Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"En ole kuten muut naiset", "nainen on naiselle susi", "naiset ovat kieroja" ja muut sisäistetyn misogynian ilmentymät - jatkakaa listaa

Vierailija
29.05.2017 |

Sisäistelyllä misogynialla viitataan siis ilmiöön, jossa naisilla itsellään on naisvihamielisiä uskomuksia omasta sukupuolestaan. Naiset itse toistavat näitä uskomuksia itsestään ja muista naisista tai vaihtoehtoisesti tekevät eroa naissukupuolesta sisäistämiinsä uskomuksiin ilmoittamalla, etteivät ole kuten muut naiset ja viihtyvät enemmän miesten seurassa, koska miehet ovat reilumpia eivätkä juorua jne.

Mitä vastaavia sanontoja tai stereotypioita teille tulee mieleen?

(Ennen kuin miehet alkavat ruikuttaa, sisäistetty seksismi voi kohdistua myös miehiin. Miehet voivat ylläpitää uskomuksia miessukupuolen naiiviudesta, avuttomuudesta, tunteettomuudesta ja siitä, että kaikki miehet juovat kaljaa ja katsovat lätkää jne.)

Kommentit (440)

Vierailija
181/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen noista julkisen sektorin työpaikoista, että niihin tuskin menee ne parhaimmat johtajat ja esimiehet.

Sehän valtion firmoissakin on, ku ne osaavimmat saa parempaa palkkaa muista firmoista, niin vaikea niitä on saada valtion lafkoihin.

Huono johtajuus ja esimiestyö aikaansaavat osaltaan tätä kiusaamista, kyräilyä, paska kaatuu työntekijöiden niskaan, kun työ on huonosti järjestetty.

Huono johtajuus ja esimiestyö ei saa kiusaamista lopetettua, ei välttämättä edes kiinnosta, ollaan asenteella "mä oon vaan täällä töissä".

Itse ollut työuupumuksen takia pois töistä, koska johtajat eivät itse kyenneet selviämään stressistä, vaan ajattelivat että työntekijän jokapäiväinen haukkuminen auttaisi jotenkin firman tulokseen. Miesvoittoinen ala.

Nyt olen naisvoittoisella alalla, voin luottaa esimiehiin, korkeimmalla tasolla nainen johtamassa kaikkea. Ei ole kiusaamista, työntekijöitä kuullaan, ihmiset käyttäytyvät hyvin.

Noissa aiemmin postatuissa linkeissä työpaikkakiusaamisesta muuten sanottiin, että pomojen harjoittama kyykyttäminen on yleisempää miesvaltaisilla aloilla. Eli sinänsä havaintosi mukailee tutkimustuloksia.

Vierailija
182/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selittäkääs sitten, miksi vitussa siellä akkalaumassa puhutaan aina jostain meikeistä ja muodista sun muusta paskasta mikä ei minua kiehdo vähääkään ja puheenaiheet muuttuvat heti kiinnostavammaksi, kun siirtyy hengaamaan miesten kanssa? Toki myös vähempi geneeriset naiset ovat mukavaa seuraa ja juoruilevat miehet rasittavia yhtä lailla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin aika järkyttynyt tästä postauksesta jonka suht suosittu bloggaaja postasi ja erityisesti siitä miten hän on kommentonut tuohon postaukseen itse. 

http://avecsofie.indiedays.com/2017/04/06/tyopaikka-oma-henkilokohtaine…

Hän on ilmeisesti urallaan hyvin edennyt ja mielestäni on aivan kauheaa miten hän puhuu naisista työelämässä.

”Rakastan tehdä miesten kanssa töitä. Kaikki on vain niin paljon helpompaa ja rennompaa :)”

”yep. Tämä oli myös yksi syy miksi en hakeutuisi naisvaltaiselle alalle. Valitettavasti. Miesten kanssa on niin ihanan mutkatonta tehdä töitä.”

Erinomainen esimerkki siitä että miten jopa hyvin pärjäävät naiset lyttäävät muita naisia. Useamminhan tämä ilmiö saattaa esiintyä silloin jos nainen kokee olonsa jotenkin uhatuksi.

Eiköhän blogistikin koe itsensä uhatuksi... Kesätyökiusaamistarinasta ei jäänyt epäselväksi, ketä kiusattiin.

Mutta kuka yleistää yhden naispuolisen kiusaajan tai naispuolisista koostuvan kiusaajajoukon myötä KAIKKI naiset kiusaajiksi? Juuri tuohan kertoo sisäänrakennetusta misogyniasta puhtaimmillaan! Naispuolinen henkilö kiusasi minua työpaikalla -> naisvaltainen työyhteisö ja hyvä yhteishenki on mahdoton yhtälö enkä mielelläni tee töitä naisten kanssa. Itseään toteuttava ennuste indeed ja niin metsä vastaa kun sinne huudetaan yms.

Varmaan jos joku ukko sattuisi töissä olemaan ihan täysi kusipää niin sitten vaan todettaisiin että joo on se Jorma aika hankala tyyppi tuossa muuten ihanan mutkattomassa miesten joukosta mutta sitten kun Erja on joskus puhunut pahaa Marjatasta niin kaikki naiset on tuomittuja.

Vierailija
184/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No selittäkääs sitten, miksi vitussa siellä akkalaumassa puhutaan aina jostain meikeistä ja muodista sun muusta paskasta mikä ei minua kiehdo vähääkään ja puheenaiheet muuttuvat heti kiinnostavammaksi, kun siirtyy hengaamaan miesten kanssa? Toki myös vähempi geneeriset naiset ovat mukavaa seuraa ja juoruilevat miehet rasittavia yhtä lailla...

En tiedä, en ole törmännyt meikeistä puhuviin. Oletko kotoisin Keravalta ja matalasti koulutettu?

Vierailija
185/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kommenttiketju on aika paljastava.

Miehet vihaavat naisia ja iloitsevat, mikäli vaistoavat, että on edes pieni mahdollisuus, että heillä on jossain yhteisön osassa ongelmia - tai ainakin huono maine.

Oman lisänsä naisviha-keskusteluun tuovat sovinismia kannattavat "te muut akat olette sitten inhottavia!"-naiset.

Olen tavannut irl parikin naista, jotka ovat julistaneet, miten sopivat kauhean hyvin vain miesporukkaan.

Miesporukka sitten vähän vieroksuukin näitä "miehiin sopeutujia", jotka ovat kauhean hyökkäävä ja aggressiivisia, etenkin muille naisille.

Toinen sovinisti-nainen on vanhahko alkoholistinainen, typerä ja häijy äksyilijä. Toinen on hädintuskin 20-vuotias tuikea,

häijy ja hermostunut nainen. Ärhentelee koko ajan muiden naisten ulkonäöstä ja äänestä ym.,

sitten vilkuilee miehiä koiranpennun katseella:

"Enkö ollutkin hyvä? Enkö tehnytkin nyt oikein? Pidättehän minusta!"

Loppukaneetti:

ne jotka eivät muka "tule toimeen" muiden oman sukupuolensa edustajien kanssa,

eivät todellisuudessa kestä minkäänlaista kilpailua, eivätkä kritiikkiä.

Miesten lahkeissa ja selän takana roikutaan sitten nyökyttelemässä,

että "Minä olen hyvä, enkö olekin? Minä olen teidän puolella, en minä vaan ole yhtään tuollainen!"

Säälittävää.

Kertonee pelokkaasta luonteesta.

Ja kyllä. Tunnen nyös yhden homomiehen, joka väittää ettei tule muiden miesten kanssa toimeen,

naisten vain. Ja kissan villat.

Mokoma äyskijä ei tule kenenkään kanssa toimeen.

Ja sinä näemmä haet hyväksyntää muilta naisilta yleistämällä parin mätämunan vuoksi kaikki muut hyvin miesten seurassa viihtyvät naiset. Kertokaa minulle miksi on hyväksyttävää naisena haukkua miehiä ja pitää kavereina vain naisia (nämä viestit tässä keskustelussa saavat yläpeukkuja) mutta vastaavasti on väärin olla nainen ja pitää enemmän miesten seurasta? Eikö jokainen saa tykätä mistä haluaa? Miksi pitää ottaa henkilökohtaisena loukkauksena jos joku viihtyy enemmän miesten seurassa kuin naisten? Hengaan paljon miesten kanssa ja lähdin esimerkiksi katsomaan kolmen miespuolisen kaverin kanssa jalkapallon MM-kisoja Afrikkaan 2010, ilmeisesti tämä oli väärin ja olisi pitänyt etsiä netistä jalkapallosta kiinnostunutta naista jotta naissukupuoli ei kollektiivisesti loukkaantuisi. Minulla on yleisesti enemmän yhteisiä mielenkiinnon kohteita tuntemieni miesten kuin naisten kanssa, miksi en saisi hengailla heidän kanssaan vaan minun pitäisi etsiä jostain naisia jotka ovat kiinnostuneet samoista asioista. Uskomatonta sontaa koko keskustelu.

186/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri tuollainen "nolo" "teenmieluummintöitämiestenkanssa"-julistaja. Niin se vaan on, että aina on naiset puhuneet paskaa, nyrpistelleet nenäänsä, pompottaneet, puhuneet selän takana ja miehet on sanonu suoraan jos joku juttu on kaihertanu.

Toki nyt olen tullut siihen tulokseen, että myös miehet ovat perseestä, joskin eri syistä. :D

Ihmiset on ärsyttäviä. Itse en ole poikkeus.

Vierailija
187/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä toisekseen, jos kyräilevä käytös johtuu huonosta itsetunnosta niin nostaako naisten ja tyttöjen itsetuntoa se, että vaikkapa heitä vanhemmat ja kokeneemmat naiset suhtautuvat lähtökohtaisesti negatiivisesti esim. työssä aloittavaan naiseen verrattuna mieheen?

Jos meitä aloittaisi kaksi uutta työntekijää, mies ja nainen, ja naiskollegat toimisivat sen mukaisesti että miehen kanssa työskentely on kivempaa ilman että tuntisivat meitä, niin todennäköisesti miehen jo ennestään ehkä parempi itsetunto nousisi kun häneen suhtaudutaan niin kivasti ja naisen vastaavasti laskisi kun huomaisi että mies onkin kaikkien mielestä mutkattomampi ja kivempi tyyppi automaattisesti.

Ja sitten huonon itsetunnon aiheuttama fiilis siirretään seuraavaan naiseen vähättelemällä häntäkin.

Tuollainen toisten naisten toteuttama naisten vähättely on kammottava itseään ruokkiva kierre! 

Vierailija
188/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nämä eniten miesten kanssa hengailevista naisista katkeroituneet kirjoittelijat olla niitä jotka kieltävät miehiltään naispuoliset kaverit koska ovat niin mustasukkaisia. Minulla on useita kaverimiehiä joiden tyttöystävät eivät anna heidän hengata kanssani, ainakaan ilman että he tunkevat mukaan. Vaikka olen itse parisuhteessa ja 150% en kiinnostunut millään tavalla seksuaalisesti kavereistani.

Ihan yhtälailla on misogyniaa haukkua miesten kanssa ystävinä olevia naisia epätoivoisiksi kehuista eläviksi prinsessoiksi. Tämä ketju osoittaa kyllä kuinka riitaisa sukupuoli naiset ovat, aloitetaan keskustelu siitä kuinka naisten pitäisi solidaarisuuden nimissä hengata vain naisten kanssa ja haukutaan samalla naiset jotka hengailevat mieluummin miesten kanssa.

Vierailija
189/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin myös kritisoin noita hokemia. Nyt olen valitettavasti saanut havaita, että noissa on perää. Kyräilyä, klikkejä, kilpailua naisten yhteisössä. Kireä, ikävä, lannistava ilmapiiri. Narsisteja. Joskus tuntuu, kuin olisin palannut yläasteelle. 

Vierailija
190/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset toistensa kurkuissa kiinni tässäkin ketjussa. Että patriarkaatin syytähän se. Niih.

Vierailija
191/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa nämä eniten miesten kanssa hengailevista naisista katkeroituneet kirjoittelijat olla niitä jotka kieltävät miehiltään naispuoliset kaverit koska ovat niin mustasukkaisia. Minulla on useita kaverimiehiä joiden tyttöystävät eivät anna heidän hengata kanssani, ainakaan ilman että he tunkevat mukaan. Vaikka olen itse parisuhteessa ja 150% en kiinnostunut millään tavalla seksuaalisesti kavereistani.

Ihan yhtälailla on misogyniaa haukkua miesten kanssa ystävinä olevia naisia epätoivoisiksi kehuista eläviksi prinsessoiksi. Tämä ketju osoittaa kyllä kuinka riitaisa sukupuoli naiset ovat, aloitetaan keskustelu siitä kuinka naisten pitäisi solidaarisuuden nimissä hengata vain naisten kanssa ja haukutaan samalla naiset jotka hengailevat mieluummin miesten kanssa.

Älä viitsi kiukutella, kyllä me teistä prinsessoista tykätään. Huomionhakuiset likat on mukavaa petiseuraa.

Vierailija
192/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin kokemuksesta naisvaltaiset alat ja isot naisporukat on aina jollain tapaa ongelmallisia. Jos et sitten lähde mukaan paskanjauhantaan tai syrjimiseen, joudut itse kohteeksi. Valitettava tosiasia, että monilla aloilla naiset kokevat toiset naiset vain uhaksi. En todellakaan ymmärrä miksi. Itse nyt 5 vuotta tuli samassa työpaikassa täyteen ja alanvaihto mielessä. En yksinkertaisesti kykene puhumaan muista selän takana pahaa ja minua käytännössä syrjitään siitä.

Tämä on juuri sitä sisäistettyä misogyniaa. Ei ole mitään biologista perustetta sille, miksi naisvaltaiset alat olisivat sen hankalampia työympäristöjä.

Onhan. Minun henkilökohtaiset kokemukseni teidän juoruilusta ja mollaamisesta.

Ennemmin menen miesvoittoiselle alalle. Ja se biologinen ero on se että kaikessa ei miesten tarvi kilpailla, mutta me naiset aina kisaamme milloin mistäkin. Kellä on paras mies, parhaat lapset ,kaunis ja hyvät elämäntavat.

Ei teitä jaksa kuunnella.

Ei pahalla, mutta tiedätkö, mitä biologinen tarkoittaa?

No olkoon sitten mielenhäiriö mikä saa kilpailemaan. Mitä väliä sillä on mikä sen aiheuttaa. Perseestä se kuitenkin on.

Vierailija
193/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huorittelu tai muiden naisten sheimaus siitä, että näillä on ollut monta kumppania tai ovat muuten "tyrkkyjä". Tää liittyy vahvasti siihen, kuinka patriarkaalisessa yhteiskunnassa naiset ovat aina joutuneet kamppailemaan tilasta ja miesten huomiosta ja siksi muut naiset nähdään uhkana omalle huomiolle ja tilalle. Tätä ei yleensä tiedosteta omassa käytöksessä.

Väärin, itse näen sen merkiksi siitä, että henkilöllä on erittäin alhainen moraali ja äärimmäisen heikko itsehillintä. En tuomitse tällaista ihmistä kokonaisvaltaisesti, mutta tuomitsen heidän tekonsa. Minusta tämä yliseksualisointi, ja seksuaalisen promiskuiteettisuuden ylistäminen yhteiskunnassamme on oksettavaa. 

Vierailija
194/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä miten päin se asia sitten pitää ilmaista, jotta joku ei vedä hernettä nenäänsä. Ehkä pitää vaan omana tietonaan, niin olen tosin tehnytkin. Mutta pitäisikö sitten jotenkin taistella sitä tunnetta vastaan, että "ei vee, ollaan istuttu tässä kohta tunti ja puhuttu huulipunista, jonka jälkeen sujuvasti siirryttiin haukkumaan jotain naista, joka ei täytä perusblondibimbon ulkonäkövaatimuksia" Pitäiskö mun vaan jotenkin esittää, että olen tuollainen ihminen?

Mulla onneksi on myös naispuolisia kavereita, joiden kanssa puhutaan politiikasta ja historiasta, tieteestä yms. Mutta siinäkin porukassa sitten 1 tai 2 taantuu idiootiksi, heti kun tulee mies pöytään. "Ihihi PEnttii-ii, selitäxä mulle mikä on inflaatio kun en mä ta-juu-uu-uu"

Että miten tähän kaikkeen pitää suhtautua niinkuin feministisen oikein?

No mitäkö tekisin feministinä? En hengailisi tuollaisten ihmisten kanssa mutta en myöskään suhtautuisi heihin alentavasti. Tai sitten puhuisin niistä huulipunista, koska kyllä mua kiinnostaa myös meikit vaikka teenkin väikkäriä. Muutenhan tuo kuvaamasi kertoo juuri niistä ongelmista, mistä ketjussa on puhuttu - naiset kokevat toisensa uhaksi ja käyttäytyvät sen mukaisesti ihan huomaamattaan.

Kiva. No mä oon maisteri mutta mua ei kiinnosta meikit. Mitäs nyt tehdään? Mä hengailen kaikenlaisten ihmisten kanssa, koska ystävilläni on ystäviä, jotka liittyvät seuraan, on työkavereita jne. Mun ei silti tarvitse hyväksyä, että jonkun ulkonäkö on keskustelunaihe. Ikäviin ihmisiin suhtautuminen ikävinä ihmisinä ei ole alentavaa.

Musta kuulostaa vähän kaksinaismoralistiselta, että ilmeisesti vaan hammasta purren pitäisi puhua jostain huulipunista koska olen nainen, ja välttää siirtymistä sinne miesten porukkaan kun tiedän että siellä puhutaan todennäköisesti jostain muusta kuin meikeistä. Koska se olis sitten jotain vihaa omaa sukupuoltani kohtaan.

Mahtaa olla elämä lampaana hankalaa?

Fedora kiristää päätäni jos joudun puhumaan muista asioista, kuin mitkä MINUA kiinnostavat.

Vierailija
195/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaisilla aloilla esiintyy ylivoimaisesti eniten työpaikkakiusaamista, fakta jota aloittaja ei voi muuksi muuttaa.

Väärin. Missään ei missään ole niin törkeää työpaikkakiusaamista kuin täysin miesvaltaisilla työpaikoilla.

Vierailija
196/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltaisilla aloilla esiintyy ylivoimaisesti eniten työpaikkakiusaamista, fakta jota aloittaja ei voi muuksi muuttaa.

Väärin. Missään ei missään ole niin törkeää työpaikkakiusaamista kuin täysin miesvaltaisilla työpaikoilla.

Kuntatyössä enemmän kiusaamista

Aiempien tutkimusten mukaan eniten kiusaamista esiintyy julkisen puolen työpaikoissa ja naisvaltaisilla aloilla.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/suomessa-yli-100-000-tyopai…

Mitäpäs jos hyväksyisit faktat etkä enää mustamaalaisi.

Vierailija
197/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta.

Miehiltä puuttuu kokonaan solidaarisuus.

Naiset osaavat vetää yhtä köyttä,

ainakin silloin kun ei ole joku pääjohtaja (mies) sotkemassa heidän asioitaan.

Vierailija
198/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haki esimerkkejä,

miten piilo-misogynia näkyy naisten käytöksessä. Ilmenikin ihan räikeää ilmi-misogyniaa: miehiltä!

Hyvin paljastavaa.

Tässäjään ketjussa naisia vihaavat miehet eivät siis voi vaieta.

Vierailija
199/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen sanomassa "en ole feministi".

Sen jälkeen kun kuulin erään feministin selittävän ettei sotia olisi jos naiset olisivat vallassa, lopetin välittömästi olemasta feministi, jos sellainen koskaan edes olin ollutkaan... yksisilmäisyys on karseaa, niin sovinistin kuin feministin ilmaisemana.

Vierailija
200/440 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset toistensa kurkuissa kiinni tässäkin ketjussa. Että patriarkaatin syytähän se. Niih.

Miehet rakastavat riitoja,

konflikteja ja sotia.

Kaikki merkittävimmät filantroopit maailmassa taas ovat naisia tai naisten luomia persoonia.

Sodan repimät maat ovat aina miesten johdossa ja vahvoja patriarkaatteja.

Maailman rauhanomaisin, tasa-arvoisin ja onnellisin maa on naisten perustama Islanti, jossa on matriarkaalinen kulttuuri (mm. -dottir-päätteinen sukunimi) ja naisjohto.

Islanti kyykytti pankkeja ja pelasti kansan - naisten ansiosta.

Niih vaan itsellesi.