Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nasten jatkuva välipala-laiduntaminen

Vierailija
28.05.2017 |

En edes jaksa aloittaa vesipulloista, joita ilman tietysti näännytään yhteiskunnassa, jossa juotavaa hanavettä on viiden metrin välein.

Mutta tämä jatkuva puputustankkaaminen: riisikakkua, pilttiä, pähkinöitä, jukurttia, hedelmää, mitä lie pikkukäkkyrää ja proteiinipatukkaa.

Istuitpa sitten kirjastossa tai työhön liittyvässä seminaarissa, nämä naiset eväspusseineen ovat kyllä erittäin hyvin edustettuina. Kumma juttu että miehet pystyvät olemaan kolme tuntia laiduntamatta?

Joten antaa kuulua, miksi mässytät koko ajan jotakin "pientä ja kevyttä"? Miksi et syö kunnon ruokaa riittävästi muutaman kerran päivässä?

Ah, anteeksi, olet tietenkin matalasta verensokeristä kärsivä ja tulee huono olo massuun, jos et syö joka toinen tunti. Ja toinen klassikko: et pysty syömään riittävästi kaloreita ruoka-aikoina, koska massuun ei vaan mahdu, ja jotta saisit kaikki kalorit, on pakko syödä välipalaa. Jep.

Ajattelisitte edes hampaitanne - happohyökkäys ja eroosia vaanivat.

Kommentit (303)

Vierailija
281/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipalaa ei tule useinkaan syötyä, elovenan patukka joskus. Vettä sen sijaan kuljetan aina mukana. Paljon kerralla juodessa tulee vessahätä mutta jos en juo tasaisesti, ei tule juotua päivässä tarpeeksi. Siirtää myös nälkää jonkin aikaa.

Vierailija
282/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nyt vaan rakastan syömistä, siksi syön usein :D En nyt IHAN koko ajan, mutta varmaan parin tunnin välein kuitenkin. Arkisin syön aamiaiseks jogurttia 8 maissa, sitten heti aamukahvitauolla klo 9 kakkosaamiaisen esim. pähkinöitä, klo 11 työpaikkaruokalan perus lounas, iltapäiväkahvilla klo 14 voileipä, kotona klo 17 päivällistä, sitten vielä klo 19-20 iltapalaa ja joskus jotain herkkua (sipsejä yleensä) päälle.

Syöminen vaan on ihanaa! Menee päivä rattoisasti kun ruokailut rytmittää sitä, oon syömisen jälkeen töissä täynnä virtaa ja jaksan tehdä hommia täydellä teholla. Ähkyä en vedä, joten ei tule turpea ja väsynyt olo.

Rakastan ruokaa, sekä välipaloja että kunnon aterioita. Yleensä kuitenkin syön vain syömiseen tarkoitetuissa paikoissa, kuten taukotilassa tai ruokalassa, joten tuskin tämä ketään häiritseekään. :)

Terkuin nainen 26v, pituutta 174cm ja painoa 58kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/303 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes jaksa aloittaa vesipulloista, joita ilman tietysti näännytään yhteiskunnassa, jossa juotavaa hanavettä on viiden metrin välein.

Mutta tämä jatkuva puputustankkaaminen: riisikakkua, pilttiä, pähkinöitä, jukurttia, hedelmää, mitä lie pikkukäkkyrää ja proteiinipatukkaa.

Istuitpa sitten kirjastossa tai työhön liittyvässä seminaarissa, nämä naiset eväspusseineen ovat kyllä erittäin hyvin edustettuina. Kumma juttu että miehet pystyvät olemaan kolme tuntia laiduntamatta?

Joten antaa kuulua, miksi mässytät koko ajan jotakin "pientä ja kevyttä"? Miksi et syö kunnon ruokaa riittävästi muutaman kerran päivässä?

Ah, anteeksi, olet tietenkin matalasta verensokeristä kärsivä ja tulee huono olo massuun, jos et syö joka toinen tunti. Ja toinen klassikko: et pysty syömään riittävästi kaloreita ruoka-aikoina, koska massuun ei vaan mahdu, ja jotta saisit kaikki kalorit, on pakko syödä välipalaa. Jep.

Ajattelisitte edes hampaitanne - happohyökkäys ja eroosia vaanivat.

Nasten?

Mitä tuo sana tarkoittaa?

Minäkin haluaisin tietää mikä on nasten? Jos ei edes oikeinkirjoitusta hallitse, ei pahemmin ravitsemuksestakaan tämä Ap tiedä yhtään mitään, keskity ensin opettelemaan perusasiat.

N-A-I-S-T-E-N, pahoittelen, jos et pystynyt kontekstista päättelemään, mistä kyse. Ja sinuna en huutelisi oikeinkirjoituksesta mitään, käytät meinaan sen verran kömpelöitä lauserakenteita. AP, joka on mielenkiinnolla seurannut ketjua ja erityisesti N-A-I-S-T-E-N tapaa argumentoida (ts. kun ei osata perustella faktoilla eikä oikeastaan edes mielipiteillä, kannattaa aina käydä kiinni epäolennaisuuksiin. Tälle logiikkavirheelle on ihan oma termikin, olisikohan ad hominem.

Voisiko Ap kertoa mitä muiden syöminen sinua haittaa?

Ei haittaa, jos se tapahtuu kahvilassa, ruokalassa tai ravintolassa. Mutta kun sitä joutuu katsomaan ja kuulemaan kirjastoissa, seminaareissa, busseissa, ihan joka pirun paikassa. Yksi kollega oli entisessä työpaikassa sellainen, että kaikki kuvaus- ja videointikeikat piti rakentaa hänen ruokailujensa ympärille, ja siltikin tämä tilaihme tarvitsi koko ajan välipalaa ja limuja. Ehkä tämä, vuosien verran jatkuneena, on saanut tuntosarvet koholle. Kun oikeasti kenenkään ei tarvitse pupeltaa jatkuvasti. On merkki siitä, että syö väärin tai on joku sairaus, jos koko ajan on pakko mättää. Tai sitten se vaan on sellaista turvallisuuden hakua, kuten joku kirjoittikin. Siinä kohtaa, kun koko kirjasto haisee banaanille ja jokainen ikkunapenkki on täynnä eväitään mässyttäviä ihmisiä, alkaa ihmetyttämään. Samoin, kun seminaarin aikana alkaa armoton pussinrapistelu ja rouskutus, ei oikeen nappaa. Mieluummin keskittyisi kuuntelemaan sitä esityksen pitäjää. Toisaalta, tätähän se on nykyaikana: minäminäminä. Itseäni nolottaisi nostaa noin näyttävästi omat tarpeet esille ja myös aliarvioida sitä luennon pitäjää. Että siellähän paasaat, mä syön nyt vispipuuroa koska verensokeri. AP

No älä katsele! Etkö osaa keskittyä omiin asioihisi? Yhtälailla sinä olet minä minä -ihminen: Kaikkien muiden pitäisi toimia ja ajatella samoin kuin sinä. Normaali ihminen ei häiriinny muiden syömisistä. Ja mistä sinä tiedät, ettei muilla ole vaikkapa sitä sairautta, jonka vuoksi heidän pitää syödä tiheämmin? Tai mistä sinä tiedät kuinka usein muut pupeltavat? Ennen kuin niin älykkäästi sitten kommentoit, että tunsin piston omatunnossani niin ei, en syö välipaloja jne.

Vierailija
284/303 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistossa työskentelevien kohdalla ymmärrän ärtymyksesi, mutta miten ajattelit muiden selviävän yhdellä tankkauksella raskaassa ulkotyössä helteellä?

Hyvin. Terveisiä mieheltäni, joka tekee fyysistä työtä ja syö vain kerran päivässä.

Mun mies onnistui hankkimaan tuolla ruokarytmillä db2:en itselleen (tämä siis ennen kuin aloimme olemaan yhdessä).

Kun kotona sitten alkoikin olemaan ihan normiateriat ja aamullakin tuli syötyä jotain elimistö tervehtyi. Nyt ei enää osaisi palata tuohon 1/pvä rytmiin.

Hiuksn ohis, mutta ihanaa kun puhut noin miehesi puolesta <3 Ei enää osaisi...

Vierailija
285/303 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mussuta enkä mässytä, inhottaa itseänikin kyseiset äänet. Syön patukan Joku banaanin mätystäminen bussissa inhottaa.

Sorry, mutta se että joku saa mitään negatiivisia tuntemuksia toisten välipaloista, kertoo kyllä siitä, että keskityt niihin jostain syystä aivan liikaa. Jos sulla itselläsi ei ole nälkä, niin tuskin edes näet ruokaa ympärilläsi. Silloin kun on nälkä ja halu syödä, tuntuu että ruokaa on joka puolella. Vai onko kyseessä joku epäterve suhde ruokaan, että joka kerta sitä jossain nähdessään pitää todistella itselleen että on hyvä (parempi) ihminen, kun ei nyt nälätä tai ei syö? Mietin vaan, yritän pohdiskella miksi jotakuta ärsyttää toisten syömiset. Itse olen sekä välipalalaiduntaja että myös laiduntamaton, riippuu duunipaikasta, duunimatkan pituudesta jne. Pakollisia ne ei ole, kuin silloin kun en oikeasti ehdi syömään ravitsevammin ja kunnolla!

Enkä mä kyllä tajua, mitä koomista on jonkun välipaloissa. Outo huumorintaju ehkä? Mikä siinä on hassua, selittäkää :D

Koomistahan siinä on se, että näin toimivat ihmiset ovat sellaisia naistenlehtien "näin kesäkuntoon" ultrastereotyyppejä. Toimistotyötä tekeviä, ikuisen laihiksen tyyppejä, jotka lihomisen pelossa ja terveellisen elämän toivossa natustavat myslipatukkaa, hedelmää, karjalanpiirakkaa, pilttiä, jugurttia, pähkinää ja proteiinivanukasta koko ajan mutta kauhistelevat ja välttelevät normaaleita, täysikokoisia aterioita. Se on hassua.

Mikä on sulle normaali täysikokoinen ateria?

Mulle se on 1 kananmunan kokoinen peruna + 2 lihapullaa + salaattia tai 1 munan kinkku/juusomunakas + salaattia tai lautasellinen (3dl) keittoa ja 1 leipäsiivu. En vain pysty ahtamaan itseeni enempää. Yleensä selviän tuolla seuraavaan samankokoiseen ateriaan (lounas klo 11, päivällinen klo 17) mutta jos mulla on pähkinöitä saatavilla voin syödä niitä välipalaksi. Mitään rahkoja, hedelmiä tms en syö ja proteiini yms patukat jätän kauppaan.

Kyse on siis myös annoskoosta, mikä on toiselle normaali onkin toiselle vain suupala tai mättöannos.

Vierailija
286/303 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistossa työskentelevien kohdalla ymmärrän ärtymyksesi, mutta miten ajattelit muiden selviävän yhdellä tankkauksella raskaassa ulkotyössä helteellä?

Hyvin. Terveisiä mieheltäni, joka tekee fyysistä työtä ja syö vain kerran päivässä.

Mun mies onnistui hankkimaan tuolla ruokarytmillä db2:en itselleen (tämä siis ennen kuin aloimme olemaan yhdessä).

Kun kotona sitten alkoikin olemaan ihan normiateriat ja aamullakin tuli syötyä jotain elimistö tervehtyi. Nyt ei enää osaisi palata tuohon 1/pvä rytmiin.

Hiuksn ohis, mutta ihanaa kun puhut noin miehesi puolesta <3 Ei enää osaisi...

Ei varmaan osaisi/pystyisi. Sen verran gurmandi tuosta on tullut 21 vuoden aikana:) Poikamiehen ateria kun oli usein pakastepizzaa tai mäkkäriä, päivät meni kahvilla. Hänelle oli alussa suuri ihmetyksen aihe kun tein joka päivä oikean ruuan perheelle. Siitä kuitenkin lähti hänenkin tervehtymisensä käyntiin.

Vierailija
287/303 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju,mutta nostaa. Oli  työpaikan virkistymispäivä, viikko sitten, liikuntaa koko päivä. Nyt kaikki täällä vetää välipaloja joka ikisellä tauolla kun on niin uusi elämä. Paitsi liikunta jäi siihen  yhteen päivään

On jotain lidlin palautusjuomia  taukohouneen jääkaappi täynnä ja jotain mitälie riisikakkuja.  ja kalorittomia light-keksejä menee useempi paketti aina aamusin piiloon kahvikaappiin. .

Vierailija
288/303 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaleilkekin ihmisille suositellaan välipalojen syömistä verensokerin tasaisena pitämiseksi, ei ainoastaan diabeetikoille.

Missään muualla ei suositella kuon Suomessa. Katsopa miten Euroopassa syödään. Harvoin ja kunnolla ja iltapainotteisesti.

Eikös tuo mussutus juuri tapahdu Suomessa.

Vierailija
289/303 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välipalalaidunna ollenkaan ja olen silti liikalihava. Syön 3 tai neljä kertaa päivässä tavallista kotiruokaa. En enää muista milloin olisin viimeksi ostanut jotain karkkia tai sipsejä. Syön yksinkertaisesti liikaa. Yksi ruisleipä päivässä ylimääräistä on 5 kg vuodessa. Jotenkin noin se meni.

Vierailija
290/303 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon varmaan kuvailemasi puputtaja. Kirjoitan siis gradua julkisilla paikoilla, ja mukanani on aina evästä (leipää, hedelmiä, salaattia, keksejä ja sitä paholaisen suurinta keksintöä - vettä!). En viitsi pitää ruokataukoja, koska flow menee pienestäkin tauosta poikki.

Haittaaks tää ap:ta? Jos haittaa, niin tule ensi kerralla sanomaan siitä ihan henkilökohtaisesti, niin voidaan jutella ihan kasvotusten.

Loistoteksti! Kiitos!

Mä sairastan vaikeaa refluksitautia. Se tahtoo sanoa sitä, että peruskahvilassa ja -ravintolassa syöminen on niin vaikeaa, että pidän mieluummin eväät mukana - aina!

Koska minä minä se kiemurtelen vatsapoltoissa seuraavana yönä jos syön jotain sopimatonta, et sinä. Jos syön monta kertaa peräkkäin sopimatonta päädyn itkemään päivystykseen ja saamaan lääkkeitä suoneen, koska en pysty nielemään.

Jos mun eväät häiritsee sua näin kovasti, niin tule rohkeasti sanomaan. Jutellaan yhdessä mun ruokavaliosta.

Vierailija
291/303 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, seuraavan kerran kun näen sun levittävän eväskorisi sisällön kirjaston lukusalin pöydälle tai luennon aikana, tulen juttelemaan. Sillä välin voisit totutella sellaiseen jännään faktaan, että kahdessa tunnissa ei kukaan ole todistetusti kuollut nälkään tai edes saanut sitä aineenvaihduntaansa sille säästöliekille. Vain pikkulapset syövät aina, kun on nälkä. Aikuinen jaksaa pikkasen pinnistää. AP

Vierailija
292/303 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OK, seuraavan kerran kun näen sun levittävän eväskorisi sisällön kirjaston lukusalin pöydälle tai luennon aikana, tulen juttelemaan. Sillä välin voisit totutella sellaiseen jännään faktaan, että kahdessa tunnissa ei kukaan ole todistetusti kuollut nälkään tai edes saanut sitä aineenvaihduntaansa sille säästöliekille. Vain pikkulapset syövät aina, kun on nälkä. Aikuinen jaksaa pikkasen pinnistää. AP

Kirjastossa ei saa syödä, eväskoria ei kukaan vie luennolle.

Ap., mikä sua oikeasti vaivaa? Elä niin kuin haluat ja anna muiden elää myös.

Et vaikuta ihan terveeltä, kun toisten _ruokailu_ ärsyttää sua.

Koeta relata, tai saat infarktin.

Vierailija
293/303 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä se miten muut syö. Jokainen syököön niin harvoin tai niin usein kuin itsestä parhaalta tuntuu. Mutta se minua hieman ärsyttää, että sitä omaa tapaa pidetään ainoana oikeana tapana. Jos sinun tarvitsee syödä 5 kertaa päivässä, se ei tarkoita sitä etteikö joku toinen tulisi toimeen vaikka kahdella aterialla päivässä. Jokainen varmasti tietää omasta kokemuksesta mikä toimii itselle parhaiten. Ravintosuositukset ja ruokateollisuuden keksimät "säännöt" voi heittää romukoppaan suurelta osin. Syökää niin että voitte hyvin ettekä ole nälkäisiä jatkuvasti.

Vierailija
294/303 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ketju taas esille kun kesä ja palsta täynnä laihdutusjuttuja.

jättäkää se laiduntaminen,..

Vierailija
295/303 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri suosittelee syömään enintään 5-6 kertaa päivässä. Eli voi hyvin mussuttaa 3 tunnin välein jotain ilman että tuo ylittyy. Itse en oikein piittaa välipaloista kun tykkään olla oikeasti nälkäinen ennen seuraavaa ateriaa ja keskittyä sitten siihen ateriaan kolmisen kertaa päivässä. Enempi ärsyttää ja kyllästyttää.

Vierailija
296/303 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hammaslääkäri tiiä mitään  mitä kannattaa syödä .

Vierailija
297/303 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kai luulee lihovansa jos syö punaista maitoa, oikeaa voita, punalihaa ja yleensä kunnon ruokaa.

Vierailija
298/303 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kolmesti päivässä. Jotakuinkin 12, 16, 20. Jos se on laiduntamista, olkoon.

Vierailija
299/303 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön yleensä kolme isoa annosta päivässä.

Verensokeri pysyy tasaisena ja nälkä on hallittavissa, ei tule sellaista heikotusta enää, jos ruokaväli jääkin jostain syystä pitkäksi.

Kun söin paljon välipaloja, nälkä oli kiljuva ja pyörrytti.

Mulle sopii paremmin tuhti aamupala, runsas lounas ja runsas illallinen. (Joinain superpitkinä päivinä saatan syödän neljännen aterian tai välipalan. Normaalisti 3 ateriaa sopii mun päivärytmiin.)

Vierailija
300/303 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 isoa ateriaa kuulostaa refluksikolle kauhealta. Lääkärin ohjeella ja oman olotilan mukaan syö mieluummin pienempiä aterioita, mutta useammin. Ja ylipainoa ei ole.