Kaveri vaatii mua maksamaan hoitokissan eläinlääkäri laskun!
Eli joku voi eiliseltä muistaa kun meillä kävi vahinko. 3v lapsi askarteli, kävin nopeasti vessassa ja lapseni oli leikannut hoitokissan viikset. Kissa oli ihan kunnossa, maatiaiskissa joka ei siis käy näyttelyissä eikä sellaiseen tarvi viiksiään ja ne kasvaa takaisin (googletin, kasvaa kyllä). Kaveri siis suuttui mulle ja mun lapselle, sen äiti haki eilen kissan pois ja haukkui mut. Nyt kaveri laittoi viestiä että vei kissan päivystykseen eläinlääkäriin ja vaatii mua maksamaan sen laskun! Se on iso, ei mulla oo repiä tollasia rahoja varsinkin kun on kuun loppu. Eikä mun sitä kuulu maksaa kun kissa oli kunnossa! Eikä se eläinlääkäri voi varmaan viiksiä kasvattaa niin turha käynti. Kaveri vaan ilkeilee nyt mulle. Mutta tunteeko joku lakia voidaanko mua vaatia maksamaan?
Ja tää ei edelleenkään oo provo, en oo aikoihin palstaillut täällä. Ja tapaus oli ihan vahinko!
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Jos sun lapsi olis tehnyt näin mun kissalle olis sun äpärä saanut kunnolla korville! Kasvatat sielä tulevaa psykopaattia. Ja ton ikäsellä sakset? Mä tekisin susta kans ilmoituksen. Olet huono "äiti"
Oletko MRM?
Ei sun mitään tarvitse maksaa, kissalle ei käynyt kuinkaan. Jos noin turhasta menee ystävyys, saa mennäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun lapsi olis tehnyt näin mun kissalle olis sun äpärä saanut kunnolla korville! Kasvatat sielä tulevaa psykopaattia. Ja ton ikäsellä sakset? Mä tekisin susta kans ilmoituksen. Olet huono "äiti"
Oletko MRM?
En oo jos noi on nimikirjaimet. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuluja eläinlääkärin lasku sisältää eli miten hän kissaa hoiti?
Perus terveystarkastus ja rokotus. Päivystykshinta eli tuplahinta mä ymmärsin. Ap
Mihis se sitä rokotusta tarvitsi ja miksi ystäväsi vaatii maksamaan senkin... :D Perjaatteessahan nyt kuitenkin vahinko on tapahtunut teille ja sun lapsi sen on aiheuttanut, joten olet korvausvelvollinen, mutta pyytäisin kyllä nähdä kuitin/laskun lääkärikäynnistä sekä haluaisin keskustella eläinlääkärin kanssa oliko tässä tapahtunut jotain sellaista vahinkoa,minkä takia kissa piti rokottaakkin.
*Periaatteessahan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko MRM?
En oo jos noi on nimikirjaimet. Ap
Ei kun tarkoititkin tuota asiatonta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä enemmän huolissani sun mahdollista lapsistasi.
ohis
Ohoh, viidennellä sivulla mennään jo puhkikuluneella provolla! 6/5
Miten kissa kärsii jos sieltä leikkaa viikset? Sorry jos on tyhmä kysymys, en tiedä kissoita mitään.
En maksaisi. Kissan viiksien leikkaaminen ei ole niin iso juttu että pitäisi päivystykseen tai yleensäkkään eläinlääkäriin sen vuoksi lähteä, joten jos kissan omistaja halua käyttää, hän tekee sen omasta pussistaan. Toisekseen koko jupakka oli vahinko ja tekijänä lapsi, vahinkoja sattuu, onneksi ei sakset osuneet esim. silmään, se olisi jo vakavampi paikka.
En ymmärrä näitä palstalaisia tässä asiassa, ilmeisesti ihmiset eivät tajua, että ne viikset on vain karvaa, joo kissa käyttää niitä aistimiseen jne. mutta ei tuo nyt silti kissaa mitenkään vammauta eikä ole edes vaarallista kun kyse on sisäkissasta.
Hysteeristä väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Miten kissa kärsii jos sieltä leikkaa viikset? Sorry jos on tyhmä kysymys, en tiedä kissoita mitään.
Yhtä paljon kuin sinä hiustenleikkuussa...
Niiiin suomalaista moraalia: Jos asia ei ole laitonta, ei se ole väärin.
Ap, unohda ne lait. Ei ole rikos olla hyvittämättä ystävälle sinun aiheuttamaasi harmia, mutta moraalisesti se on kyllä väärin. Oletko kuullut sellaisesta kuin omatunto, moraali, etiikka, ihmisyys, ystävyys...?
Huoh. Ensinnäkin: joo, ap on vastuussa lapsensa teoista. Kissan viikset kasvaa kyllä takaisin, mutta ne non kissalle moninverroin tärkeämmät kuin hiukset ihmiselle; ne on osa kissan tuntoaistia. Toiseksi: kissan vieminen eläinlääkärin tarkistukseen on aiheellista, koska tiedossa ei ole, mitä muuta kissalle on tehty. MUTTA: kissan vieminen päivystykseen, kun kissa ei vaikuttanut loukkaantuneelta, ei ollut aiheellista. Rokotukseen on paha sanoa juuta tai jaata, mutta se ei ole siinä eläinlääkärin laskussa mikään kallis osa (tod.näk. jotain kympin huitteilla). Mites jos nyt vaan laittaisitte sen laskun puoliksi ja antaisitte asian olla?
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Ensinnäkin: joo, ap on vastuussa lapsensa teoista. Kissan viikset kasvaa kyllä takaisin, mutta ne non kissalle moninverroin tärkeämmät kuin hiukset ihmiselle; ne on osa kissan tuntoaistia. Toiseksi: kissan vieminen eläinlääkärin tarkistukseen on aiheellista, koska tiedossa ei ole, mitä muuta kissalle on tehty. MUTTA: kissan vieminen päivystykseen, kun kissa ei vaikuttanut loukkaantuneelta, ei ollut aiheellista. Rokotukseen on paha sanoa juuta tai jaata, mutta se ei ole siinä eläinlääkärin laskussa mikään kallis osa (tod.näk. jotain kympin huitteilla). Mites jos nyt vaan laittaisitte sen laskun puoliksi ja antaisitte asian olla?
Oon opiskelija. Mulla ei oo elöintä koska ei oo varaa tällasiin yllättäviin menoihin. Ap
Minä hoidan välillä siskoni koiria, joskus on jotain vahinkoa tullut, mutta kyllä koiran OMISTAJA yleensä eläinlääkärikulut maksaa, huolimatta siitä onko koiran haltija syyllinen siihen että koira tarvitsee eläinlääkäriä. Mielestäni on ihan kohtuutonta lähteä perimään maksuja lemmikin hoitajalta, ellei nyt kyse ole ihan tosin törkeästä laiminlyönnistä tai aikuisen ihmisen tahallisesta teosta, mutta sellaisesta tavallisesta elämästä kun on kyse, niin hyvyyttäänhän niitä toisten eläimiä yleensäkkin hoidetaan.
Minun koirani ovat myös joskus siskolla hoidossa ja sama juttu. Siskolla on myös pieniä lapsia, jos joku heistä tekisi ymmärtämättömyyttään koiralleni jotakin, niin en kyllä osaisi olla vihainen kenellekkään, vahinkoja nyt vain sattuu, se on osa elämää.
Kysy eläinlääkäreiltä, he ovat luultavasti perehtyneempiä korvausasioihinkin. Kysy siis sekä hoitaneelta ELL:ta, että joltakulta puolueettomalta.
Jos kissanomistaja soitti eläinlääkärille ensin, minusta asiallinen toimintatapa olisi ollut kehottaa seuraamaan kissan vointia ja tulemaan tarvittaessa virka-aikana. Päivystys haiskahtaa rahastukselta.
Rokotus on ehkä annettu "kun nyt kerran tuli lähdettyä"-asenteella. Joten kaveri voisi kysyä itseltään miten ne kissan rokotukset on jääneet ottamatta ajallaan.
Ap älä välitä noista ilkeistä lapsettomien eläinfanaatikoiden kommenteista. Lapsesi on vielä pieni ja moni tuon ikäinen leikkaa esim itseltään otsatukan pois noilla paperisaksilla, ihan normaalia. Kissa pärjää ilman viiksiä, vaikka niitä tarvitseekin pimeässä liikkumiseen, mutta tämähän oli kotikissa. Meillä ollut paljon kissoja suvussa ja pari niistä polttanut itse kynttilää tutkiessaan viiksensä... jos lasku nyt on monta sataa euroa niin tarjoudu maksamaan omavastuun jälkeinen osuus, kaverisi maksaa sen ja sitten laitat loput vakuutusyhtiöön, mutta selvitä ensin, että sun vakuutus kattaa tuon vahingon, sillä jos kissaa rokotettu jne, se ei liity viiksiasiaan mitenkään. Halit sulle ja lapsellesi ❤️ Jos kissaa olisi viiksien leikkaus sattunut, se olisi pötkinyt pakoon!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ap älä välitä noista ilkeistä lapsettomien eläinfanaatikoiden kommenteista. Lapsesi on vielä pieni ja moni tuon ikäinen leikkaa esim itseltään otsatukan pois noilla paperisaksilla, ihan normaalia. Kissa pärjää ilman viiksiä, vaikka niitä tarvitseekin pimeässä liikkumiseen, mutta tämähän oli kotikissa. Meillä ollut paljon kissoja suvussa ja pari niistä polttanut itse kynttilää tutkiessaan viiksensä... jos lasku nyt on monta sataa euroa niin tarjoudu maksamaan omavastuun jälkeinen osuus, kaverisi maksaa sen ja sitten laitat loput vakuutusyhtiöön, mutta selvitä ensin, että sun vakuutus kattaa tuon vahingon, sillä jos kissaa rokotettu jne, se ei liity viiksiasiaan mitenkään. Halit sulle ja lapsellesi ❤️ Jos kissaa olisi viiksien leikkaus sattunut, se olisi pötkinyt pakoon!!!!
Kiitos sulle kovasti. Ap
Meillä on koira, joka on joskus hoidossa. Olen aina sanonut, että jos vahinko sattuu, niin on meidän vastuulla. Vahinkoja sattuu itse kullekin. Jos haluaa, että ei vahinkoja satu, niin hoitaa itse eläimensä.
Meillä oli aikoinaan tuttava perhe, jossa koira oli lapsen asemassa ja vielä huonosti koulutettu. Ei uskallettu ottaa hoitoon, kun pelättiin, että jos jotain sattuu, menee ystävyyskin.
Munkin mielestä teistä jotkut voisivat vähä ajatella mitä kirjoitatte. Ap:lla on varmasti paha olla kun ei tiedä mitä pitäisi toimia oikein ja te heitätte bensaa liekkeihin lisää ja lisää.
Ap puolustaa omaa lasta teoistaan, koska lapsi on ap:lle tärkeä ja ap:n kaveri välittää omasta kissasta yhtä paljon. Molemmat välittävät omista rakkaistaan eikä syyttely auta yhtään. Ap hoitaa tästä jatkossa miten tahtoo. Onko asiassa epäselvää?
Eli teillä ei askarrella askartelusaksilla? Meillä 3v tykkää kovasti leikata niillä paperia ja liimailla paloja. Kissaa askarreltiin yhdessä. Ap