Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nasten jatkuva välipala-laiduntaminen

Vierailija
28.05.2017 |

En edes jaksa aloittaa vesipulloista, joita ilman tietysti näännytään yhteiskunnassa, jossa juotavaa hanavettä on viiden metrin välein.

Mutta tämä jatkuva puputustankkaaminen: riisikakkua, pilttiä, pähkinöitä, jukurttia, hedelmää, mitä lie pikkukäkkyrää ja proteiinipatukkaa.

Istuitpa sitten kirjastossa tai työhön liittyvässä seminaarissa, nämä naiset eväspusseineen ovat kyllä erittäin hyvin edustettuina. Kumma juttu että miehet pystyvät olemaan kolme tuntia laiduntamatta?

Joten antaa kuulua, miksi mässytät koko ajan jotakin "pientä ja kevyttä"? Miksi et syö kunnon ruokaa riittävästi muutaman kerran päivässä?

Ah, anteeksi, olet tietenkin matalasta verensokeristä kärsivä ja tulee huono olo massuun, jos et syö joka toinen tunti. Ja toinen klassikko: et pysty syömään riittävästi kaloreita ruoka-aikoina, koska massuun ei vaan mahdu, ja jotta saisit kaikki kalorit, on pakko syödä välipalaa. Jep.

Ajattelisitte edes hampaitanne - happohyökkäys ja eroosia vaanivat.

Kommentit (303)

Vierailija
161/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hohhoijaa että jotakuta tosiaan kiinnostaa toisten syömiset :D

Itse syön välipaloja työmatkalla eli bussissa, yleensä juurikin niitä pahamaineisia patukoita. Aamulla herätessä en saa usein alas mitään ja ihan leipää en nyt viitsi bussissa mussuttaa. Pyörtyisin varmaan ennen lounasta tai ekaa kahvitaukoa. Iltapäivällä menee 5-6 h ilman safkaa, joten siinä välissä usein myös tungen patukkaa poskeen bussissa, koska kotiin tullessa olen muuten jo niin nälän kourissa että muutun kiukkuiseksi ja flegmaattiseksi. Pystyy sitten paremmin keskittymään siihen ruoanlaittoonkin kotona. Joo, on varmaan vikaa muissa aterioissa tai syön muulloin liian vähän. En tiedä, eikä kiinnosta kun pärjään tällä hetkellä oikein hyvin näin! :D

Ehkä jotakuta ärsyttää ne muiden patukat ja pähkinät siksi, että itselläänkin tulee houkutus niihin vaan kun ei voi sallia itselleen välipaloja missään tilanteessa, pitää vaan jatkaa sinne kuuden tunnin päähän. :)

Vesipullosta en jaksais edes aloittaa. Mulle tulee hyvä olo kun juon tarpeeksi vettä. Lisäksi mulla on lääkkeitä, jotka kuivattavat suuta. Suosittelisin sitä vedenjuontia useammin aika monelle, jos kehtaisin. Monen suu nimittäin haiskahtaa aika inhottavalta kun juo liian vähän...

Öö, ei. Siitä mässytyksestä päinvastoin menee viimeisetkin ruokahalut. Itse kyllä "sallin" itselleni syömisiä niin usein kun haluan, mutta ei sellaista tarvetta tule kuin 2-3 kertaa päivässä. Ihmetyttää nää pupeltajat, jotka ei pärjää paria tuntia ilman ruokaa.

Vierailija
162/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistä ap tietää että se välipala on nimenomaan välipala eikä esim. sen päivän ainoa mahdollisuus syödä yhtään mitään? Jos ei ole mahdollisuutta lounastamiseen, vaan syö sen sijaan jotain pientä evästä kesken päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön kaksi runsasta, lämmintä ateriaa päivässä ja siltikin vetelen välipaloja n. 3h välein, koska tulee vain nälkä vaikka ottaisin kukkurallisen lautasellisen ja vieläpä santsaisin. Ja melko pienikokoinen nainen olen, voisin sanoa syöväni toisinaan jopa isompia annoksia kuin huomattavasti kookkaampi mieheni. Harmi jos se jotakuta häiritsee, yritän tietenkin napostella välipalat mieluiten muualla kuin ison ihmisjoukon keskellä.

Ei se ruuan määrä sitä kylläisyyttä takaa, sisällöstä se on kiinni. Mutta mutustele ihan rauhassa.

Vierailija
164/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Olen naisena päässyt asioista sen verran kahvipöydissä kuulemaan, että syitä näyttäisi olevan muutamia. Lähinnä uskottu näitä säännöllinen syöminen laihduttaa- juttuja ja uskotaan kaiken maailmassa paranevan jos juo tarpeeksi vettä ja myös kova itsetarkkailu ja pelko, että verensokeri laskee.

Suurin homma taustalla on, että kalorien nimissä tai puhtaasta nirsoudesta tai tottumuksen puutteesta ei syödä oikeita aterioita. Eli sen sijasta, että vedettäisi kerralla kunnon lämmin ateria, vedetään hyvin heikosti kylläisenä pitäviä eväitä ja vältellään etenkin rasvaa. Taustalla usein myös luulo, että isoateria jotenkin horjuttaisi sitä, että kaikki päivän energia olisi jaettava tasaisesti koko valveillaoloajalle niin, että ateriavälit ovat lyhyitä jaenergiaa kaikilla aterioilla saman verran.

Lopputulos on hirveä verensokerivuoristorata ja nälän ja kylläisyyden tunteiden hämärtyminen. Koskaan ei ole ihan kylläinen olo ja aina on pieni nälkä. Ja makeanhimo pysyy korkealla tasolla. Energiamääräkin saattaa nousta suuremmaksi kuin jos söisi itsensä kunnolla täyteen harvemmilla ruokintaväleillä.

Aamen. Pienenä naisena naisvaltaisella alalla vastaan viikottain päivittelyihin lounaalla kun syön ravintolan linjastosta täyden lautasellisen perusruokaa. "Siis miten voit syödä tuollaisia määriä". Päivittelijöiden päivän eväät kahvihuoneessa ovat rasvatonta jugurttia, omenaa, karjalanpiirakkaa, sitä hiton pilttiä, mysli- ja proteiinipatukkaa jne. Jo laskennallisesti voi kertoa että natustajien kalorimäärä kasvaa äkkiä yhtä kunnon ateriaa suuremmaksi.

Tässä on pakko olla taustalla joku "syö aivan koko ajan jotain koska nälkähän sinulla on mutta älä ikinä kunnolla nälkääsi, ei kuulu hienolle naiselle"

Vierailija
165/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä ketään kiinnostaa toisten ihmisten ruokailutottumukset ja se syökö välipaloja vai ei? Kaikilla meillä on omat mieltymyksemme ruoan suhteen. Joku tykkää syödä pieniä annoksia ja usein, toinen elää niillä välipaloilla ja kolmas syö vaan kaksi isoa ateriaa päivässä. Eli vastaus aloituksen kysymykseen: kukin tyylillään siten minkä itse kokee parhaaksi ja omaan elämänrytmiin sopivaksi. Onko aiheellista ärsyyntyä muiden ruokailurytmistä? Ei, koska se ei vaikuta sinun elämääsi. :D Täytyy olla kyllä hyvin erikoinen ihminen kyseessä, jos toisten veden juomiset ja eväiden syömiset herättävät minkäänlaisia negatiivisia tunteita. Kannattaa varmaan keskittää se huomio johonkin tärkeämpään kuin siihen seminaarissa istuvaan naiseen, jolla on edessään vesipullo ja pähkinöitä.

Vierailija
166/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen just tollanen vähän väliä jotain mässyttävä. Nälkä tuli parin tunnin välein, mutta myös aineenvaihdunta toimi hyvin ja kroppa oli hyvässä kunnossa. Nyt on elämänrytmi muuttunut niin että jytkäytän vain pari kertaa päivässä kunnon aterian sisuksiini. Painoa on tullut lyhyessä ajassa lisää yli 10 kg, vaikka tuntuu ettei koskaan ole edes nälkä. :(

Vierailija
167/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin aiemmin koko ajan virtsatietulehduksista ja sain ohjeen juoda säännöllisesti ja enemmän. Olen jo pitkään pitänyt vesipulloa mukanani ja juon usein. Ei enää tulehduksia.

Sairastuin verisyöpään, sain selkäydinsiirron sisareltani ja paranin syövästä ainakin toistaiseksi. Elimistöni hylkii siirrettä, joten sain munuaisten käänteishyljinnän ja minun pitää juoda vähintään kolme litraa päivässä. Vesipullon kantaminen mukana on välttämätöntä.

Suosittelen, että keskityt jatkossa omiin asioihisi ja lopetat muiden kyttäämisen. 

Vaikka sinusta oli kiva päästä näpäyttämään sairautesi takia, on valtaosalla kyse aivan muusta, joten ei osunut eikä uponnut todellakaan.

Vierailija
168/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiduntava mies ilmaantuu! Kaloritarve on fyysisen työn ja liikuntaharrastuksen kanssa liki 5000 kaloria ja refluksi on riesana. Jos vedän liian tuhdin aterian tai juon liikaa kerralla sapuska nousee suuhun karusellikierrokselle. Mielummin syön koko ajan jotain kuin pulauttelen.

Vierailija
169/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia ateriarytmejä, toiset nappaa jotain pientä suuhunsa tunnin välein ja toiset syö 2 kertaa päivässä. Jatkuva napostelu on huonoa hampaille mutta maailma on paha paikka eikä syöminen ole laitonta.

Vierailija
170/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön välipaloja työmatkalla eli bussissa, yleensä juurikin niitä pahamaineisia patukoita. Aamulla herätessä en saa usein alas mitään ja ihan leipää en nyt viitsi bussissa mussuttaa. Pyörtyisin varmaan ennen lounasta tai ekaa kahvitaukoa. Iltapäivällä menee 5-6 h ilman safkaa, joten siinä välissä usein myös tungen patukkaa poskeen bussissa, koska kotiin tullessa olen muuten jo niin nälän kourissa että muutun kiukkuiseksi ja flegmaattiseksi. Pystyy sitten paremmin keskittymään siihen ruoanlaittoonkin kotona. Joo, on varmaan vikaa muissa aterioissa tai syön muulloin liian vähän. En tiedä, eikä kiinnosta kun pärjään tällä hetkellä oikein hyvin näin! :D

Ehkä jotakuta ärsyttää ne muiden patukat ja pähkinät siksi, että itselläänkin tulee houkutus niihin vaan kun ei voi sallia itselleen välipaloja missään tilanteessa, pitää vaan jatkaa sinne kuuden tunnin päähän. :)

Vesipullosta en jaksais edes aloittaa. Mulle tulee hyvä olo kun juon tarpeeksi vettä. Lisäksi mulla on lääkkeitä, jotka kuivattavat suuta. Suosittelisin sitä vedenjuontia useammin aika monelle, jos kehtaisin. Monen suu nimittäin haiskahtaa aika inhottavalta kun juo liian vähän...

"Houkutus" ja "ei voi sallia välipaloja". Tämä on juuri sitä pahinta naistenlehtiskeidaa *puistatus*. Olen aikuinen ihminen eikä ruoka ole minulle "houkutus" ja "voin sallia" itselleni ruokaa aina kun tahdon. Se ei ole syy miksi pidän aikuisten napostelua sekä koomisena että turhana.

Vierailija
171/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes jaksa aloittaa vesipulloista, joita ilman tietysti näännytään yhteiskunnassa, jossa juotavaa hanavettä on viiden metrin välein.

Mutta tämä jatkuva puputustankkaaminen: riisikakkua, pilttiä, pähkinöitä, jukurttia, hedelmää, mitä lie pikkukäkkyrää ja proteiinipatukkaa.

Istuitpa sitten kirjastossa tai työhön liittyvässä seminaarissa, nämä naiset eväspusseineen ovat kyllä erittäin hyvin edustettuina. Kumma juttu että miehet pystyvät olemaan kolme tuntia laiduntamatta?

Joten antaa kuulua, miksi mässytät koko ajan jotakin "pientä ja kevyttä"? Miksi et syö kunnon ruokaa riittävästi muutaman kerran päivässä?

Ah, anteeksi, olet tietenkin matalasta verensokeristä kärsivä ja tulee huono olo massuun, jos et syö joka toinen tunti. Ja toinen klassikko: et pysty syömään riittävästi kaloreita ruoka-aikoina, koska massuun ei vaan mahdu, ja jotta saisit kaikki kalorit, on pakko syödä välipalaa. Jep.

Ajattelisitte edes hampaitanne - happohyökkäys ja eroosia vaanivat.

ole onnellinen ja kiitollinen että mussuttavat, sillä matalasta verensokerista aiheutuvat raivarit ovat kanssaihmisille kammottavaa kärsimystä.

Vierailija
172/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Houkutus" ja "ei voi sallia välipaloja". Tämä on juuri sitä pahinta naistenlehtiskeidaa *puistatus*. Olen aikuinen ihminen eikä ruoka ole minulle "houkutus" ja "voin sallia" itselleni ruokaa aina kun tahdon. Se ei ole syy miksi pidän aikuisten napostelua sekä koomisena että turhana.

Mua kans vähän huvitti toi lainaamasi viesti samoista syistä :)

Vierailija
173/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mussuta enkä mässytä, inhottaa itseänikin kyseiset äänet. Syön patukan Joku banaanin mätystäminen bussissa inhottaa.

Sorry, mutta se että joku saa mitään negatiivisia tuntemuksia toisten välipaloista, kertoo kyllä siitä, että keskityt niihin jostain syystä aivan liikaa. Jos sulla itselläsi ei ole nälkä, niin tuskin edes näet ruokaa ympärilläsi. Silloin kun on nälkä ja halu syödä, tuntuu että ruokaa on joka puolella. Vai onko kyseessä joku epäterve suhde ruokaan, että joka kerta sitä jossain nähdessään pitää todistella itselleen että on hyvä (parempi) ihminen, kun ei nyt nälätä tai ei syö? Mietin vaan, yritän pohdiskella miksi jotakuta ärsyttää toisten syömiset. Itse olen sekä välipalalaiduntaja että myös laiduntamaton, riippuu duunipaikasta, duunimatkan pituudesta jne. Pakollisia ne ei ole, kuin silloin kun en oikeasti ehdi syömään ravitsevammin ja kunnolla!

Enkä mä kyllä tajua, mitä koomista on jonkun välipaloissa. Outo huumorintaju ehkä? Mikä siinä on hassua, selittäkää :D

Vierailija
174/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mussuta enkä mässytä, inhottaa itseänikin kyseiset äänet. Syön patukan siististi ja nopeasti, enkä jätä roskia ympäriinsä. Joku banaanin mätystäminen bussissa inhottaa.

...

Lauseen osanen katosi aiemmasta.

Vierailija
175/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 30-vuotias nainen ja näiden puputtajien joukossa harvinaisuus. 

Syön kaksi kertaa päivässä kuten monet tuntemani miehet. Päivärytmistä riippuu mihin ateriat ajoittuvat: viikonloppuisin brunssityyppinen aamupäivän tankkaus ja illalla sitten toinen. 

Arkipäivinä useinkin joko tukeva aamiainen tai lounas, illalla sitten se toinen ateria. Ystävät kauhistelevat, kun voin syödä niin paljon kerralla. Balanssissa ollaan ja hoikka olen toisin kuin nämä laiduntajat yleensä. 

Kunnon nälkä, niin ruoka maittaa. Olen myös huomannut, että "pikkunälässä" ei oikea ruoka maita, vaan tekee mieli jotain naposteltavaa. Eli kannatan ihan vanhanaikaista ruokarytmiä. Kolme ateriaa riittää aikuiselle, terveelle ihmiselle päivässä. 

Jopa siis kaksi, josta olen oiva esimerkki. 

Itse olen 33v hoikka ja treenattu. Tuolla tavalla jos söisin tämän treenaamisen kanssa, olisin sairaalassa letkuissa. Niille, jotka eivät tee fyysistä työtä eivätkä treenaa säännöllisesti varmasti tuollainen sopii. Minulle ei.

Laiduntajat ovat yleensä yliopisto-opiskelijoita, joiden treeni on perusjumppa kerran viikossa, tai siistiä sisätyötä tekeviä naisia, jotka eivät juuri liiku ja kamppailevat painonsa kanssa.

Vierailija
176/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kunpungin sisäisissä busseissa ei saisi omia eväitä syödä aina joku uuno-maria vetää jtn metukka kolmaria siinä takana mussuttaa sen äänekkäästi. ja bussi matka max 15min, kyl olisikin siinä ajassa jo kuollut nälkään.

Entä jos se on se ainoa 15 min kun tämä henkilö ehtii istua paikallaan sinä päivänä tai töistä tullessa, harrastukseen menossa? Parempi syödä rauhassa istuen bussissa kuin kävellen kadulla. Tuota mun pomo tekee joskus, syö palaverissa pähkinöitä tai omenoita samalla kun puhuu kun ei joinakin päivinä ehdi edes istua alas.

Vierailija
177/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku siis todella käyttää aikaansa tällaisten asioiden miettimiseen. Asperger?

Vierailija
178/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön 3-4 tunnin välein koska mun verensokeri (tutkitusti ja todistetusti) tuppaa laskemaan. Kyllä tykkään nakertaa pähkinöitäkin silloin kun niitä on mutta en suoranaisesti syö välipaloja.

Tänään söin tuhdin aamiaisen (chorizo-munakas, pari lettua hillolla, tuoremehu ja maitokahvi), kävin päivällä kahvilla ja jäätelöllä ja kohta syödään gnoccheja. Iltakahville löytyy vielä mustikkapiirakkaa.

Nousee ja laskee nopeasti noilla syömisillä. Ei ole ominaisuus.

No nyt oli kieltämättä hiilaripitoinen päivä näin viikonloppuna, arkisin ei ole kahvipullia eikä lettuja.

Mulla verensokeri heittelee vaikka söisin pelkkää proteiinia. Sukuvika, yksi lapsista sai jo vauvana tajuttomuuskohtauksia kunnes tajuttiin että johtuu tästä, muiden kanssa oltiin sitten jo viisaampia ja osattiin varoa.

Rasva on ainoa, joka ei nosta verensokeria.

Olitko sinä se joka väittää mutta sitten lammasmaisesti määkii ettei tiedäkään?

Vierailija
179/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on naste? Ilmeisesti jokin eläin, koska välipala-laiduntaa?

Vierailija
180/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön 3-4 tunnin välein koska mun verensokeri (tutkitusti ja todistetusti) tuppaa laskemaan. Kyllä tykkään nakertaa pähkinöitäkin silloin kun niitä on mutta en suoranaisesti syö välipaloja.

Tänään söin tuhdin aamiaisen (chorizo-munakas, pari lettua hillolla, tuoremehu ja maitokahvi), kävin päivällä kahvilla ja jäätelöllä ja kohta syödään gnoccheja. Iltakahville löytyy vielä mustikkapiirakkaa.

Nousee ja laskee nopeasti noilla syömisillä. Ei ole ominaisuus.

No nyt oli kieltämättä hiilaripitoinen päivä näin viikonloppuna, arkisin ei ole kahvipullia eikä lettuja.

Mulla verensokeri heittelee vaikka söisin pelkkää proteiinia. Sukuvika, yksi lapsista sai jo vauvana tajuttomuuskohtauksia kunnes tajuttiin että johtuu tästä, muiden kanssa oltiin sitten jo viisaampia ja osattiin varoa.

Rasva on ainoa, joka ei nosta verensokeria.

Olitko sinä se joka väittää mutta sitten lammasmaisesti määkii ettei tiedäkään?

Mää, mää...