Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nasten jatkuva välipala-laiduntaminen

Vierailija
28.05.2017 |

En edes jaksa aloittaa vesipulloista, joita ilman tietysti näännytään yhteiskunnassa, jossa juotavaa hanavettä on viiden metrin välein.

Mutta tämä jatkuva puputustankkaaminen: riisikakkua, pilttiä, pähkinöitä, jukurttia, hedelmää, mitä lie pikkukäkkyrää ja proteiinipatukkaa.

Istuitpa sitten kirjastossa tai työhön liittyvässä seminaarissa, nämä naiset eväspusseineen ovat kyllä erittäin hyvin edustettuina. Kumma juttu että miehet pystyvät olemaan kolme tuntia laiduntamatta?

Joten antaa kuulua, miksi mässytät koko ajan jotakin "pientä ja kevyttä"? Miksi et syö kunnon ruokaa riittävästi muutaman kerran päivässä?

Ah, anteeksi, olet tietenkin matalasta verensokeristä kärsivä ja tulee huono olo massuun, jos et syö joka toinen tunti. Ja toinen klassikko: et pysty syömään riittävästi kaloreita ruoka-aikoina, koska massuun ei vaan mahdu, ja jotta saisit kaikki kalorit, on pakko syödä välipalaa. Jep.

Ajattelisitte edes hampaitanne - happohyökkäys ja eroosia vaanivat.

Kommentit (303)

Vierailija
121/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaleilkekin ihmisille suositellaan välipalojen syömistä verensokerin tasaisena pitämiseksi, ei ainoastaan diabeetikoille.

Verensokerin tasaisena pysymiseen riittää ruuan oikea sisältö, ei välipalojen syönti.

Ei se ihan täysin riitä. Jos on nopea aineenvaihdunta ja kaikki ruoka häipyy sukkana suoleen, niin parempi on syödä vähän ja usein. Olen hoikka ja mulla tulee hypoglykemia todella helposti. En halua pilata elimistöä ja hermostoani ja saada lopulta diabeteksen.

Vierailija
122/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vatsalaukku tuottaa liikaa suolahappoa. Pitkät ateriavälit sattuvat, rikkovat vatsaa ja ruokatorvea. Joutuisin olemaan jatkuvasti reseptilääkkeiden varassa.

Nyt syön jotain pientä tai juon vettä, ettei joudu päiväkausia kärsimään koko vatsanseudun kivuista ja ripulista.

Olin 75kg pari kk sitten, nyt 68kg ja pudotus jatkuu.

Haluaisin myös lähteet sille, ettei ihmiset ole syöneet jotain koko ajan kivikaudella. Toki lihaa ei ole ollut saatavilla koko ajan, mutta luonto on ollut täynnä muuta ruokaa. Jos metsä on ollut täynnä marjoja, niin en usko ettei ihmiset olisi menneet vetämään, vaan odotelleet, että milloin on tarpeeksi pitkä aika aamupalasta.

Ja tulin juuri Espanjasta, kovasti siellä myydään tapaksia, churroja, mitä millonkin. Ihmiset syö kaiken aikaa joka paikassa.

Kehitysmaissa imeskellään jotain puiden lehtiä aterioiden lomassa.

Toki nälkä on luonnollista, sekin on luonnollista että ihminen näkee nälkää niin että kehoon tulee vaurioita. Mutta kun tässä kuitenkin on rokotukset otettu ja antibiootteja syöty, niin turha itkeä ettei ruokavälit ole "luonnollisia".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kolmen tunnin välein jotain pientä, bmi 17, 6. En harrasta mitään urheilua, käyn vaan koiran kanssa pitkillä lenkeillä.

Vierailija
124/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laiduntavat"! 😂 Ei helekatti, olet loistavasti oivaltanut. Meikäläinen on muksusta asti ollut huono syömään, eikä tuo pupeltaminen parin tunnin välein kuulu todellakaan elämääni - päinvastoin liiankin pitkät välit syömisillä.

On muuten todella hygieenistä kanniskella sitä virttynyttä "vesipulloa" mukanaan... Vettä tulee kraanasta ja lasit on keksitty.

Vierailija
125/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuivan suun syndrooma, pakko olla vesipullo saatavilla aina.

Vierailija
126/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori.mutta naisilla ja miehillä erilainen aineenvaihdunta. Naiselle sopii huonommin pitkät ateriavälit kuin miehille!

Vierailija
127/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en syö parin tunnin välein, tulen niin vihaiseksi, että jos Ap kävelet kadulla vastaan, saatan pamauttaa sua turpaan ihan yks kaks ajattelematta. Vähän sama juttu kuin tupakoivilla nikotiinivaje.

Vierailija
128/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en syö parin tunnin välein, tulen niin vihaiseksi, että jos Ap kävelet kadulla vastaan, saatan pamauttaa sua turpaan ihan yks kaks ajattelematta. Vähän sama juttu kuin tupakoivilla nikotiinivaje.

Sun tilanteessa kannattaisi miettiä ennemminkin sen syödyn ruuan sisältöä. Siinä se vika on, jos noin kiukuttaa parin tunnin jälkeen syömisestä.

Vierailija
129/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipaloista:

En tunne ilmiötä kuvailemassasi mittakaavassa. Siis että porukka ihan yleisesti kantaisi jotain eväspusseja mukanaan. Meillä töissä ihmiset syö tavallisen ruuan lounaaksi ennen puoltapäivää, iltapäivällä jotkut (minä mukaan lukien) ottavat kahvin kanssa leivän tai pullan. Aamiaista joskus syödään aamupalaverissa, sekin on eri asia kuin välipalojen puputtaminen.

Syön itse oikean aterian mieluiten 4 tunnin välein, muuten tulee oksettava olo. Jos kunnon ruuan syöminen ei ole mahdollista, lykkään heikotusta välipalalla, esim. se voileipä kahvin kanssa.

Tuosta 4 tunnin välein syömisestä voisi varmaan opetella pois tarpeen tullen, mutta ei ole ollut ainakaan vielä tarvetta. En ole ennen kuullut, että minun syömiseni vaikuttaisi negatiivisesti kenenkään muun elämään. Purkkaa käytän aina syömisen jälkeen, hampaat on hyvässä kunnossa.

Vesipullosta:

Olen tottunut juomaan paljon, sillä toimistossamme on tosi kuiva ilma ja joudun puhumaan paljon, joten kurkku menee karheaksi.

Sitten kun on tottunut juomaan usein, on pakko pitää sitä vesipulloa mukana muuallakin, koska janontunne aiheuttaa suorastaan huonon olon jos ei vettä saa vähän väliä. Ärsyttävää, mutta minkäs teet kun tästä pois opetteleminenkaan ei oikein onnistu toimiston ilmasta ja työnkuvasta johtuen.

Vierailija
130/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun tilanteessa kannattaisi miettiä ennemminkin sen syödyn ruuan sisältöä. Siinä se vika on, jos noin kiukuttaa parin tunnin jälkeen syömisestä.

Aha😳?! Eikö ravintoterapeutin laatima ruokavalio olekaan pätevä?

Vierailija
131/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole jos kahden tunnin päästä syömisestä haluat lyödä ihmisiä... Se ei ole normaalia missään olosuhteissa.

Itse syön klo 6.30, klo 12 ja klo 18. Ei ole nälkä eikä heikota kun syö oikein.

Vierailija
132/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakottava tarve joillakin on arvostella jopa toisten ruokarytmiä?? Syön ite kolmesti päivässä, mutta en oo koskaan kiinnittäny huomiota muiden ruokailuihin. Ei vaan kiinnosta, ei oo tullu ees mieleen tällanen asia. Näköjään muidenkin asioista saa itelleen kehitettyä ongelman, kun oikein haluaa...

T. Nainen 27v bmi 18

Vierailija
133/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mä oon koko ikäni syönyt välipaloja, 1 tai 2 päivässä, vähän riippuen päivän ohjelmasta. Tällä hetkellä syön 2, koska olen fyysisesti kuormittavassa kesätyössä, olen siis ulkotöissä, lapioin hiekotushiekkaa, leikkaan nurmeä työnnettävällä, haravoin, leikkaan siimaleikukurilla ym. 7 tuntia päivässä. Syön kotona aamupalan vähän ennen kuutta, niin mun kyllä on ekalla kahvitauolla vaan syötävä jokin pieni välipala, että jaksan ruokikseen asti. Töiden jälkeen syön myös välipalan puoli 4-4 maissa, koska en tuolloin viitsi ihan vielä päivällistä syödä. Kaikki ihmiset on erilaisia, jos sä et tarvi sitä välipalaa niin älä syö, mutta mä en verensokerit laskeneena nälkäkiukussa jaksa noissa hommissa kyllä tehdä töitä.

Vierailija
134/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipaloihin mulla ei oo sanottavaa, kun en ite harrasta... Mutta vedestä kyllä, ap mainitsi senkin. Kannan vesipulloa laukussa, koska vituttaa alkaa etsiä vettä jos yhtäkkiä tulee vaikka kaupungilla joku kuivakurkkukohtaus tai muuten vaan jano. Helpompaa, kun se vesi on heti saatavilla eikä tarvii lähtee mistään ällöttävästä vessan hanasta ryystämään lämmintä vettä tai ostaa kallista pullovettä. Kahvilaankin typerää mennä jonottamaan vain vesihörpyn vuoksi, ja ärsyttävää jos oikeasti kurkkua kaivaa tai suu kuivaa janosta.

Vierailija
135/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten on tätä laiduntamista ja mikä ei.. Syön itse 4 kertaa päivässä ja pidän sitä hyvinkin passelina määränä. Kahden tunnin välein syöminen kuulostaa puputtamiselta.

Vierailija
136/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mut evvk jos sua vituttaa mun välipalat :D Mua itteäni vituttaa jos on nälkäkiukku ja paha olo, joten syön välipalan aina kun siltä tuntuu.

Tosin kyllä mä syön myös ne normaalit ateriat, isot annokset tavallista ruokaa. Silti joskus tarvii jotain pientä aterioiden välissä, oksettaa muuten.

Painan 57kg ja pituutta 175cm, ei tästä ainakaan haittaa oo painonhallinnalle ollut!

Vierailija
137/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene sanomaan onko pätevä vai ei, mutta kertomasi mukaan uskon, ettei se ole juuri sinulle sopiva. Enkä tiedä, mitä syöt, mutta seuraukset kerroit.

Vierailija
138/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välipaloista:

En tunne ilmiötä kuvailemassasi mittakaavassa. Siis että porukka ihan yleisesti kantaisi jotain eväspusseja mukanaan. Meillä töissä ihmiset syö tavallisen ruuan lounaaksi ennen puoltapäivää, iltapäivällä jotkut (minä mukaan lukien) ottavat kahvin kanssa leivän tai pullan. Aamiaista joskus syödään aamupalaverissa, sekin on eri asia kuin välipalojen puputtaminen.

Syön itse oikean aterian mieluiten 4 tunnin välein, muuten tulee oksettava olo. Jos kunnon ruuan syöminen ei ole mahdollista, lykkään heikotusta välipalalla, esim. se voileipä kahvin kanssa.

Tuosta 4 tunnin välein syömisestä voisi varmaan opetella pois tarpeen tullen, mutta ei ole ollut ainakaan vielä tarvetta. En ole ennen kuullut, että minun syömiseni vaikuttaisi negatiivisesti kenenkään muun elämään. Purkkaa käytän aina syömisen jälkeen, hampaat on hyvässä kunnossa.

Vesipullosta:

Olen tottunut juomaan paljon, sillä toimistossamme on tosi kuiva ilma ja joudun puhumaan paljon, joten kurkku menee karheaksi.

Sitten kun on tottunut juomaan usein, on pakko pitää sitä vesipulloa mukana muuallakin, koska janontunne aiheuttaa suorastaan huonon olon jos ei vettä saa vähän väliä. Ärsyttävää, mutta minkäs teet kun tästä pois opetteleminenkaan ei oikein onnistu toimiston ilmasta ja työnkuvasta johtuen.

Mikäs tässä puolestaan vikana, mistä alapeukut? Ois vähän antoisampaa tää keskustelu, jos ei vain painettais nuolta ilman mitään kommentteja...

Vierailija
139/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muuta syökään kuin välipaloja. Olen rapinadieetillä. Dietin nimi tulee siitä, ettei saa syödä mitään muuta, paitsi rapisevassa paketissa olevaa ruokaa/karkkia, kaikki rapiseva käy! Rapistelen aamuisin bussissa, sitten junassa ja seuraavaksi työpaikalla. Sitten taas junassa ja bussissa, rapina vaan käy! Kun pääsen kotiin, rapisen taas! Dieettiä voi tehostaa oikein dynaamisella leukojen louskottamisella ja imeskelyllä. Sori vaan, mutta näin pysyn mitoissani.

Vierailija
140/303 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en raahaa vesipulloa mukanani niin saatan olla juomatta desiäkään vettä koko vuorokautena. En tiedä miltä jano tuntuu, mutta ihoni on samea ja kuiva ja haluaisin sen parempaan kuntoon. Siinä oikeastaan ainoa syy miksi juon vettä.