Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri vaatii mua maksamaan hoitokissan eläinlääkäri laskun!

Vierailija
27.05.2017 |

Eli joku voi eiliseltä muistaa kun meillä kävi vahinko. 3v lapsi askarteli, kävin nopeasti vessassa ja lapseni oli leikannut hoitokissan viikset. Kissa oli ihan kunnossa, maatiaiskissa joka ei siis käy näyttelyissä eikä sellaiseen tarvi viiksiään ja ne kasvaa takaisin (googletin, kasvaa kyllä). Kaveri siis suuttui mulle ja mun lapselle, sen äiti haki eilen kissan pois ja haukkui mut. Nyt kaveri laittoi viestiä että vei kissan päivystykseen eläinlääkäriin ja vaatii mua maksamaan sen laskun! Se on iso, ei mulla oo repiä tollasia rahoja varsinkin kun on kuun loppu. Eikä mun sitä kuulu maksaa kun kissa oli kunnossa! Eikä se eläinlääkäri voi varmaan viiksiä kasvattaa niin turha käynti. Kaveri vaan ilkeilee nyt mulle. Mutta tunteeko joku lakia voidaanko mua vaatia maksamaan?

Ja tää ei edelleenkään oo provo, en oo aikoihin palstaillut täällä. Ja tapaus oli ihan vahinko!

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuluja eläinlääkärin lasku sisältää eli miten hän kissaa hoiti?

Perus terveystarkastus ja rokotus. Päivystykshinta eli tuplahinta mä ymmärsin. Ap

Rokotus? Mikä ja miksi? Tarkastuksen maksaisin eikä se tuplanakaan maltaita maksa.

Vierailija
22/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissalta ainoastaan viikset leikattu, ei lääkäri sille mitään voi tehdä. Ilkeyttään vei kissan lääkärille, kannattaa valita ystävänsä paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jätit kakarasi vahtimatta kissan seuraan. Älä ota toisen lemmikkiä hoitoon, jos et osaa pitää siitä huolta.

Olisin itsekin käyttänyt lemmikin tarkastuksessa, jos joku olisi sitä saksilla sohinut. Mistä sitä tietää mitä muuta pahaa sille on tehty kun sinun silmä vältti? Voitu vaikka retuuttaa, lyödä tai vetää hännästä kun et ole ollut vahtimassa, ja siitä tullut kissalle jotain vammoja.

Tämä. Jos lemmikki palautuu hoidosta niin, että sille on silmin nähden tehty jotain ja hoitaja vielä vähättelee asiaa, niin väkisinkin tulee mieleen että mitähän muuta sille lemmikille on siellä tapahtunut!

Kissoista nyt en mitään tiedä, mutta koira meillä on ollut. Ja jos koiralta olisi leikattu viikset hoidossa niin todellakin veisin lääkäriin ja haluaisin varmistuksen, että koira on muuten kunnossa. Sitä en tiedä, kenen vastuulla tällaisen korvaaminen on, en muista enää lemmikkivakuutuksen ehtojakaan. Mutta ei mitenkään kohtuutonta vaatia hoitajaa korvaamaan, kun kerta on laiminlyönyt hoitovastuunsa.

Olen pyytänyt anteeksi itseni ja lapseni puolesta mut en valitettavasti nyt voi taikoa viiksiä takaisin. Mulle on nyt huutanut ja haukkunut sekä kaveri että sem äiti ja se huusi mulle lapsen aikana niin että lapsi alkoi itkemään. Ja kissa ON KUNNOSSA. Ne kasvaa takaisin. Ei oo vaikka karannut, se ois hirveä huoli ja hätä ja ymmärtäisin että suututaan. Mut tää oli vahinko. Kävin pissalla väärään aikaan, 3v piirsi paperiin kun lähdin ja siinä meni minuutti. Ap

Vierailija
24/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiton jo tuonne toiseenkin ketjuun, että en todellakaan enää haluaisi olla tuollaisen ihmisen ystävä, vaan panisin itse välit poikki. Eläinlääkärilaskun voisin maksaa, että tavallaan lähtisin "tyylikkäästi" siitä kaveruudesta. Mutta en todellakaan mitään rokotuksen osuutta. Sillä ei ole mitään tekemistä ko. asian kanssa.

Totta kai oli harmi että kävi miten kävi ja pitäisin toki siitä lapselle puhuttelun (heti tapahtuman jälkeen tietysti), mutta olisin tehnyt kaverille selväksi jo kissaa ottaessani, että se on omalla riskillä meillä, jos meillä kerran on lapsia. Joka sekuntia ei kuitenkaan pysty valvomaan. Lapset tekee tyhmyyksiä, viidestä lapsestani mm. joka iikka on leikannut OMAT hiuksensa aika pahanpäiväisesti jossain vaiheessa. Lemmikki meille tuli vasta nyt kun nuorin on 7-vuotias, eikä kuopus saa siihen vielä omin luvin koskea. Tästä lapsesta voin olla varma, että tottelee. Jos en olisi, en olisi hommannut elukkaa vieläkään.

Vierailija
25/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli joku voi eiliseltä muistaa kun meillä kävi vahinko. 3v lapsi askarteli, kävin nopeasti vessassa ja lapseni oli leikannut hoitokissan viikset. Kissa oli ihan kunnossa, maatiaiskissa joka ei siis käy näyttelyissä eikä sellaiseen tarvi viiksiään ja ne kasvaa takaisin (googletin, kasvaa kyllä). Kaveri siis suuttui mulle ja mun lapselle, sen äiti haki eilen kissan pois ja haukkui mut. Nyt kaveri laittoi viestiä että vei kissan päivystykseen eläinlääkäriin ja vaatii mua maksamaan sen laskun! Se on iso, ei mulla oo repiä tollasia rahoja varsinkin kun on kuun loppu. Eikä mun sitä kuulu maksaa kun kissa oli kunnossa! Eikä se eläinlääkäri voi varmaan viiksiä kasvattaa niin turha käynti. Kaveri vaan ilkeilee nyt mulle. Mutta tunteeko joku lakia voidaanko mua vaatia maksamaan?

Ja tää ei edelleenkään oo provo, en oo aikoihin palstaillut täällä. Ja tapaus oli ihan vahinko!

Kyllä kolmevuotias on sen verran iso, että vahingossa se ei kissan viiksiä ole onnistunut leikkaamaan. Typeryyttään tai tietämättömyyttään toki, mutta ei vahingossa.

Vierailija
26/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kissalta ainoastaan viikset leikattu, ei lääkäri sille mitään voi tehdä. Ilkeyttään vei kissan lääkärille, kannattaa valita ystävänsä paremmin.

Tää mahdollisuus tuntuu tosi pahalta ja kaveri tietää että elän lapsen kanssa ihan kädestä suuhun eikä oo rahaa. Ja ei oo mulla monia kavereita niin ku yllä sanoin, pelkään että nyt menetän tämänkin. Ap

Vierailija
27/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se rokotus liittyy tuohon viiksivahinkoon?? Et maksa, jos kerta mennyt ihan muiden asioiden takia sinne lääkäriin.

Vierailija
28/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kolmevuotias on sen verran iso, että vahingossa se ei kissan viiksiä ole onnistunut leikkaamaan. Typeryyttään tai tietämättömyyttään toki, mutta ei vahingossa.

Tätä tarkoitan vahingolla että ymmärtämätön teosta. Ja se, että ihan hetken olin poissa. Tuntuu tää kamalalta mutta kissa voi kuitenkin hyvin, leikki ja söi ja touhusi. Ap

Vierailija
29/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä rokotus oli kyseessä? Joku jäykkäkouristusko😂? Pelkäsi, että lapsi raapaisut tai purrut..

Minusta ylireagointi ja kun tuo eläimensä lapsiperheeseen hoitoon, pitää tajuta se, ettei vanhempi ehdi vahtia eläintä herkeämättä tai lastaan(kaan). Aina on riski olemassa, että jotain tapahtuu.

Vierailija
30/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ton ikäisen pennun lähellä teräviä esineitä???

Mä tekisin lasun.. susta!

Vierailija
31/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se rokotus liittyy tuohon viiksivahinkoon?? Et maksa, jos kerta mennyt ihan muiden asioiden takia sinne lääkäriin.

Sitä mäkin ihmettelin että kun ei tollanen voi mulle kuulua, veikö ilkeyttään nyt sitten että saisi mut maksamaan. Enkä pysty repimään tollasta rahaa nyt mistään. Stressiä. Ap

Vierailija
32/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et todellakaan maksa, paitsi jos sulla on kotivakuutus ja pieni omavastuu, se meinaan korvaa lapsen aiheuttamat vahingot.

Kyllä kissan omistajan on täytynyt tajuta riski kun tuo kissan lapsiperheeseen hoitoon.

On mulla kotivakuutus mutta en tiedä mikä on omavastuu. Ja kaverin kanssa on nyt välit ihan poikki, sillä ei ole lapsia eikä ymmärrä ihan että lapsi tekee vahinkoja eikä tarkoita pahaa. En tiiä menetinkö nyt kaverin, ei ole monia muutenkaan ja stressaa se ja tää raha-asia. Ap

Etpä sinäkään näy tajuava, että jos se sun lapses tekee vahinkoja, niin sun kuuluu ne maksaa. Sä olet valvontavastuussa siitä sun lapsestasi. Eli laki sanoo, että jos jätät lapsesi valvomatta ja tämä tekee vahinkoa, niin sinä maksat. Et sä voi vaa vedota siihen että lapsi teki, joten en maksa. 

Eli sovi nyt vaan se kaverin kanssa siitä maksusta. Ei sulla oikein ole muuta mahdollisuutta. 

Vierailija
33/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutuksen vastuuvakuutus korvannee. Ov 150-170e.

Vierailija
34/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ton ikäisen pennun lähellä teräviä esineitä???

Mä tekisin lasun.. susta!

Askarreltiin lasten askartelusaksilla ja kun kävin minuutin vessassa lapsi piirteli paperiin kun lähdin. Älä jaksa liiotella kun tuolla on varmaan isompiakin syitä.ap

Vierailija
35/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mäkin ihmettelin että kun ei tollanen voi mulle kuulua, veikö ilkeyttään nyt sitten että saisi mut maksamaan. Enkä pysty repimään tollasta rahaa nyt mistään. Stressiä. Ap

Kannat vastuun. Itket ja maksat. Itte olet äpärän tänne pyöräyttänyt. Stiiiisus...

Vierailija
36/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se el lasku on varmaan jo maksettu käynnin yhteydessä? Voisitko maksaa myöhemmin osan siitä? Mitä el sanoi?

Vierailija
37/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et todellakaan maksa, paitsi jos sulla on kotivakuutus ja pieni omavastuu, se meinaan korvaa lapsen aiheuttamat vahingot.

Kyllä kissan omistajan on täytynyt tajuta riski kun tuo kissan lapsiperheeseen hoitoon.

On mulla kotivakuutus mutta en tiedä mikä on omavastuu. Ja kaverin kanssa on nyt välit ihan poikki, sillä ei ole lapsia eikä ymmärrä ihan että lapsi tekee vahinkoja eikä tarkoita pahaa. En tiiä menetinkö nyt kaverin, ei ole monia muutenkaan ja stressaa se ja tää raha-asia. Ap

Etpä sinäkään näy tajuava, että jos se sun lapses tekee vahinkoja, niin sun kuuluu ne maksaa. Sä olet valvontavastuussa siitä sun lapsestasi. Eli laki sanoo, että jos jätät lapsesi valvomatta ja tämä tekee vahinkoa, niin sinä maksat. Et sä voi vaa vedota siihen että lapsi teki, joten en maksa. 

Eli sovi nyt vaan se kaverin kanssa siitä maksusta. Ei sulla oikein ole muuta mahdollisuutta. 

Miten tarkalleenmä sen vahingon korvaan? Kasvatan kissalle uudet viikset vai se eläinlääkärikö ne päivystyksessä kasvatti. Eikä se rokottaminen kuulu mitenkään päin asiaa miettien mulle. Ja kissa voi hyvin miksi kallis päivystyshinta? Ap

Vierailija
38/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 v käyttää saksia yksin? Oikeesti? Se ois voinu leikata omat hiukset tai puhkasta silmän ku horjahtaa tuolilta. Jos ei kissa kiinnosta nii aattele sitä lasta ees.

Vierailija
39/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuluja eläinlääkärin lasku sisältää eli miten hän kissaa hoiti?

Perus terveystarkastus ja rokotus. Päivystykshinta eli tuplahinta mä ymmärsin. Ap

Mihis se sitä rokotusta tarvitsi ja miksi ystäväsi vaatii maksamaan senkin... :D Perjaatteessahan nyt kuitenkin vahinko on tapahtunut teille ja sun lapsi sen on aiheuttanut, joten olet korvausvelvollinen, mutta pyytäisin kyllä nähdä kuitin/laskun lääkärikäynnistä sekä haluaisin keskustella eläinlääkärin kanssa oliko tässä tapahtunut jotain sellaista vahinkoa,minkä takia kissa piti rokottaakkin.

Vierailija
40/96 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan maksaisin tarkastuksen osuuden (en rokotusta tosin), koska tuntuisi pahalta kun olen toisen kissalle moista aiheuttanut. Eikä muutaman kympin maksaminen ole minulle ongelma. Mutta jos olet vähävarainen, niin tilanne on vähän hankalampi... Onko ystäväkin köyhä? Onko hän ystävä laisinkaan, vai onko tässä nyt mahdollisuus, että haluaa käyttää sinua vain hyväkseen?