunan muussannut!! Ja syy tähän perseilyyn ei voinut olla vauvan nälkä, sillä jätin reilusti pumpattua rintamaitoa kun lähdin kampaajalle. En kestä :( miten joku voi olla noin ilkeä ja ajattelematon!!

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppiprovo numero 387.

Vierailija
22/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kasva aikuiseksi, sinä olet vastuussa lapsesta etkä voi enää ajatella kuin keskenkasvuinen teini. Yksi teelusikallinen perunaa ei ole pilannut täysimetystä millään sellaisella tavalla, jolla on vauvallesi merkitystä. Se ei taio pois imetyksen vaikutuksia vauvan terveyteen ja varhaiseen vuorovaikutukseen. Vauvan kannalta ei ole tapahtunut mitään pahaa tai vaarallista. Vauva tai edes vauvan ruokavalio ei ole pilalla. Kyse on ainoastaan omasta fiksaatiostasi täysimetyksen ajatukseen.

Nyt kerää itsesi ja keskity siihen mikä on oleellista, eli siihen että vauvalla on kaikki hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattiko antaa se vauva hoitoon anopille?

Sitä se lapsivapaa teettää... 

Miksi AP ei ollut vastuullinen äiti ja ITSE huolehtinut lapsestaan? Tein susta lasun!

Vierailija
24/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari676 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kerrota. Sanon, että hyvin nukkui ja söi, kaadan pullollisen äidinmaitoa viemäriin eikä kukaan saa koskaan tietää, että vauvojen ekat kiinteät ruuat on maisteltu mummolassa.

Oksettavaa, oletpa kiero ja ilkeä ihminen.

Sargasmia hyvät mammat! Ja aloitus on selvä provo!

Vierailija
25/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ajattelematonta. Mitä jos apllä olisi ollut maidoton imetysdietti päällä ja nyt vauvalla kauheat tuskat, maha (tai iho) voi mennä sekaisin jo pelkästä perunan maistamisestakin sen takia me lisättiin uusia ruoka-aineita lähinnä vain viikonloppuisin siltä varalta, että uni häiriintyy.

Älä anna lasta enää hoitoon.

Vierailija
26/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure. Täysimetys 6 kk on tutkitusti lapselle parasta ja sinulla on täysi oikeus tavoitella sitä. Täysimetyksen terveyshyödyt eivät kuitenkaan vesity jostain yksittäisestä lusikallisesta perunaa ja korviketta joten älä huoli vaan jatka vaan rauhassa imetystä.

Mutta vastaisuudessa sinun (tai siis teidän, asia on yhtä paljon miehesi kuin sinun, ja oikeastaan enemmänkin koska anoppi on miehen äiti) täytyy tehdä anopille selväksi, että teillä noudatetaan teidän sääntöjänne. Saiko anoppi tietää, miten surulliseksi tulit tästä hänen tempustaan? Onhan se on nyt oikeasti törkeää, ettei anna lapselle ohjeistamaasi ja kotiin jättämääsi maitoa, vaan menee omin päin hankkimaan mitä haluaa. Isovanhempien ja nuorten vanhempien välisessä yhteistyössä lapsen hoidossa tärkeintä on aina nuorten vanhempien päätösten kunnioittaminen. Kenelläkään mummolla ei ole oikeutta toimia lapsen vanhempien tahdon vastaisesti. Toivottavasti tässä oli nyt kyse yksittäisestä väärinkäsityksestä (anoppi ei vaan tiennyt, että vauva ei ole vielä saanut kiinteitä ettekä te halua aloittaa niitä vielä) eikä kuvio toistu muissa asioissa. Ainoa ratkaisu on että puhutte asiasta ja että anoppi tajuaa, että tämä ei nyt ollut yhtään OK.

Vierailija
27/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, provo oli! Hymiön luulisi sen jo paljastavan, mutta usealle menee näköjään täydestä, kun vain anoppi-sana mainitaan!

Vierailija
28/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ap vaikka meidän perheelle täysimetys ei koskaan ole ollut mikään juttu. Se on lapsen vanhempien tehtävä ja oikeus päättää kiinteiden aloituksista sun muista ja kokea muka ne ekat soselusikalliset. Mulle ainakin on tärkeä muisto kun ekan kerran kokeiltiin kiinteitä esikoisvauvojen kanssa.

Vierailija
29/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kerrota. Sanon, että hyvin nukkui ja söi, kaadan pullollisen äidinmaitoa viemäriin eikä kukaan saa koskaan tietää, että vauvojen ekat kiinteät ruuat on maisteltu mummolassa.

Minusta tämä on aika epäreilua. Annat vauvalle ekaa kertaa kiinteää ruokaa kertomatta vanhemmille. Se on aika iso muutos pelkään maitoon tottuneelle elimistölle ja voi aiheuttaa vatsanväänteitä ja pahimmassa tapauksessa allergisen reaktion. Sitten lapsi valvoo yöllä kipeää mahaansa ja vanhemmat vaan ihmettelee mikä on vikana. Sinä sait mukavan hetken vauvan kanssa ja vanhemmat kärsivät seuraukset. (En väitä että kaikilla lapsilla tulee vatsanväänteitä ekojen kiinteiden antamisesta mutta omani reagoi aika vahvasti!)

Vierailija
30/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tä. Kyllä se on vanhempien päätettävissä milloin heidän lapsi alkaa maistelemaan kiinteitä. Se on yksi iso muutos vauva-ajassa jossa yleensä äiti ja isä haluaa olla mukana.

Eihän se vauva siitä välttämättä ole mitenkään nyt kärsinyt, mutta vanhemmilla voi olla petetty olo. Heitä ei ole kunnioitettu vaan toimittu vastoin ohjeistuksien. Ja kärjistettynä riistetty päätösvalta oman lapsen ruokailuista. Selkeästi täysimetys on ollut ap:lle tärkeä asia ja joku muu on mennyt ja päättänyt hänen puolesta että se ei tule toteutumaan. Toki ap:n pitää nyt vain muistaa, että yhdellä maistelulla ei oikeasti ole mitään väliä jos haluat imettää 6kk ikään asti. Sitten vain jatkat imettämistä.

Itse ilmoittaisin anopille jos kyselee vauvaa tuon jälkeen hoitoon, että olet päättänyt ettei lapsi mene muille hoitoon enään, ennen kuin lapsi on vanhempi. Jos kyselee syytä niin voit suoraan sanoa, että sinulla ei ole luottoa siitä että teidän ohjeistuksia noudatettaisiin hoitoaikana.

Vierailija
31/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme tuntia meni yhteensä ja siinä ajassa oli anoppi ehtinyt pilata täysimetyksen :(

Ja höpöhöpö se mihinkään mennyt. Et voi oikeasti luulla että nyt et pääse kehuskelemaan täysimetyksellä. Unoha koko asia ja jatka miten haluat.

Vierailija
32/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain muistan kuulleeni, että se vähentäisi allergiariskiä, jos kiinteiden maitelu aloitetaan 4-6kk iässä. Tottuupahan makuihin. Ja pitääkö se imetys nyt lopettaa pääsääntöisenä ravintona yhden peruna maistelun jälkeen? En ymmärrä ongelmaa.

Vierailija
33/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä isovanhempia jotka eivät kunnioita vanhempien kasvatuslinjoja ja päätöksiä. En lainkaan. Itse perunansyönti on pikkujuttu, mutta se että tehdään päätöksiä omatoimisesti ja kunnioittamatta vanhempien toiveita ei ole pikkujuttu ainakaan minulle. Koska yleensä sooloilut eivät jää perunan syöntiin. Pienen lapsen kasvattaminenkin hankaloituu kovasti jos johdonmukaisesta linjasta poiketaan. 

Vierailija
34/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun äiti tai anoppi tekis noin olis viimeinen kerta kun näkee lastenlastaan. Ongelma ei olisi se että täysimetys olisi pilattu vaan se että jos noin yksi kertaista ohjeistusta ei voi seurata ja tehdä kuten pyydetään se tulee toistumaan miljoonassa asiassa myöhemmin ja isovanhemmat tekee koko ajan vasten meidän tahtoa lapsen kasvatuksessa. Ensin se on se lusikallinen perunaa ja kohta se on sokerin ja karkkien antamista pienelle lapselle jne.

Vierailija
35/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin kanssa keskusteltu perinpohjaisesti. Ei kuulemma ymmärtänyt kuinka tärkeää täysimetys minulle oli. Oli pahoillaan asiasta, halusi vain nähdä vauvan ilmeen kun saa perunaa. No joka tapauksessa, luotto anoppiin kärsi kyllä pahasti ja edelleen minua vi***taa. Jatkan imetystä kuten aiemminkin. Kuitenkin edelleen se fiilis, että täysimetys nyt meni. Vaikkakin vauva oli kolannut suurimman osan perunasta ulos suusta. Tämäkin kertoo sen, että valmiuksia kiinteille ei vielä ole! Kommenttien perusteella joidenkin ilmeisesti vaikea ymmärtää kuinka tärkeä asia imetys minulle oli. Vain parasta parhaalle.

Vierailija
36/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun äiti tai anoppi tekis noin olis viimeinen kerta kun näkee lastenlastaan. Ongelma ei olisi se että täysimetys olisi pilattu vaan se että jos noin yksi kertaista ohjeistusta ei voi seurata ja tehdä kuten pyydetään se tulee toistumaan miljoonassa asiassa myöhemmin ja isovanhemmat tekee koko ajan vasten meidän tahtoa lapsen kasvatuksessa. Ensin se on se lusikallinen perunaa ja kohta se on sokerin ja karkkien antamista pienelle lapselle jne.

Ei se ruokailuihin jää. Veneilemässä voi hyvin käydä ilman pelastusliivejä ja kyllähän se lapsi kauppareissulla voi ilman istuintakin olla, eihän teidänkään aikaan ollut.

Vierailija
37/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain muistan kuulleeni, että se vähentäisi allergiariskiä, jos kiinteiden maitelu aloitetaan 4-6kk iässä. Tottuupahan makuihin. Ja pitääkö se imetys nyt lopettaa pääsääntöisenä ravintona yhden peruna maistelun jälkeen? En ymmärrä ongelmaa.

Ongelma on se, että nämä päätökset kuuluvat vanhemmille, eikä anopille.

Vierailija
38/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan aiheesta suutuit, kyllä lupa pitää kysyä ja kunnioittaa sitä jos sanot ei. Kyllä nuo hetket on sellaisia, jotka kuuluisi vanhemmille eikä anopille, lapsen ensimmäiset kiinteiden maistelut.

Jos oma anoppini tekisi noin, en antaisi lasta hänelle enää hetkeen hoitoon.

Vierailija
39/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ruokailuihin jää. Veneilemässä voi hyvin käydä ilman pelastusliivejä ja kyllähän se lapsi kauppareissulla voi ilman istuintakin olla, eihän teidänkään aikaan ollut.

Sepä se kun sitten tehdään kaikki asiat miten halutaan vaikka tiedetään että vanhemmat ei halua asioita niin. "No saa sitä nyt mummolassa hemmotella ja tehdä asiat kivasti" -Se jota lainasit

Vierailija
40/163 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopin kanssa keskusteltu perinpohjaisesti. Ei kuulemma ymmärtänyt kuinka tärkeää täysimetys minulle oli. Oli pahoillaan asiasta, halusi vain nähdä vauvan ilmeen kun saa perunaa. No joka tapauksessa, luotto anoppiin kärsi kyllä pahasti ja edelleen minua vi***taa. Jatkan imetystä kuten aiemminkin. Kuitenkin edelleen se fiilis, että täysimetys nyt meni. Vaikkakin vauva oli kolannut suurimman osan perunasta ulos suusta. Tämäkin kertoo sen, että valmiuksia kiinteille ei vielä ole! Kommenttien perusteella joidenkin ilmeisesti vaikea ymmärtää kuinka tärkeä asia imetys minulle oli. Vain parasta parhaalle.

Ei vauvat ensimmäisillä kerroilla sitä perunaa oikein tahdo nielläkkään, totuttelua vasta.

Ole huoletta, et ole pilannut imetystäsi, lapsi tuskin on sitä korviketta tai perunaa mahaansa saanut. Jatka samaan malliin ja aloita nuo hommat sitten kun SINUSTA tuntuu siltä, ei silloin kun anopista tai palstamammoista tuntuu. Temppiä