Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri vaatii mua maksamaan hoitokissan eläinlääkäri laskun!

Vierailija
27.05.2017 |

Eli joku voi eiliseltä muistaa kun meillä kävi vahinko. 3v lapsi askarteli, kävin nopeasti vessassa ja lapseni oli leikannut hoitokissan viikset. Kissa oli ihan kunnossa, maatiaiskissa joka ei siis käy näyttelyissä eikä sellaiseen tarvi viiksiään ja ne kasvaa takaisin (googletin, kasvaa kyllä). Kaveri siis suuttui mulle ja mun lapselle, sen äiti haki eilen kissan pois ja haukkui mut. Nyt kaveri laittoi viestiä että vei kissan päivystykseen eläinlääkäriin ja vaatii mua maksamaan sen laskun! Se on iso, ei mulla oo repiä tollasia rahoja varsinkin kun on kuun loppu. Eikä mun sitä kuulu maksaa kun kissa oli kunnossa! Eikä se eläinlääkäri voi varmaan viiksiä kasvattaa niin turha käynti. Kaveri vaan ilkeilee nyt mulle. Mutta tunteeko joku lakia voidaanko mua vaatia maksamaan?

Ja tää ei edelleenkään oo provo, en oo aikoihin palstaillut täällä. Ja tapaus oli ihan vahinko!

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään ole korvausvelvollinen päivystyskäynnistä jos kissa todella oli muuten kunnossa.

Velvollinen olet kuitenkin kasvattamaan lastasi ja ilmeisesti kehittämään itseäsi. Puolustelet itseäsi ja lapsesi tekoa ja sätit 'ystävääsi' ja hänen toimintaansa.

Kuvittele tilanne päinvastoin että lapsesi olisi ollut hoidossa ja siellä kissa olisi tehnyt saman (joo, ei leikannut lapsesi viiksiä askartelusaksilla, mutta vaikka pissannut hänen kenkiinsä). Olisit tietenkin ollut vihainen ja heittänyt kengät roskiin ja käskenyt 'ystäväsi' ostamaan uudet kengät, right?

Ylempänä joku puhui moraalista jne. Olen täysin samaa mieltä. Käytöstapasi ja moraalisi ja toisten ihmisten 'omaisuuden' kunnioitus ei ilmeisesti ole sinulle tärkeää. Kaltaistesi takia koko yhteiskunta kärsii.

Pyytäisit edes anteeksi lapsesi tekoa, etkä vain vinkuisi kuinka väärin sinua tässä kohdellaan.

Vierailija
82/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli 3vuotias... 3VUOTIAS!!! ei häntä voi siitä syyttää! AP älä maksa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yksiselitteinen tapaus: mitään maksuvelvollisuutta sinulla ei ole. Älä siis missään tapauksessa mitään.

Vierailija
84/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jätit kakarasi vahtimatta kissan seuraan. Älä ota toisen lemmikkiä hoitoon, jos et osaa pitää siitä huolta.

Olisin itsekin käyttänyt lemmikin tarkastuksessa, jos joku olisi sitä saksilla sohinut. Mistä sitä tietää mitä muuta pahaa sille on tehty kun sinun silmä vältti? Voitu vaikka retuuttaa, lyödä tai vetää hännästä kun et ole ollut vahtimassa, ja siitä tullut kissalle jotain vammoja.

Tämä. Jos lemmikki palautuu hoidosta niin, että sille on silmin nähden tehty jotain ja hoitaja vielä vähättelee asiaa, niin väkisinkin tulee mieleen että mitähän muuta sille lemmikille on siellä tapahtunut!

Kissoista nyt en mitään tiedä, mutta koira meillä on ollut. Ja jos koiralta olisi leikattu viikset hoidossa niin todellakin veisin lääkäriin ja haluaisin varmistuksen, että koira on muuten kunnossa. Sitä en tiedä, kenen vastuulla tällaisen korvaaminen on, en muista enää lemmikkivakuutuksen ehtojakaan. Mutta ei mitenkään kohtuutonta vaatia hoitajaa korvaamaan, kun kerta on laiminlyönyt hoitovastuunsa.

Olen pyytänyt anteeksi itseni ja lapseni puolesta mut en valitettavasti nyt voi taikoa viiksiä takaisin. Mulle on nyt huutanut ja haukkunut sekä kaveri että sem äiti ja se huusi mulle lapsen aikana niin että lapsi alkoi itkemään. Ja kissa ON KUNNOSSA. Ne kasvaa takaisin. Ei oo vaikka karannut, se ois hirveä huoli ja hätä ja ymmärtäisin että suututaan. Mut tää oli vahinko. Kävin pissalla väärään aikaan, 3v piirsi paperiin kun lähdin ja siinä meni minuutti. Ap

Yksikään 3-vuotias ei leikkaa minuutissa kissalta viiksiä niin etteikö kissa repisi kakaralta silmiä päästä. Paskapuhetta koko postaus. Tottakai se kissa puolustaa itseään

Vierailija
85/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten ajattelit toimia ja millä maksaa, jos lapsesi esim. piirtelisi kivellä naapurin autoon? Ota nyt saman tien kotivakuutus, jonka vastuuvakuutus näitä juttuja korvaa..

Vierailija
86/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kolme kissaa ja kokemuksesta voin sanoa että yksikään kissa ei anna viiksiään leikata ilman hirveää raapimista ja mouruamista. Eli miten 3 vuotias on saanut kissan pysymään paikallaan ?

Vierailija
87/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako kavereiden/sukulaisten eläimiä hoitoon. Käyttäköön eläinhotelleja-vastuuasiat ja vakuutukset kunnossa.

Vierailija
88/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on niin näppärä 3-vuotias, että osaa leikata kissalta viikset?

Ja miten terävät sakset ovat 3-vuotiaan käytettävissä?

En usko koko juttua, mutta raivarin saisin, jos joku kakara leikkisi saksilla ja kissallani!

Vierailija
89/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei kuulu maksaa turhaa ell-reissua, mutta kissanomistajana kyllä kääntyy sisuskalut kauhusta ympäri kun mietin, että lapsi olisi voinut leikata vaikka kissan häntää saatikka naamaa. Miten voi edes käydä sellainen vahinko, että noin pienellä/tyhmällä on sakset käytössä?

Vierailija
90/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisin ystävän kanssa laskun vaikka puoliksi, koska päivystys saattoi olla turha.

En ymmärrä tätä, että piiloudutaan lapsen taakse. Lapsi tekee mitä tekee, ei ketään kiinnosta. Aikuinen on aina vastuussa, vaikka jälkikäteen kuinka selittelisi, että "katsoin vain hetken muualle ja se lapsi on niin näppärä!". Ei kukaan järkevä edes selittele tuollaisilla tekosyillä tapahtunutta lapsen syyksi.

Tapahtunut oli vanhinko, mutta ap:n vastuulla. Kyllä kai hän korvaa aiheutuneet kulut, kun oli tapahtumahetkellä ainoa vastuullinen paikalla ollut?

Itse olin ystäväni luona käymässä ja hänen lemmikkinsä puri palan irti kengästäni. Tietenkin ystävä ehdotti kenkien korvaamista. Niin kuuluukin.

Vierailija
91/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinä et ole opettanut lapsellesi ettei eläimiä kuulu vahingoittaa, miten eläimen (kissan kanssa ollaan) 3 vuotias jo ymmärtää, joten ei nyt selitys mene läpi että on pieni ja vahinko....

Miksi sakset oli 3 vuotiaan ulottuvilla onko seuraavaksi terävä veitsi... sakset noin pienellä vain aikuisen valvonnassa....

Mistä tarkaan ottaen tiedät ettei kissa vahingoittunut, onhan sille voinut tulla jokin sisäinen vaurio, jota ei näe ulospäin joten omistaja teki oikein että vei kissan tarkistukseen... ja kyllä sinun lapsesi aiheutti kissalle tuskaa "vahingon" joten sinä maksat lääkärilaskun. Sinä olit vastuussa

Neuvottele kaverin kanssa miten maksat laskun summan jollet pysty nyt eräpäivään mennessä laskua maksamaan.

Toivottavasti opit nyt että lapselle pitää välittömästi alkaa opettaa miten eläimiä kohdellaan, niihinkin sattuu...

Vierailija
92/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän lapsi on jo 6vuotias, eiköhän tämä asia ole jo tavalla tai toisella ratkennut eikä ap varmaankaan enää odota saavansa täällä neuvoja.

Vierailija
93/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo hei! Kyseessä nyt ainoastaan kissanviikset, jotka kaikenlisäks kasvaa takaisin. 3v nyt keksii milloin mitäkin, kissa elossa ja lyhyemmillä viiksillä varustettuna mut voi ihan hyvin.

Vierailija
94/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuluja eläinlääkärin lasku sisältää eli miten hän kissaa hoiti?

Perus terveystarkastus ja rokotus. Päivystykshinta eli tuplahinta mä ymmärsin. Ap

Sanot sille ystävällesi, että sun kissahoitopalvelu maksoi saman verran kuin turha päivystyskäynti eläinlääkärissä. Pyydät anteeksi lapsesi puolesta ja ojennat lastasi että osaa jatkossa jättää eläinten viikset rauhaan ja kohtelee eläimiä muutenkin hyvin. Jos tämä ei riitä, niin eipä tarvitse enää hoitaa tuota kissaa

Vierailija
95/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan maksaisi ja blokkaisin oaskan kaverin kaikkialta

M40

Vierailija
96/96 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskun maksaminen on vähintä mitä voit tehdä. Opeta sille lapsellesi myös eläinten kunnioitusta. Tiedä mitä seuraavaksi tekee.