Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nasten jatkuva välipala-laiduntaminen

Vierailija
28.05.2017 |

En edes jaksa aloittaa vesipulloista, joita ilman tietysti näännytään yhteiskunnassa, jossa juotavaa hanavettä on viiden metrin välein.

Mutta tämä jatkuva puputustankkaaminen: riisikakkua, pilttiä, pähkinöitä, jukurttia, hedelmää, mitä lie pikkukäkkyrää ja proteiinipatukkaa.

Istuitpa sitten kirjastossa tai työhön liittyvässä seminaarissa, nämä naiset eväspusseineen ovat kyllä erittäin hyvin edustettuina. Kumma juttu että miehet pystyvät olemaan kolme tuntia laiduntamatta?

Joten antaa kuulua, miksi mässytät koko ajan jotakin "pientä ja kevyttä"? Miksi et syö kunnon ruokaa riittävästi muutaman kerran päivässä?

Ah, anteeksi, olet tietenkin matalasta verensokeristä kärsivä ja tulee huono olo massuun, jos et syö joka toinen tunti. Ja toinen klassikko: et pysty syömään riittävästi kaloreita ruoka-aikoina, koska massuun ei vaan mahdu, ja jotta saisit kaikki kalorit, on pakko syödä välipalaa. Jep.

Ajattelisitte edes hampaitanne - happohyökkäys ja eroosia vaanivat.

Kommentit (303)

Vierailija
141/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en raahaa vesipulloa mukanani niin saatan olla juomatta desiäkään vettä koko vuorokautena. En tiedä miltä jano tuntuu, mutta ihoni on samea ja kuiva ja haluaisin sen parempaan kuntoon. Siinä oikeastaan ainoa syy miksi juon vettä.

Okei, tämä ketju ei oikeastaan ollut tarkoitettu vammaisille.

Vierailija
142/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin noissa on se pointti, että en yksinkertaisesti joinain päivinä ehdi syömään muuta kuin noita eväitä. Jos on syönyt aamupalan ennen seitsemää ja tiedät pääseväsi lounaalle vasta kahdelta, pakko siinä on jotain pientä syödä välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö välipaloja vaikka olen nainen. Yleensä välipalat ovat makeita ja en ollenkaan tykkää mistään makeasta. Syön 2-4 kertaa päivässä. Muutenkin on herkkä vatsa ja syömisestä saattaa tulla huono olo, joten en halua syödä senkään takia usein. Nälkä minulle tulee yleensä 6 tunnin jälkeen ateriasta, jolloin on hyvä aika seuraavalle aterialle.

Vierailija
144/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin te ihmiset tajuatte, että kaikki ihmiset ovat erilaisia? Ravinnontarve, vuorokausirytmi ja monet muut asiat ovat täysin yksilöllisiä.

Se mikä toimii toisella, ei taas missään nimessä käy toiselle. Jollekin riittää, että ahmii 2krt/vrk jättiannokset ruokaa. Joku toinen taas syö 3h välein tai muuten tulee huono olo.

Miksi toisten ruokailutottumukset menevät noin kovasti tunteisiin? Eikö ole tullut mieleen, että ihmisillä voi olla ihan terveydellisiä syitä omiin ruokailutottumuksiinsa? Ei kaikilla mitään diabetesta tietenkään ole, mutta onhan sitä paljon muitakin syitä miksi on hyvä syödä usein pieniä annoksia jne.

Vierailija
145/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilen tod. paljon ja yritän kasvattaa lihasmassaa. Syön siis aika massiivisesti päivän aikana että energiaa riittää. Sairastan myös diabetesta.

Mutta miksi tämä on ongelma? Anna muiden olla jos ei vaikuta sinun elämääsi mitenkään.

Vierailija
146/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajutkaa miehet että naisen elimistö on silti täysin erilainen kuin miehen, vaikka ihmisiä kaikki ollaankin. Joudumme käymään esim pissalla useammin kuin miehet, koska sellainen pikku juttu kuin kohtu vie virtsarakolta tilaa. Jos te miehet haluatte kohdun, eli kuukautiset ja synnyttää, niin minä voin alkaa syömään kuten herra haluaa.

Ei pidä paikkaansa, ainakaan terveellä naisella. Terve kohtu on yllättävän pieni, päärynää pienempi. Synnyttämättömällä ikäneidolla ei juuri tulitikkuaskia isompi. Suolensisältöäkin on usein enemmän siinä rakon vieressä. Ei se kohtu mitään haittaa, eikä kohdulla voi perustella vesipullon mukana kanniskelua.

Terveisin gynekologi

Vierailija
147/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajutkaa miehet että naisen elimistö on silti täysin erilainen kuin miehen, vaikka ihmisiä kaikki ollaankin. Joudumme käymään esim pissalla useammin kuin miehet, koska sellainen pikku juttu kuin kohtu vie virtsarakolta tilaa. Jos te miehet haluatte kohdun, eli kuukautiset ja synnyttää, niin minä voin alkaa syömään kuten herra haluaa.

Ei pidä paikkaansa, ainakaan terveellä naisella. Terve kohtu on yllättävän pieni, päärynää pienempi. Synnyttämättömällä ikäneidolla ei juuri tulitikkuaskia isompi. Suolensisältöäkin on usein enemmän siinä rakon vieressä. Ei se kohtu mitään haittaa, eikä kohdulla voi perustella vesipullon mukana kanniskelua.

Terveisin gynekologi

Etkö käynyt lääketieteellistä? Se on fakta että naisen virtsarakko on pienempi kuin miehen. Minä oletin että se vuoksi kun sinne naisen vatsaan täytyy mahtua enemmän tavaraa kuin miehen. Virtsarakon kokoon siis viittasin, en mihinkään megakohtuongelmaan.

Vierailija
148/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos en raahaa vesipulloa mukanani niin saatan olla juomatta desiäkään vettä koko vuorokautena. En tiedä miltä jano tuntuu, mutta ihoni on samea ja kuiva ja haluaisin sen parempaan kuntoon. Siinä oikeastaan ainoa syy miksi juon vettä.

Miksi ap sai sitten tämän aloittaa?

Vierailija
149/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vettä tarvitsisi joka välissä hörppiä jos joisi riittävästi kerralla, jokin sijaistoiminto kai tuokin.

Elimistö voi imeyttää vain kaksi desiä tunnissa. Loput tulee kusena pönttöön. On fiksua juoda pari kolme desiä tunnissa, eikä litraa kaksi kertaa päivässä. Hörppiminen on nimenomaan fiksua.

Vierailija
150/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen saa syödä justiinsa niin usein kuin kokee tarvitsevansa ja just sitä mitä haluaa. Naurattaa ihan ajatella, että jotakuta häiritsee toisten välipalat. Ei mua häiritse ikinä todellakaan vaikka kuuluiskin rapina. Harvemmin missään kukaan koskaan mässyttää kuuluvasti. Ap kuulostaa niin kiukkuselta, että vois pikkukäkkyrä tehdä ihan hyvää ;)

Vierailija
151/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön 3-4 tunnin välein koska mun verensokeri (tutkitusti ja todistetusti) tuppaa laskemaan. Kyllä tykkään nakertaa pähkinöitäkin silloin kun niitä on mutta en suoranaisesti syö välipaloja.

Tänään söin tuhdin aamiaisen (chorizo-munakas, pari lettua hillolla, tuoremehu ja maitokahvi), kävin päivällä kahvilla ja jäätelöllä ja kohta syödään gnoccheja. Iltakahville löytyy vielä mustikkapiirakkaa.

Nousee ja laskee nopeasti noilla syömisillä. Ei ole ominaisuus.

No nyt oli kieltämättä hiilaripitoinen päivä näin viikonloppuna, arkisin ei ole kahvipullia eikä lettuja.

Mulla verensokeri heittelee vaikka söisin pelkkää proteiinia. Sukuvika, yksi lapsista sai jo vauvana tajuttomuuskohtauksia kunnes tajuttiin että johtuu tästä, muiden kanssa oltiin sitten jo viisaampia ja osattiin varoa.

Vierailija
152/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin gynekologi

Etkö käynyt lääketieteellistä? Se on fakta että naisen virtsarakko on pienempi kuin miehen. Minä oletin että se vuoksi kun sinne naisen vatsaan täytyy mahtua enemmän tavaraa kuin miehen. Virtsarakon kokoon siis viittasin, en mihinkään megakohtuongelmaan.

virtsarakon seinämä on hyvin venyvää lihaskudosta eli kyllä sinne naisenkin rakkoon mahtuu virtsaa tarvittaessa reilusti. Naisten ei tarvitse siis ainakaan rakon koon takia juosta miehiä useammin vessassa.

Vierailija
153/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edellinen enkä vammainen mutta minäkään en tiedä miltä jano tuntuu.

Viimeksi olen ollut janoinen kun rakensimme miehen kanssa taloa 10v sitten ja olimme työskennelleet 8h pölyisellä raksalla. En olisi itse sitä silloinkaan huomannut mutta aloin kiukuttelemaan ja mies toi vesipullon. Silloin vasta huomasin että pystyn juomaan 2-3 dl.

Mulla ei ole ikinä vesipulloa mukana. Jos juon tilkankin esim treeneissä oksennan sen kohta ylös. Muutenkin veden juominen vain turvottaa.

kehonkoostumusmittauksen mukaan vesitasapaino kropassa täydellinen.

Vierailija
154/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön 3-4 tunnin välein koska mun verensokeri (tutkitusti ja todistetusti) tuppaa laskemaan. Kyllä tykkään nakertaa pähkinöitäkin silloin kun niitä on mutta en suoranaisesti syö välipaloja.

Tänään söin tuhdin aamiaisen (chorizo-munakas, pari lettua hillolla, tuoremehu ja maitokahvi), kävin päivällä kahvilla ja jäätelöllä ja kohta syödään gnoccheja. Iltakahville löytyy vielä mustikkapiirakkaa.

Nousee ja laskee nopeasti noilla syömisillä. Ei ole ominaisuus.

No nyt oli kieltämättä hiilaripitoinen päivä näin viikonloppuna, arkisin ei ole kahvipullia eikä lettuja.

Mulla verensokeri heittelee vaikka söisin pelkkää proteiinia. Sukuvika, yksi lapsista sai jo vauvana tajuttomuuskohtauksia kunnes tajuttiin että johtuu tästä, muiden kanssa oltiin sitten jo viisaampia ja osattiin varoa.

Rasva on ainoa, joka ei nosta verensokeria.

Vierailija
155/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oikeasti jatkuva, kiljuva nälkä 1-2 päivänä ennen kuukautisia. Silloin on syötävä parin tunnin välein, tai tulee nälästä kouristuksenomaista kipua vatsaan, kylmä hiki ja tärinä. Kukaan lääkärikään ei ole osannut kertoa tämän ilmiön syytä. Se on oikeasti aivan se ja sama mitä silloin syön, karmea nälkä tulee vaikka olisin pari tuntia sitten syönyt 200g pihvin ja runsaat kasvikset päälle. Muulloin tätä ongelmaa ei ole ja syön normaalitilassa 3 kertaa päivässä enkä välipaloja ollenkaan. Ei, en ole ylipainoinen. Myös äidilläni ja siskollani käy näin ennen kuukautisia.

Vierailija
156/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto se ärsyttää ku töissä palaverissa tai bussissa joku kaivaa jonkun rapisen nyssykän josta mussutetaan vähän väliä jotakin. Eikö voi 40min kuunnella töissä ja sen jälkee puputtaa niin paljon ku sielu sietää. Ja kunpungin sisäisissä busseissa ei saisi omia eväitä syödä aina joku uuno-maria vetää jtn metukka kolmaria siinä takana mussuttaa sen äänekkäästi. ja bussi matka max 15min, kyl olisikin siinä ajassa jo kuollut nälkään.

Vierailija
157/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kunnolla: aamulla 7-7.20; päivällä n. 11:30-12:00, päivällisen 17:00-18:00 ja iltapalan 21:00. Muilla aterioilla syön paljon paitsi iltapalalla.

Nyt oon lihava, koska oon syöny makeetakin. Yritän laihduttaa. Syön joskus noiden lisäksi välipalankin.

Vierailija
158/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön kaksi runsasta, lämmintä ateriaa päivässä ja siltikin vetelen välipaloja n. 3h välein, koska tulee vain nälkä vaikka ottaisin kukkurallisen lautasellisen ja vieläpä santsaisin. Ja melko pienikokoinen nainen olen, voisin sanoa syöväni toisinaan jopa isompia annoksia kuin huomattavasti kookkaampi mieheni. Harmi jos se jotakuta häiritsee, yritän tietenkin napostella välipalat mieluiten muualla kuin ison ihmisjoukon keskellä.

Vierailija
159/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoijaa että jotakuta tosiaan kiinnostaa toisten syömiset :D

Itse syön välipaloja työmatkalla eli bussissa, yleensä juurikin niitä pahamaineisia patukoita. Aamulla herätessä en saa usein alas mitään ja ihan leipää en nyt viitsi bussissa mussuttaa. Pyörtyisin varmaan ennen lounasta tai ekaa kahvitaukoa. Iltapäivällä menee 5-6 h ilman safkaa, joten siinä välissä usein myös tungen patukkaa poskeen bussissa, koska kotiin tullessa olen muuten jo niin nälän kourissa että muutun kiukkuiseksi ja flegmaattiseksi. Pystyy sitten paremmin keskittymään siihen ruoanlaittoonkin kotona. Joo, on varmaan vikaa muissa aterioissa tai syön muulloin liian vähän. En tiedä, eikä kiinnosta kun pärjään tällä hetkellä oikein hyvin näin! :D

Ehkä jotakuta ärsyttää ne muiden patukat ja pähkinät siksi, että itselläänkin tulee houkutus niihin vaan kun ei voi sallia itselleen välipaloja missään tilanteessa, pitää vaan jatkaa sinne kuuden tunnin päähän. :)

Vesipullosta en jaksais edes aloittaa. Mulle tulee hyvä olo kun juon tarpeeksi vettä. Lisäksi mulla on lääkkeitä, jotka kuivattavat suuta. Suosittelisin sitä vedenjuontia useammin aika monelle, jos kehtaisin. Monen suu nimittäin haiskahtaa aika inhottavalta kun juo liian vähän...

Vierailija
160/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa erikoinen verbin valinta. Laiduntaminen?  Pidätkö kanssaihmisiä nautaeläiminä?  Onko sinulla muita ongelmia ja saatko jo niihin apua?