Mitä mä teen... hain kahteen työpaikkaan, sain toiseen niistä kutsun haastatteluun, mutta..
...mä en muista kumpi niistä hakemistani paikoista oli vakituinen paikka ja kumpi vuoden pituinen suhde.
Eli menen työhaastatteluun enkä tiedä olenko pyrkimässä vakituiseen virkaan vai vuoden sijaisuuteen...
Tää on todella noloa ja mun hävettää ihan kirjoittaakin tästä. En kuollaksenikaan muista kumpi oli kumpi. Hain siis saman firman kahteen eri yksikköön. En tajunnut yhtään hakiessa ottaa niitä tietoja ylös ja nyt niitä ilmoituksia ei ees ole netissä enää..
Kommentit (23)
Onko sillä merkitystä? Olet hakenut molempia eli oletan sinun olevan valmis ottamaan myös vuoden määräaikaisuuden vastaan.
Todennäköisesti olet kumminkin menossa määräaikaisen haastatteluun. Vakinaiset paikat saa usein jo samassa paikassa olevat määräaikaiset jotka ovat osoittaneensa olevansa asenteiltaan työkykyisiä.
Aina kannattaa tallettaa työpaikkailmoitus ja hakemus myös.
Mistä sait tiedon noista paikoista? Mulla joskus esim hakukoneen kautta löytyy vielä ilmoitus vaikka varsinainen paikka ei enää löydy. Indeed on esim tämmöinen. Linkedinistä löytyy välillä myös paikkoja joiden hakuaika on jo mennyt umpeen. Entäs selaushistoria?
Voi olla että olet menossa kumpaankin haastatteluun samaan aikaan, eli haastattelevat molempien hakujen perusteella samaan aikaan.
Jos sait kutsun vain toiseen, mikä on ongelma? Etkö haluakaan vuodeksi töihin paikkaan johon hait?
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä merkitystä? Olet hakenut molempia eli oletan sinun olevan valmis ottamaan myös vuoden määräaikaisuuden vastaan.
Todennäköisesti olet kumminkin menossa määräaikaisen haastatteluun. Vakinaiset paikat saa usein jo samassa paikassa olevat määräaikaiset jotka ovat osoittaneensa olevansa asenteiltaan työkykyisiä.
Oikeessa olet, ei sillä väliä ookkaan mulle. Mut onhan se noloa, jos tää tulee esille haastattelussa..
Ja totta, todennäköisesti määräaikaisen haastatteluun.
Nro 5 & 6: siis paikkoihin haettiin firman nettisivujen kautta sähköisellä lomakkeella/hakemuksella. Toki mulla ois varsinaiset hakemukset tallessa (Wordilla tehtynä tms) mut sellasia ei näissä tapauksissa tarvittu.
Ap
Kysymällähän se selviää. Ei sun tarvitse kysyessä selittää samaa kuin meille että kuolet häpeään kun et muista kumpi paikka kyseessä vaan kysyt vaan haastattelun alkaessa ikään kuin varmistaen että millainen työsuhde olikaan kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sait kutsun vain toiseen, mikä on ongelma? Etkö haluakaan vuodeksi töihin paikkaan johon hait?
Sulta tais mennä koko homman pointti aika vauhdilla ohi :D tottakai ottaisin ilolla vastaan kumman paikan vain, mutta onhan se nyt ihan pirun noloa jos haastattelussa käy jotenkin ilmi että mä en tiedä onko se paikka vakkari vai määräaikainen - VAIKKEI SILLÄ MULLE OLEKAAN VÄLIÄ.
Ap
Entä jos et puhu ajasta mitään ja odotat että haastattelijan puolelta se tulee jotenkin ilmi? :D Jos tuurilla haastattelija jossain vaiheessa sanoisi että niin tämähän oli sitten vuodeksi tai jotain?
Onko sulla sähköpostissa kooste hakemuksesta? Joillain firmoilla sellainen tulee automaattisesti.
Jos ei niin mä ehkä ihan reippaasti vain sanoisin, että hain kahteen eri paikkaan teidän firmassa, joista toinen oli määräaikainen ja toinen vakituinen, kumpihan tämä näistä olikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeessa olet, ei sillä väliä ookkaan mulle. Mut onhan se noloa, jos tää tulee esille haastattelussa..
Ja totta, todennäköisesti määräaikaisen haastatteluun.Nro 5 & 6: siis paikkoihin haettiin firman nettisivujen kautta sähköisellä lomakkeella/hakemuksella. Toki mulla ois varsinaiset hakemukset tallessa (Wordilla tehtynä tms) mut sellasia ei näissä tapauksissa tarvittu.
Ap
Eikä netissä annettu sähköpostia, jonne olisi lähtenyt kopio hakemuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos et puhu ajasta mitään ja odotat että haastattelijan puolelta se tulee jotenkin ilmi? :D Jos tuurilla haastattelija jossain vaiheessa sanoisi että niin tämähän oli sitten vuodeksi tai jotain?
Toivottavasti juuri näin.. :D
Ap
Jotenkin varmaan tulee esiin haastattelussa niiden puolelelta. Ja ei se mun mielestä muuta sin vastauksia oli se sitten vakkari tai vuoden paikka.
No ei tuo nyt ole asia, josta kannattaisi ottaa stressiä sen vuoksi, että se olisi pakko muistaa. Voithan olla vaikka kysytty työnhakija, jolla on valtava läjä haastatteluja samaan aikaan. Ei sitä aina kaikkea muista.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla sähköpostissa kooste hakemuksesta? Joillain firmoilla sellainen tulee automaattisesti.
Jos ei niin mä ehkä ihan reippaasti vain sanoisin, että hain kahteen eri paikkaan teidän firmassa, joista toinen oli määräaikainen ja toinen vakituinen, kumpihan tämä näistä olikaan.
Noup, ainoastaan automaattinen s-posti jossa kiitettiin mielenkiinnosta yritystä kohtaan, mainittiin että hakemus käydään läpi mahd.pian ja että ovat yhteydessä minuun jos tulee kysyttävää..
Ap
Niin, toisaalta jos odotat vain että se tulee haastattelija puolelta ilmi, ainakin minä sitten tuppaan miettimään juuri sitä asiaa ahdistuneena, mikä voi vaikuttaa muuhun haastatteluun!
Löytyisikö googlen välimuistista? Jos muistat ilmoituksen otsikon niin voi löytyä.
no voi kyynel